ideabank - inne oprocentowanie a inne ods etki, wra??enia - odpis z EDG

Data: 2011-02-11 17:56:44
Autor: mvoicem
ideabank - inne oprocentowanie a inne ods etki, wra??enia - odpis z EDG
Witam,

Założyłem sobie wczoraj lokatę 8.05% dla prowadzących działalność
gospodarczą. Podczas zakładania/wypełniania wniosku, miałem informację o
tym ile będzie odsetek.

Problem w tym, że z 8000 miałem wyliczone 102.xx odsetek, co mi daje
7.xx %, 8.05% powinno dać coś około 107zł.

Czy ktoś się spotkał z taką rozbieżnością w IB? Czy oni coś źle liczą,
czy teĹĽ majÄ… jakiĹ› "kreatywny" sposĂłb liczenia odsetek? (swojÄ… drogÄ…
7.xx% też jest niezłe).

A wrażenia - proces zakładania jest nieco dziwny. Podczas zakładania -
przeczytałem regulamin bo ciekaw byłem co konkretnie mają na myśli
mówiąc "lokata dla przedsiębiorców". Spodziewałem się tam jakichś
obostrzeń, że tylko z konta firmowego, czy też że tylko w związku z
prowadzonÄ… DG, czy coĹ› w tym stylu. A tymczasem nic z tych rzeczy.

Ale, po złożeniu wniosku dostałem maila którego można streścić tak
"dostarcz kopię EDG albo oprocentowanie będzie 4.2%". Nic o tym nie było
w regulaminie. Po dostarczeniu (skan/mail) oprocentowanie rzeczywiście
jest 8.05%.

p. m.

Data: 2011-02-11 09:20:55
Autor: Tomek z Wawy
On 11 Lut, 17:56, mvoicem <mvoi...@gmail.com> wrote:

Problem w tym, że z 8000 miałem wyliczone 102.xx odsetek, co mi daje
7.xx %, 8.05% powinno dać co¶ około 107zł.

Bo lokata założona dzi¶ 11.02 procentuje do 10.04, a większo¶ć osób
liczy do 11 i im się nie zgadza. No i luty nie ma 30 dni... Policz
dokładn± liczbę dni i wszystko Ci się zgodzi.

Data: 2011-02-11 20:30:56
Autor: Piotr Gałka
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra?enia - odpis z EDG

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:81281b0c-b249-4ad2-82d1-abff43861d98x11g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

Mnie nie przekonuj± te argumenty.
Lokata założona 11.02 do 11.04 powinna procentować już 11.02 i wł±cznie z 10.04.
Luty ma 28, a marzec 31 więc razem powinno wyj¶ć 59 dni (do 10.04, a nie od 11.04).
A wynik 102 zgadza się dla 58 dni.
Co¶ Ľle liczę ?
P.G.

Data: 2011-02-11 11:50:34
Autor: Tomek z Wawy
On 11 Lut, 20:30, Piotr Gałka <piotr.ga...@CUTTHISmicromade.pl> wrote:

A wynik 102 zgadza się dla 58 dni.
Co¶ Ľle liczę ?

Dzień Kwota Odsetki
2010-02-11 8 000,00 zł 1,76 zł
2010-02-12 8 001,76 zł 1,76 zł
2010-02-13 8 003,52 zł 1,77 zł
2010-02-14 8 005,29 zł 1,77 zł
2010-02-15 8 007,06 zł 1,77 zł
2010-02-16 8 008,83 zł 1,77 zł
2010-02-17 8 010,60 zł 1,77 zł
2010-02-18 8 012,37 zł 1,77 zł
2010-02-19 8 014,14 zł 1,77 zł
2010-02-20 8 015,91 zł 1,77 zł
2010-02-21 8 017,68 zł 1,77 zł
2010-02-22 8 019,45 zł 1,77 zł
2010-02-23 8 021,22 zł 1,77 zł
2010-02-24 8 022,99 zł 1,77 zł
2010-02-25 8 024,76 zł 1,77 zł
2010-02-26 8 026,53 zł 1,77 zł
2010-02-27 8 028,30 zł 1,77 zł
2010-02-28 8 030,07 zł 1,77 zł
2010-03-01 8 031,84 zł 1,77 zł
2010-03-02 8 033,61 zł 1,77 zł
2010-03-03 8 035,38 zł 1,77 zł
2010-03-04 8 037,15 zł 1,77 zł
2010-03-05 8 038,92 zł 1,77 zł
2010-03-06 8 040,69 zł 1,77 zł
2010-03-07 8 042,46 zł 1,77 zł
2010-03-08 8 044,23 zł 1,77 zł
2010-03-09 8 046,00 zł 1,77 zł
2010-03-10 8 047,77 zł 1,77 zł
2010-03-11 8 049,54 zł 1,78 zł
2010-03-12 8 051,32 zł 1,78 zł
2010-03-13 8 053,10 zł 1,78 zł
2010-03-14 8 054,88 zł 1,78 zł
2010-03-15 8 056,66 zł 1,78 zł
2010-03-16 8 058,44 zł 1,78 zł
2010-03-17 8 060,22 zł 1,78 zł
2010-03-18 8 062,00 zł 1,78 zł
2010-03-19 8 063,78 zł 1,78 zł
2010-03-20 8 065,56 zł 1,78 zł
2010-03-21 8 067,34 zł 1,78 zł
2010-03-22 8 069,12 zł 1,78 zł
2010-03-23 8 070,90 zł 1,78 zł
2010-03-24 8 072,68 zł 1,78 zł
2010-03-25 8 074,46 zł 1,78 zł
2010-03-26 8 076,24 zł 1,78 zł
2010-03-27 8 078,02 zł 1,78 zł
2010-03-28 8 079,80 zł 1,78 zł
2010-03-29 8 081,58 zł 1,78 zł
2010-03-30 8 083,36 zł 1,78 zł
2010-03-31 8 085,14 zł 1,78 zł
2010-04-01 8 086,92 zł 1,78 zł
2010-04-02 8 088,70 zł 1,78 zł
2010-04-03 8 090,48 zł 1,78 zł
2010-04-04 8 092,26 zł 1,78 zł
2010-04-05 8 094,04 zł 1,79 zł
2010-04-06 8 095,83 zł 1,79 zł
2010-04-07 8 097,62 zł 1,79 zł
2010-04-08 8 099,41 zł 1,79 zł
2010-04-09 8 101,20 zł 1,79 zł
2010-04-10 8 102,99 zł 1,79 zł

