idea zawrotna

Data: 2018-07-31 12:50:18
Autor: J.F.
idea zawrotna
Spryciarze w tej Idei

Jak sie robi przelew wychodzacy, to sie pojawia propozycja lokaty Zawrotnej, 3% na 3 miesiace.

Wiec nie tylko na nowe srodki, na stare tez, tylko trzeba pogrozic :-)

J.

Data: 2018-08-02 08:05:17
Autor: Arek
idea zawrotna
J.F. napisał(a) w wiadomości: <5b603f00$0$684$65785112@news.neostrada.pl>...
Spryciarze w tej Idei

Jak sie robi przelew wychodzacy, to sie pojawia propozycja lokaty
Zawrotnej, 3% na 3 miesiace.

Wiec nie tylko na nowe srodki, na stare tez, tylko trzeba pogrozic :-)

Ja chyba za słabo groziłem... Albo za wcześnie.
To się robi przy próbie przelewu?
Znaczy się trzeba z przelewu zrezygnować?

Na razie użeram się z "upośdzonym" rachunkiem w Idei, który
wg niektórych banków i (podobno) zaleceń władz nie może służyć
do zakładania rachunków w innych bankach, czego Idea Bank
wprost nie chce przyznać, ani sytuacji naprawić

Arek

Data: 2018-08-02 08:37:52
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Thu, 2 Aug 2018 08:05:17 +0200, Arek napisał(a):
[...]

Tak, trzeba pierwsze OK czy jak to sie tam nazywa nacisnac, i wtedy
wyskakuje u gory propozycja, a na dole "zatwierdz".

Ale dzis juz nie - albo promocja sie skonczyla, albo klient ma prawo
do jednej lokaty :-)

Trzeba czytac fachowe strony :-(
https://livesmarter.pl/lokata-zawrotna-3-procent-idea-bank/

https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_300_3M.pdf

J.

Data: 2018-08-05 21:54:48
Autor: Arek
idea zawrotna
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1nkzcr7jl0k85$.13yxz24fej39v.dlg40tude.net...
[...]

O ile do regulaminu prowadził jakiś link ze "zwykłej" strony Idei.
Bo jak nie to klient niewiedzący nawet nie wie gdzie szukać...
Tak to już jest, że na niektórych portalach banków, komórkowców,
może i Allegro(?) nie można rzeczy znaleźć, a daje się przez Googla
lub Yahoo.

Arek

Data: 2018-08-06 12:33:26
Autor: J.F.
idea zawrotna
Użytkownik "Arek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5b67561b$0$621$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

No coz - akurat ta lokata zapewne nie miala byc publicznie znana, wiec i link nie prowadzi :-)

Co zreszta powoduje, ze watpliwosci pewnych urzedow co do "trwalego nosnika" wydaja sie byc bardzo uzasadnione, a kary sa slusznie nakladane  :-)

P.S. Teraz bedzie rebranding/polaczenie  BZWBK ... ciekawe ile linkow zmieni lokalizacje.
A ile dokumentow sie zmieni, bo trzeba bedzie wpisac nową firme ... i znow plyta CD :-)

J.

Data: 2018-08-02 18:09:09
Autor: WAM
idea zawrotna
On Tue, 31 Jul 2018 12:50:18 +0200, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

Spryciarze w tej Idei

Jak sie robi przelew wychodzacy, to sie pojawia propozycja lokaty Zawrotnej, 3% na 3 miesiace.

Wiec nie tylko na nowe srodki, na stare tez, tylko trzeba pogrozic :-)
Chyba zależy od kwoty, bo akurat mialem 10k do przelania i przepuscili
bez propozycji.

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2018-08-09 07:08:42
Autor: pasztab
idea zawrotna
Den tisdag 31 juli 2018 kl. 12:50:52 UTC+2 skrev J.F.:
[...]

