ile jeszcze placenia za komunę ?

Data: 2010-01-06 19:35:37
Autor: zeglen
ile jeszcze placenia za komunę ?
Data: 2010-01-06 19:48:21
Autor: Jadrys
ile jeszcze placenia za komunę ?
W dniu 2010-01-06 19:35, zeglen pisze:
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7424523,Rating_Islandii__smieciowy___Wlk__Brytania_ostrzega.html

islandia odmawia a my splacamy dlugi gierka ...

"Gierka" już spłacone.. - Teraz spłacamy Balcerowicza.

Data: 2010-01-06 19:51:50
Autor: u2
W dniu 2010-01-06 19:48, Jadrys pisze:

islandia odmawia a my splacamy dlugi gierka ...

"Gierka" już spłacone.. - Teraz spłacamy Balcerowicza.

Raczej Balcera i Jaruzela razem wziętych :)

Data: 2010-01-06 20:18:38
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-06 19:51, u2 pisze:
W dniu 2010-01-06 19:48, Jadrys pisze:

islandia odmawia a my splacamy dlugi gierka ...

"Gierka" już spłacone.. - Teraz spłacamy Balcerowicza.

Raczej Balcera i Jaruzela razem wziętych :)

No tak.. Masz rację.

Data: 2010-01-06 20:32:30
Autor: mkarwan
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hi2nmc$rho$1news.onet.pl...
islandia odmawia a my splacamy dlugi gierka ...

"Gierka" już spłacone.. - Teraz spłacamy Balcerowicza.

Raczej Balcera i Jaruzela razem wziętych :)

No tak.. Masz rację.
 a ile wynoszą te "Jaruzela" skoro Gierka spłacone?

Data: 2010-01-06 20:42:09
Autor: u2
W dniu 2010-01-06 20:32, mkarwan pisze:

a ile wynoszą te "Jaruzela" skoro Gierka spłacone?

Porównaj dług w 1980 oraz w 1989.

Data: 2010-01-07 09:10:56
Autor: mkarwan

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hi2p79$mn9$1atlantis.news.neostrada.pl...
W dniu 2010-01-06 20:32, mkarwan pisze:

a ile wynoszą te "Jaruzela" skoro Gierka spłacone?

Porównaj dług w 1980 oraz w 1989.

Konkretnie ile?
Proszę o dowody

Data: 2010-01-07 16:47:55
Autor: u2
W dniu 2010-01-07 09:10, mkarwan pisze:

a ile wynoszą te "Jaruzela" skoro Gierka spłacone?

Porównaj dług w 1980 oraz w 1989.

Konkretnie ile?
Proszę o dowody

Banalnie proste obliczenie :

http://pl.wikipedia.org/wiki/D%C5%82ug_publiczny

# W 1981 roku zadłużenie PRL wynosiło 25,5 miliardów USD oraz 3,1
miliardów rubli transferowych (ok. 2,5 miliard USD)[1]. W tym roku rząd
gen. Jaruzelskiego poinformował Klub Paryski o wstrzymaniu spłat długu z
powodu niewypłacalności PRL[2].
# Na koniec roku 1989 zadłużenie PRL wynosiło ok. 42,2 miliardy USD[1].

Data: 2010-01-07 18:34:42
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hi4vs3$rl8$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Czyli długi Gierka na koniec 1989 nie były spłacone, a po skapitalizowaniu odsetek wynosiły 42 mld USD (+6 mld rubli). Dochodzi jeszcze dług wobec posiadaczy kont dewizowych (5,5 mld USD)  ksiązeczek mieszkaniowych (ok. 40 mld PLN) czy niezrealizowanych przedpłat samochodowych.

Anatol

Data: 2010-01-07 18:47:52
Autor: u2
W dniu 2010-01-07 18:34, Anatol pisze:

[...]

To Jaruzelski wpędził Polskę w spiralę długów, nie Gierek. Proszę znowu
nie ściemniać. Tak się kończą rządy generałów.

