ile auto może spalić

Data: 2018-04-12 01:33:46
Autor: Bolko
ile auto może spalić
tak mnie naszło po ostatnim wyjeździe

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

Każdy się pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

I dlaczego tak mało pali?

Data: 2018-04-12 10:43:41
Autor: radekp@konto.pl
ile auto może spalić
Thu, 12 Apr 2018 01:33:46 -0700 (PDT), w
<7dd80b6c-1f02-42ce-ae36-0394b4612d07@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

tak mnie naszło po ostatnim wyjeździe

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

[...]

Z wiatrem, pod wiatr, z jaką prędkością.
Jeżeli odczyt z komputera, to jeszcze trzeba trochę dodać.

Data: 2018-04-12 12:56:07
Autor: Maciek
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 10:43:41 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz źle dobrany reduktor i/lub wtryski.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-12 14:43:17
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 12:56, Maciek pisze:

[...]

Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 14:48:16
Autor: tck
ile auto może spalić

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pank9k$8gs$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochę powymieniać i pogrzebać

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-12 17:50:29
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

[...]

Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.

Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochę powymieniać i pogrzebać

Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osiągów.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 18:06:08
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:panv8p$jd8$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl oszczedny ... dla kieszeni :-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.
Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

J.

Data: 2018-04-12 19:38:58
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 18:06, J.F. pisze:

[...]

:-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.

Od czasu rozpowszechnienia się samolotów i helikopterów nie widzę
powodu aby w miastach na drogach były korki. A są.
Z tego samego powodu montuje się instalacje LPG które pogarszają
osiągi auta. Bo wychodzi taniej.  :-)

Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

Pewny jesteś?
Osiągów nie pogarsza instalacja wtrysku LPG w fazie ciekłej.
A parownik służy do zmiany stanu LPG z ciekłego do lotnego.
I przed wtryskiwaczem a za parownikiem będziesz go znowu sprężał
do stanu ciekłego?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 19:42:16
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osiągów.

Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.

Shrek

Data: 2018-04-12 20:18:43
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:

[...]

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
Pozostałe to co ja.
A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 20:55:24
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 20:18, RadoslawF pisze:

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.

No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak załączam klimę też nie widzę różnicy;)

Pozostałe to co ja.

Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)

A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Rozumowanie w stylu "skoro reklamują lewoskrętną witaminę C to znaczy, że ta druga nie działa".;)

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

Shrek

Data: 2018-04-12 21:45:29
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 20:55, Shrek pisze:

[...]

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.
Ale argument w stylu skoro ja nie widzę to nie istnieje
jak najbardziej godny internetowego trolla.

Pozostałe to co ja.

Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
różnicy nie ma?

Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

[...]

Raczej że skoro wreszcie ten typ reklamują jako nie powodujący spadków
mocy to poprzednie powodowały. :-)

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 23:12:53
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 21:45, RadoslawF pisze:

No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak załączam klimę też nie widzę różnicy;)

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.

No właśnie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
różnicy nie ma?

Potwierdzam - _być_może_ istnieje róznica niemieżalna dla ZU.

[...]

No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?

http://www.egp.pl/vialle.htm

Tu masz wykres;)

Shrek

Data: 2018-04-13 11:43:59
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 23:12, Shrek pisze:

[...]

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

[...]

I od tego należało zacząć.

[...]

Nie rozmawiamy i subiektywnych odczuciach tylko o stanie faktycznym.

[...]

Dzięki.
Nie piszą wprawdzie o przyroście mocy ale wykres faktycznie jest
jednoznaczny.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 18:06:45
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 13.04.2018 o 11:43, RadoslawF pisze:

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.

No właśnie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Stan faktyczny jest taki, że skoro nie widzi różnicy, to znaczy że tylk na taką niewidoczną różnicę się godzi.

Shrek

Data: 2018-04-12 21:15:03
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 20:18:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

Hm ...
https://www.gcautogaz.pl/hamownia/

Choc tak prawde mowiac - spodziewalbym sie, ze nie trzeba az tak
precyzyjnie stroic, tam chyba sa juz mechanizmy automatycznego
strojenia ...

