ile kosztuje podgrzanie wody w basenie

Data: 2010-08-14 14:56:18
Autor: Usrobo
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
hej
na allegro widze różnego rodzaju podgrzewacze wody w basenie
słoneczne przepływowe
oraz elektryczne 3KW

i tak sobie licze ze
podgrzanie 10 000 litrów wody o jeden stopien to 22MJ energii
czyli 6KWh czyli 2,4zł za każdy stopień w górę
jesli woda ma 18 stopni to zeby j± podgrzać do 25 potrzeba ok 17zł
jednorazowo to nie jest tak dużo, ale jesli bede zmuszony 1 raz w tygodniu podgrzewać wodę to 70zł miesiecznie robi juz jakas kwote

proszę mnie poprawić je¶li się myle
ale wydaje sie ze chyba lepiej dołożyć 50zł i kupić tę wężownicę słoneczn±

Michał

Data: 2010-08-14 19:57:34
Autor: Boombastic
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie

Użytkownik "Usrobo" <usrobo@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i463pj$68u$1news.onet.pl...
[...]

Skoro pytasz się o takie sprawy to znaczy że basen z podgrzewan± wod± nie jest dla ciebie.

Data: 2010-08-15 09:14:24
Autor: Usrobo
Boombastic pisze:

[...]

taka diagnoza bez doktoratu to naprawde wyczyn

Michał

Data: 2010-08-15 12:02:54
Autor: Boombastic
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Skoro pytasz się o takie sprawy to znaczy że basen z podgrzewan± wod± nie jest dla ciebie.
bo ?

Skoro przy całym koszcie basenu i jego utrzymaniu 70 zł miesiecznie jest dla ciebie kosztem to odpowiedĽ jest tylko jedna.

Data: 2010-08-15 16:20:26
Autor: na102
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i48e0h$i1f$1news.onet.pl...
[...]

Sorki Boombastic ale swoj± wypowiedzi± nic sensownego nie wniosłe¶ do tematu.Id±c tym tokiem rozumowania możemy powiedzieć ze między innymi kolektory słoneczne też w porównaniu do kosztu domu nie daj±  wiele zysku.To że kogo¶ stać na basen (zależy jaki basen? wspomniana pojemno¶ć 10 000 L raczej nie jest wielkim wydatkiem) nie znaczy że nie ma być oszczędny.
EOT

Data: 2010-08-15 17:46:22
Autor: Usrobo
na102 pisze:
[...]
dokładnie tak
basen 10 000litrów to basen rozporowy 4,5m ¶rednicy
przy takich wuliczeniach wynika ze rocznie na ogrzewanie wody w tym basenie licz±c polowa maja - polowa wrzesnia 4 miesiace to daje 280zł
oczywi¶cie przy zalożeniu ze grzejemy 2 razy w tygodniu
na alle..pl sa kolektory do basenu za 330zł tak wiec wydatek zwraca się juz po około roku. jesli odliczyć koszt podgrzewacza 230V to zwrot jest juz po miesiacu.
tylko teraz
czy kolektor nagrzeje wode do wskazanego poziomu?

Michał

Data: 2010-08-15 17:53:49
Autor: Boombastic
[...]

Oszczędny nie buduje basenu.

Data: 2010-08-16 00:08:08
Autor: BartekK
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
W dniu 2010-08-15 17:53, Boombastic pisze:
To że kogoś stać na basen (zależy jaki basen? wspomniana
pojemność 10 000 L raczej nie jest wielkim wydatkiem) nie znaczy że
nie ma być oszczędny.
Oszczędny nie buduje basenu.
Tylko kupuje gotowy. Podobnej wielkości basen (dmuchano-gumowo-rozporowy) można było przed sezonem kupić w marketach budowlanych na poziomie kilkuset zł. Wielu się skusiło, bo przecież za 300zł mieć "taki wielki basen" to full-wypas, dopiero potem obliczyło/zmierzyło ile tysięcy litrów wody do tego potrzeba, ile energii i czasu by tyle tysięcy litrów wody nagrzać, a w dodatku nim się ta woda nagrzeje - to się już zdąży zasyfić, liście nalecą, dzieciaki nasikają, glony porosną...
Fakt, basen nie jest dla biednych

