ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

Data: 2011-02-23 19:43:34
Autor: BearBag
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
Witam

Pytanie jak w tytule.
Jest sobie T42 z baterią standardową, ma ona 2 i pół roku według tego co
pokazue soft. I trzyma zadziwiająco długo bo praktycznie 3h10min na
srednich ustawieniach podświetlania matrycy. Ilość cykli ładowania -270. Z
tego co kiedyś słyszałem baterie wytrzymuja max 300-350 a potem
dramatycznie spada czas działania. Czy moge sie spodziewać niedlugo dużego
spadku "mocy"? Ile u was w podobnym sprzecie wytrzymywały baterie ?
Pozdrawia BearBag...

Data: 2011-02-23 20:02:42
Autor: PC
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
?Ja mam T40p i 432 cykle ładowań. Mam baterię o większej pojemności (wystaje z tyłu). Laptop pracuje na niej ponad 3h wtedy poziom naładowania nagle spada z 25% do 3%. Na tych 3% działa jeszcze z pół godziny po czym podłączam ładowanie bo laptop nęka mnie alarmem. Ale pewnie jeszcze by chwile pochodził. Bateria ma niecałe 4 lata.

PC

Data: 2011-02-23 21:13:02
Autor: Czesławek
W dniu 2011-02-23 20:02, PC pisze:
[...]

A ja mam T61 kupiony w marcu 2008 bateria standardowa 129 cykli i pozostało jej zaledwie 39% pierwotnej pojemności :(

Czesławek

Data: 2011-02-23 21:17:35
Autor: Radosław Sokół
W dniu 23.02.2011 21:13, Czesławek pisze:
A ja mam T61 kupiony w marcu 2008 bateria standardowa 129 cykli i pozostało jej zaledwie 39% pierwotnej pojemności :(

Cykle to nie wszystko. Baterie Li-Ion nie lubią być podgrze-
wane (a więc biada tym, co trzymają komputer na kolanach lub
obciążają intensywnie CPU) oraz w wysokim stopniu naładowane
(co szkodzi bateriom tych, którzy pracują bardzo dużo na za-
silaniu sieciowym bez wyjmowania baterii lub lubią ładować
często baterię do pełna).

Data: 2011-02-24 18:38:50
Autor: Przesmiewca
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

[...]

Nie lubia tez byc rozladowywane do zera. Co prawda elektronika
zabezpiecza przed  takim kompletnym wyladowaniem, ale jesli pozniej notebook
lezy dluzszy czas nieuzywany, no dalej sie wyladowuje  chemicznie juz poza kontrola elektroniki.

Data: 2011-02-25 14:56:45
Autor: WiesłaW
Dnia 23-02-2011 o 21:17 Radosław Sokół napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Właśnie robię wszystko dokładnie tak, jak piszesz :) Dodam
jeszcze, że jeśli używam baterii to do pełnego rozładowania.
Zresztą nawet producent nakazuje przechowywać baterię
całkowicie rozładowaną.
Skutkuje to tym, że po przeszło dwóch latach pokazuje mi
zużycie baterii 13% i z obserwacji wynika, że rzeczywiście tak
jest.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-25 21:52:01
Autor: Przesmiewca
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):

Właśnie robię wszystko dokładnie tak, jak piszesz :) Dodam
jeszcze, że jeśli używam baterii to do pełnego rozładowania.

lit-jonowe zle znosza pelne rozladowania

Zresztą nawet producent nakazuje przechowywać baterię
całkowicie rozładowaną.

nieprawda, bateriom li-jon szkodzi  rozladowanie, nie mowiac juz
o przechowywaniu

Data: 2011-02-25 21:57:45
Autor: Przesmiewca
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
Data: 2011-02-25 23:10:58
Autor: WiesłaW
Dnia 25-02-2011 o 21:52 Przesmiewca napisał na pl.comp.pecet:

lit-jonowe zle znosza pelne rozladowania

Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak napisałem moja znosi
bardzo dobrze.