Data: 2010-01-07 22:25:03
Autor: Anatol

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hi56t1$dc6$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Gwoli ścisłości Jaruzelski praktycznie nie zaciągał nowych pożyczek zagranicznych - prawie cały przyrost zadłużenia pochodził z kapitalizacji niespłaconych odsetek długu w Klubie Paryskim. Faktem jest że największy przyrost długu zagranicznego względem wartości PKB osiągnął Gierek - z 5% w 1970 do 50% PKB w 1980. Jaruzelski z 50% do 64% PKB w 1989, aczkolwiek spożytkowal także 5,5 mld USD z kont dewizowych które najprawdopodbniej przeznaczył na obsługę kosztów stanu wojennego oraz obsługę długu w  Klubie Londyńskim.

Anatol

Data: 2010-01-07 22:51:48
Autor: u2
W dniu 2010-01-07 22:25, Anatol pisze:

[...]

Niespłacanie długów, pogarszająca się sytuacja gospodarcza, bo rządziła
niekompetentna junta wojskowa, to wszystko doprowadziło do upadku PRL-u
a pan ściemnia przytaczając szczególiki nie potrafiąc wyciągnąć prostych
wniosków.

Data: 2010-01-07 14:21:59
Autor: Hans Kloss
u2 napisał(a):
bo rządziła niekompetentna junta wojskowa, .

Niekompetentny jaruzel czy równie niekompetentny edziogierek- jaka to
różnica? No chyba że krach gospodarczy kraju, zasygnalizowany już w
1976 roku przez wprowadzenie KARTEK NA CUKIER jak za okupacji uważasz
za celowe, przemyślane i dalekowzroczne posunięcie edzia, najbardziej
chyba służalczego namiestnika Moskwy ze wszystkich ówczesnych
demoludowych genseków. Bydlę przyjaźń z sowietami nawet do ówczesnej
konstytutki kazało wpisać, na co nawet bierut  ani gomulka nie
znaleźli w sobie dość skurwysyństwa. Tfu!
J-23

Data: 2010-01-08 14:50:58
Autor: u2
W dniu 2010-01-07 23:21, Hans Kloss pisze:
u2 napisał(a):
[...]

Za Gierka były żeberka, a za Kani ani ani.

Ta mądrość ludowa mówi wiele o juncie wojskowej z lat 80-tych.

Data: 2010-01-07 00:00:23
Autor: Jadrys
[...]

Łącznie przekraczają pięciokrotnie to co Gierek pożyczył na rozbudowę Polski.

Data: 2010-01-06 15:39:48
Autor: Hans Kloss
ile jeszcze placenia za komunę ?
On 7 Sty, 00:00, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

cznie przekraczaj pi ciokrotnie to co Gierek po yczy na rozbudow
Polski.

O ile km2 ją rozbudował i w którym, jeżeli można wiedzieć, kierunku?
Bo o ile ja się orientuję to za pożyczona kasę edziogierek zbudował
blokowisko w którym mieszka bekon (dla mnie już nie wystarczyło, ale
dług spłacić musiałem) oraz hutę katowice, która miała robić stal na
sowieckie tanki coby podbić zgniły zachód i jedyniesłuszny ustrój im
wprowadzić. Aha, jeszcze za tę kasę kasmiczeskije palioty sowietom
współfinansował, w zamian za co niejaki hermaszenko (ponoc mój rodak)
został wysłany w zastępstwie psa Łajki żeby sobie obejrzał Ziemię z
lotu UFO. Ach, jaki wtedy dumny z hermaszenki byłem.. tfu.
J-23

Data: 2010-01-07 00:56:34
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 00:39, Hans Kloss pisze:
[...]

W samym tylko Poznaniu wybudował około 300 tys. mieszkań. i 130 nowych zakładów pracy.

Data: 2010-01-07 00:13:08
Autor: Hans Kloss
Jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):
W samym tylko Poznaniu wybudował około 300 tys. mieszkań.
Cos takiego- to za Gierka Poznaniowi przybył milion mieszkańców? Nie
wiedziałem.... (rachunek prosty przy bardzo skromnym założeniu zasiedlenia
każdego mieszkania przez 3-osobową rodzinę)

i 130 nowych  zakładów pracy.
Ile z tych zakładów produkowało silniki do BWP-ów albo części do bombowców a
ile papier toaletowy? Aha, i po jaką cholerę tak dużo robiły tego papieru,
przecież on nam był do d... potrzebny, w odróżnieniu od BWP-ów ;)
J-23

Data: 2010-01-07 13:04:15
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 01:13, Hans Kloss pisze:
[...]

