ile?

Data: 2010-09-30 08:56:51
Autor: tofik
ile?
ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

Data: 2010-09-30 21:59:01
Autor: Jarek P.
ile?
Użytkownik "tofik" <etacarina@interia.pl> napisał w wiadomości news:1fb7513f-fd2b-4840-b184-6e0c988d60e8c10g2000yqh.googlegroups.com...

ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

Też nie mam zielonego pojęcia, ale w kategorii na najlepszy, najlepiej oddający treść zawartości tytuł postu przyznaję Ci honorową nagrodę za ustanowienie nowych horyzontów ;-)

J.

Data: 2010-09-30 13:39:39
Autor: tofika
ile?
On 30 Wrz, 21:59, "Jarek P." <jarekprzy...@gmail.com> wrote:
Użytkownik "tofik" <etacar...@interia.pl> napisał w wiadomościnews:1fb7513f-fd2b-4840-b184-6e0c988d60e8c10g2000yqh.googlegroups.com...

> [...]

Też nie mam zielonego pojęcia, ale w kategorii na najlepszy, najlepiej
oddający treść zawartości tytuł postu przyznaję Ci honorową nagrodę za

oki nagrode przeslij
kurierem, bedzie szybciej.
aha... i niech to nie bedzie
pudlo w pudelku w pudeleczku
a te pudeluniua w nim
mikro, tylko jakieś
wypasione coś  ;)

Data: 2010-09-30 22:54:08
Autor: Jarek P.
ile?

Użytkownik "tofika" <etacarina@interia.pl> napisał w wiadomości news:0776dd13-c9ce-4f49-8a17-f243005bb9fbi3g2000yql.googlegroups.com...

mikro, tylko jakieś
wypasione coś  ;)

Może być duuuże pudło pełne purchawek? Póki co tylko takie grzyby w moim lesie rosną, ale zapewne przy odpowiednio długim gotowaniu one też staną się w końcu jadalne. Jak długim - spytasz na grupie. Dowolnej. Proponuję pl.misc.polityka. bo ciekaw jestem jakie wyjdą w wyniku dyskusji związki purchawek z katastrofą w Smoleńsku, pochodzenia (pejsatego) grzybków tez jestem ciekaw.

J.

Data: 2010-10-01 01:16:28
Autor: Ikselka
ile?
Dnia Thu, 30 Sep 2010 22:54:08 +0200, Jarek P. napisał(a):

Póki co tylko takie grzyby w moim lesie rosną, ale zapewne przy odpowiednio długim gotowaniu one też staną się w końcu jadalne.

Młode purchawki są jadalne i bardzo smaczne - smazy się je pokrojone w
plasterki.

Data: 2010-10-01 07:37:05
Autor: Przesmiewca
ile?
tofika <etacarina@interia.pl> napisał(a):

[...]

To moze ugotowane juz opienki?

Data: 2010-09-30 23:06:15
Autor: tofika
ile?
On 1 Paź, 07:37, Przesmiewca <baran...@o2.pl> wrote:
tofika <etacar...@interia.pl> napisał(a):

>oki nagrode przeslij
>kurierem, bedzie szybciej.
>aha... i niech to nie bedzie
>pudlo w pudelku w pudeleczku
>a te pudeluniua w nim
>mikro, tylko jakieś
>wypasione coś  ;)

To moze ugotowane juz opienki?

ja swoje?
eee nie!
wyszlo 13 kg !!ugotowanych!!! :)

Data: 2010-10-01 08:05:02
Autor: Misiek
ile?