Zresztą nawet producent nakazuje przechowywać baterię
całkowicie rozładowaną.

nieprawda, bateriom li-jon szkodzi  rozladowanie, nie mowiac juz
o przechowywaniu

Ale nie rozumiem.. co jest nieprawda? Nie umiem czytać instrukcji?
Cytuję: Gdy bateria nie jest używana przez długi czas, należy ją
przechowywać całkowicie rozładowaną. Pozwala to przedłużyć
żywotność baterii.
Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-25 23:28:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"WiesłaW" op.vrhbwkmy35rodc@naw-pc

lit-jonowe zle znosza pelne rozladowania

: Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak
: napisałem moja znosi bardzo dobrze.

Ja też mam takie doświadczenia.
IMO najlepiej rozładowywać do zera i ładować do pełna.

Tak mam z komputerami i tak z telefonami.

IMO najgorsze jest przegrzewanie takich akumulatorków.

Data: 2011-02-25 23:30:56
Autor: Radosław Sokół
W dniu 25.02.2011 23:10, WiesłaW pisze:
Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

Ja bym bardziej wierzył temu, komu mniej zależy na wykoń-
czeniu baterii w nadziei, że sprzeda człowiekowi kolejną ;)

Inna sprawa, że "całkowicie rozładowana" może odpowiadać
stanowi baterii, w którym jeszcze jest w niej sporo ładunku.
Ale mimo to nie ryzykowałbym i przechowywałbym raczej baterię
naładowaną gdzieś między 30% a 50%.

Data: 2011-02-26 17:02:20
Autor: Przesmiewca
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
Radosław Sokół <rsokol@magsoft.com.pl> napisał(a):

Inna sprawa, że "całkowicie rozładowana" może odpowiadać
stanowi baterii, w którym jeszcze jest w niej sporo ładunku.

Nawet nie moze, ale na pewno :) Pisalem wlasnie o tym, ze eklektronika aku chroni ogniwo przed
calkowitym wyladowaniem (co jest kolejnym potwierdzeniem tego, ze totalne  rozladowanie
szkodzi), ale trzymanie rozladowanego  aku przez dluzszy czas grozi przekroczeniem
progu nalodowania w procesie samoistnego dalszego (chemicznego) rozladowywania
juz poza kontrola ukladow.

Data: 2011-02-26 16:00:13
Autor: Przesmiewca
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
WiesłaW <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał(a):

Tak? A jak się formuje baterie? Zresztą, jak napisałem moja znosi
bardzo dobrze.

li-ion sie nie formuje

Ale nie rozumiem.. co jest nieprawda? Nie umiem czytać instrukcji?

Ok, masz racje, zle sformulowalem zdanie; chodzilo mi generalnie o sprostowanie,
zeby ktos nie przeczytal kiedys tego watku i nie wzial tego co napisales za
poprawny sposob przetrzymywania aku li-ion

Cytuję: Gdy bateria nie jest używana przez długi czas, należy ją
przechowywać całkowicie rozładowaną. Pozwala to przedłużyć
żywotność baterii.
Komu mam wierzyć - Wikipedii czy producentowi notebooka?

Producenci do dzis pisza, ze baterie li-ion nalezy formowac...
natomiast linik do wikipedii byl tylko jakby pokazaniem kierunku, bo jakbys
sie bardziej zainteresowal tematem, to bys dotarl do bardziej wiarygodnych opracowan
(bo oczywiscie wikipedia ma bledy, ale w tym przypadku akurat informacje sa zgodne i latwo to
zweryfikowac w  innych zrodlach)

Data: 2011-02-27 23:22:25
Autor: WiesłaW
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? bat erie ?
Dnia 26-02-2011 o 16:00 Przesmiewca napisał na pl.comp.pecet:

li-ion sie nie formuje

To prawda, ale niektórzy piszą, że od czasu do czasu należy rozładować
i naładować baterię w celu skalibrowania elektroniki. Proces podobny.

Producenci do dzis pisza, ze baterie li-ion nalezy formowac...

No właśnie ... dlaczego w takim razie producenci wprowadzają w błąd?
Zawsze wydawało mi się, że oczywistych błędów nie należy powielać.
Nie wiem, może nie są takie oczywiste?

