ile paczek papierosów do Angli

Data: 2011-12-21 21:15:06
Autor: PlaMa
ile paczek papierosów do Angli
Cześć :)

Ile paczek papierosów jedna osoba może przewieźć samolotem na wyspy brytyjskie?

Data: 2011-12-21 21:16:36
Autor: Zenek
W dniu 2011-12-21 21:15, PlaMa pisze:
Cześć :)

Ile paczek papierosów jedna osoba może przewieźć samolotem na wyspy
brytyjskie?

Tyle samo co samochodem i pociagiem.

Data: 2011-12-21 22:14:16
Autor: vvvvvv
Użytkownik "Zenek" <tywiesz@pot.pl> napisał w wiadomości news:jcteqv$21c$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-12-21 21:15, PlaMa pisze:
Cześć :)

Ile paczek papierosów jedna osoba może przewieźć samolotem na wyspy
brytyjskie?

Tyle samo co samochodem i pociagiem.

podasz podstawe prawnÄ…?

Data: 2011-12-22 22:42:39
Autor: gr
On 21 Gru, 22:14, "vvvvvv" <wlew...@porsche.de> wrote:
U¿ytkownik "Zenek" <tywi...@pot.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:jcteqv$21c$1news.dialog.net.pl...

> Tyle samo co samochodem i pociagiem.

podasz podstawe prawn±?

A to nie wolno importowaæ papierosów drog± lotnicz±?

Data: 2011-12-23 10:09:26
Autor: Liwiusz
W dniu 2011-12-23 07:42, gr pisze:
[...]

Naprawdê jeste¶cie okropni.

Czy tak trudno wydedukowaæ, ¿e chodzi o przewiezienie bez konieczno¶ci uiszczania stosownego podatku?

Nie, nie zgadzam siê, ¿e pytaj±cy dosta³ odpowied¼ na pytanie, które zada³.

Wszak zada³ je kojarz±cym ludziom, a nie robotom (a mo¿e?)

--
Liwiusz

Data: 2011-12-23 10:49:03
Autor: Gotfryd Smolik news
ile paczek papierosów do Angli
On Fri, 23 Dec 2011, Liwiusz wrote:

Naprawdê jeste¶cie okropni.

  Tym razem siê nie za³apa³em ;) (bo nie mam zielonego pojêcia
o przepisach celnych GB)

Czy tak trudno wydedukowaæ, ¿e chodzi o przewiezienie bez konieczno¶ci uiszczania stosownego podatku?

  Nie.

Nie, nie zgadzam siê, ¿e pytaj±cy dosta³ odpowied¼ na pytanie, które zada³.

  A mi siê wydawa³o, ¿e dosta³ - "tyle, ile celnik uzna za prawdopodobne
¿e to na prezent".

Wszak zada³ je kojarz±cym ludziom, a nie robotom (a mo¿e?)

  No to pi³eczka po Twojej stronie - co by³o nie tak w odpowiedzi
wy¿ej? To, ¿e nie mie¶ci siê w g³owie polskiego podatnika, bo
rzecz± niewyobra¿aln± jest, ¿eby w ustawie nie by³o zapisanej
kwoty, wagi lub rozmiaru limitu przewo¿onego dobra, czy te¿
wiesz ¿e obowi±zuje inna zasada, a tylko nie chcesz napisaæ
jaka?
  :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-23 11:15:38
Autor: Liwiusz
ile paczek papierosów do Angli
  A mi siê wydawa³o, ¿e dosta³ - "tyle, ile celnik uzna za prawdopodobne
¿e to na prezent".

Czyli nie ma okre¶lonej ilo¶ci papierosów, powy¿ej której p³aci siê podatek, tylko jest to uznaniowo oceniane przez celnika?

Zatem osoba niepal±ca nie wwiezie nawet po³owy paczki (sama nie pali, a i nie na prezent), a na³ogowy palacz na miesiêczny wyjazd bêdzie móg³ wzi±æ 6 wagonów (uwaga dla niekojarz±cych: nie chodzi o tabor kolejowy).

