ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005

Data: 2010-03-06 13:56:21
Autor: zwyklyklientwieluzwyklychbankow3
ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005
kiedyś wydano mi w jakimś banku 2zł z papieżem, wybite po jego
śmierci w 2005 roku. Czy jego wartość odbiega od nominalnej?

Kiedyś za komuny srebrnego papieża 1000zł sprzedałem za 14.000zł,
ale ta moneta którą trzymam w ręku jest chyba miedziana, na złotą to ona mi nie wygląda. Czy jest szansa że sprzedam kolekcjonerowi
choćby za 5zł? Czy doradzacie normalnie wydać ją w biedronce?

Data: 2010-03-06 14:11:39
Autor: Liwiusz
zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl pisze:
[...]

2,13zł
http://allegro.pl/item947016835_2zl_ng_papiez_jan_pawel_ii_2005_okazja.html

2,80zł
http://allegro.pl/item944965934_papiez_jan_pawel_ii_2005_2zl_gn_mennicza.html

--
Liwiusz

Data: 2010-03-06 14:12:20
Autor: WW
W dniu 2010-03-06 13:56, zwyklyklientwieluzwyklychbankow3@op.pl pisze:
kiedyś wydano mi w jakimś banku 2zł z papieżem, wybite po jego
śmierci w 2005 roku. Czy jego wartość odbiega od nominalnej?

w stanie menniczym maksymalnie 3 zł, Twoja była w obiegu, więc raczej więcej niż 2 zł nikt nie da - chyba, że trafisz na wyznawcę kultu, który jeszcze żadnej z 4 mln sztuk nie pozyskał :)

W.

Data: 2010-03-06 16:01:14
Autor: Mithos
[...]

Ja kiedyś kupiłem trochę monet 2 zł pn. "Wilk, Canis, Lupus" w cenie chyba 2,15 PLN/szt (lubię wilki). Ile są warte dzisiaj łatwo sprawdzić :)

Inwestycja w takie monety wydaję się być dobrym pomysłem (chociaż jest to inwestycja na wiele lat).

--
Mithos

Data: 2010-03-06 17:09:31
Autor: XYZ
On 06.03.2010 16:01, Mithos wrote:
[...]

Mnie te monety zawsze dają w dużych ilościach i stanie menniczym przy wypłacie gotówki w Pekao SA.

Data: 2010-03-06 17:39:44
Autor: Valdi
ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005
"Mithos" news:hmtqnt$610$1news.onet.pl

Inwestycja w takie monety wydaję się być dobrym pomysłem (chociaż jest
to inwestycja na wiele lat).

zapewne tak, ale czy nie lepiej jak już się ktoś bawi w takie rzeczy wyłożyć
więcej grosza i nabyć monety srebrne bądź złote?

Data: 2010-03-06 19:37:39
Autor: Mithos
W dniu 2010-03-06 17:39, Valdi pisze:
zapewne tak, ale czy nie lepiej jak już się ktoś bawi w takie rzeczy wyłożyć
więcej grosza i nabyć monety srebrne bądź złote?

Pewnie lepiej ale to trzeba mieć więcej kapitału. Woreczek 2 PLN to może kupić sobie praktycznie każdy :)

--
Mithos

Data: 2010-03-06 22:25:07
Autor: RobertS
ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005

Pewnie lepiej ale to trzeba mieć więcej kapitału. Woreczek 2 PLN to może kupić sobie praktycznie każdy :)

a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

RobertS

Data: 2010-03-07 00:48:29
Autor: XYZ
On 06.03.2010 22:25, RobertS wrote:

Pewnie lepiej ale to trzeba mieć więcej kapitału. Woreczek 2 PLN to
może kupić sobie praktycznie każdy :)

a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan
menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

A od kiedy banknoty wychodzą z mennicy?

Data: 2010-03-07 02:31:09
Autor: MarekZ
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hmuh7p$2mi$2@opal.icpnet.pl...

a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

Na czym polega menniczy stan banknotu? :-)

Data: 2010-03-07 11:48:28
Autor: Maseł
On 2010-03-07 02:31, MarekZ wrote:
a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan
menniczy...ma to jakąś wartość teraz?
Na czym polega menniczy stan banknotu? :-)

Mennica zawijala w nie swoje monety...

Pozdro

Maseł

Data: 2010-03-08 01:49:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005

"Maseł" e7272cc32244683a0284accfb5340bdc@masel.cs.put.poznan.pl

> Na czym polega menniczy stan banknotu? :-)

Mennica zawijala w nie swoje monety...