Moze te inne instalacje to z czasow I generacji?

J.

Data: 2018-04-12 20:46:50
Autor: Maciek
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osiągów.

Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszają osiągów. Mam
paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-12 21:48:49
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 20:46, Maciek pisze:

[...]

Nie pogarszają czy "praktycznie nie pogarszają"? bo to nie oznacza
tego samego.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 10:47:34
Autor: Maciek
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:48:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

Nie pogarszają czy "praktycznie nie pogarszają"? bo to nie oznacza
tego samego.

Jeśli bez załadowania auta po dach nie czujesz różnicy, a na co dzień
jeździsz sam, to wiesz, że jakaś tam różnica jest, ale na co dzień jest ona
pomijalna. Szosa nie hamownia.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-12 22:21:58
Autor: Mateusz Bogusz
ile auto może spalić
[...]

LOL. Tak jak benzynę się chipuje modyfikując mapę, tak gaz także posiada swoją mapę wtryskową. Przy założeniu instalacji lub wymianie listwy wtryskowej należy ją skalibrować (najczęściej auto kalibracją), ale jak ktoś kumaty to wie że jeżeli silnik posiada turbo to i tak powinien gazownik się z nim przejechać i ręcznie ją jeszcze poprawić patrząc na to co mu AFR pokazuje.

Z nową listwą i ręczna kalibracją, się zdziwisz jak zobaczysz że takie auta nawet szybciej przyspieszają na gazie niż na benzynie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-13 01:40:07
Autor: Tomasz Pyra
ile auto może spalić
[...]

Jeśli na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osiągów,
oznacza to że instalacja jest uszkodzona, bądź z założenia zła i należy ją
naprawić.
Dalsza jazda taką instalacją to za chwilę remont silnika.

Spadek osiągów był charakterystyczny dla instalacji podciśnieniowych,
bazujących na zwężce w dolocie generującej podciśnienie sterujące poborem
gazu.

A mając wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osiągów, jest
jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w połączeniu z gorszym
odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyną, prowadzi do szybkiego
zużycia świec, wypalenia uszczelki pod głowicą, uszkodzeń zaworów i ich
uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).

Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracując z taką instalacją,
sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jakoś wyrabia, a ECU już pracuje w
trybie pętli otwartej.

Data: 2018-04-12 22:11:00
Autor: Mateusz Bogusz
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 14:43, RadoslawF pisze:
Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?

Nie miałeś auta z LPG, zazdrościsz oszczędności i tak sobie wmawiasz :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-13 11:47:08
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić

Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?

Nie miałeś auta z LPG, zazdrościsz oszczędności i tak sobie wmawiasz :-)

Mam teraz, miałem wcześniej kilka innych ale tak to sobie to tłumacz.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 10:45:05
Autor: sandman
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 10:33, Bolko pisze:
[...]

Renault VelSatis 2.0T
- prędkości emeryckie (do 110 kmh) - ok. 8,5
- prędkości w miarę normalne (120 - 160, z przewagą 130 - 140 kmh) - trochę ponad 11

--
sandman

Data: 2018-04-12 12:37:14
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7dd80b6c-1f02-42ce-ae36-0394b4612d07@googlegroups.com...
Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną
w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

ze 40l/h ...

I dlaczego tak mało pali?

-bo ruch za duzy,
-bo sie boisz wcisnac pedal do oporu,
-bo nie wolno tak szybko w RP

J.

Data: 2018-04-12 13:52:02
Autor: Uzytkownik
ile auto może spalić
[...]

Moje wszystkie samochody jakie miałem do tej pory i mam - benzynowe na gaz czy Diesle, palą dokładnie tyle samo.

Ile bym nie wlał to wszystko spalają :)

Data: 2018-04-12 11:18:04
Autor: Zenek Kapelinder
ile auto może spalić
Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50 zlotych.

Data: 2018-04-12 21:00:12
Autor: Budzik
ile auto może spalić
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Mnie podwyzki ceny benzyny nie ruszaja bo od dawna tankuje za 50
zlotych.

ROTFL, cóz za wspaniała zasada ekonomii...