--
Liwiusz

Data: 2011-12-23 23:02:37
Autor: Gotfryd Smolik news
ile paczek papierosów do Angli
On Fri, 23 Dec 2011, Liwiusz wrote:

Czyli nie ma okre¶lonej ilo¶ci papierosów, powy¿ej której p³aci siê podatek, tylko jest to uznaniowo oceniane przez celnika?

  No i to jest rzeczowe pytanie do autora jedynej "tematycznej"
odpowiedzi w w±tku :)
  Krótko mówi±c: nie wiem.

  Ze wzglêdu na specyfikê prawa anglosaskiego nawet bym siê nie zdziwi³,
szczególnie po niedawnym w±tku na .samochody o ocenianiu "na oko"
prêdko¶ci dopuszczalnej w którym¶ parku USA (ju¿ zmieniono).

  Moje w±tpliwo¶ci wzbudza co najwy¿ej fakt, ¿e .gb jest jednak w .ue,
a to implikuje udzia³ we wspólnym obszarze celnym (szerszym ni¿ ue);
z kolei jednak limity np. przy VAT jednak *s±* ró¿ne (np. do zwolnienia,
a to obejmuje równie¿ dokonuj±cych dostaw wewn±trzwspólnotowych).

Zatem osoba niepal±ca nie wwiezie nawet po³owy paczki (sama nie pali, a i nie na prezent)

  Z jakiej - nomen omen - paki to wy³±czenie prezentów u niepal±cych???

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-24 00:46:52
Autor: Bydlê
On 2011-12-23 22:02:37 +0000, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Z jakiej - nomen omen - paki to wy³±czenie prezentów u niepal±cych???

Niepal±cy nie da papierosów (tytoniu).
Niepij±cy - wódki.
Daltonista - filmu kolorowego.
G³uchy - audiobooka.
¦lepy - gazety.
Chromy - buta.
Pose³...

--
Bydlê

Data: 2011-12-24 00:51:13
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2011-12-23 22:02:37 +0000, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

Z jakiej - nomen omen - paki to wy³±czenie prezentów u niepal±cych???

Niepal±cy nie da papierosów (tytoniu).
Niepij±cy - wódki.

  Acha.

Daltonista - filmu kolorowego.

  Chyba, ¿e przez nieuwagê...

G³uchy - audiobooka.
¦lepy - gazety.
Chromy - buta.

  No tym butem zosta³em przygnieciony ;)

Pose³...

....a to nie wiem. A¿ ciekawo¶æ mnie wziê³a ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-24 11:02:24
Autor: Bydlê
On 2011-12-23 23:51:13 +0000, Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl> said:

On Sat, 24 Dec 2011, Bydlê wrote:

Pose³...

...a to nie wiem. A¿ ciekawo¶æ mnie wziê³a ;)

I niech to zostanie ¶liczn± ¶wi±teczn± zagadk±.
:-)))

--
Bydlê

Data: 2011-12-24 11:18:54
Autor: Liwiusz
ile paczek papierosów do Angli
Zatem osoba niepal±ca nie wwiezie nawet po³owy paczki (sama nie pali,
a i nie na prezent)

  Z jakiej - nomen omen - paki to wy³±czenie prezentów u niepal±cych???

Jako przyk³ad poda³em po³owê paczki i by³o to celowe - bo niepal±cy ani tego nie wypali, ani nie sprezentuje.

--
Liwiusz

Data: 2011-12-24 14:00:19
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 24 Dec 2011, Liwiusz wrote:

[...]

  E tam. Pamiêtaj ¿e oni maj± w okolicy Szkotów, wersjê o podarowaniu
"pó³paczki" raczej obronisz ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-23 00:44:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 21 Dec 2011, vvvvvv wrote:

U¿ytkownik "Zenek" <tywiesz@pot.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:jcteqv$21c$1news.dialog.net.pl...
[...]