Użytkownik "Jarek P." <jarekprzybyl@gmail.com> napisał w wiadomości news:i82q65$oi5$1inews.gazeta.pl...
[...]

jak dla mnie wygral piesza wycieczke na antarktyde :-)
Oczywiscie wyzywienie we wlasnym zakresie :-)

Data: 2010-10-01 06:47:09
Autor: Krzysztof 45
ile?
http://tinyurl.com/2cv7gwt
--
Krzysiek

Data: 2010-09-30 23:04:41
Autor: tofika
ile?
On 1 Paź, 06:47, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:
tofik napisał(a):> ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

http://tinyurl.com/2cv7gwt
--
Krzysiek

o wlasnie tak oto
poczynilam i znalazlam,ze
minut 3o.
pomijajac, ze ten news
byl na pl.rec.kuchnia a wyslal mi
sie w pospiechu gdzie popadnie
to predzej jak widze by
mi skisly niz doczekalabym
sie rzeczowej odpowiedzi.
choc jak nie trzeba
to pensla nie takie tresci
crossuje na wszystkie grupy.

Data: 2010-09-30 23:09:11
Autor: tofika
ile?
On 1 Paź, 08:04, tofika <etacar...@interia.pl> wrote:
On 1 Paź, 06:47, Krzysztof 45 <mekarWYTNI...@vp.pl> wrote:

>http://tinyurl.com/2cv7gwt
> --
> Krzysiek

o wlasnie tak oto
poczynilam i znalazlam,ze
minut 3o.
pomijajac, ze ten news
byl na pl.rec.kuchnia

pomylka, nie byl a mial byc.

Data: 2010-10-01 12:02:49
Autor: Panslavista
ile?
"tofika" <etacarina@interia.pl> wrote in message news:1dbcbd75-3d18-4afc-bbc8-380664449870l6g2000yqb.googlegroups.com...

Chcesz powiedzieć, że to było poważne pytanie do mnie?
    Wszystkie opieńki bez względu na zastosowanie blanszuje sie około 5 min od zagotowania. Tak obgotowane można wrzucić po odcieknięciu na masełko, posolić i usmażyć do chleba czy ziemniaków, można zrobić z sosem koperkowym, udusić z cebulką albo jak piszesz ukisić - układając w kamiennym garnku blaszkami do góry i soląc. Dobrze jest wtedy zalać odrobiną żywego i dobrego zakwasu z żurku , a nawet serwatki z kwaśnego (domowego) mleka, po to by dostarczyć bakterii kwasu mlekowego. Ukiszone gołąbki w chłodzie przestoją nawet rok, a zastosowanie jak wyżej, po opłukaniu z kwasu, można kiszone jeść prosto z garnka (słoika) bez dalszej obróbki.

Data: 2010-10-01 05:17:47
Autor: tofika
ile?
On 1 Paź, 12:02, "Panslavista" <prawu...@interia.pl> wrote:
"tofika" <etacar...@interia.pl> wrote in message

[...]

dziadulek, jestes gienialny
tylko troche za pozno.
gotowalam je pol godziny
i przkrecilam przez maszynke troche
na gestym sicie a troche
na żadkim.bede dodawac do krokietow
i innego badziewia. mozesz mi
podpowiedziec co jeszcze
mozna zrobic
z taka rozdrobniana
smarkowata pulpą?
i czemu te opienki
taki sluzowarte? zuzylam
na nie z 1m3 wody i nic nie dalo.

Data: 2010-10-01 12:13:31
Autor: Panslavista
ile?
"Panslavista" <prawusek@interia.pl> wrote in message news:4ca5b1d8$0$22801$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Nie tylko gołąbki i opieńki, ale każde inne zjadliwe grzyby można kisić lub solić.

    Można też solić wełniankę (mleczaj wełnianka - podobny do rydza, lecz o piekącym smaku) w tej solance przeleży trzy miesiące i potem trzeba go przepłukać z solanki i można bezpiecznie zjadać.

Data: 2010-10-01 21:19:45
Autor: moon
ile?
?tofik wrote:
ile gotowac opieńki, bo ja nie mam zielonego pojecia?

aż będą dobre.
rozgotowanie raczej grzybom nie grozi.

moon

ile?