ile kosztowa³o poz³ocenie benka?

Data: 2010-06-26 09:49:58
Autor: --Kondor-->
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?
czy ktos wie jaki by³ koszt pomalowania lotowskiego benka na z³oto?
Poza panem Kolin±, bo on wie wszystko :)
Kolega mi wpiera ¿e 20tys z³ a cena za pomalowanie Zodiaka w lakierni
lotu to ok 15 tys.
Spodziewa³bym siê prêdzej 200tys lub czego¶ podobnego
pozdr, Kondor

Data: 2010-06-26 18:14:10
Autor: saturn5
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?
Typowe koszta na swiecie pomalowania 767 to cos rzedu $120000 - $150000
(dolary!) normalnymi (nie 'zlotymi') farbami. W to wchodzi koszt usuniecia
starej farby (zwykle musisz) i pokrycie samolotu warstwa podkladowa plus 2
kolory. Wszystkie malowania z wieksza iloscia kolorow sa jeszcze drozsze.
Podane liczby pochodza z 2006, obecnie moze byc jeszcze drozej. Malowanie
golego samolotu prosto z hali fabrycznej napewno jest tansze bo odchodzi koszt
usuwania farby.

Data: 2010-06-26 22:41:43
Autor: /dev/SU45
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?
Typowe koszta na swiecie pomalowania 767 to cos rzedu $120000 - $150000
(dolary!) normalnymi (nie 'zlotymi') farbami.

A nie mo¿na oklejaæ jakimi¶ foliami? "¯egnamy LOT" to chyba by³o klejone?

Czy malowanie "wychodzi" co ile¶ czasu obowi±zkowo (du¿e samoloty)?

Data: 2010-07-01 14:41:14
Autor: J.F.
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?
U¿ytkownik "/dev/SU45" <nie.ma@w.pl> napisa³
Typowe koszta na swiecie pomalowania 767 to cos rzedu $120000 - $150000
(dolary!) normalnymi (nie 'zlotymi') farbami.
A nie mo¿na oklejaæ jakimi¶ foliami? "¯egnamy LOT" to chyba by³o klejone?

Moze i mozna, ale czy nie odpadnie przy predkosci przelotowej ?

J.

Data: 2010-07-01 14:44:05
Autor: Jaros³aw Soko³owski
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?
Pan J.F. napisa³:

[...]

I w ogóle jak siê zachowa przy temperaturze zmieniaj±cej siê co i rusz
o sto stopni w jedn± i drug± stronê. Przez jaki¶ czas powinno wytrzymaæ.

A tak poza tym, akcja (akcje) z³ocistego Althamera, to ¿enua roku w mojej
prywatnej klasyfikacji. Szkoda, ¿e nie u¿yto jakich¶ mniej trwa³ych technik
zdobniczych. Wtedy mo¿e by siê do tej pory jako¶ uda³o o tym obciachu
zapomnieæ. ¯al.pl.

--
Jarek

Data: 2010-07-03 11:38:46
Autor: Rabbit McCroolick
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?

U¿ytkownik "Jaros³aw Soko³owski" <jaros@lasek.waw.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:slrni2padl.jgi.jarosfalcon.lasek.waw.pl...

[...]

A mnie siê bardzo ten preformance podoba³ i zreszt± zuwa¿ony zosta³ w ca³ej Europie. O tym siê mówi³o i mówiæ bêdzie. Oto chodzi³o, nie?

Data: 2010-07-03 12:00:58
Autor: Jaros³aw Soko³owski
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?
Rabbit McCroolick napisa³:

[...]

To te¿ zaznaczy³em, ¿e w mojej prywatnej klasyfikacji. Pan Artysta móg³
projekt przygotowaæ w tajemnicy. Wykupiæ wszystkie miejsca w samolocie
i wype³niæ je z³ocistymi postaciami. Oczywi¶cie wykupiæ nie od razu,
na zasadzie telefonu do dyrektora LOT-u "zarezerwujcie mi wszystkie
miejsca, a do tego jeszcze pomalujcie samolot na z³oto". Gdyby takiego
flash moba ukryæ w normalnej dystrybucji biletów, to pó³torej setki
z³ociutkich, którzy zje¿d¿aj± siê z ca³ej Polski na lot do Brukseli,
mog³oby wywo³aæ jaki¶ efekt. Nie wykluczam, ¿e nawet "efekt artystyczny".
I to bez z³oconego aeroplanu.

Albo odwrotnie -- na lotnisku Z³ota Grupa Inicjatywna przekonuje niczego
nie spodziewaj±cych siê paza¿erów do przyobleczenia przygotowanych dla
nich z³otych kubraczków. Wszyscy pó¼niej jad± na p³ytê lotniska, patrz±
-- a tu samolot te¿ z³oty. No i ju¿ mamy z gór± setkê widzów, na których
ca³e przedstawienie robi wra¿enie. Dalej ci przebierañcy rozchodz± siê
do swoich zajêæ po ca³ej Brukseli i show trwa. A nie tylko smêtnie ³a¿±
po ulicy nagabuj±c przechodniów swoj± czerstw± gadk±.

Ale ¿eby co¶ takiego siê powiod³o, to trzeba do tego prawdziwego
performera-artysty, a nie Paw³a Althamera, który potrafi tylko
polataæ po ¶wiecie z grup± swoich ziomali za pieni±dze wyci±gniête
od ró¿nych instytucji.

i zreszt± zuwa¿ony zosta³ w ca³ej Europie.

Naprawdê? Gdzie? Przez kogo? Nawet z technicznych powodów skojarzenie
z³otych ludków i z³otego samolotu, czyli odbiór ca³o¶ci "dzie³a" by³
ma³o mo¿liwy. Nie przewidziano miejsca dla widzów. A oni latali (mo¿e
nawet jeszcze lataj±?) równie¿ poza Europê. Ale tego byæ mo¿e nie
zauwa¿yli nawet krewni i znajomi królika zachwyceni dzia³aniami Mistrza.

O tym siê mówi³o i mówiæ bêdzie. Oto chodzi³o, nie?

Nie, nie o to chodzi³o. Na mówieniu o, z grubsza rzecz ujmuj±c, to
polega sztuka konceptualna. Jako tañsz± w uprawianiu gor±co polecam
j± Paw³owi Althamerowi.

Jarek

--
Wiesz co robi ten mi¶? On odpowiada ¿ywotnym potrzebom ca³ego spo³eczeñstwa.
To jest mi¶ na skalê naszych mo¿liwo¶ci. Ty wiesz, co my robimy tym misiem?

Data: 2010-06-26 21:32:37
Autor: porterhouse
ile kosztowa³o poz³ocenie benka?

Kolega mi wpiera ze 20tys zl a cena za pomalowanie Zodiaka w lakierni
lotu to ok 15 tys.

Cos z twoim kolega jest nie tak jesli twierdzi ze pomalowanie powierzchni
praktycznie 100-razy wiekszej bedzie kosztowac tylko 30% wiecej. Zapytaj sie
czy skonczyl podstawowke.

--

ile kosztowa³o poz³ocenie benka?