[...]

Zaręczam, że interesowałem się tematem. Wnioski są takie: gdy bateria
i tak wytrzymuje 2-3 lata, to nie ma się czym przejmować (oczywiście
nikomu nie odradzam przestrzegania zasad o których pisaliście).
Jedynie co mnie zastanawia i właśnie o tym piszę, że moja bateria te
zasady ma w nosie.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-28 08:50:19
Autor: Artur\(m\)

Użytkownik "WiesłaW" <nawu@usun.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:op.vrhbwkmy35rodcnaw-pc...
[...]

*******
Producentom zależy na jak największej sprzedaży (akumulatorów)
Kiedyś w butach "od szewca" chodziło się 15-20 lat
Co by było, gdyby w dzisiejszych czasach ludzie zaczęli
 chodzić w butach 15 lat???!!!

Artur(m)

Data: 2011-02-28 19:57:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"Artur(m)" ikfk3r$2bd$1@rekrutacja.tu.kielce.pl

Kiedyś w butach "od szewca" chodziło się 15-20 lat

Producenci skórzanych butów odradzają pranie w pralkach.
Ja piorę i nie narzekam.

Producenci bawełnianych ubrań zalecają częste pranie
i prasowanie. Celem jest pozbywanie się grzybów. :)

W ogóle (jak zauważyłem) producenci raczej dbają
o przedłuzanie eksploatacji swoich produktów.

Co by było, gdyby w dzisiejszych czasach ludzie zaczęli
chodzić w butach 15 lat???!!!

Mieliby więcej zdatnych do noszenia? Ja mam około 200 koszul
i tyleż par spodni. Zamierzam też skompletować sporo :) obuwia. :)
Mam kilka bawełnianych kurtek letnich (od wiosny do jesieni)
i kilka skórzanych oraz kilka z ,,polaru''... I co w tym złego?
Mam setki majtek i skarpet, w tym stosowna liczbę wełnianych...

Gdybyż tak jeszcze w galeriach sprzedawano kożuchy z owczej
skóry w cenach realnych... Kupiłbym kilka sztuk...

I gdyby jeszcze Chińczycy doprowadzili do solidnego spadku
cen samochodów... Jeden samochód do ,,koscioła'', jeden na
,,autostradę'', jeden do lasu i jeden na wszelki wypadek,
uniwersalny... :)

Data: 2011-03-01 01:36:04
Autor: ąćęłńóśźż
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
Nie wiem, skąd cytujesz, bo pamiętam zalecenie pozostawienia naładowanej do 1/2 - 2/3 pojemności.
Ewentualnie coś innego na czas podróży lotniczej (i to żeby się jakiekolwiek zwarcie z iskrą w luku bagażowym nie zrobiło).

-- -- -

Data: 2011-02-25 22:13:59
Autor: ąćęłńóśźż
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
Ja jeszcze na wszelki przypadek spluwam trzy razy przez lewe ramię i odmawiam coniedzielną zdrowaśkę za baterię.
Wszystko przez to, że płacę Visą.

-- -- -

Właśnie robię wszystko dokładnie tak, jak piszesz

Data: 2011-02-27 23:24:48
Autor: WiesłaW
Dnia 25-02-2011 o 22:13 ąćęłńóśźż napisał na pl.comp..pecet:

[...]

Zapomniałeś jeszcze dopisać "i nigdy nie nauczę się cytować"

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-03-01 01:37:19
Autor: ąćęłńóśźż
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
A możesz się odpie.....ć ?

-- -- -

"i nigdy nie naucze sie cytowac"

Data: 2011-03-01 17:12:38
Autor: WiesłaW
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? bat erie ?
Dnia 01-03-2011 o 02:37  ąćęłńóśźż napisał na pl.comp.pecet:

A możesz się odpie.....ć ?

-- -- -

"i nigdy nie naucze sie cytowac"

Ależ oczywiście, że mogę. Nie czytam Twoich postów, ponieważ nie
chce mi się szukać odpowiedzi. W tym wypadku zacytowałeś mnie, więc
przeczytałem.
Ale żeby była jasna sprawa - masz kilka wyjść. Albo zdecydujesz się
cytować tak, aby nie było to uciążliwe w czytaniu, albo przekonasz
mnie, że w Twoim przypadku jest to niemożliwe do wykonania, albo
nie odpowiadaj na moje wypowiedzi.