Cos sie jeszcze pojawia? Bo z tego co widze zlikwidowali wiekszosc lokat, a to co zostalo jest z jeszcze bardziej obnizonym orpocentowaniem. Nie zalezy juz im, zeby ludzie zakladali u nich depozyty?

Data: 2018-08-09 16:59:38
Autor: J.F.
idea zawrotna
Użytkownik pasztab  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d035979f-4535-4428-9dbc-c8a0fbd9cb62@googlegroups.com...
[...]

Cos sie jeszcze pojawia?

Od pierwszego postu juz nie.

Bo z tego co widze zlikwidowali wiekszosc lokat, a to co zostalo jest z jeszcze bardziej obnizonym orpocentowaniem.
Nie zalezy juz im, zeby ludzie zakladali u nich depozyty?

Pewnie zalezy, ale nie za kazda cene :-)

Chec banku na pieniadze zalezy od mozliwosci udzielania kredytow, a obligacje SP raczej nisko oprocentowane :-)

Mam wrazenie, ze jakos cyklicznie pracuja - ciekawym, czy tak im kapitaly fluktuuja, czy marketing sie bawi ...

J.

Data: 2018-08-21 15:22:13
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Thu, 9 Aug 2018 16:59:38 +0200, J.F. napisał(a):
Użytkownik pasztab  napisał w wiadomości grup Den tisdag 31 juli 2018 kl. 12:50:52 UTC+2 skrev J.F.:
[...]

A teraz znow sie pojawia :-)

Data: 2018-08-22 02:56:56
Autor: adamadammek
idea zawrotna
W dniu wtorek, 21 sierpnia 2018 15:22:15 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Od pierwszego postu juz nie.

A teraz znow sie pojawia :-)

https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_300_3M.pdf

J.

nie wiem o co tam chodzi, ale ten wykres lekko mnie przeraża

https://stooq.pl/q/?s=ida&c=3y&t=l&a=ln&b=0

Data: 2018-08-22 12:36:11
Autor: Pete
idea zawrotna
W dniu 2018-08-22 o 11:56, adamadammek@gmail.com pisze:
[...]
:-)
Cos sie jeszcze pojawia?
Od pierwszego postu juz nie.

A teraz znow sie pojawia :-)

https://www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_300_3M.pdf

J.

nie wiem o co tam chodzi, ale ten wykres lekko mnie przeraża

https://stooq.pl/q/?s=ida&c=3y&t=l&a=ln&b=0

Chodzi o to, że bank jest mocno utopiony w aferę getback.

--
Pete

Data: 2018-08-22 14:45:51
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Wed, 22 Aug 2018 12:36:11 +0200, Pete napisał(a):
[...]

W jakim sensie - duzo zainwestowal, czy wspoludzial w wyludzeniu mu
grozi ?

Patrzac na obnizenie odsetek dla oszczednosci ... albo chwilowo dobrze
stoi, albo zagrali va bank.

J.

Data: 2018-08-22 16:26:10
Autor: Pete
idea zawrotna
W dniu 2018-08-22 o 14:45, J.F. pisze:
[...]

Jedno i drugie

https://businessinsider.com.pl/gielda/wiadomosci/kurs-akcji-idea-banku-spada-problem-z-getbackiem/mk6smrd

--
Pete

Data: 2018-08-22 21:55:50
Autor: Szymon
idea zawrotna
W dniu 2018-08-22 o 12:36, Pete pisze:

Chodzi o to, że bank jest mocno utopiony w aferę getback.

Najpewniej połączy się z Getinem. Ma też zmienić dotychczasową strategię działania. Właściwie daje się to już odczuć - Idea Huby przestały być rozwijane, lista lokat nie jest już tak długa jak kiedyś i mam wrażenie, iż tych lepszych - promocyjnych będzie coraz mniej. Ewidentnie Idea Bank trwa w zawieszeniu (z zawieszającym się co chwila systemem transakcyjnym włącznie).