--
Pozdrawia... Budzik
A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

Data: 2018-04-12 19:43:12
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 13:52, Uzytkownik pisze:

Moje wszystkie samochody jakie miałem do tej pory i mam - benzynowe na gaz czy Diesle, palą dokładnie tyle samo.

Ile bym nie wlał to wszystko spalają :)

Mój tylko raz wszystko spalił. I to na dwóch kółkach;)

Shrek

Data: 2018-04-12 15:13:30
Autor: sczygiel
ile auto może spalić
W dniu czwartek, 12 kwietnia 2018 03:33:48 UTC-5 użytkownik Bolko napisał:
[...]

pytanie bez sensu i celu.
Jadac spokojnie w okolicy 90-100-110 ropniak spali okolo 4,5-5,5l/100km.
Benzyniak jakies 20-30% wiecej, LPG kolejne 30-50% wiecej od benzyny.
Czyli odpowiednio 6,5-8l/100km benzyny i 8-12l/100 gazu.

Jak sie miescisz w takich granicach to ok. Jak nie to albo cos nie tak z autem, albo noga ciezka, albo wiatr w twarz/plecy.

Temat walkowany do znudzenia.

Data: 2018-04-12 21:53:14
Autor: m4rkiz
ile auto może spalić
On 2018-04-12 10:33, Bolko wrote:
Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

byc moze walniety reduktor, zapchane filtry lpg

[...]

moja 2 litrowa wolnossaca benzyna pali 8-16 litrow gazu w zaleznosci od predkosci - w okolicach 140 blizej 8, w okolicach 200 blizej 16 :)

srednie spalanie w cyklu mieszanym mam w okolicach 10 litrow lpg

Data: 2018-04-12 21:54:32
Autor: Lewis
ile auto może spalić
[...]

Już Ci mówię.

2.0T 320KM 530Nm pali od 9l/100km LPG do 20l/100km LPG  pierwszy przypadek 90-100km/h drugi 200-230km/h z hamowaniem do 120 jak jakiś włóczykij zechce zjechać na lewy pas, nie patrząc w lusterko, pyrkając na tempomacie bo przed nim jedzie ktoś 10km/h wolniej.

Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli nie, jest zwyczajnie niesprawna. Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.

Mniejsza moc na LPG? Bzdura, LPG ma wyższą wartość oktanową niż benzyna 100oktanowa i jeśli soft w sterowniku benzynowym zostanie dostosowany do korzystania z paliwa wysokooktanowego to na LPG mocy będzie więcej niż na benzynie. Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników benzynowych? Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

Lewis

Data: 2018-04-13 02:01:23
Autor: Tomasz Pyra
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:54:32 +0200, Lewis napisał(a):

Co do wydajności instalacji, każda instalacja ma w 100% spełniać zapotrzebowanie na paliwo danego silnika w każdych warunkach, jeśli nie, jest zwyczajnie niesprawna.

Dokładnie - no powiedzmy że ma w 100% spełniać jak silnik jest rozgrzany i
jest w stanie ogrzewać skutecznie parownik.
Bo powiedzmy że jak samochód przełącza się na LPG przy 30C, no to trzeba
się liczyć z tym że przez ten czas do rozgrzania silnika nie należy go
pałować, bo się reduktor może nie wyrobić.

Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)

[...]

Problemem gazu jest to, że podawany jest w fazie gazowej, czym "zabiera"
kilka % objętości cylindra, przez co mieści się tam mniej powietrza.
Nadrabia nieco lepszymi właściwościami, i gdzieś to tam wychodzi w
okolicach zera.

W praktyce więc auta mają taką samą moc na LPG jak i benzynie. Wiadomo że indywidualnym strojeniem można ją trochę podnieść - ale to
zarówno na lpg jak i benzynie.

Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników benzynowych?

Ło panie ;) To robiła fabryka, tego się nie dotyka.