Data: 2010-08-15 19:25:28
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "na102" <gralemka1@POCZTA.FM> napisał w wiadomości news:i48t3d$cjm$1inews.gazeta.pl...
Sorki Boombastic ale swoj± wypowiedzi± nic sensownego nie wniosłe¶ do tematu.Id±c tym tokiem rozumowania możemy powiedzieć ze między innymi kolektory słoneczne też w porównaniu do kosztu domu nie daj±  wiele zysku.To

Nie że nie dają wiele zysku, dają czystą stratę.
Kolektory słoneczne są idealnym produktem dla idiotów, którzy nie umieją policzyć kosztów.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2010-08-16 02:46:45
Autor: janek
On 15 Sie, 19:25, Jan Werbiński <j...@traalala.bez.mai.la> wrote:
Użytkownik "na102" <gralem...@POCZTA.FM> napisał w wiadomościnews:i48t3d$cjm$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Nie że nie dają wiele zysku, dają czystą stratę.
Kolektory słoneczne są idealnym produktem dla idiotów, którzy nie umieją

Jan Werbiński       O0oo....._[:]) bul, bul, bul
Prywatnahttp://www.janwer.com/
Nasza siechttp://www.fredry.net/
Kiedyś pisałeś ze grzejesz klimą  więc jak to  z tym liczeniem
jest ,chyba nie powiesz że ten sposób należy do ekonomicznych?
Kolektory u mnie doskonale się spisują i niedługo (w ciągu 3 lat)się
zwrócą, instalowałem je z myślą tylko o CWU więc instalacja była
prosta i przez to tania bo nie inwestowalem w to by uzyskać zimą
jakąkolwiek energie .
Na 102 ma rację ,oszczędność nie ma nic wspólnego z tym czy ktoś jest
biedny czy bogaty.
Oszczędność jest to umiejętność unikania zbędnych wydatków a nie
rezygnacja z dóbr.
Jan

Data: 2010-08-16 13:10:37
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "janek" <kontra2@o2.pl> napisał w wiadomości news:49f244d1-3be8-480b-b97c-
Kiedyś pisałeś ze grzejesz klimą  więc jak to  z tym liczeniem
jest ,chyba nie powiesz że ten sposób należy do ekonomicznych?

Dlaczego nie? Policzyłem to.

[...]

Pod warunkiem, że ma się na uwadze także koszt alternatywny utraconych zysków z kapitału.

Data: 2010-08-16 20:37:51
Autor: Marex
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
    Jakiego kapitału..? Czy Ty wszystko poprzez to pojecie kapitału patrzysz
(mnozysz)?Jeżeli słyszę, że Kto¶ chce zainwestować w basen czy w  kolektory -
 to zaraz slyszę maniakalne: "ale czy to sie opłaca..?", "a jaki zwrot kapitału.."? Nie wszyscy chca przeliczać kazdy swój ruch na kapitalizację tego czy tamtego. Oni może tak chc± - co¶ zrobić. Tu na forum:pl.rec.dom  a nie "pl.rec.kapitał" Spróbujmy to zrozumieć..
                                                   Pozdrawia~M

Data: 2010-08-17 08:26:36
Autor: Jan Werbiński
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Użytkownik "Marex" <marksv.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:i4c7iu$hni$1inews.gazeta.pl...
[...]

Użyłe¶ słowa "inwestować".
Zatem pytanie o opłacalno¶ć jest podstawowe.

kapitału.."? Nie wszyscy chca przeliczać kazdy swój ruch na kapitalizację
tego czy tamtego. Oni może tak chc± - co¶ zrobić. Tu na forum:pl.rec.dom a
nie "pl.rec.kapitał" Spróbujmy to zrozumieć..

pl.rec.dom dla większo¶ci Polaków oznacza pl.biznes.banki

Data: 2010-08-18 22:26:22
Autor: Marex
Jan Werbiński <jan@traalala.bez.mai.la> napisał(a):
> [...]

Użyłe¶ słowa "inwestować".
Zatem pytanie o opłacalno¶ć jest podstawowe.
    No tak uzyłem, jako¶ to słowo i mnie opetało, ale stało się synonimem zwykłego zafundować sobie, zakupi¶ ...