Nic podobnego, w zdecydowanej większości mieszkania dostali mieszkańcy Poznania już tam zameldowani. Przed tym "boomem" budowlanym Gierka  sytuacja kwaterunkowa niektórych była tragiczna. W wielu przypadkach było to gnieżdżenie się po kilkanaście osób w niewielkich klitkach, - z kuchniami i toaletami w korytarzu.

[...]

"Romet", "Stomil", "Centra" itd. Z pewnością gdyby w tym czasie Polska nie była pod butem sowietów, to Gierek z z swoja ekipą przegoniłby nawet Jugosławię w rozwoju.
Ale niestety nieomal cała krajowa produkcja szła na zapotrzebowania naszego wielkiego "brata"..

Data: 2010-01-07 07:14:18
Autor: zbig
On 7 Sty, 13:04, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

[...]
ny, w odróżnieniu od BWP-ów ;)
Ty rżniesz głupa, czy naprawdę jesteś taki ograniczony. Jakim cudem w
Poznaniu za Gierka wychodziło ponad 1 mieszkanie na osobe . Mozesz to
normalnie, po chłopsku wytłumaczyć?

Data: 2010-01-08 00:44:34
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 16:14, zbig pisze:
[...]

To raczej ty wytłumacz skąd wytrzasnąłeś to jedno mieszkanie na mieszkańca? - Ja nic takiego nie pisałem.

Data: 2010-01-08 04:35:02
Autor: zbig
On 8 Sty, 00:44, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> ny, w odr nieniu od BWP- w ;)
> Ty r niesz g upa, czy naprawd jeste taki ograniczony. Jakim cudem w
> Poznaniu za Gierka wychodzi o ponad 1 mieszkanie na osobe . Mozesz to
> normalnie, po ch opsku wyt umaczy ?

To raczej ty wyt umacz sk d wytrzasn e to jedno mieszkanie na
mieszka ca? - Ja nic takiego nie pisa em.

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz ) z kt r nale y walczy ..
Instaluj c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Napisałeś , ze przybyło 300 tys mieszkań. Poznaniaków było wówczas ok
500 tys. To co? Oni wszyscy przedtem  mieszkali mod mostem?.
Zakładając , ze tak było wychodzi wówczas 1,6 człowieka na mieszkanie.
Przyjmując, z e jednakże w półmilinowym mieście jakieś mieszkania były
przed Gierkiem, powiedzmy 200 tys . Razem wychodzi wówczas 1
mieszkanie na osobe. Zgadza się?

Data: 2010-01-08 13:58:11
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-08 13:35, zbig pisze:
[...]

A nie pisałem przypadkiem o zwiększeniu się populacji Poznania po "epoce Gierka" o około 1/3?
Byłeś kiedy w Poznaniu? Widziałeś dzielnice "wysokościowców" Rataje", "Piątkowo" itd.? Wyobraź sobie że tam przed Gierkiem rósł tylko las.

Data: 2010-01-08 05:24:01
Autor: zbig
On 8 Sty, 13:58, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> [...]

Byłeś kiedy w Poznaniu? Widziałeś dzielnice "wysokościowców" Rataje",
"Piątkowo" itd.? Wyobraź sobie że tam przed Gierkiem rósł tylko las.

Byłem w Poznaniu. Uważasz, że widoki nowych osiedli zmienią zasady
obliczeń matematycznych?
BTW
Nie mogę w sobie wykrzesać ani krztyny aprobaty do zamiany lasów na
osiedla mrówkowców, ze szczurami i kraluchami. Mieszkałem w czymś
takim na gdańskiej Zaspie (budowa za gierka). Brr!! Do dzisiaj jeży mi
się włos na głowie.
Mieszkam sobie teraz skromnie we własnym mieszkaniu. W klatce jest
siedem mieszkań. Lśni czystością . Stoją kwiaty i symatycznie pachnie.
Cały 3 piętrowy blok ma 4 klatki. Prawie wszyscy się znają. Dom z
cegły , oczywiście ocieplany, ma szczelne okna. Podziemny garaż
powoduje, ze nie ma specjalnego kłopotu z parkowaniem. Podczas opadów
śniegu osiedlowe uliczki odśnieża wynajety przez spółdzielnię samochód
I ty chcesz mi przeciwstawić jakieś potworne blokowiska z wyjącym
wiatrem w mieszkaniu, gdzie wejście do klatki powoduje zderzenie ze
ścianą smrodu. Nie, dziekuję. Przeżyłem w tym syfie  (stroju) 30 lat.
Gdyby ktoś mi dał wybór, że mogę jeszcze raz się narodzić , ale żyłbym
o 30 krócej nie wahałbym się ani chwili. Oddałbym te 30 lat bez żalu.

