ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron

Data: 2010-06-01 04:32:15
Autor: mleox
ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
Witam

Wczoraj udało mi się zarezerwować pokój w hotelu Ibis przy pomocy
karty Visa Electron Multibanku. Przy rezerwacji stoi wyraĽnie, że
wpisać kod karty kredytowej (Rezerwacja gwarantowana kart± kredytow±)..
Zastanawiam się teraz jak to jest widoczne z punktu widzenia hotelu -
nie zablokowali mi żadnych ¶rodków, zreszt± i tak nie mog± tego zrobić
( limit 0 zł na transakcje internetowe). Czy hotel w ogóle to
weryfikuje ?

Pozdrawiam

Data: 2010-06-01 13:27:19
Autor: Sinus
ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
mleox <mleooo@gmail.com> napisał(a):
Zastanawiam si=EA teraz jak to jest widoczne z punktu widzenia hotelu -
nie zablokowali mi =BFadnych =B6rodk=F3w, zreszt=B1 i tak nie mog=B1 tego
z=
robi=E6
( limit 0 z=B3 na transakcje internetowe). Czy hotel w og=F3le to
weryfikuje ?

Na kilka dni przed przyjazdem moga chciec dokonac pre-autoryzacji. Jesli beda mieli odmowe to napisza maila ze chca inny nr karty albo skasuja rezerwacje.

Ale moze byc i tak ze nie beda tego weryfikowac i jak sie w hotelu nie zjawisz to jak beda chcieli Cie obciazyc to guzik dostana :)

Sinus

Data: 2010-06-01 14:04:49
Autor: mvoicem
(01.06.2010 13:32), mleox wrote:
[...]

W moim przypadku (2 lata temu) nie widziałem nic w blokadach, więc chyba
nie.

p. m.

Data: 2010-06-01 06:46:37
Autor: mucher
On Jun 1, 2:04 pm, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:
(01.06.2010 13:32), mleox wrote:
> [...]

> weryfikuje ?

W moim przypadku (2 lata temu) nie widziałem nic w blokadach, więc chyba

Blokuja - ale chyba w momencie zameldowania - pamietam ze pare lat
temu rezerwowalem ojcu pokoj i kupowalem cos w stanach - to byl
pierwszy przypadek, kiedy Mbank do mnie dzwonil z prosba o autoryzacje
transakcji. Ale rezerwowalem tez jakis Etap hotel rok temu (sama
siec ) - i tam nie blokowali juz nic.

mucher

Data: 2010-06-01 22:31:05
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 1 Jun 2010 04:32:15 -0700 (PDT), mleox napisał(a):
[...]

Z reguły hotele kasuj± z karty kwotę za jeden nocleg je¶li nie pojawisz się
w dniu zameldowania, po czym kasuj± rezerwację. Je¶li im się to nie uda, to
być może będ± próbowali Cię obci±żyć - ale bardziej prawdopodobne że olej±
sprawę.

Natomiast co do limitu - nie jestem do końca przekonany, czy "limit 0 zł na
transakcje internetowe" uchroni przed obci±żeniem karty. IIRC limity dotycz±
autoryzacji, a nie samej transakcji. Ta za¶ może być przeprowadzona bez
autoryzacji - i wtedy po prostu kwota zejdzie z rachunku karty. Dobrym
przykładem była ostatnia afera z wielokrotnie pobranymi ¶rodkami z
bankomatów - limity nie uchroniły nikogo przed skasowaniem z konta dowolnej
kwoty.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-06-01 22:34:19
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Tue, 1 Jun 2010 22:31:05 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
[...]

A, jeszcze jedno: akurat przy hotelu to żaden problem, ale znajomy jaki¶
czas temu przy użyciu mBankowej VE zapłacił za wypożyczenie auta. Gdy stawił
się na miejscu, został na lodzie - bo w wypożyczalni stwierdzili, że wydadz±
samochód wył±cznie na podstawie karty kredytowej... Tak więc czasami lepiej
nie kombinować licz±c na to że skoro autoryzacja przeszła to wszystko będzie ok :)

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-06-02 22:14:26
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
Jacek Osiecki pisze:

A, jeszcze jedno: akurat przy hotelu to ĹĽaden problem, ale znajomy jakiĹ›
czas temu przy użyciu mBankowej VE zapłacił za wypożyczenie auta. Gdy stawił
się na miejscu, został na lodzie - bo w wypożyczalni stwierdzili, że wydadzą
samochód wyłącznie na podstawie karty kredytowej...

