ile obniżyć cenę auta?

Data: 2012-01-17 13:56:31
Autor: GR001
ile obniżyć cenę auta?

Użytkownik "s_13" <s_13@interia.pl> napisał w wiadomości news:03e3ad03-c8cf-4817-ad75->3355c56be370@t13g2000yqg.googlegroups.com...
chciałbym sprzedać grand vitarę z 2009 roku, taka średnia cena
giełdowa to jakieś 65 tys.

nie sugeruj się "średnią ceną giełdową" tylko zobacz za ile takie auto się sprzeda.
Moja znajoma kupiła w zeszłym roku kredytową Alfe,cena zakupu wyszła taka,
że ja nie widziałem opłacalności dla sprzedającego. Jedyną zaletą było dla niego pozbycie się kredytu,
bo mniej więcej sprzedaż pokryła kredyt.
Nowy samochód traci na wartości znaczą swoją część przez pierwszy rok użytkowania.
pozdr.
gr

Data: 2012-01-17 05:06:50
Autor: s_13
ile obniżyć cenę auta?
nie sugeruj się "średnią ceną giełdową" tylko zobacz za ile takie auto się
sprzeda.

a to już insza inszość... :-)
choć nie jest to strasznie pilne, to przymierzyć sie trzeba

Jedyną zaletą było dla
niego pozbycie się kredytu,
bo mniej więcej sprzedaż pokryła kredyt.

no u mnie sporo zostanie... ale nawet nie patrząc na to, po prostu z
przyczyn osobistych jestem zmuszony przesiąść się na coś
skromniejszego... z moich wyliczeń wynika, że nawet spłacenie teraz
kredytu i zostanie z niewielka gotówka jest bardziej opłacalne niż
czekanie jeszcze 2 lata na koniec kredytu (2 lata sporych kosztów
utrzymania, no i niepewność, czy w ogóle dam radę utrzymać...)

pozdrawiam
s_13

Data: 2012-01-17 14:11:33
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
ile obniżyć cenę auta?

"GR001" jf3r64$m9h$1@inews.gazeta.pl

Nowy samochód traci na wartości znaczą swoją część przez pierwszy rok użytkowania.

Najwięcej (stosunkowo do czasu) traci w pierwszej sekundzie po kupnie. :)

Ponoć średnio po 3 latach samochód traci połowę swej wartości, zatem
po 10 latach jest warty 10% wartości początkowej. :) Typowy rozpad
połowiczny (jak w promieniotwórczości) z trzyletnim okresem półrozpadu.
Po kilkunastu latach ta prawidłowość traci sens z uwagi na masę
dodatkowych czynników. :) Po 100 latach samochód jest już
egzemplem muzealnym -- na przykład. :)

ile obniżyć cenę auta?