SUMA: 104,78 PLN

A co oni podaj± dokładnie? 102,co¶tam? To nie doliczaj± za jeden dzień.

Data: 2011-02-11 21:49:34
Autor: wiatrak
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra?enia - odpis z EDG

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:d94f44bf-fd16-48c7-89fb-2356e4294136n10g2000yqf.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
A dlaczego niby miałaby procentować od 11,02 ? Wytłumacz mi to. Pierwsze odsetki nalicz± ci 12-tego. Nigdy w żadnym banku nie było inaczej.

Data: 2011-02-11 13:34:24
Autor: Tomek z Wawy
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra?enia - odpis z EDG
Regulamin mowi, ze od dnia założenia do D-1 z naliczeniem o 24, no
unich to akurat ok. 23 za dany dzień.

Data: 2011-02-11 13:41:29
Autor: Tomek z Wawy
On 11 Lut, 22:34, Tomek z Wawy <tomek_z_w...@tlen.pl> wrote:
Regulamin mowi, ze od dnia założenia do D-1 z naliczeniem o 24, no
unich to akurat ok. 23 za dany dzień.

Oszukuje, bo ich regulamin to akurat nic nie mowi o niczym. Ale
logiczne jest ze nalicza sie odsetki w tych dniach kiedy kwota jest na
lokacie na zamkniecie dnia, dlatego za ostatni nie placa, a za
pierwszy tak. Ostatnio walczylem o to z Meritum i naliczyli zgodnie z
tym co mowie.

Data: 2011-02-11 22:44:02
Autor: sTav
Tomek z Wawy wrote:
[...]

Skre¶l 1,76 przy pierwszym dniu, - je masz *doliczone* do salda w drugim dniu.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2011-02-11 13:48:51
Autor: Tomek z Wawy
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra?enia - odpis z EDG
Widocznie korzystamy z jakis innych systemow, ale mnie naliczaj±
odsetki za pierwszy dzien o polnocy i drugiego dnia saldo nie rowna
sie saldu z dnia pierwszego...

Data: 2011-02-11 23:25:26
Autor: wiatrak
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra?enia - odpis z EDG

Użytkownik "Tomek z Wawy" <tomek_z_wawy@tlen.pl> napisał w wiadomo¶ci news:95b49cb9-039a-480e-9911-0da5172b4221v7g2000yqh.googlegroups.com...
Widocznie korzystamy z jakis innych systemow, ale mnie naliczaj±
odsetki za pierwszy dzien o polnocy i drugiego dnia saldo nie rowna
sie saldu z dnia pierwszego...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Czyli naliczaja ci pierwsze odsetki DRUGIEGO dnia.  To po co dopisałe¶ odsetki pierwszego dnia?
A jak jest przy lokacie jednodniowej? Możesz wypłacić z odsetkami następnego dnia, czy w  dniu wpłaty?

Data: 2011-02-12 06:29:14
Autor: Bogdan
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra?enia - odpis z EDG
Aż mnie korci zadzwonić na info do dwóch
różnych wszechwiedz±cych i tu by się
sprawa rozwineła o nowe w±tki.