No to do tego trzeba mieć wypukłą debetówkę - różne Avisy, Hertze i inne takie uważają "kredytowość" za tożsamą "wypukłości" (zupełnie jak ten właściciel sieci restauracji z Warszawy...).

Choć swego czasu udało mi się wypożyczyć w USA samochód na płaską debetówkę Kredyt Banku - powiedziałem, że to kredytowa ("No patrz kobito - nawet jest Kredyt Bank napisane na karcie!"). Oczywiście obciążenie przyszło poprawnie i ściągnęli kasę bez problemu.

--
MiCHA

Data: 2010-06-01 23:47:28
Autor: MK
On 2 Cze, 00:31, Jacek Osiecki <jos...@ceti.pl> wrote:

Natomiast co do limitu - nie jestem do końca przekonany, czy "limit 0 zł na
transakcje internetowe" uchroni przed obci±żeniem karty. IIRC limity dotycz±
autoryzacji, a nie samej transakcji.

Przeciez to nie bedzie nawet transakcja internetowa.

MK

Data: 2010-06-02 08:44:39
Autor: Krzysztof Halasa
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> writes:

Natomiast co do limitu - nie jestem do końca przekonany, czy "limit 0 zł na
transakcje internetowe" uchroni przed obciÄ…ĹĽeniem karty. IIRC limity dotyczÄ…
autoryzacji, a nie samej transakcji. Ta zaś może być przeprowadzona bez
autoryzacji - i wtedy po prostu kwota zejdzie z rachunku karty.

W praktyce zawsze bedzie autoryzacja. Z tym, ze z punktu widzenia
terminala to moze byc transakcja z rzekoma obecnoscia karty i z
wpisaniem numeru z klawiatury, jesli bank to autoryzuje, to limit
internetowy nic tu nie zmieni.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-06-02 06:34:17
Autor: mleox
On 2 Cze, 08:44, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

[...]

W tamtym roku w przypadku Ryanara próba zapłacenia z limitem "0 zł" za
bilety nie powiodła się. Ale to faktycznie może inna sytuacja...

Data: 2010-06-15 07:43:32
Autor: mleox
ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
Witam

Czysto informacyjnie - po przyjeĽdzie na miejsce i zameldowaniu w
hotelu założyli mi blokadę na tydzień na ¶rodki równe mniej więcej
opłacie z góry za tydzień. Musiałem to potwierdzić pinem. Dostałem
potwierdzenie jako pre-autoryzacja i go¶ć zapewniał mnie ze to nie
jest wła¶ciwa płatno¶ć.  Przy wymeldowaniu go¶ć wzi±ł ode mnie kartę,
zapytał czy to ta sama co poprzednio, i wystawił nowy rachunek na cala
kwotę - po doliczeniu kilku rzeczy do wła¶ciwego pobytu. Nie
autoryzowałem żadnym pinem - prosił jedynie o podpis pod
potwierdzeniem. Następnego dnia zeszły z konta ¶rodki z tej płatno¶ci
przy cały czas wisz±cej blokadzie. Blokada zeszła dopiero zgodnie z
terminem wyga¶nięcia. Tak wiec przez prawie 3 dni miałem zablokowane
¶rodki przez hotel pomimo zapłaconego rachunku. Limity ustawione na
karcie nie miały tu żadnego znaczenia. Malo tego brak ¶rodków na
koncie również.

Pozdrawiam.