Co ciekawe - w dawnych czasach dla LPG montowało się urządzenia
przyspieszające zapłon (w praktyce po prostu opóźniające go o prawie całą
fazę).
Ale od kiedy auta się mocniej skomputeryzowały, to już się raczej tego nie
dotyka.
Niektóre ECU potrafią same wyczuć czujnikiem spalania stukowego, że zapłon
należy przyspieszyć przy wyższej liczbie oktanowej, a niektóre tak jak
piszesz - warto o kilka stopni przeprogramować.

Ilu gazowników używa sondy AFR do strojenia LPG? Aż w końcu ilu gazowników ma jakiekolwiek pojęcie o tym co robi...

Tu jest jedna racja którą powiedział RadoslawF - ludzie gaz montują z
biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większości klientów jest cena
instalacji.
Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.
On ma jeden dzień na zrobienie wszystkiego - od wlewu gazu, przez zbiornik,
przewody, po wiercenie kolektorów.
Strojenie robi komputer gazu sam w ramach autoadaptacji, na testowym
przejeździe wokół warsztatu i tyle.

Data: 2018-04-12 22:44:38
Autor: przemek.jedrzejczak
ile auto może spalić
-- Tu jest jedna racja którą powiedział RadoslawF - ludzie gaz montują z biedy, a nie bogactwa i bardzo istotna dla większości klientów jest cena instalacji.

i tu jest pies pogrzebany :-) mowimy o 16-letnim aucie z 3-ma roznymi oponami czyli wlasciciel pewnie tez na instalacji przycebulil :-) taki uzytkownik patrzy na cene a reszta (poki auto jezdzi) jest nieistotna) porownanie do 2.0T 320KM to nieporozumienie ta mazda ma 120 KM i raczej do sportowej jazdy nie sluzy

Data: 2018-04-13 09:17:30
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1qlu6iwv79i1d$.uc7i8qgn18we$.dlg@40tude.net...
[...]

Tak swoja droga - moja sierra miala najprostsza instalacje, zapalalem na gazie, i tego nie obserwowalem.
Owszem, gdzies przy -15C parownik zamarzal po chwili, ale powyzej jechal dobrze.

Oczywiscie raczej nie startowalem z rykiem silnika ... ale gaznik na zimno tez nie dawal pelnej mocy.
A jesli dawal ... oj, oszczednie to nie bylo ...

[...]

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze w kolektorze czy bardziej w cylindrze.
Tyle, ze odparowujac chlodzi powietrze, przez co wieksza ilosc (masy) miesci sie w tej samej pojemnosci.
A gaz juz nie, szczegolnie, jesli jest podawany z parownika goracy.

[...]

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.

J.

Data: 2018-04-13 10:09:38
Autor: Lewis
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-13 o 09:17, J.F. pisze:

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.

Oj nie, słyszałeś o czymś takim jak Close Loop i Open Loop?

Nowoczesne samochody owszem mają sondy szerokopasmowe ale przy okazji mają też w większości bezpośredni wtrysk a tu już januszom gaz się nie opłaca.

Zwykła sonda wąskopasmowa "stroi" mieszankę w CL jako tako w okolicy AFR=14.7 czyli lambda = 1 co dale ma w zasadzie w dupie i gazownik bez sondy szerokopasmowej może sobie jedynie wywróżyć po napięciu sondy czy ma ubogo czy bogato a nie czy ma właściwy afr.

Co do gazowników - owszem 90% instalacji to byle jechał w jakimś trupie ale są też użytkownicy którzy wymagają porządnej instalacji i porządnie wystrojonej wówczas o gazownika jest trudno. Dlatego ja osobiście wcale nie zakładam instalacji bo nie mam ochoty na użeranie się z gównozjadami o 100zł a jedynie naprawiam już istniejące, w tym wypadku właściciel już ma zazwyczaj w dupie koszt a jedynym celem jest to by to w końcu zaczęło właściwie działać.

Lewis

Data: 2018-04-13 18:13:03
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 13.04.2018 o 10:09, Lewis pisze:

[...]