Data: 2010-01-08 23:37:23
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-08 14:24, zbig pisze:

[...]

Nie, - widoki dokładnie zgadzają się z wyliczeniami matematycznymi. - Za Gierka wybudowano w Poznaniu 300 tys. mieszkań.

Ależ w Poznaniu te nowe osiedla są bardzo zadbane,- trawniki, różne ozdobne drzewka, cała masa zieleni.

A wiesz że mieszkania w tych "Mrówkowcach" Gierka kosztują dużo więcej niż w innych dzielnicach Poznania?

Ja z kolei chętnie wróciłbym do tamtych czasów. Nie to żeby mi się teraz gorzej powodziło, ale chociażby dla tych ogromnych szczupaków które wtedy szło złowić w Polsce.

Data: 2010-01-07 02:31:03
Autor: zbig
On 7 Sty, 00:56, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:

> [...]
> Bo o ile ja si orientuj to za po yczona kas edziogierek zbudowa
> blokowisko w kt rym mieszka bekon (dla mnie ju nie wystarczy o, ale
> d ug sp aci musia em) oraz hut katowice, kt ra mia a robi stal na
> sowieckie tanki coby podbi zgni y zach d i jedynies uszny ustr j im
> wprowadzi . Aha, jeszcze za t kas kasmiczeskije palioty sowietom
> wsp finansowa , w zamian za co niejaki hermaszenko (ponoc m j rodak)
> zosta wys any w zast pstwie psa ajki eby sobie obejrza Ziemi z
> lotu UFO. Ach, jaki wtedy dumny z hermaszenki by em.. tfu.

W samym tylko Poznaniu wybudowa oko o 300 tys. mieszka . i 130 nowych
zak ad w pracy.

--
Kapitalizm jest chorob (zaraz ) z kt r nale y walczy ..
Instaluj c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..
Rety! Już ci zupełnie odbilo. Za Gierka wsamym poznaiu  300 tys.
Mieszkań????? W mieście które wtedy miało 500 tys mieszkańców?
Liczac, ze jakieś mieszkania jednak przed Gierkiem w Poznaniu
istaniały to wychodzi mnie więcej troche ponad 1 mieszkanie na osobę.
W necie mozna znaleźć , ze za Gierkaw calej polsce budowano ok 220 tys
mieszkan rocznie. Nie bzdurz więc więcej włąćz dinks z napisem
"myślenie"

Data: 2010-01-07 13:06:00
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 11:31, zbig pisze:
[...]

Już odpowiedziałem na podobne zarzuty Hansowi.. Tym nie mniej Poznań po "epoce Gierka" zwiększył liczbę ludności  o 1/3.

Data: 2010-01-07 08:36:34
Autor: Polok_Prawdziwy
[...]

Nieliconc łodnowionej A-śtery (jesce hitrelowskiej!) i kulcykowskiej aftostrady,
to dodzijoj po gierkowskich drogach jeździs ty CIMNYKLOSIE...!!!

Dodzisioj WINKSOść bidokuw-Polokuw (ito niekiedy jus 3 pokolenie!) mo
schronienie i dach wtych em-tsy, abo śtery...!!!

Dodzisioj psedowane i konsumowane som imwestycyje (zakłady i inkse), wture za
gierka pobudowano...!!!

Dodzijoj jeździs po mostach i gierkowskich wiaduktach ty CIMNOMASO...!!!

Mugbym jesce godzinami tak pisać, ale poco, jak twoja muzgownica itak tego
niełobejmnie ty CIUćMOKU...!!!