> [...]
> nie "pl.rec.kapitał" Spróbujmy to zrozumieć..

pl.rec.dom dla większo¶ci Polaków oznacza pl.biznes.banki
   Rozumiem, sam przed laty przechodziłem "rado¶ć wznoszenia" Ale dla drobnych urz±dzeń w/przy domu nie potrzeba zaraz wprowadzać takiej atmosfery wyrafinowanej kalkulacji. Chętny (in....r) i tak sobie przeliczy czy stać go na zakup.
                                         Pozdrawia~M

Data: 2010-08-19 01:21:32
Autor: Jan Werbiński
[...]

Załóżmy, że nie posiadasz telewizora.
Ponosisz wydatek i masz telewizor. Alternatyw± jest brak telewizora.

Teraz załóżmy, że masz ciepł± wodę otrzymywan± w jaki¶tam sposób, bo każdy ma ciepł± wodę.
Ponosisz wydatek na solary i... dalej masz ciepł± wodę. Alternatyw± jest... ciepła woda. Delta funkcjonalno¶ci wynosi zero.

Zatem nie mamy nowej funkcjonalno¶ci, je¶li nie liczyć szpanu, lansu i kłucia s±siadów po oczach. Pozostaje do rozpatrzenia opłacalno¶ć ekonomiczna. W przypadku dużej albo rozrzutnej rodziny albo instytucji może się to opłacić. W małych i do tego oszczędnych rodzinach się to nie opłaca. Kiedy¶ uczono, że podczas mycia zębów wodę się zakręca. Obecnie ta wiedza zanika i st±d niepotrzebnie u niektórych ro¶nie zużycie CW.
I rozmowa o ekonomii jest w kontek¶cie solarów jak najbardziej na miejscu.

Data: 2010-08-20 01:45:05
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Thu, 19 Aug 2010 01:21:32 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

się to opłacić. W małych i do tego oszczędnych rodzinach się to nie opłaca. Kiedy¶ uczono, że podczas mycia zębów wodę się zakręca. Obecnie ta wiedza zanika i st±d niepotrzebnie u niektórych ro¶nie zużycie CW.

 Zakręca się, ale je¶li masz cyrkulację to i tak s± spore straty. Liczyłe¶
też dla tego przypadku? Nie s± to ogromne sumy, ale ziarnko do ziarnka... --
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-23 08:22:08
Autor: Jan Werbiński
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomo¶ci news:1di3z5h2hgdto$.19e2buhud6n78$.dlg40tude.net...
[...]

Straty na cyrkulacji w funkcji czasu s± identyczne dla wody puszczonej i zakręconej.
To znaczy, że to nie ma zwi±zku. Aha i nie mam cyrkulacji.

Data: 2010-08-17 12:45:32
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 16 Aug 2010 13:10:37 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

Pod warunkiem, że ma się na uwadze także koszt alternatywny utraconych zysków z kapitału.

 Zawsze można rozbić namiot i się cieszyć z zysków z kapitału
przeznaczonego na dom.

 Ewentualnie zrezygnować również z namiotu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-17 13:17:31
Autor: Jan Werbiński
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomo¶ci news:18h2djh82coqq.1exsx6vd8hwza.dlg40tude.net...
[...]

Namiot jest mniej wygodny od domu.

Ciepła woda podgrzana elektrycznie lub gazem, jest tak samo wygodna jak solarami.

Data: 2010-08-17 21:34:18
Autor: wolim
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Chłopcy, nie kloccie sie...

To wszystko da sie bardzo prosto policzyc.

Przyjmijmy, ze liczymy dla standardowej polskiej rodziny, tzn.
1) 4 osoby
2) sredni koszt tradycyjnego grzania wody uzytkowej - 150 zl miesiecznie (z duzym zapasem)
3) sredni koszt montazu tradycyjnego zrodla grzania wody (bojler, zasobnik, podgrzewacz) - 1000 zl
4) sredni koszt montazu solarow wraz z instalacja - 6000 zl (przecietny Polak sam sobie tego nie zmontuje, wiec tyle co najmniej trzeba zaplacic za instalacje).