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-08-23 05:09:53
Autor: Dawid Rutkowski
idea zawrotna
W dniu środa, 22 sierpnia 2018 21:56:22 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
W dniu 2018-08-22 o 12:36, Pete pisze:

> Chodzi o to, że bank jest mocno utopiony w aferę getback.

Najpewniej połączy się z Getinem. Ma też zmienić dotychczasową

Po piątkowych opisach idea właściwie jest o dwa kroki od upadłości - może jeszcze nie jest tak, że aktywa przekraczają zobowiązania, ale współczynniki wypłacalności spadły poniżej wymaganych przez nadzór.
Proces naprawczy jest więc nieunikniony - i zapewne będzie to właśnie połączenie z getoutem - choć to getout raczej wyglądał do tej pory na potrzebującego ratunku od idei - pytanie tylko, czy knf pozwoli idei zrobić to po swojemu - czyli, ściślej mówiąc, pozwoli zarządowi zachować stołki i pensje - czy też wprowadzi zarząd komisaryczny.
Skończy się też podatek bankowy od idei.
Pewnie będą potrzebować dokapitalizowania - ciekawe, czy dorzucą obecni właściciele czy wypuszczą nowe akcje - tak czy siać p. LC ma mocno w plecy.
Oby się nie skończyło tym, że wszyscy posiadający jakieś oszczędności w złotówkach będą mieli mocno w plecy.

Data: 2018-08-23 14:54:50
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Thu, 23 Aug 2018 05:09:53 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
napisał(a):
[...]

Zarzad komisaryczny moze i nalezaloby wprowadzic, zeby KNF mogl
sprawdzic dokladnie co sie w banku dzieje.
A potem mozna go wycofac, i sie pochwalic, ze zareagowalismy na czas.

Ale przeciez tez nie pracuje za darmo :-)

Skończy się też podatek bankowy od idei.
Pewnie będą potrzebować dokapitalizowania - ciekawe, czy dorzucą obecni właściciele czy wypuszczą nowe akcje - tak czy siać p. LC ma mocno w plecy.

Notowana na gieldzie, to jak sobie wyobrazasz dorzucenie ?
Emisja akcji poza gielda, obligacje ?

Bo chyba nie wzorem SKOK "niniejszym wzywamy akcjonariuszy do
uzupelnienia kapitalu akcyjnego" ...

Oby się nie skończyło tym, że wszyscy posiadający jakieś oszczędności w złotówkach będą mieli mocno w plecy.

Myslisz ze premier powie "w BFG nie ma pieniedzy i robta co chceta" ?
Czy z miła chcecia oblozy pozostale banki obowiazkiem uzupełnienia
BFG? :-)

Jesli nadzor dzialal rzetelnie, a zarzad nie zastosowal zbyt
kreatywnej ksiegowosci, to bank ciagle ma nadwyzke aktywow nad
pasywami, i stanowi łakomy kąsek dla PKO czy Aliora ...

J.

Data: 2018-08-23 18:04:31
Autor: Szymon
idea zawrotna
W dniu 2018-08-23 o 14:54, J.F. pisze:

Jesli nadzor dzialal rzetelnie, a zarzad nie zastosowal zbyt
kreatywnej ksiegowosci, to bank ciagle ma nadwyzke aktywow nad
pasywami, i stanowi łakomy kąsek dla PKO czy Aliora ...

Moim zdaniem Czarnecki połączy Ideę z Getinem i ew. wówczas będzie chciał sprzedać. Na razie jego "imperium" istotnie tanieje, a cena akcji notowana jest w groszach...

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-08-23 11:32:47
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Wed, 22 Aug 2018 21:55:50 +0200, Szymon napisał(a):
[...]

Lista lokat byla za dluga. To akurat IMO krok w dobra strone.

Choc ... przy spadajacych procentach te stare lokaty moglyby sie znow
przydac :-)

iż tych lepszych - promocyjnych będzie coraz mniej.

na razie tak to wyglada, ale ... swiadczy tez o tym, ze bank ma dobra
plynnosc, nie musi duzo placic za pieniadze.