Data: 2010-01-07 20:51:12
Autor: Hans Kloss
Polok_Prawdziwy <baca_nowocesny@onet.eu> napisał(a):
to dodzijoj po gierkowskich drogach jeździs

Obejrzyj sobie te autostrady którymi dojeżdzasz do okolicznych schwulburdeli
aby obsługiwać szwabskich pedryli. Budowane w tym samym czasie albo wcześniej
co zasrane gierkówki i nie ukończone olimpijki, ale trochę ich jakby więcej
kozi bobku, I jakby trochę lepsze, a ich budowa nie przyniosła Niemiaszkom
zabójczego zadłużenia kraju tylko jego rozwój ekonomiczny i ZYSKI.
I tak niemal ze wszystkimi edziogierkowskimi "pomysłami", mnóstwo kasy
wywalonej w błoto i podarowanej sowietom oraz co najmniej 35 miliardów dolców
(taka liczbę podał w 1979 na półprywatnym spotkaniu ze studentami UWr jeden z
doradców ekonomicznych edziagierka Tomasz Afeltowicz, nie żadne absurdalne 21
ani wikipediowskie 24) pozostawionych do spłacania przyszłym pokoleniom. Przy
średnich zarobkach ok. 40 dolarów miesięcznie 1000 dolców długu na głowę
każdego pryloskiego niewolnika wliczając w to niemowlęta i starców nad grobem.  J-23

Data: 2010-01-08 10:29:37
Autor: Polok_Prawdziwy
[...]

Ato myślis, ze Miemcom te aftostrady powyrostały - wystarcyło je ino posioć ty
ŁOBUDOWONAMUZG...!?

Cheba tes łod zwykłych drug budowanio pocynały...!!!

Azeto jus psed wojnom pobudowały, to powojnie ino zmodernizowały CEPIEPLAMISTY...!!!

Cyto sucjalizm i Gierek winny temu był, ze za psedwojennej sanacyji zamiast
asfaldowych drug budowanio, ino glinioste trakty ubijały, zeby furami i
zapsengami z WOŁAMI ponich jeździć...!?

Powojenny sucjalizm wroz z Gierkiem pocontek zrobił, aze wy UBOGIE POLCKIE
KAPITULISTY wtej materyji nic dalej nierobiłyście tonie jego wina...!!!

Musiołbyś twojom Marynem poprosić, coby ci tych gał CIPOM niezaklejała, a
psynojmni łodcasudocasu siem podmyła, bo nic widzieć niemozes ty ŁOSCYPKU...!!!

Data: 2010-01-08 12:01:47
Autor: Hans Kloss
ile jeszcze placenia za komunę ?
Polok_Prawdziwy <baca_nowocesny@onet.eu> napisał(a):
Ato myślis, ze Miemcom te aftostrady powyrostały - wystarcyło je ino posioć

Głupi śmieciu, większość niemieckich dróg po II WS podobnie jak większość
niemieckich miast były w stanie przypominającym powojenną Warszawę czy Wrocław.
A otóż, pojemniku na szwabska spermę, wystarczyło im 20 (!!!!!) powojennych
lat mądrych rządów Adenauera i Erharda aby dźwignąć kraj z wojennych ruin.
Rządów MĄDRYCH powtarzam a nie edziogierkowskich czy wroniojaruzelskich. A w jakim stanie były niemieckie drogi pod rządami głupimi to pamięta każdy
kto zwiedzał za edziagierka enerdówek- tamtejsze trakty były gorsze niż
edziogierkoskie, dominowała przedwojenna, pełna dziur  czarna kostka
spełniająca w czasie deszczu bardzo udatnie rolę lodowiska.
J-23

Data: 2010-01-08 13:14:38
Autor: Polok_Prawdziwy
[...]

Ino to tseba jesce, jak Miemce ROBIć....!!!

Anie ino STRAJKOWAć, MISIEM-NOLEZY WZESCEć, BALOWAć, ŁOKOWITEM CHLOć,
BUG-HUNOR-ŁOJCYZNA WYPROWIAć, UKRADAć, LATYFUNDIOM WATYKONY BYć, noi
łocywistałocywistość TROSECKEM ŁOLEJU WGOWIE MIEć, ty śMIERDZONCY ŁODCHODZIE...!!!

Gierka jus 30, a sucjolizmu 20 lot nima, a dalej takieto zecy w Polcce siem
wyprawio ty KAPITULISTYCNO GNIDO:

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,7431756,Zniknely_pieniadze_od_NATO__Setki_milionow__Sledztwo.html

Data: 2010-01-08 16:49:01
Autor: cyc

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:hi76rb$q7d$1inews.gazeta.pl...
[...]