Data: 2010-06-16 00:00:31
Autor: Krzysztof Halasa
ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
mleox <mleooo@gmail.com> writes:

Czysto informacyjnie - po przyjeĹşdzie na miejsce i zameldowaniu w
hotelu założyli mi blokadę na tydzień na środki równe mniej więcej
opłacie z góry za tydzień. Musiałem to potwierdzić pinem. Dostałem
potwierdzenie jako pre-autoryzacja i gość zapewniał mnie ze to nie
jest wĹ‚aĹ›ciwa pĹ‚atność.  Przy wymeldowaniu gość wziÄ…Ĺ‚ ode mnie kartÄ™,
zapytał czy to ta sama co poprzednio, i wystawił nowy rachunek na cala
kwotę - po doliczeniu kilku rzeczy do właściwego pobytu. Nie
autoryzowałem żadnym pinem - prosił jedynie o podpis pod
potwierdzeniem.

No i slusznie.

Następnego dnia zeszły z konta środki z tej płatności
przy cały czas wiszącej blokadzie. Blokada zeszła dopiero zgodnie z
terminem wygaśnięcia. Tak wiec przez prawie 3 dni miałem zablokowane
środki przez hotel pomimo zapłaconego rachunku. Limity ustawione na
karcie nie miały tu żadnego znaczenia. Malo tego brak środków na
koncie rĂłwnieĹĽ.

Jestes pewien ze limity i/lub srodki nie pozwalaly na zalozenie blokady?
Bo domyslam sie ze rozliczenie nie wiazalo sie z zadna nowa autoryzacja,
a tylko bank nie jest w stanie tego polaczyc.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2010-06-16 00:52:47
Autor: mleox
On 16 Cze, 00:00, Krzysztof Halasa <k...@pm.waw.pl> wrote:

Jestes pewien ze limity i/lub srodki nie pozwalaly na zalozenie blokady?
Bo domyslam sie ze rozliczenie nie wiazalo sie z zadna nowa autoryzacja,
a tylko bank nie jest w stanie tego polaczyc.

Nie wiem czy jasno się wyraziłem : blokada wisiała od kilku dni na
rachunku i była założona przy wystarczaj±cych ¶rodkach. Natomiast nie
wiedziałem ze przy płatno¶ci końcowej hotel nie daje znać (czy nie
mógł, czy nie chciał) żeby zdj±ć blokadę - przez te prawie 3 dni
miałem po prostu zablokowane ¶rodki już po zapłaceniu rachunku. Czyli
niejako przez 3 dni zapłaciłem podwójnie. Limity nie miały żadnego
znaczenia przy regulowaniu płatno¶ci ( przy istniej±cej blokadzie) ani
ilo¶ć ¶rodków na koncie.

Data: 2010-06-16 13:25:47
Autor: Krzysztof Halasa
ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron
mleox <mleooo@gmail.com> writes:

Nie wiem czy jasno się wyraziłem : blokada wisiała od kilku dni na
rachunku i była założona przy wystarczających środkach. Natomiast nie
wiedziałem ze przy płatności końcowej hotel nie daje znać (czy nie
mógł, czy nie chciał) żeby zdjąć blokadę - przez te prawie 3 dni
miałem po prostu zablokowane środki już po zapłaceniu rachunku. Czyli
niejako przez 3 dni zapłaciłem podwójnie. Limity nie miały żadnego
znaczenia przy regulowaniu płatności ( przy istniejącej blokadzie) ani
ilość środków na koncie.

To jest mniej-wiecej tak: hotel dokonuje autoryzacji, moze potrzebowac
do tego np. PINu (jesli karta/terminal/itd sa tak ustawione), bank moze
wtedy sprawdzic limity, salda itd.

Przy rozliczeniu hotel nie potrzebuje juz nawet karty, nie przeprowadza
kolejnej autoryzacji, korzysta z istniejacej. Obciaza po prostu karte.

Z tym, ze bank moze miec z tym problem, np. moze nie zrozumiec, ze wraz
z rozliczeniem powinien zlikwidowac/zmniejszyc blokade.
Trzeba po prostu uzywac kart kredytowych z odpowiednio duzym limitem
i wtedy nie ma takich problemow.
--
Krzysztof Halasa

ibisonline - rezerwacja Multi Visa electron