Ale w CL niezależnie od tego co gazownik nastawi i tak ECU będzie dążyło do lambda 1 (w uproszczeniu) dopóki się korekty nie skończą. Dopóki sonda jest sprawna to w zasadzie jak nie mamy doczynienia z wyjątkowym paprakiem, to może nie optymalnie ale jako tako się wystroi w autokalibracji. Potem można podejrzeć korekty, zmianę czasów wtrysków przy przełączaniu i w dwie osoby nawet bez sondy szerokopasmowej całkiem dobrze wystroisz.

Shrek

Data: 2018-04-14 08:49:58
Autor: Lewis
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-13 o 18:13, Shrek pisze:
[...]

OK ale to co się dzieje w CL ma nikły wpływ na silnik (niskie obciążenie, niskie obroty, niska temp spalin) i trzeba wybitnie spierdolić strojenie by zrobić krzywdę silnikowi. CL to w zasadzie wpływ na środowisko.
OL to już spore obciążenie i tu o krzywdę silnika naprawdę nie trudno. O ile przelanie go w OL zmniejszy moc i zwiększy emisję spalin, to nie będzie miało większego wpływu na silnik, o tyle wystrojenie za ubogo może szybko upalić tłoki i zawory.
Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

Tak więc strojenie na węch zostawiam januszom.

Lewis

Data: 2018-04-14 11:50:04
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 14.04.2018 o 08:49, Lewis pisze:

[...]

Ale czmu miałoby się coś dziać? Jak masz prawidłowo dobrane bebechy do mocy, to przy WOT mnożniki zostają na ostatnim poziomie z CL (zwyczajowo dążą do 1) i czemu miałoby się coś rozjeżdzać drastycznie?

Z kolei przelanie silnika paliwem ciekłym może spowodować wypłukiwanie filmu olejowego i w konsekwencji zatarcie gładzi cylindra a nawet rozrzedzenie oleju i zatarcie na panewkach.

A czemu miałbyś go benzyną przelać w wyniku działania LPG?

Shrek

Data: 2018-04-14 12:01:49
Autor: Lewis
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-14 o 11:50, Shrek pisze:
[...]

Ale zauważ że to działa jak gazownik przynajmniej "poprawnie" dobierze, zamontuje i skalibruje instalację. A to jakie cuda potrafią wypuszczać "gazownicy" przechodzi ludzkie pojęcie.

[...]

Korekta LTFT na poziomie 25%, duże wtryski benzynowe na poziomie 600+ccm i mamy utopiony silnik w paliwie. Tak wiem że to skrajność ale naprawdę różne cuda widziałem.

Lewis

Data: 2018-04-14 12:09:00
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 14.04.2018 o 12:01, Lewis pisze:

[...]

No dobra - ale to tak jakbyś mówił, że strach na benzynie jeżdzić, bo jeden z drugim oddał samochód do warsztatu i coś mu zepsuli.

Przy z grubsza poprawnie dobranych bebechach (nawet tanich) i autokalibracji już powinno być mniej więcej poprawnie. Oczywiście należy podejrzeć korekty i jak jak trzeba to trochę poprawić.

Tak żeby się samo rozjechało, to chyba tylko wypuścić klienta z włączoną autoadaptacją - to wtedy w końcu się rzeczywiście rozjedzie.

[...]

Ok - w sumie racja, tyle że przy 25% to ci się check zapali. No i jak masz LPG to na PB raczej nei jeździsz;)

Tak wiem że to skrajność ale naprawdę różne cuda widziałem.

Wszystko się da zepsuć. Ale przy zgrubsza prawidłowej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarę poprawnie działać.

Shrek

Data: 2018-04-14 12:21:05
Autor: Lewis
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-14 o 12:09, Shrek pisze:
[...]

Ale to bardzo częsty przypadek :)
Pamiętaj że rozmawiamy o skomplikowanych samochodach (z punktu widzenia janusza czy innego cześka gaziarza czy pseudomechanika) typu turbo z dużym boostem i nieraz pętlącymi wtryskami). Taki samochód dla nich to czarna magia. Nieraz zostawiają go jak "standard" a nie turbo i nawet nie podpinają podciśnienia do reduktora. O porządnym dwustronnym zasilaniu listwy wtryskowej zapomnij. A o naprawie układu doładowania chórem odpowiadają, Panie to na pewno turbosprężarka... gdzie w rzeczywistości dopóki olej się nie wylewa przez tłumik to turbo jest "sprawne" Ale wszelkie niedoładowania czy przeładowania to na bank turbo... A guzik...

[...]

Jak wyżej, byle zasranego wolnossaka z DC wtryskiwaczy na poziomie 65% to małpa ogarnie.

[...]

Wyobraź sobie sytuację, mocny wóz powiedzmy 300+ z 4cyl, wstawiasz ognia na autostradzie, instalacja LPG wyregulowana wcale, LTFT dobija do 20+% nagle kończy się LPG, ale co tam dla zwykłego użytkownika jakiś check... Gazownik mówił że jest gaz to musi być check, bo to taka jakby kontrolka sygnalizacyjna że jedziemy na gazie ;)

Instalacja sama przełacza się na benzynę ale dalej go kierowca ciśnie w opór, sterownik mając korektę LTFT w kosmosie, a że akurat go pałujemy to jedzie w OL, czyli sterownik nie używa sondy lambda by skorygować wystrzeloną w kosmos korektę długoterminową i zgadnij co się dzieje ;)

Tak wiem że to skrajność ale naprawdę różne cuda widziałem.

Wszystko się da zepsuć. Ale przy zgrubsza prawidłowej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarę poprawnie działać.

Ma prawo ale nie musi ;)

Lewis

Data: 2018-04-14 12:27:22
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 14.04.2018 o 12:21, Lewis pisze:

[...]

No dobra - przekonałeś mnie- jak ktoś jeżdzi na za słabym reduktorze i świecącym się czeku, to rzeczywiście idzie coś zepsuć:)

Wszystko się da zepsuć. Ale przy zgrubsza prawidłowej instalacji to nawet po autokalibracji bez sprawdzania, powinno w miarę poprawnie działać.

Ma prawo ale nie musi ;)

Ale powinno:P

Shrek

Data: 2018-04-13 10:14:09
Autor: Tomasz Pyra
ile auto może spalić
Dnia Fri, 13 Apr 2018 09:17:30 +0200, J.F. napisał(a):

[...]

Tam jeszcze gdzieś jest granica wrzenia butanu po drodze, z której tak do
końca nie wiem co wynika.

U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ciśnienie na listwie spada.
Reduktor ma deklarowane 150% mocy mojego samochodu i przy rozsądnych
temperaturach działa dobrze.

Tu jeszcze co ciekawe - jak był włączony równolegle w obwód nagrzewnicy, to
jadąc długo pełnym gazem też stygł. Teraz mam szeregowo i jest ok.

[...]

Wydaje mi się, że w MPI które sikają prosto w grzybek zaworowy to już
bardziej cylinder.
W starych SPI pewnie w kolektor.

Gazownik, nawet jeśli byłby w stanie to zrobić dobrze, to po prostu nie ma
czasu na strojenie.

Ale samochod ma sonde lambda i AFR stroi na biezaco, takze przy jezdzie na LPG.

Ale sonda zazwyczaj jest progowa i nadaje się do strojenia tylko tych
mniejszych obciążeń gdzie silnik steruje się sondą.

Przy większych obciążeniach ma być bogato, ale sonda już nie jest w stanie
sprawdzić jak jest bogato i czy wystarczająco.

No i tu jeszcze charakterystyka wtryskiwacza gazowego i benzynowego się
różnią (czasy otwarcia, to czy listwa ma kompensację ciśnienia kolektora,
potencjalnie jeszcze jakieś efekty falowe).
I ECU silnika nie do końca jest w stanie zrozumieć o co chodzi z gazem.
Po to mapa korekcji w komputerze gazowym.

Plus jeszcze cała gama błędów gazowników - z najpopularnieszym czyli
wypuszczeniem klienta z cały czas działającym programem autoadaptacji.
Wtedy komputer LPG ciągnie korekty w stronę swojej wizcji, ECU silnika w
swoją i zazwyczaj im się koreksty rozjeżdżają w przeciwne strony.

Data: 2018-04-13 10:59:53
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Użytkownik "Tomasz Pyra"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ogusmyapjct4.1ajue5kwcia7h.dlg@40tude.net...
[...]

W zbiorniku jest mieszanka z propanem, i to jakos inaczej wrze.

Wynikac moze maksymalne cisnienie gazu - u mnie w instalacji ze zwezka bylo potrzebne znikome,
moze nawet ponizej atmosferycznego.

No i nie bez powodu parownik nazywal sie reduktor :-)

U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ciśnienie na listwie spada.

A jakie cisnienie mierzysz ?
Bo cisnienie w kolektorze jest zmienne, generalnie ponizej cisnienia atmosferycznego, chyba, ze silnik ze sprezarka.

W benzynie bylo jakos tak, ze cisnienie w listwie bylo regulowane cisnieniem w kolektorze, wiec wtryskiwacz mial stale te sama roznice cisnien.
W LPG inaczej ?

No i ... cisnienie w instalacji zalezy od cisnienia w zbiorniku, a ten ogrzewany nie jest.

No chyba ze LPG ze zbiornika doplywa, silnik jeszcze nie rozgrzany, i w parowniku sie ciekly butan gromadzi ... ale to chyba szybko przestanie.

Benzyna tez odparowuje i zabiera, tylko trudno powiedziec czy jeszcze
w kolektorze czy bardziej w cylindrze.

Wydaje mi się, że w MPI które sikają prosto w grzybek zaworowy to już
bardziej cylinder.

Tak prosto na grzybek sikaja, czy jednak mocowane w plastikowym kolektorze pare cm przed ... glowica ?

No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed cylindrem to jest  :-)

J.

Data: 2018-04-14 02:15:54
Autor: Tomasz Pyra
ile auto może spalić
Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:59:53 +0200, J.F. napisał(a):

U mnie przy 30C, jak depnę gaz do dechu, to ciśnienie na listwie spada.

A jakie cisnienie mierzysz ?

Na listwie wtryskowej

[...]

Różnie bywa.
Tzn. zarówno instalacje fabryczne, benzynowe są i takie gdzie ciśnienie
paliwa jest stałe względem ciśnienia w kolektorze (dzięki czemu
wtryskiwacze mają stałą wydajność gram/s), ale są i take w których
ciśnienie paliwa jest stałe względem atmosfery i w nich wydajność jest tym
większa im bardziej przeputnica zamknięta.

W LPG zazwyczaj jest ciśnienie względem kolektora, ale np. instalacje Prins
dla silników wolnossących mają regulację względem atmosfery.

[...]

Te nowsze silniki które rozbierałem to było prosto w grzybek.
Jeszcze dla 16V wtryskiwacz tworzy dwa stożki - na każdy zawór osobno.

Kiedyś to faktycznie było w kolektor.
Nawet były wtryski półsekwencyjne (które miały tylko czunik położenia wału,
a nie miały czjnika położenia wałka rozrządu) i one robiły wtrysk i podczas
suwu ssania i wydechu.
Ten z wydechu po prostu czekał w kolektorze na swoją kolej.

No i kiedy jest wtrysk - w cyklu ssania, czy jeszcze przed ?

W cyklu ssania, a na niskich obrotach nawet kilka wtrysków co by sobie
jakimiś warstwami mieszankę ułożyć.

Ale grzybek zaworu goracy, to szybko odparowuje, a ciagle przed cylindrem to jest  :-)

No ale w samym suwie ssania tam jest niezły przeciąg i raczej paliwo nie
zetknie się z zaworem tylko je wciągnie prosto do cylindra.
W ogóle kontakt paliwa z czymkolwiek jest chyba mocno niekorzystny, bo ono
się wtedy w duże krople zbija i źle spala.

Data: 2018-04-13 10:17:57
Autor: Lewis
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-13 o 02:01, Tomasz Pyra pisze:

Chyba że silnik ma wymagania wyższe niż
technologiczna możliwość wydajności wtryskiwaczy gazowych.

Nie ma takiego silnika ;)

Mam 2.5T 472KM 580Nm z 4 cylindrów czyli cirka 120KM z cylindra przy doładowaniu w okolicach 2barów no i tu raz że nie ma miejsca na 3 wtryski na cylinder by szły max PWM 80% a druga sprawa reduktory też mogły się obrazić za takie nadciśnienie ;)

[...]

Przy seryjnym sofcie tak, jak masz dostosowany, lub sterownik jak opisałeś dostosowuje kąt wyprzedzenia zapłonu po detekcji stuków już niekoniecznie ;)

Ale ile gazowników zajmuje się strojeniem sterowników
benzynowych?

Ło panie ;) To robiła fabryka, tego się nie dotyka.

Dobrze że się rozumiemy ;)

[...]

Piggy back z powodzeniem stosuje się nadal i całkiem dobrze to działa ;)

[...]

Dlatego trzeba skupić się na porządnej robocie a januszy gonić wpizdu

Lewis

Data: 2018-04-14 02:33:58
Autor: Tomasz Pyra
ile auto może spalić
Dnia Fri, 13 Apr 2018 10:17:57 +0200, Lewis napisał(a):

[...]

Widziałem już instalacje z 2 wtryskiwaczami razy 6 cylindrów, to i 3x4
pewnie też by się upchało na dłuższych wężykach.
A reduktor to nie wiem - w sumie reduktorowi wydaje się łatwiej obniżać
ciśnienie z bezwzględnych kilkunastu-kilkudziesięciu bar na 3bar niż na
1bar. On pracuje na różnicy ciśnienień.

Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego LPG pracują na tak małych
nadciśnieniach - rzędu 1.2bar ponad ciśnienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
zazwyczaj 3-4bar.

[...]

No ale właśnie zastanawia mnie dlaczego obecnie jednak dość rzadko.

O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.

A dziś w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.

[...]

No ale to się nie uda.
90% klientów obdzwoni wszystkie zakłady w województwie żeby znaleźć ten co
mu el-pe-gie zamontuje za 1900zł.
Na najgorszym reduktorze który będzie trzeba regulować przy każdej zmianie
pogody, na najgorszych wtryskiwaczach i wszystkim najgorszym - byle taniej.

Data: 2018-04-14 09:02:38
Autor: Lewis
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-14 o 02:33, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Jakby było miejsce to można pchać, teraz turbię swojego okulara E55, oczywiście LPG jak było tak będzie ale tam zostanie skromne 60-70KM z cylindra więc nie będę się szarpać o 2 wtryski bo na jednym podoła jak zadbam o stabilne ciśnienie.

Swoją drogą to nie rozumiem dlaczego LPG pracują na tak małych
nadciśnieniach - rzędu 1.2bar ponad ciśnienie w kolektorze. Wtrysk benzyny
zazwyczaj 3-4bar.

Co do reduktora może fizycznie łatwiej zredukować o mniej niż więcej ale sądzę że membrany i uszczelniacze szybko pójdą się czesać przy ciśnieniu powiedzmy 3-4bar. Nieraz wystarczy że trafi się jakiś wściekły reduktor typu KME Gold GT który w cutoffie pompuje się w kosmos i niejednokrotnie powoduje zalewanie wtrysków ciekłym gazem.

[...]

Bo wszyscy idą na łatwiznę, elektronika samochodowa zrobiła się bardzo hermetyczna i nieraz trudno podać jej sygnał inny niż jest przez nią oczekiwany bo się wykrzaczy.

O ile stare instalacje gen I-II do samochodów z elektronicznym zapłonem,
prawie zawsze miały przyspieszacz zapłonu osobno.

A dziś w takich typowych zestawach do montażu - rzecz prawie niespotykana.

Dalej sam sobie odpowiedziałeś - TANIO PANIE MA BYĆ!

[...]

Mi się całkiem dobrze żyje z tym podejściem, o wiele mniej stresów :)

Lewis

Data: 2018-04-12 22:08:57
Autor: Mateusz Bogusz
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 10:33, Bolko pisze:
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

To instalacja jest niesprawna. Zużyty/za mały reduktor/listwa, nieszczelność w układzie...

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

ile auto może spalić