  Bêdzie mia³ k³opot.
  Ale mo¿esz mu pomóc: podaj podstawê prawn± pisania na grupie ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-22 10:15:31
Autor: Henry(k)
ile paczek papierosów do Angli
Dnia Wed, 21 Dec 2011 23:49:30 +0100, PlaMa napisa³(a):

Ile tylko chcesz.

http://www.hmrc.gov.uk/customs/arriving/arrivingeu.htm

Pozdrawiam,
Henry

Data: 2011-12-22 14:14:32
Autor: Bydlê
On 2011-12-22 09:15:31 +0000, "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> said:

[...]

O ile przekona s³u¿by celne...

--
Bydlê

Data: 2011-12-22 18:14:06
Autor: qwerty
ile paczek papierosów do Angli
U¿ytkownik "Bydlê"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jcvafo$aaj$1@inews.gazeta.pl...
O ile przekona s³u¿by celne...

Musi to byæ na w³asny u¿ytek. Raczej ciê¿ko w rok spaliæ 10 palet. ;)

Data: 2011-12-22 10:24:28
Autor: Bydlê
On 2011-12-21 22:49:30 +0000, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> said:

W dniu 2011-12-21 21:16, Zenek pisze:

Ile paczek papierosów jedna osoba mo¿e przewie¼æ samolotem na wyspy
brytyjskie?
Tyle samo co samochodem i pociagiem.

czyli?

Czyli nic siê nie zmieni³o w przepisach.

<http://bit.ly/u0lmir>

--
Bydlê

Data: 2011-12-22 06:06:08
Autor: gr
On 21 Gru, 21:15, PlaMa <mariush.pUSUNM...@wp.pl> wrote:
Cze¶æ :)

Ile paczek papierosów jedna osoba mo¿e przewie¼æ samolotem na wyspy
brytyjskie?

Chyba to zale¿y od wielko¶ci samolotu?

Data: 2011-12-22 16:47:05
Autor: RadoslawF
ile paczek papierosów do Angli
Dnia 2011-12-22 15:06, U¿ytkownik gr napisa³:

Ile paczek papierosów jedna osoba mo¿e przewie¼æ samolotem na wyspy
brytyjskie?

Chyba to zale¿y od wielko¶ci samolotu?

Od limitu baga¿u w danych liniach lotniczych.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-22 22:41:34
Autor: gr
On 22 Gru, 16:47, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:
Dnia 2011-12-22 15:06, U¿ytkownik gr napisa³:

> Chyba to zale¿y od wielko¶ci samolotu?

Od limitu baga¿u w danych liniach lotniczych.

Pozdrawiam

Ach to chodzi o samolot rejsowy?
Bo autor wiadomo¶ci nie sprecyzowa³.

Data: 2011-12-24 01:10:16
Autor: PlaMa
W dniu 2011-12-23 07:41, gr pisze:

Ach to chodzi o samolot rejsowy?
Bo autor wiadomo¶ci nie sprecyzowa³.

Rejsowy! Ryanair :)

Data: 2011-12-24 11:10:03
Autor: Bydlê
On 2011-12-24 00:10:16 +0000, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> said:

W dniu 2011-12-23 07:41, gr pisze:

Ach to chodzi o samolot rejsowy?
Bo autor wiadomo¶ci nie sprecyzowa³.

Rejsowy! Ryanair :)

To mniej. Najwiêcej to tym:
<http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/1/6/0636615.jpg>

Albo - bior±c pod uwagê ciê¿ar w³a¶ciwy ³adunku -tym:
<http://farm1.static.flickr.com/164/366096615_d1ecac6419.jpg>

A rejsowymi, to ju¿ wyja¶niali¶my.
:-)

--
Bydlê

Data: 2011-12-22 23:43:12
Autor: PlaMa
W dniu 2011-12-22 16:47, RadoslawF pisze:

Ile paczek papierosów jedna osoba mo¿e przewie¼æ samolotem na wyspy
brytyjskie?
Chyba to zale¿y od wielko¶ci samolotu?
Od limitu baga¿u w danych liniach lotniczych.