"Genialnosc" i "pracowitosc" Niemcow jest znana na caly swiat , szczegolnie w zakresie takich przedsiewziec jak ludobojstwo .
Takim germanskim synom jak Ty nie przychodzi do glowy to , ze Niemcy przez dziesieciolecia korzystali z olbrzymiej pomocy i to w kazdej dziedzinie niedawnych swoich wrogow w tym tuz po wojnie z wielomiliardowych bezzwrotnych pozyczek z tzw. planu Marchala .
Tacy jak Ty niemieckolubni durnie nie pomysla o tym , ze bogactwo Niemiec do dzisiaj opiera sie na skradzionych w czasie IIWS z calego swiata dobrach w tym z wyrywanych pomordowanym przez siebie ludziom zlotych zebow , rabowanych kosztownosci , dolarow , dobr kultury a takze infrastruktury gospodarcxzej , ktora wywozili z okupowanych przez siebie krajow ogolacajac je do cna ze wszystkiego co mialao jakakolwiek wartosc .
Hanse jednak nie przyjmuja tego do wiadomosci i ow niemiecki , powojenny gospodarczy boom wola postrzegac jako wynikajacy z narodowych cech walor , prezentujac rownoczesnie to swiatu jako jedyna prawda o Niemcach .
Glupis , jak przystalo na Hansa bo tylo glupiec moze stawiac teze , ktora splodziles , na dodatek pewnie w pijackiej malignie .
Ile warci sa Twoi niemieccy przyjaciele dostrzegamy od chwili , kiedy skonczyly sie splywajaca jak manna z nieba dasrmowe dolary pod rozna postacia , kiedy prxzejeli po kilkudziesieciu latach to co zrabowali i kiedy nagle przyszlo zyc im z wlasnej pracy i intelektu . Skonczyl sie boom , skonczyl sie dobrobyt a zaczela , skrzeczliwa rzeczywistosc . Jeszcze poslizgiem , nbezwladnoscia zyja sie lepiej niz u nas ale juz nie dlugo i tam smietniki beda reglamentowane i opanowywane przez co silniejszych .

cyc

Data: 2010-01-07 17:35:08
Autor: cyc

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:4b359442-0285-4de0-b65d-eaafc32cf1bds31g2000yqs.googlegroups.com...
[...]

Alez brednie ! iscie jankeskie !

cyc

Data: 2010-01-07 13:06:59
Autor: Jadrys
[...]

180 mln. $.  Jakie dowody? Mam ci podać nazwę i nr dziennika ekonomicznego w którym to przeczytałem?

Data: 2010-01-07 13:27:20
Autor: Adam
ile jeszcze placenia za komunę ?

> Konkretnie ile?
> Proszę o dowody

180 mln. $.  Jakie dowody? Mam ci podać nazwę i nr dziennika ekonomicznego w którym to przeczytałem?

Przecież to nędzne grosze...

Adam

Data: 2010-01-07 13:35:53
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 13:27, Adam pisze:
[...]

Sorry, miało być 180 mld $

Data: 2010-01-07 13:56:11
Autor: Andrzej Adam Filip
Zadłużenie zagraniczne PRL v. zad łużanie się ?]
Jadrys <Che@yahoo.com> pisze:
[...]

No to jeśli piszesz o zadłużeniu *zagranicznym* to idź na odwyk, szybko.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Zad%C5%82u%C5%BCenie_zagraniczne_PRL
<cytat>
  Zmiany zadłuĹźenia w walutach wymienialnych (w mld USD) w okresie PRL:[6][7]
  Rok Nominalnie  Realnie w 2005
  1946     0,2       2,0
  1955     0,3       2,2
  1963     1,0       7,0
  1970     1,1       6,4
  1976     8,4      28,8
  1980    24,1      57,1
  1985    29,3      53,2
  1989    40,8      64,3
  1990    46,1      68,9

  [6] ZadłuĹźenie zagraniczne Polski (8) (pol.). NBPortal.pl, 9 grudnia
      2008. [dostęp 9 kwietnia 2009].
      http://www.nbportal.pl/pl/np/bloki/analizy/zadluzenie_zagr_8
  [7] Inflation Calculator (ang.). Bureau Of Labor Statistic. [dostęp 9
      kwietnia 2009].
      http://data.bls.gov/cgi-bin/cpicalc.pl
</cytat>

http://www.rp.pl/artykul/2,412988.html
<cytat>
  Polsce udaje się zwiększać zadłuĹźenie zagraniczne
  Łukasz Wilkowicz 30-12-2009, ostatnia aktualizacja 30-12-2009 14:26