A Wibor juz ponoc 1.73 ...

Ewidentnie Idea Bank trwa w zawieszeniu (z zawieszającym się co chwila systemem transakcyjnym włącznie).

U mnie dziala bez zawieszen.

J.

Data: 2018-08-23 18:02:54
Autor: Szymon
idea zawrotna
W dniu 2018-08-23 o 11:32, J.F. pisze:

Lista lokat byla za dluga.
To akurat IMO krok w dobra strone.

Ja też tak uważam, jednak nadal trwają moje lokaty na 2,8, a jednocześnie obecny max dla moich (!) założeń to 2,3. Beztroska kusi, bo praktycznie robi się dzięki temu ROR na 2,3 (po zerwaniu nie traci się odsetek), ale mimo wszystko to mało.

Choc ... przy spadajacych procentach te stare lokaty moglyby sie znow
przydac :-)

Otóż właśnie. ;-) 2,7% daje Millenium na KO.

iż tych lepszych - promocyjnych będzie coraz mniej.

na razie tak to wyglada, ale ... swiadczy tez o tym, ze bank ma dobra
plynnosc, nie musi duzo placic za pieniadze.

Albo na tę chwilę myślą nad strategią i unikają gwałtownych... i skrajnych... ruchów.

U mnie dziala bez zawieszen.

Ja miałem ostatnio problemy.
https://www.bankier.pl/wiadomosc/Awaria-w-Idea-Banku-Problemy-z-realizacja-przelewow-7606570.html

To z początku miesiąca... Awaria trwała dwa dni... Przy czym warto zwrócić uwagę na słowo "znowu" ;-)

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-08-23 18:21:21
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Thu, 23 Aug 2018 18:02:54 +0200, Szymon napisał(a):
[...]

Brak wysoko oprocentowanych to jedno, a likwidacja wielu innych,
gorszych, to drugie i nie mieszajmy.

Choc ... przy spadajacych procentach te stare lokaty moglyby sie znow
przydac :-)
Otóż właśnie. ;-) 2,7% daje Millenium na KO.

A Idea 3% na zawrotnej :-)

[...]

likwidacja tych lokat moze byc odebrana jako gwaltowny ruch.

Jeszcze jedna wersja - maja nadplynnosc, utrata depozytow spowoduje
wzrost udzialu kapitalow wlasnych do wymaganego poziomu.
Ale pojawiajaca sie oferta tytulowej lokaty temu przeczy.

Ot, licza, ze klienci nie wyprowadza, tylko ulokuja na 2.3% ?

J.

Data: 2018-08-24 16:26:57
Autor: Szymon
idea zawrotna
W dniu 2018-08-23 o 18:21, J.F. pisze:

likwidacja tych lokat moze byc odebrana jako gwaltowny ruch.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Formacja-wodospadu-na-akcjach-Idea-Banku-Wykres-tygodnia-7611096.html

Głos wart rozważenia w kontekście gwałtownych ruchów...

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-08-24 17:23:44
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Fri, 24 Aug 2018 16:26:57 +0200, Szymon napisał(a):
[...]

Panika inwestorow niekoniecznie sie przeklada na kondycje banku.
No chyba, ze LC wyprzedaje swoje akcje ;-)

Na razie sie pojawila Wielka 13 - 3.0% na 13 dni.
Ludzie wycofuja wklady, czy wczesniej zaplanowana strategia ?

A tu juz chyba rosna wydatki szkolne ... tylko ze bank moze byc na
nich stratny, albo byc ich beneficjentem.

J.

Data: 2018-08-26 22:24:35
Autor: Szymon
idea zawrotna
W dniu 2018-08-24 o 17:23, J.F. pisze:

Na razie sie pojawila Wielka 13 - 3.0% na 13 dni.
Ludzie wycofuja wklady, czy wczesniej zaplanowana strategia ?