Zamierzam przewie¼æ w baga¿u podrêcznym 4 wagony papierosów. Mo¿e kto¶ podzieli siê do¶wiadczeniami i podpowie mi jak oficjalnie i na legalu to wygl±da? : )

Data: 2011-12-23 10:15:39
Autor: Bydlê
On 2011-12-22 22:43:12 +0000, PlaMa <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> said:

[...]

Nie da siê. Schowki w samolocie s± mniejsze ni¿ jeden wagon, a co dopiero cztery.
(chyba, ¿e Pico...)

 Mo¿e kto¶ podzieli siê do¶wiadczeniami i podpowie mi jak oficjalnie i na legalu to wygl±da? : )

Przecie¿ pad³y odpowiedzi - normalnie,  w baga¿u podrêcznym, zgodnie z przepisami UK - _dla siebie_ albo jako _prezent_ mo¿na przewie¼æ dowoln± liczbê papierosów, je¶li siê przekona brytyjskich urzêdników, ¿e to naprawdê _na w³asne potrzeby_ lub na _prezent_.

Teraz hint: w UK - od ³adnych paru lat maj± ju¿ kioski ichniejszego Ruchu i mo¿na tam kupiæ papierosy wielu marek.

--
Bydlê

Data: 2011-12-23 13:35:50
Autor: RadoslawF
ile paczek papierosów do Angli
Dnia 2011-12-23 10:15, U¿ytkownik Bydlê napisa³:

[...]

Ceny papierosów s± tam na tyle wiêksze ¿e op³aca siê zabraæ ze sob±
te cztery kartony. Ja bym zabra³ ich sze¶æ i ze trzy flaszki czystej.
No ale ja patriota jestem i ichnie alkohole mi nie smakuj±,
da siê je wypiæ tylko w drinku.

Pozdrawiam

Data: 2011-12-23 22:25:06
Autor: Bydlê
On 2011-12-23 12:35:50 +0000, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> said:

Ja bym zabra³ ich sze¶æ i ze trzy flaszki czystej.
                           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

I s³usznie - tam to jeszcze bardziej garuj± ni¿ u nas.
Tak± rud± wódê pij±, na myszach!
Taki malutki wypijesz, dwa dni nieprzytomny jeste¶...

--
Bydlê

Data: 2011-12-23 15:45:31
Autor: qwerty
ile paczek papierosów do Angli
U¿ytkownik "PlaMa"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:jd0bq7$1f$1@inews.gazeta.pl...
Zamierzam przewie¼æ w baga¿u podrêcznym 4 wagony papierosów. Mo¿e kto¶ podzieli siê do¶wiadczeniami i podpowie mi jak oficjalnie i na legalu to wygl±da? : )

Kiedy¶ widzia³em dok³adn± informacjê z MSZ do ilu sztuk "z urzêdu" uznawane jest do celów osobistych. Poszukaj a znajdziesz. Mnie takie rzeczy nie interesuj±.

Data: 2011-12-22 20:16:52
Autor: m4rkiz
"PlaMa" <mariush.pUSUNMNIE@wp.pl> wrote in message news:jcteof$33r$1inews.gazeta.pl...
Cześć :)
Ile paczek papierosów jedna osoba może przewieźć samolotem na wyspy brytyjskie?

do 18 wagonow nie bedzie problemow z celnikami w uk, do irlandii 4-8

Data: 2011-12-29 00:54:58
Autor: Francik Kopytko
ile paczek papierosów do Angli
W dniu 2011-12-21 21:15, PlaMa pisze:
Cześć :)

Ile paczek papierosów jedna osoba może przewieźć samolotem na wyspy
brytyjskie?

Miałem 4 kartony w bagażu podręcznym i nie było problemu.

Pytałem celników i oni też nie wiedzieli.

--
Francik Kopytko

ile paczek papierosów do Angli