--
WiesłaW
Opera Mail

Data: 2011-02-25 22:11:54
Autor: ąćęłńóśźż
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
Zawsze wiesz, jak uprzyjemnić weekend z laptopem ;-))

-- -- -

Data: 2011-02-25 23:31:04
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"ąćęłńóśźż" ik99a0$m0r$1@news.net.icm.edu.pl

Zawsze wiesz, jak uprzyjemnić weekend z laptopem ;-))

-- -- -

| biada tym, co trzymają komputer na kolanach

Ja nawet na biurku nie trzymam stale w tym samym
miejscu, ale co jakiś czas przesuwam tak, aby
stał na zimnym.

Data: 2011-02-26 18:02:53
Autor: Kamikaze
> [...]

| biada tym, co trzymają komputer na kolanach

Ja nawet na biurku nie trzymam stale w tym samym
miejscu, ale co jakiś czas przesuwam tak, aby

Ja tam bardziej niż baterią przejmował bym się organem rozrodczym. Wszakże długotrwały wpływ podwyższonej temperatury na ten narząd nie wpływa na niego korzystnie.

Data: 2011-03-02 00:00:51
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"Kamikaze" ikbbnk$tpa$1@news.onet.pl

> [...]

stał na zimnym.

Ja tam bardziej niż baterią przejmował bym się
organem rozrodczym. Wszakże długotrwały wpływ

Chylę czoła -- mój organ tak daleko (do kolan) nie sięga. :)
(może mamy różnej długości :) komputery -- ja korzystam
z netbooka, bo notebook jest dla mnie za ciężki; nie mam
dyskopatii, ale nie mogę nosić ciężarów a 3 kilogramy to
już dla mnie ciężar)

Data: 2011-03-04 15:58:28
Autor: Sergiusz Rozanski
ile cykli ??adowania ??rednio wytrzymujÄ? baterie ?
Dnia 01.03.2011 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał/a:

> [...]

z netbooka, bo notebook jest dla mnie za ciężki; nie mam
dyskopatii, ale nie mogę nosić ciężarów a 3 kilogramy to

Ale są też notebooki nie ważące 3kg a notebookami pozostające :)
i nie nagrzewające się w pracy do 80 celcjuszy. Mój ma typowo
cpu 38, więc sądzę że na obudowie ma mniej niż temperatura ciała.

Data: 2011-03-05 23:44:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"Sergiusz Rozanski" slrnin2314.3f0.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl

Ale są też notebooki nie ważące 3kg a notebookami pozostające :)
i nie nagrzewające się w pracy do 80 celcjuszy. Mój ma typowo
cpu 38, więc sądzę że na obudowie ma mniej niż temperatura ciała.

Mój netbook grzeje się pod dwoma systemami (W7 i WXP) dość mocno.
Gdy go zostawiłem w łóżku (skoro o genitaliach...) temperatura
była tak wysoka, że przestraszyłem się, a że strach zwykle coś
czyni -- ustawiłem alarmy i wyłączenia na wypadek przekroczenia
dozwolonych temperatur...

 CPU -- 51 alarm i 56 wyłączenie
 HDD -- 41 alarm i 50 wyłączenie

Teraz mam na HDD 37 stopni i na CPU 42 stopnie.

W ogóle -- temperatura HDD u mnie dochodzi czasami (ale
nie na tym netbooku) do 60 stopni.

Ale sam nan mocno przekroczony pułap 37 stopni. ;)
Pleśń mi szkodzi mocno. :)

Data: 2011-03-06 10:03:56
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 05.03.2011 Eneuel Leszek Ciszewski <prosze@czytac.fontem.lucida.console> napisał/a:

[...]

W ogĂłle -- temperatura HDD u mnie dochodzi czasami (ale
nie na tym netbooku) do 60 stopni.