Ostatnio przesyłałem  o godzinie 23:00 z rachunku
własnego GO na rachunek żony.
Rano o 4:00 przelew nie był zrealizowany.
W tym dniu kwota przelewu około 9:00 z ROR
poszła na oszczędno¶ciowy a pierwsze odsetki były
dnia naliczone.
Mam wrażenie że jest godzina  w ci±gu dnia
do której zakłada lokaty lub lokuje na  KO
od którego nalicza system odsetki.

Data: 2011-02-12 09:32:22
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
ideabank - inne oprocentowanie a inne odsetki, wra??enia - odpis z EDG
wiatrak pisze:

Widocznie korzystamy z jakis innych systemow, ale mnie naliczajÄ…
odsetki za pierwszy dzien o polnocy i drugiego dnia saldo nie rowna
sie saldu z dnia pierwszego...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Czyli naliczaja ci pierwsze odsetki DRUGIEGO dnia.

Nie ważne kiedy naliczają - ważne za co są to odsetki. Nawet jeśli naliczają drugiego dnia, to są to odsetki za pierwszy dzień.

To po co dopisałeś odsetki pierwszego dnia?

Bo nie dopisał ostatniego. Jeśli umówimy się, że odsetki za pierwszy dzień naliczane są drugiego dnia, to analogicznie odsetki za przedostatni dzień naliczą się ostatniego. Niczego nie zmieni to więc w kalkulacji, bo liczba dni (czy też raczej "liczba północy w okresie trwania lokaty") i tak pozostaje równa licznie naliczeń odsetek.

A jak jest przy lokacie jednodniowej? Możesz wypłacić z odsetkami
następnego dnia, czy w dniu wpłaty?

Następnego dnia, bo w międzyczasie minęła północ. Trzeba zatem tylko policzyć ile w okresie trwania lokaty było północy - i dokładnie tyle samo razy muszą się naliczyć odsetki, niezależnie od tego kiedy konkretnie to naliczenie nastąpi (przed północą, czy po północy).

Jeżeli naliczają odsetki o jeden raz mniej niż było w międzyczasie północy, to robią to źle.

--
MiCHA

Data: 2011-02-12 10:22:06
Autor: Piotr Gałka

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w wiadomości news:ij5gio$alb$1inews.gazeta.pl...

Jeżeli naliczają odsetki o jeden raz mniej niż było w międzyczasie północy, to robią to źle.

Jakiś kalkulator na stronie może mieć takie pomyłki, ale faktycznie naliczona kwota chyba powinna być prawidłowa.
Do tej pory zawsze mi się zgadzało co do grosza (w kilku bankach) - oczywiście ważna była liczba północy, a nie -1.

Odchyłki (liczby nocy) powodowane są czasem tym, że jak koniec wypada w sobotę/niedzielę to jest przesuwany na poniedziałek (nie wiem czy u wszystkich). No i na przykład lokaty założone po jakiejś godzinie (np. Meritum chyba po 17-tej) są zakładane następnego dnia, ale też ostatni dzień jest o jeden dalej.
P.G.

Data: 2011-02-12 11:02:10
Autor: witrak()
Piotr Gałka wrote:

Użytkownik "Przemyslaw Kwiatkowski" <micha@micha.waw.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:ij5gio$alb$1inews.gazeta.pl...

Jeżeli naliczaj± odsetki o jeden raz mniej niż było w
międzyczasie północy, to robi± to Ľle.

Jaki¶ kalkulator na stronie może mieć takie pomyłki, ale
faktycznie naliczona kwota chyba powinna być prawidłowa.
Do tej pory zawsze mi się zgadzało co do grosza (w kilku bankach)
- oczywi¶cie ważna była liczba północy, a nie -1.

Odchyłki (liczby nocy) powodowane s± czasem tym, że jak koniec
wypada w sobotę/niedzielę to jest przesuwany na poniedziałek (nie
wiem czy u wszystkich). No i na przykład lokaty założone po
jakiej¶ godzinie (np. Meritum chyba po 17-tej) s± zakładane
następnego dnia, ale też ostatni dzień jest o jeden dalej.

Ciekawostka była w EB, bo u nich (kiedy¶, nie wiem jak teraz)
dopisywanie odsetek działało dziwnie. W zwi±zku z tym naliczanie
miesięczne było wykonywane inaczej niż dzienne. Aż nawet
specjalnie sprawdziłem wpłacaj±c w ostatnim dniu miesi±ca. Mogło
to powodować złe (niekorzystnie dla klienta) naliczenie odsetek od
odsetek.
Ale ostatecznie po dokładnym sprawdzeniu wszystko się zgodziło :-)

witrak()

Data: 2011-02-11 20:40:27
Autor: XYZ
On 11.02.2011 20:30, Piotr Gałka wrote:

[...]

We wszystkich kalkulatorach, podawane przez nich odsetki s± dla lokat krótszych o 1 dzień (np. lokata na start w GO). Bł±d w kalkulatorze lub celowe działanie.

ideabank - inne oprocentowanie a inne ods etki, wra??enia - odpis z EDG