  OgĂłlna kwota zobowiązań krajowych podmiotĂłw wobec zagranicy wynosiła w
  końcu III kwartału 187,8 mld euro. To o 0,9 proc. więcej niĹź rok
  wcześniej. W porĂłwnaniu z końcem czerwca zadłuĹźenie zagraniczne Polski
  wzrosło o 7,2 proc
</cytat>

Nie mlaskać oczyma!
  -- Lec, Stanisław Jerzy (1909-1966)

Data: 2010-01-08 18:48:27
Autor: Anatol
Zadłużenie zagraniczne PRL v . zadłużanie się RP [Was: ile je szcze placenia za komunę ?]

Użytkownik "Andrzej Adam Filip" <anfi@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:g5h0mri7em-A17myron.brudna.chmurka.net...

[...]

 Ĺukasz Wilkowicz 30-12-2009, ostatnia aktualizacja 30-12-2009 14:26

[...]

Zobowiązania sektora publicznego wynoszą tylko 56,9 mld EUR przy posiadanych rezerwach dewizowych na identycznym poziomie. Z tytułu zadłuĹźenie zagranicznych firm państwo polskie nie ma Ĺźadnych zobowiązań (za wyjątkiem kredytĂłw z gwarancjami SP).  W podanej kwocie zawarte jest róşnieĹź załduĹźenie nominowane w PLN tyle Ĺźe wobec zagranicy.

Poza tym z porĂłwnanie nominałów nie wiele wiemy - np. Islandia pomimo Ĺźe zadłuĹźenie zagraniczne ma o nieporĂłwnywalnie niĹźsze, nie ma lepszej sytuacji od  UK . W dłuĹźszym okresie moĹźe nam takĹźe wyjść róşna dynamika wzrostu zadłuzenia w zaleĹźności od waluty na jaką przeliczamy dług - inna będzie w USD, inna w EUR, rublach, GBP czy w PLN, dlatego najlepiej porĂłwnywać relację długu do PKB. Za okres IV kw 2008- III kw 2009 PKB wyniĂłsł 1320 mln PLN co daje 323 mld EUR przy kursie 4,08 czyli obecne calkowite zadłuĹźenie zagraniczne = ok. 58% PKB  (w 1989 64%).

Anatol

Data: 2010-01-07 14:49:37
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hi2ltk$mdu$2news.onet.pl...
[...]

Raczej umożone bo inaczej spałacałyby nasze prapra....wnuki.

--
stevep

Data: 2010-01-08 00:45:06
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-07 14:49, cirrus pisze:
[...]

Ostatnia rata została spłacona jakis rok temu. Nawet było o tym dość głośno..

Data: 2010-01-06 21:25:14
Autor: matusm

Użytkownik "zeglen" <zeglen@go2.pl> napisał w wiadomości news:hi2l5o$128$1achot.icm.edu.pl...
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,7424523,Rating_Islandii__smieciowy___Wlk__Brytania_ostrzega.html

islandia odmawia a my splacamy dlugi gierka ...

Pozdrowienia
matusm

Data: 2010-01-07 17:33:46
Autor: cyc
[...]

Widze , ze kacza propaganda nie idzie w las i znajduje jesscze takich , ktorym potrafia zrobic wode z mozgu .
Za Gierka synku dlug Polski wynosil 24 mld $ , wiesz ile wynosi teraz ? .
Teraz pewnie samych odsetek rocznie tyle placimy .
Jestescie nieszczesliwi  . Tak dac sie okaleczyc i to ta najwazniejsza czesc ludzkiego ciala jakim jest mozg !!.

cyc

Data: 2010-01-08 10:42:39
Autor: Polok_Prawdziwy
[...]

Nieino muzg...!!!

- łod tego kapitulistycnego zabieganio ło psychody kukarace tes im swankujom,
abo zamintkie, abo niewstowo im wcale...!!

Ato łodtego, zeich wiecnie ich wdoma niema, bo BYZMESYŁOKRUTNE robiom, a ich
Maryny znuduw naboku uciech sem sukajom...

Wim, bo kozystom ztego censto - hobby mom takie... ;)

--

ile jeszcze placenia za komunę ?