Ale sam nan mocno przekroczony pułap 37 stopni. ;)
Pleśń mi szkodzi mocno. :)

Bo wiesz jak się kupuje notebooka i patrzy ile ma GHz i grzejnik
zamiast karty grafiki - bo może się przydać - a później się na
tym ogląda www i pisze na fejsie i grzeje w 'jaja' - to tak się
ma. Zamiast władować kasę zamiast w GF9 w cpu ULV i zero wat idle
bo TO jest w laptopie istotne - ile on chlapie na biernym czytaniu,
a dzięki temu mieć go na bateriach 8h - przy czym nie musi to być
wcale atom bo są normalne cpu - które jak trzeba są też szybkie,
ale jak nie trzeba to się nie grzeją - i nie pobierają prądu w ogóle.

Jak widzę laptopa co w nicnierobieniu chlapie 20W to to dla mnie jest
złom nadający się do wywalenia. Aby zapewnić 8h pracy musiałby mieć
160Wh ogniwo! 3kg? I to na zapewnienie idla, a aby coś jeszcze w te
8h porobić to trzeba mieć 200Wh.

Data: 2011-03-07 18:50:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"Sergiusz Rozanski" slrnin6n0c.39i.write-only-with-spf@dns.media-lab.com.pl

[...]

Mój netbook wtedy pobiera poniżej 5 watów, z czego ponoć ze 2 waty zabiera dysk.

złom nadający się do wywalenia. Aby zapewnić 8h pracy musiałby mieć
160Wh ogniwo! 3kg? I to na zapewnienie idla, a aby coś jeszcze w te
8h porobić to trzeba mieć 200Wh.

Ja tu mam 3 akumulatorki -- teraz 22864 mWh, bo w 3% jest zużyty.
(po ponad pięciu miesiącach częstego używania -- niemal stale na
bateriach; teraz też na bateriach)

-=-

Jak kupuję? Nie jestem bogaty, więc kupuję jak najtaniej.
Tego złomka (w zapakowanym fabrycznie pudełku) kupiłem za
749 złotych, a na fakturze jest 789 złotych. Atom N450,
1 GB RAMek i 160 GB HDD. Do dziś jego cena tak mocno nie spadła. :)

Fabryka dała Win7Starter, ja dorzuciłem na wirtualnej maszynerii
WXP, aby mieć OE i inne programy, których nie mam pod W7.

Gdy oba systemy pracują, bywa gorąco -- teraz jest 49 CPU i 41 HDD.
Piszę z łóżka (źle się czuję -- dobija mnie pleśń z źle wentylowanej
łazienki) co nie obniża :) temperatury komputerka.

Data: 2011-02-23 20:31:45
Autor: Radosław Sokół
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?
W dniu 23.02.2011 19:43, BearBag pisze:
Pytanie jak w tytule.

Pytania powtarza się w treści :)

Jest sobie T42 z baterią standardową, ma ona 2 i pół roku według tego co
pokazue soft. I trzyma zadziwiająco długo bo praktycznie 3h10min na
srednich ustawieniach podświetlania matrycy. Ilość cykli ładowania -270. Z

To nie jest niesamowity wynik. Jak się dba o baterię, to
trzy-cztery lata wytrzymuje w dobrym stanie. Czasem nawet
troszkę dłużej.

tego co kiedyś słyszałem baterie wytrzymuja max 300-350 a potem

Za Wikipedią: od 400 do 1200 cykli pełnego ładowania w zależ-
ności od typu ogniw i sposobu ładowania.

dramatycznie spada czas działania. Czy moge sie spodziewać niedlugo dużego
spadku "mocy"? Ile u was w podobnym sprzecie wytrzymywały baterie ?

U mnie w blisko trzyletnim notebooku (F-S Esprimo Mobile) czas
pracy skrócił się z jakichś 4.5 h do gdzieś 3.5 h.

Data: 2011-02-23 23:17:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"Radosław Sokół" 2011022319314400@grush.one.pl

U mnie w blisko trzyletnim notebooku (F-S Esprimo Mobile)
czas pracy skrócił się z jakichś 4.5 h do gdzieś 3.5 h.