Chyba -- weń, nie w nie. :)

Czyli jest tam wizerunek niczym na średniowiecznym całunie turyńskim? :)
Monety są płaskie, ale twarz człowieka niekoniecznie... ;)
Mniemam, że na tym banknocie są po prostu prążki... ;)

-=-

IMO takie banknoty nie mają żadnej wartości.
Sam mam tego trochę. :) (ale nie w menniczym stanie -- stan bardzo dobry!)

Data: 2010-03-07 18:43:02
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005

"MarekZ" hmuvee$7vv$1@srv.cyf-kr.edu.pl

Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości grup

> a ja mam cały plik banknotów 20 zł (sprzed denominacji), stan
> menniczy...ma to jakąś wartość teraz?

Na czym polega menniczy stan banknotu? :-)

Ja mam złote monety z mennicy -- są skancerowane, a ten, kto mi je
dał, :) gdy marudziłem, zauważył, że też przebierał i wybrał tylko
to, co było w najlepszym stanie. :)

Menniczy stan banknotu? Pazłotka nie są zadrapane. ;)

  mennica ż II, DCMs. ~cy; lm D. ~ic
  <<wytwórnia zajmująca się z upoważnienia władzy państwowej
  biciem monet oraz przedmiotów zaopatrzonych w godło państwowe,
  jak pieczęcie, medale, ordery itp.??

  niem.

Tak to jest, gdy ktoś posługuje się językiem ,,obcym''. :)
(a Twój przedmówca takim się posługuje)

Jak miałem kilka lat, uważałem, że kolekcjonowanie monet jest złotym
interesem. Mam tego kilogramy. :) Są to monety z obiegu -- wartość ich
jest problematyczna. Nie wymieniałem tego z nikim, bo nikt w ,,okolicy''
nie miał takiego hobby jak ja. Dostawałem każdą monetę -- w cenie nominału. :)
Złote (o których wspomniałem) dostałem od kogoś, kto mnie brał za cudotwórcę. :)

Za cuda się płaci -- nierzadko złotem!

Ostatnio dostałem w Biedronce jakieś nienormalne dwuzłotówki. Gdzieś zapodziały
się -- być może bezwiednie wrzuciłem je do pudełka ze starociami/starymi_monetami. :)

Obok zbierania monet (czasami ;) też banknotów) miałem inne hobby -- dorysowywałem
korony orzełkom na banknotach i ryłem je na monetach. :) Zapisywałem numery
banknotów tak przyozdobionych, ale ani jeden do mnie nie wrócił. :) (jeden
mogę uznać za podejrzany -- miał koronę, ale nie miałem go w swoim spisie)
Monetom ryłem korony, malowałem czarnym tuszem i zabezpieczałem klejem (do
klejenie, nie do wąchania) tak, aby długo się trzymały.

Nawet mam gdzieś malutki kajecik, który zrobiłem samodzielnie w tym celu, aby
zapisywać tam numery banknotów.

Gdy byłem chłopcem, uczono nas w szkole robienia rzeczy niepotrzebnych -- umieliśmy
więc robić proste krzesła czy taborety, zeszyty pod/na miarę, pudełka i inne rzeczy... :)
Wiedzieliśmy, jak kleić papier, aby nie zwijał się, umieliśmy malować go tak, aby
nie było smug itd...

No... I wiedzieliśmy, co robi się w mennicy. :)
(co ludzie robią w mennicy -- tam nic się samo nie robi)

Dziś można dostać za bezcen tusze, pędzle, farby, kleje i różne kartony,
a mimo tego w sklepach są sprzedawane pudełka kartonowe za makabrycznie
duże pieniądze. :)

Gdy byłem większym chłopcem, uczono nas pisania prostych ,,programów komputerowych''.
I ta sztuka w ojczyźnie została zapomniana. :) Efekty są widoczne choćby w bankach,
śpiących nocami... :)

W miejsce pisania programów wprowadzono nowe tajemnice różańca. :)
Przydają się do kiblowania w Anglii, gdzie są protestanci. ;)

Postscriptum: Mam też (zbierane moneta po monecie -- nie hurtem) ponad dwa i pół kiloGrama
              dziesięciogroszówek. :) Jedna waży 2.5 Grama. :) Zbierałem mozolnie na samochód.
Niestety na samochód dostałem pieniądze, więc cel zbierania nie został osiągnięty. ;)

ile jest warta moneta 2zł z papieżem? 2005