ile m2 wydzielic z mieszkania na DG

Data: 2009-12-17 20:26:06
Autor: gobo
ile m2 wydzielic z mieszkania na DG
Hej,
Jestem na etapie zakladania dzialalnosci gospodarczej, jutro odbieram wpis, niestety na REGON musze czekac ok 2 tyg(masowa aktualizacja PKD 2004).
Dzialalnosc to sklep internetowy w mieszkaniu. Mieszkanie male, bo ok 43m2. Czy nikt sie nie przyczepi, jesli wydziele z mieszkania 2m2 i zglosze to do urzedu miasta? Za te 2m2 oczywiscie bede placil znacznie wiecej niz za reszte mieszkania (roznica w moim miescie to 0,64 dla pow. mieszkalnych, blisko 18zl dla dzialalnosci).
W sumie potrzebuje biurka i miejsca na kilka kartonow polozonych jeden na drugim - niczego do szczescia mi wiecej nie potrzeba.
Myslicie, ze nie zostane wysmiany w UM?:)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2009-12-17 21:52:18
Autor: scream
Dnia Thu, 17 Dec 2009 20:26:06 +0100, gobo napisał(a):

[...]

A po jaką cholerę chcesz to robić???

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-18 17:25:17
Autor: gobo
ile m2 wydzielic z mieszkania na DG
Powiedziano mi, ze jesli to sklep internetowy, to powinienem wydzielic kawalek z mieszkania, nawet nie musi to byc oddzielne pomieszczenie i placic od tego podatek.
W kazdym badz razie nie bede sie wyrywal przed szereg i sam tam nie pojde zglosic tej sprawy. Jak sie upomna, to pomysle:)

Data: 2009-12-18 19:56:02
Autor: iso
"gobo" napisał:

Powiedziano mi, ze jesli to sklep internetowy, to powinienem wydzielic kawalek z mieszkania, nawet nie musi to byc oddzielne pomieszczenie i placic od tego podatek.

Pewnie jakiś urzędnik pomyślał sobie, że jak sklep to musi być magazyn.
Wtedy ty mówisz, że tylko będziesz sprzedawać a towar przechowywać
będą współpracujące firmy. Urzędnik chce na tę okoliczność umowę,
to mówisz, że zaczynasz i kooperantów dopiero będziesz
szukał, itd. Rozmowa z urzędnikiem to taka przepychanka kto kogo
przegada, bo przepisy to taki gąszcz, że urzędnik po wielu szkoleniach
i tak nie wie o co tam chodzi.

pozdrawiam,
wr,
www.isonet.pl

Data: 2009-12-18 09:37:06
Autor: Jackare
Użytkownik "gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hge0jb$mj8$1news.onet.pl...
[...]

Niczego nie wydzielaj. Możesz prowadzić DG w miejscu zamieszkania i nie musisz mieć wydzielonej powierzchni. Raz, że niepotrzebna papierkologia, jeżeli liczysz na jakieś koszty z tego tytułu- daruj sobie bo nie warto, gdybyć chciał spowrotem przekwalifikować wydzieloną powierzchnię z użytkowej w mieszkalną- gwarantuję Ci że będziesz mieć problemy których nie warto mieć. Nie ma obowiązku ponoszenia kosztów z tytułu zajmowania jakiejś częsci lokalu mieszkalnego w związku z prowadzoną DG.
--
Jackare

Data: 2009-12-18 14:32:49
Autor: Asmodeusz
Jackare pisze:

Nie ma obowiązku ponoszenia kosztów z tytułu zajmowania
jakiejś częsci lokalu mieszkalnego w związku z prowadzoną DG.

Przy czym UM się potrafi uprzeć i chcieć wskazania takiej powierzchni
przy rejestrowaniu DG. Nie wiem czy zgodnie z prawem czy nie.
Ja się ze swojej strony uparłem że nie prowadzę działalności handlowej
więc nie potrzebuję miejsca magazynowego, wszystkie usługi wykonuję u
klienta, a miejsce przechowywania dokumentacji to sprawa między mną a
skarbowym. W związku z tym stanowczo odmówiłem podania jakiejkolwiek
powierzchni do opodatkowania i się odczepili.

Data: 2009-12-18 15:40:08
Autor: Liwiusz
Asmodeusz pisze:
Jackare pisze:

[...]

   To raczej była jakaś oddolna inicjatywa pani z okienka.

--
Liwiusz

Data: 2009-12-18 17:22:09
Autor: gobo
ile m2 wydzielic z mieszkania na DG
No wlasnie moja ksiegowa wspomniala mi o takich przypadkach w moim miescie:(

Data: 2009-12-18 19:41:23
Autor: scream
Dnia Fri, 18 Dec 2009 14:32:49 +0100, Asmodeusz napisał(a):

Przy czym UM się potrafi uprzeć i chcieć wskazania takiej powierzchni
przy rejestrowaniu DG. Nie wiem czy zgodnie z prawem czy nie.

Kto broni wpisać 0,00000001 mkw? :)

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-12-18 17:23:47
Autor: gobo
ile m2 wydzielic z mieszkania na DG
Dzieki za rady! Tez mi szczegolnie na tym nie zalezy, tym bardziej ze nie bede bawil sie w odliczanie niczego zwiazanego z mieszkaniem (chemii, energii, gazu, wody) Sa to za male kwoty w moim przypadku, by niepotrzebnie produkowac tony papieru.
Piotr

Data: 2009-12-18 17:30:14
Autor: Tom

http://www.rzeczpospolita.pl/dodatki/firma_070524/firma_a_2.html