Też mam Esprimo -- akumulator jest niemal padnięty do zera. :)
Komputer ma za sobą 18 miesięcy i niemal stale był używany
na zasilaniu ze ściany.

Na początku używania ciągnął na bateriach około 2 godzin.

Data: 2011-02-23 23:12:37
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"BearBag" 6v4dh6tp9xs2$.4wxxvb65nmus.dlg@40tude.net

[...]

NHC -- pokazuje zużycie akumulatora, jego pojemność
i napięcie, prądożerność laptopa itp. ciekawe rzeczy.

Najgorsza jest temperatura. Ja używam swego netbook tak,
jak telefonu komórkowego -- z baterii, po czym ładuję.
Mam zużycie 3% po ponad 4 miesiącach takiego używania.

Baterie starczają nawet na 4 godziny.

Notebook ma na oko identyczne ogniwa (ale dwa razy mniej)
i był zazwyczaj podłączony do ,,ściany'' -- po 18 miesiącach
używania prawie nie mam baterii, z tym że silne rozładowywanie
(poniżej 10 woltów) pomaga.

-=-

Sanyo (producent laptopowych -- zwykle, bo pewnie niekoniecznie
zawsze) baterii produkuje NiMH takie, które można ładować 1500 razy
zamiast 1000. :)

Ile naprawdę można notebookowe -- nie wiem. Ponoć
właśnie 300, ale być może to nie jest już prawdą.

-=-

Praca na bateriach skutkuje różnie -- czasami niespodzianym
padem wszystkiego. (zwykle dochodzi do hibernacji, ale bywa
różnie po ręcznych wymuszeniach)

Kilka dni temu po takim rozładunku nie mogłem podnieść systemu.
Mam tu 7 kopii W7Starter (używam jednej, ale na wszelki wypadek
mam więcej gotowych do odpalenia) oraz (pod wirtualną maszynką na
W7Starterze) 7 kopii (też używam tylko jednej) WXP, a mimo tego :)
komputer odmówił raz posłuchu, bo padł... ...MBR. :) Akurat MBR
mam typowy, więc naprawa długo nie trwała. :)

D2D nie używam. :) (rekowerowanie dysk tu dysk)

Aby Acerowi nie psuć reputacji -- mam tu nie dysk montowany
fabrycznie -- jest dla mnie za mały, ale badziewną Toshibę
(dwa razy większą) z którą miewałem problemy wcześniej.
Toshiba była kupiona jako zewnętrzny w obudowie Platinum
czy jakoś tak.

Netbook nie jest wykorzystywany na mrozie,
ale jest odpalany tuż po przyniesieniu z mrozu. :)
I jest wożony w bagażniku -- bywało, że w czasie
przewożenia był włączony. :)

Odmówił posłuchu po powrocie z mrozu. :)
Padło zasilanie zupełnie, przeszedłem
trochę ;) po mrozie w czasie nocy (w Białymstoku
nocą bywa zimno) a po podłączeniu do ,,ściany''
odmówił posłuchu. Trudno zgadnąć, czy poza MBRem
cos padło. :) I trudno zgadnąć, czy padło z powodu
mrozu, czy z powodu szybkiego nagrzewania, czy
szybkiego chłodzenia, czy z powodu forsowania baterii...

Inna sprawa, że i sam dysk (zanim trafił do netbooka)
czasami ;) naśladował lądowanie Tu154, choć mgły (ani
sztucznej, ani naturalnej) nie było. ;)

Data: 2011-02-23 23:34:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?

"Eneuel Leszek Ciszewski" ik4122$3eb$4@inews.gazeta.pl

Notebook ma na oko identyczne ogniwa (ale dwa razy mniej)

Dwa razy więcej -- nie jestem biegły w arytmetyce. ;)
(notebook ma 6, netbook ma 3)

Notebook ma sparowane ogniwa. Każda para ma to samo napięcie.

(tylko tak mogę okreslić stan poszczególnych ogniw
bez rozbierania i bez ciekawych mierników)

ile cykli ?adowania ?rednio wytrzymuj? baterie ?