Wychodzi, ze instalacja solarow to 5000 zl drozej niz instalacja tradycyjnego zrodla grzania wody.

Zalozmy, znowu optymistycznie, ze koszt obslugi solarow to zero zlotych i ze sa sprawne przez 7 miesiecy w roku.

Policzmy.

Koszt grzania wody zrodlem tradycyjnym: 7x150 zl = 1050 zl.

Co to oznacza? Otoz solary zwroca sie po 5 latach.

Kazdy teraz sam oceni, czy jest to dlugi okres, czy krotki. Czy moje zalozenia byly optymistyczne, czy nie.

Gdyby brac pod uwage takze zyski z kapitalu, o ktorych pisze Janek, nalezaloby rocznie odliczyc jakies 300 zlotych (przy zalozeniu ze stopa zwrotu z przecietnej lokaty lub funduszu inwestycyjnego to 5%). Wtedy solary zwroca sie po 7 latach.

W/g mnie inwestycja jest nieoplacalna, ale kazdy ma inne podejscie do tematu.

Data: 2010-08-18 12:04:02
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 17 Aug 2010 21:34:18 +0200, wolim napisał(a):

4) sredni koszt montazu solarow wraz z instalacja - 6000 zl (przecietny Polak sam sobie tego nie zmontuje, wiec tyle co najmniej trzeba zaplacic za instalacje).

 Pojawiły się dopłaty. Niektórzy mog± mieć znajomych instalatorów - ja np.
mam takiego w rodzinie (na upartego by¶my sami zrobili cały solar ;)

Kazdy teraz sam oceni, czy jest to dlugi okres, czy krotki. Czy moje zalozenia byly optymistyczne, czy nie.

 Je¶li masz przy domu basen (zgodnie z tematem w±tku) to solary znacznie
bardziej się przydaj±.

[...]

 Nie bierzesz pod uwagę wzrostu cen pr±du/gazu/itp. Wówczas lokata staje
się mniej atrakcyjna.

W/g mnie inwestycja jest nieoplacalna, ale kazdy ma inne podejscie do tematu.

 Dlatego niech każdy sobie policzy. Niektórzy nawet kredytu na 30 lat sobie
nie licz± (zadowalaj±c się wysoko¶ci± raty), więc co tu mówić o solarach...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2010-08-18 12:30:39
Autor: janek
On 17 Sie, 21:34, "wolim" <n...@tutaj.pisz> wrote:

W/g mnie inwestycja jest nieoplacalna, ale kazdy ma inne podejscie do
tematu.
W moim przypadku przy układzie otwartym i kotle na węgiel głownym
założeniem było sezonowe użytkowanie układu i maksymalna  jego
prostota .Wymiennik mam z jedn± wężownic± wiec instalacja jest
podł±czona poprzez dwa zawory ,latem odcinam CO a otwieram zawory na
kolektor który nie jest na dachu lecz na stelażu na ziemi i zalewam
wod± .Na zimę spuszczam wodę odłaczam i chowam .Koszt to  cena
kolektora ,paru rurek. pompy,2 zaworów i 2 ¶rubunków, no i jak kto¶ ma
dwie lewe to koszt instalacji.Oczywistym jest że mam prost± instalacje
CO więc i na uproszczenia mogłem sobie pozwolić :).
Pozdrawiam

Data: 2010-08-16 08:23:25
Autor: Osadnik
Jan Werbiński pisze:
[...]

Ja dostałem teraz rachunek za gaz za same CWU 600zł. za jeden miesiąc lipiec - rekordów ale nie da się ukryć z wody korzystało się dużo, a ile to ciepła sie zmarnowało niewykorzystanego ze słońca? mnóstwo.

Data: 2010-08-16 09:36:59
Autor: na102

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c68d948$0$27037$65785112news.neostrada.pl...
Jan Werbiński pisze:
[...]

no tak ale ty widocznie źle liczysz i napewno się nie będzie opłacało ;)

Data: 2010-08-16 11:39:21
Autor: Jan Werbiński

Jan Werbiński pisze:
[...]

On w tym wątku wogóle nie zaczął liczyć.