Stawiam, że wycofują wkłady. Odnoszę wrażenie, iż przy niskich stopach ważniejsze staje się bezpieczeństwo niż dziesiąte części procenta odsetek. Podobno obligacje całkiem nieźle się sprzedają właśnie z tych powodów:

https://biznes.interia.pl/finanse-osobiste/news/obligacje-skarbowe-sprzedaja-sie-najlepiej-w-historii,2583427,4141

--
-- -- -- -- -- -
Pozdrawiam

Data: 2018-08-26 14:50:45
Autor: pasztab
idea zawrotna
Den söndag 26 augusti 2018 kl. 22:25:12 UTC+2 skrev Szymon:
> [...]

Stawiam, że wycofują wkłady. Odnoszę wrażenie, iż przy niskich stopach ważniejsze staje się bezpieczeństwo niż dziesiąte części procenta odsetek. Podobno obligacje całkiem nieźle się sprzedają właśnie z tych powodów:

Jesli ludzie wycofywaliby wklady, a bank chcialby je zatrzymac to nie pojawilaby sie lokata na 13 dni, a na duzo dluzszy termin i nie na 3%, ale mozliwe ze duzo wiecej. 3% nie jest na dzis jakas megapropozycja.

Data: 2018-08-27 13:30:35
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Sun, 26 Aug 2018 14:50:45 -0700 (PDT), pasztab@gmail.com
napisał(a):
[...]

no to jak juz wycofuja, to im sie pojawia propozycja zawrotnej na 3m
:-)

na 3%, ale mozliwe ze duzo wiecej. 3% nie jest na dzis jakas
megapropozycja.

A gdzie jest wiecej ?

J.

Data: 2018-08-28 00:49:27
Autor: gruby
idea zawrotna
W dniu 2018-07-31 o 12:50, J.F. pisze:
Spryciarze w tej Idei

Jak sie robi przelew wychodzacy, to sie pojawia propozycja lokaty Zawrotnej, 3% na 3 miesiace.

Imho obecnie trzymanie na pieniędzy na lokatach, które niedługo zje inflacja lepiej zainwestować w nieruchomości. Praktycznie z zerowym ryzykiem wyciągasz co najmniej 6% jak nie więcej +10% wzrostu ceny nieruchomości jakbyś chciał sprzedać. Każdy z moich znajomych który ma trochę większą gotówkę inwestuje w nieruchomomosci , po co ryzykować :)?

Data: 2018-08-28 01:03:48
Autor: J.F.
idea zawrotna
Dnia Tue, 28 Aug 2018 00:49:27 +0200, gruby napisał(a):
[...]

Jak sie okaze, ze PIS wygra kolejne wybory, uruchomi Mieszkanie+, to
ceny wynajmu spadna. Lokator bedzie pod ochrona, a wlasciciel pod
podatkiem katastralnym .... to i na mieszkaniu da sie stracic :-(

J.

Data: 2018-08-28 03:05:56
Autor: gruby
idea zawrotna

Akurat póki rządzi pis to stopy procentowe będą trzymane jak najniżej co przy rosnącej inflacji spowoduje, że lokaty będą jeszcze bardziej deficytowe a wzrost cen nieruchomości jeszcze większy(łatwa dostępność taniego kredytu).

Data: 2018-08-28 09:49:10
Autor: Olin
idea zawrotna
Dnia Tue, 28 Aug 2018 01:03:48 +0200, J.F. napisał(a):

Jak sie okaze, ze PIS wygra kolejne wybory, uruchomi Mieszkanie+,

Jakoś im ta zmiana na rynku nieruchomości nie wychodzi:
http://www.tokfm.pl/Tokfm/7,102433,23466851,pierwsze-mieszkania-plus-oddane-tylko-czy-pierwsze-i-czy-plus.html
Może lepiej inwestować w elektryczne furmanki.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl