ile auto może spalić

Data: 2018-04-12 10:43:41
Autor: radekp@konto.pl
ile auto może spalić
Thu, 12 Apr 2018 01:33:46 -0700 (PDT), w
<7dd80b6c-1f02-42ce-ae36-0394b4612d07@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

tak mnie naszło po ostatnim wyjeździe

Ostatnio jechałem autem z LPG.
Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Każdy się pyta ile twoje auto pali?
Mając na myśli minimalne spalanie.

Moje brzmi ile może spalić paliwa standardowe auto z dwulitrową benzyną w dobrym stanie technicznym jadące autostradą w dobrych warunkach drogowych
w niedziele rano.

I dlaczego tak mało pali?

Z wiatrem, pod wiatr, z jaką prędkością.
Jeżeli odczyt z komputera, to jeszcze trzeba trochę dodać.

Data: 2018-04-12 12:56:07
Autor: Maciek
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 10:43:41 +0200, radekp@konto.pl napisał(a):

Mimo że instalacja sprawna to w pewnym momencie układ LPG nie wyrabiał
z dostarczaniem paliwa i jechałem na benzynie.

No to raczej niesprawna...

Nawet na pewno niesprawna. Masz źle dobrany reduktor i/lub wtryski.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-12 14:43:17
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 12:56, Maciek pisze:

[...]

Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 14:48:16
Autor: tck
ile auto może spalić

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@spam_wp.pl> napisał w wiadomości news:pank9k$8gs$1node1.news.atman.pl...
[...]

Dlaczego piłował? Jest to w zakresie pracy silnika?
Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochę powymieniać i pogrzebać

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2018-04-12 17:50:29
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 14:48, tck pisze:

[...]

Jazdę na takich wysokich obrotach nazywa się piłowaniem.
Nawet jeśli są jeszcze przed czerwonym polem.

Ale fakt, żeby mój jeździł podobnie jak na benzynie to sam musiałem trochę powymieniać i pogrzebać

Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osiągów.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 18:06:08
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Użytkownik "RadoslawF"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:panv8p$jd8$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Albo i nie, bo zalozyl instalacje, aby wyscigowy styl jazdy byl oszczedny ... dla kieszeni :-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.
Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

J.

Data: 2018-04-12 19:38:58
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 18:06, J.F. pisze:

[...]

:-)

Od czasu wtryskowych instalacji gazu w zasadzie nie widze powodu, aby na gazie bylo slabiej.

Od czasu rozpowszechnienia się samolotów i helikopterów nie widzę
powodu aby w miastach na drogach były korki. A są.
Z tego samego powodu montuje się instalacje LPG które pogarszają
osiągi auta. Bo wychodzi taniej.  :-)

Tylko trzeba dobrac wtryskiwacze i parownik.

Pewny jesteś?
Osiągów nie pogarsza instalacja wtrysku LPG w fazie ciekłej.
A parownik służy do zmiany stanu LPG z ciekłego do lotnego.
I przed wtryskiwaczem a za parownikiem będziesz go znowu sprężał
do stanu ciekłego?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 19:42:16
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 17:50, RadoslawF pisze:

Z założenia gaz zakłada się w celu oszczędzania a nie dla
uzyskania rajdowego czy wyścigowego stylu jazdy.
I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osiągów.

Czemu miałby się godzić? Przy typowych mocach (do 150KM) nie ma żadnego problemu z dobraniem reduktora i wtrysków, żeby auto chodziło jak na benzynie. Powyżej też się da, tylko trzeba się postarać, czasem dwa reduktory dać jak masz więcej niż 200KM pod maską.

Shrek

Data: 2018-04-12 20:18:43
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 19:42, Shrek pisze:

[...]

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.
Pozostałe to co ja.
A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 20:55:24
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 20:18, RadoslawF pisze:

Bo to taka ciekawostka. Strony www i gazety powiązane w jakiś sposób
z producentami lub instalatorami twierdzą to co ty.

No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak załączam klimę też nie widzę różnicy;)

Pozostałe to co ja.

Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)

A najciekawsze że wszystkie hurtem twierdzą że montaż instalacji
z wtryskiem gazu w fazie ciekłej nie powoduje spadków mocy.
Czyli jednak inne instalacje powodują.  :-)

Rozumowanie w stylu "skoro reklamują lewoskrętną witaminę C to znaczy, że ta druga nie działa".;)

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

Shrek

Data: 2018-04-12 21:45:29
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 20:55, Shrek pisze:

[...]

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.
Ale argument w stylu skoro ja nie widzę to nie istnieje
jak najbardziej godny internetowego trolla.

Pozostałe to co ja.

Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
różnicy nie ma?

Trochę jak z audiofilami - niby drut z wieszaka z ikei brzmi jakby koń na blachę lał, ale w ślepym tescie nie ma korelacji;)

Tutaj chyba o sobie piszesz, nie widzisz więc swobodnie piszesz
ze nie ma.

[...]

Raczej że skoro wreszcie ten typ reklamują jako nie powodujący spadków
mocy to poprzednie powodowały. :-)

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?

Pozdrawiam

Data: 2018-04-12 23:12:53
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 21:45, RadoslawF pisze:

No jeżdzę od 6 lat na LPG i różnicy nie widzę. Inna sprawa, że jak załączam klimę też nie widzę różnicy;)

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.

No właśnie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Dobra - uściślę - rzeczywiście drobny spadek mocy pewnie będzie - tyle, że niezauważalny dla zwykłego użytkownika.

Czyli jednak potwierdzasz. To w jakim celu pisałeś wcześniej że
różnicy nie ma?

Potwierdzam - _być_może_ istnieje róznica niemieżalna dla ZU.

[...]

No subiektywnie skoro jest niedostrzeglna, to jej nie ma.

BTW. W fazie ciekłej to chyba chwalą się, że można wycisnąć nieznacznie więcej niż na PB. Że tyle samo to było na zwykłej sekwencji:P

A jakiś link do tych "chyba" rewelacji?

http://www.egp.pl/vialle.htm

Tu masz wykres;)

Shrek

Data: 2018-04-13 11:43:59
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 23:12, Shrek pisze:

[...]

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

[...]

I od tego należało zacząć.

[...]

Nie rozmawiamy i subiektywnych odczuciach tylko o stanie faktycznym.

[...]

Dzięki.
Nie piszą wprawdzie o przyroście mocy ale wykres faktycznie jest
jednoznaczny.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 18:06:45
Autor: Shrek
ile auto może spalić
W dniu 13.04.2018 o 11:43, RadoslawF pisze:

Mało kto jest w stanie zauważyć różnice kilku procentową.

No właśnie. A skoro nie odczuwa, to z jego punktu widzenia nie ma różnicy.

Nie rozmawiamy o "jego punkcie widzenia" tylko ostanie faktycznym.

Stan faktyczny jest taki, że skoro nie widzi różnicy, to znaczy że tylk na taką niewidoczną różnicę się godzi.

Shrek

Data: 2018-04-12 21:15:03
Autor: J.F.
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 20:18:43 +0200, RadoslawF napisał(a):
[...]

Hm ...
https://www.gcautogaz.pl/hamownia/

Choc tak prawde mowiac - spodziewalbym sie, ze nie trzeba az tak
precyzyjnie stroic, tam chyba sa juz mechanizmy automatycznego
strojenia ...

Moze te inne instalacje to z czasow I generacji?

J.

Data: 2018-04-12 20:46:50
Autor: Maciek
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 17:50:29 +0200, RadoslawF napisał(a):

I typowy użytkownik instalacji LPG godzi się z pogorszeniem
osiągów.

Współczesne instalacje LPG praktycznie nie pogarszają osiągów. Mam
paliwożerne auto z dużym silnikiem o mocy 215 koni, a reduktor dla silników
300-konnych. Nie ma problemu z zasilaniem gazem, a rozpoznawać na czym jadę
bez patrzenia na kontrolki nauczyłem sie po dobrym roku. Róznica jest
minimalna.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-12 21:48:49
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić
W dniu 2018-04-12 o 20:46, Maciek pisze:

[...]

Nie pogarszają czy "praktycznie nie pogarszają"? bo to nie oznacza
tego samego.

Pozdrawiam

Data: 2018-04-13 10:47:34
Autor: Maciek
ile auto może spalić
Dnia Thu, 12 Apr 2018 21:48:49 +0200, RadoslawF napisał(a):

Nie pogarszają czy "praktycznie nie pogarszają"? bo to nie oznacza
tego samego.

Jeśli bez załadowania auta po dach nie czujesz różnicy, a na co dzień
jeździsz sam, to wiesz, że jakaś tam różnica jest, ale na co dzień jest ona
pomijalna. Szosa nie hamownia.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2018-04-12 22:21:58
Autor: Mateusz Bogusz
ile auto może spalić
[...]

LOL. Tak jak benzynę się chipuje modyfikując mapę, tak gaz także posiada swoją mapę wtryskową. Przy założeniu instalacji lub wymianie listwy wtryskowej należy ją skalibrować (najczęściej auto kalibracją), ale jak ktoś kumaty to wie że jeżeli silnik posiada turbo to i tak powinien gazownik się z nim przejechać i ręcznie ją jeszcze poprawić patrząc na to co mu AFR pokazuje.

Z nową listwą i ręczna kalibracją, się zdziwisz jak zobaczysz że takie auta nawet szybciej przyspieszają na gazie niż na benzynie.

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-13 01:40:07
Autor: Tomasz Pyra
ile auto może spalić
[...]

Jeśli na instalacji z wtryskiem gazu jest jakiekolwiek pogorszenie osiągów,
oznacza to że instalacja jest uszkodzona, bądź z założenia zła i należy ją
naprawić.
Dalsza jazda taką instalacją to za chwilę remont silnika.

Spadek osiągów był charakterystyczny dla instalacji podciśnieniowych,
bazujących na zwężce w dolocie generującej podciśnienie sterujące poborem
gazu.

A mając wtrysk, jeszcze długo przed wyczuwalnym pogorszeniem osiągów, jest
jazda na zbyt ubogiej mieszance paliwa, co w połączeniu z gorszym
odbieraniem ciepła przez LPG w porównaniu z benzyną, prowadzi do szybkiego
zużycia świec, wypalenia uszczelki pod głowicą, uszkodzeń zaworów i ich
uszczelnień. Czasami nawet wypalenia tłoków (to zazwyczaj jak jest turbo).

Do tego ECU silnika szybko "ogłupieje" współpracując z taką instalacją,
sonda lambda wykryje ubogą mieszankę, a ECU bezskutecznie będzie próbował
to korygować podnoszeniem korekt czasu wtrysku.
W efekcie może się to skończyć wręcz przelewaniem i zwiększonym zużyciem
paliwa w zakresach gdzie jeszcze LPG się jakoś wyrabia, a ECU już pracuje w
trybie pętli otwartej.

Data: 2018-04-12 22:11:00
Autor: Mateusz Bogusz
ile auto może spalić
W dniu 12.04.2018 o 14:43, RadoslawF pisze:
Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?

Nie miałeś auta z LPG, zazdrościsz oszczędności i tak sobie wmawiasz :-)

--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz

Data: 2018-04-13 11:47:08
Autor: RadoslawF
ile auto może spalić

Jaki gazownik dobierając reduktor zakłada że posiadacz będzie
piłował powyżej pięciu tysięcy obrotów?

Nie miałeś auta z LPG, zazdrościsz oszczędności i tak sobie wmawiasz :-)

Mam teraz, miałem wcześniej kilka innych ale tak to sobie to tłumacz.

Pozdrawiam

ile auto może spalić