Data: 2010-08-17 21:12:09
Autor: wolim
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał

Ja dostałem teraz rachunek za gaz za same CWU 600zł. za jeden miesiąc lipiec

Że się tak spytam - czy ty tę gorącą wodę do rowu spuszczałeś?
Nie wierzę, że w lecie za ogrzanie wody można płacić 600 zł miesięcznie w normalnej rodzinie. 100-150 zł to jest max.

Data: 2010-08-22 09:39:53
Autor: Osadnik
wolim pisze:
Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał

Ja dostałem teraz rachunek za gaz za same CWU 600zł. za jeden miesišc lipiec

Że się tak spytam - czy ty tę goršcš wodę do rowu spuszczałe�?
Nie wierzę, że w lecie za ogrzanie wody można płacić 600 zł miesięcznie w normalnej rodzinie. 100-150 zł to jest max.
Też sie zdziwiłem.

Data: 2010-08-23 08:23:47
Autor: Jan Werbiński
żytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c70d433$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
wolim pisze:
[...]

Użytkownicy solarów w celu poprawy opłacalności ekonomicznej swojej "inwestycji" starają się zużytkować nadmiar wyprodukowanej ciepłej wody np na ogrzanie basenów, albo kąpiele w wodzie bieżącej. W ten sposób mają niski koszt jednego litra CW.

--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2010-08-23 08:33:52
Autor: Panslavista
"Jan Werbiński" <jan@traalala.bez.mai.la> wrote in message news:4c72142e$0$22816$65785112news.neostrada.pl...
żytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:4c70d433$0$22813$65785112news.neostrada.pl...
wolim pisze:
[...]

Użytkownicy solarów w celu poprawy opłacalno¶ci ekonomicznej swojej "inwestycji" staraj± się zużytkować nadmiar wyprodukowanej ciepłej wody np na ogrzanie basenów, albo k±piele w wodzie bież±cej. W ten sposób maj± niski koszt jednego litra CW.

Krótkie nogi. Do tego s± potrzebne pompy ciepła oraz akumulator ciepła gruntowy.

Data: 2010-08-16 09:01:02
Autor: Jacek
ile kosztuje podgrzanie wody w basenie
Zrób zadaszenie z płyt poliwęglanowych, takie odsuwane, lub zdejmowane, jak kiedy¶ były inspekty ogrodnicze.
Chroni wodę przed wystudzeniem w nocy, w słoneczny dzień działa jak cieplarnia, jest niedrogie i zapobiega wsypywaniu się do wody li¶ci i innego dziadostwa.
Jacek

Data: 2010-08-16 14:12:53
Autor: Przesmiewca
Usrobo <usrobo@op.pl> napisał(a):

[...]

 Zeby wyliczyc koszta  co do zlotowki jak ty to zrobiles, trzeba znac temperature
zewnentrzna w okreslonych jednostkach czasu, izolacje podloza, naslonecznienie etc. Rozumiem, ze wziales to pod uwage?

Data: 2010-08-16 17:21:11
Autor: Usrobo
Przesmiewca pisze:
[...]

wzi±łem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
to musze j± podgrzac o 7 stopni
i tyle

Michał

Data: 2010-08-16 17:47:37
Autor: emarcin
[...]

Policzmy dalej: podgrzanie o jeden stopień to 6KWh,
a o 7 stopni to już 42KWh.
W cztery godziny podgrzać - to potrzeba grzałeczki ponad 10kW.
Ile kosztuje taka grzałka z "napędzaj±cym" przył±czem?

Typowy akademicki problem.
;)

Pozdrawiam emarcin

Data: 2010-08-17 07:35:57
Autor: Przesmiewca

Przesmiewca pisze:
[...]

Czyli obliczenia malo warte.
Jak tak wyliczasz co do zlotowki to jaki sens?

Data: 2010-08-17 12:47:02
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 16 Aug 2010 17:21:11 +0200, Usrobo napisał(a):

wzi±łem pod uwagę prosty wzór na bilans cieplny
jesli o godzinie 10:00 w basienei woda ma 18stC a o 14 chce nieć 25
to musze j± podgrzac o 7 stopni
i tyle

 A ile ciepła w tym czasie ucieknie przez parowanie i wymianę z otoczeniem?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

ile kosztuje podgrzanie wody w basenie