ile pamieci

Data: 2011-06-07 04:04:42
Autor: Q
ile pamieci
wiem wiem - pamiec teraz taka droga ze nie warto pytac ... ale w
zasadzie ile RAM wymaga przecietny uzytkownik ? Jakos nie chce mi sie wierzyc zeby 4GB, no bo co tam trzymac ?

Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...
BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

Nawet z zajecie 1GB trudno mi uwierzyc ..

- system (nie mam pojecia): 100MB (?)
- czytnik grup: 100MB
- gg: 100MB
- ff: 400MB
- winamp: 50MB
- antywirus: 100MB (?)
- torrent: 100MB i wiecej
- frd: 70-100MB

A tak naprawde polowa tego "minimalu" jest w stanie pokazac
przy 1GB RAMu zolty trojkacik :).

A inne rzeczy? A wirtualki?
Ponizej 8GB bym nie schodzil.
Ludziom mniej wymagajacym polecam 4GB.
Tym co prawie w ogole nie uzywaja kompa polecam 2GB.
Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

Data: 2011-06-07 08:08:02
Autor: 2late
ile pamieci
On 07/06/2011 3:04 AM, Q wrote:

Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

Mam w ponad 3 letnim laptopie (Windows XP) 1,5 GB RAM i wylaczonego swapa i jakos zyje.
Wszystko chodzi jak pszczolka. Zadnych gier ale karta TV np.
Kwestia dbania o system. ;)

2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
www.wikileaks.org

Data: 2011-06-07 09:19:06
Autor: Q
ile pamieci
Mam w ponad 3 letnim laptopie (Windows XP) 1,5 GB RAM i wylaczonego swapa i jakos zyje.
Wszystko chodzi jak pszczolka. Zadnych gier ale karta TV np.
Kwestia dbania o system. ;)

Tez z tym moim 1GB ciagnalem ladnych pare lat
i tylko dzieki temu, ze:
- nie mialem antywirusa
- mialem powylaczane co sie da (uslugi)
- mialem pusty autostart
i przyznam, ze zolty trojkacik pojawial sie tylko z "winy" Firefox'a albo Google Earth.

Nie zmienia to faktu, ze nawet zajebiscie dbajac o system
nie zrobisz z 1GB RAMu 4GB RAMu :).
Jak naprawde uzywasz kompa i niestety-nowych programow,
to 1GB to za malo - no chyba, ze tylko 1 program chodzi
i nic nie masz w tle :).

Data: 2011-06-08 08:23:24
Autor: 2late
ile pamieci
On 07/06/2011 8:19 AM, Q wrote:
[...]

Zgadzam sie ze wszystkim. Chodzi tylko o to, ze do starego kompa nie bede dokladal ramu a niedlugo mam zamiar kupic cos z windows 7 64 bit, wiec wtedy pomysle. :-)

Data: 2011-06-07 08:15:10
Autor: J.F.
ile pamieci
On Tue, 7 Jun 2011 04:04:42 +0200,  Q wrote:
Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.
I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.
Jego aparat owszem, moze tyle zrobi.

BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

Krotka masz pamiec :-)

- czytnik grup: 100MB

Ale po co mu ? Z natury rzeczy powinien trzymac wszystko na dysku, a do sprawnej obslugi bazy danych potrzebuje raptem troche cache.
100MB - co to ma byc, dwuletnia produkcja jednej grupy ?
- gg: 100MB

gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch
malych tekstowych okienek ? Nawet z radio internetowym .. no i moj
pokazuje 6MB

- winamp: 50MB

Tez zastanawiajace.

A tak naprawde polowa tego "minimalu" jest w stanie pokazac
przy 1GB RAMu zolty trojkacik :).

Pytanie czy nas systemy nie oszukuja.

Takie czasy - wzystko zrobilo sie ladne, krowiaste i zamulajace...

no ale z drugiej strony naprawde zachodze w glowe jak moze programista
sensownie tyle pamieci zajac. Rozumiem ze ktos moze wielkie macierze
liczyc - ale my tu np o glupim czytniku news :-)

J.

Data: 2011-06-07 09:27:40
Autor: Q
ile pamieci
I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.

Mialo byc:
I prosze - nie MOW, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...
:)

BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...

Krotka masz pamiec :-)

Ej, wiesz, ze chodzilo mi o tak rok, gora dwa wstecz :)

gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch

Najnowsza wersja bierze mi dokladnie wlasnie teraz 110MB :(

no ale z drugiej strony naprawde zachodze w glowe jak moze programista
sensownie tyle pamieci zajac. Rozumiem ze ktos moze wielkie macierze
liczyc - ale my tu np o glupim czytniku news :-)

Sam kod nie zajmuje tych gigabajtow - miejsce zajmuja dane typu
obrazki, dzwieki, niezpotymalizowane zmienne/stale,
choc pewnie javowo-dotnetowe rzeczy tez sa zasobozerne.

Kiedys przejalem projekt w bcb po kumplu.
Tak pisal kod, ze program na starcie bral ponad 200MB RAMu.
Po 3-4 dniach analizy+pracy program zajmowal juz ok. 10-20MB RAMu
i dalo sie zjesc jeszcze nizej, ale juz mi sie nie chcialo :).

Data: 2011-06-07 14:50:39
Autor: J.F.
ile pamieci
Uzytkownik "Q" <no@spam.pl> napisal w
I prosze - nie mowe, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...
tez nie mowie, tylko 8GB .. czlowiek tyle nie napisze.
Mialo byc:
I prosze - nie MOW, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

Pytanie tylko czy jestem w stanie to potem sensownie wykorzystac :-)

BTW: dolar od kwietnia 2011 jest tani jak nigdy...
Krotka masz pamiec :-)
Ej, wiesz, ze chodzilo mi o tak rok, gora dwa wstecz :)

A 3 to juz za dlugo ?:-)

gadulca mam jakas zaprzeszla wersje, ale 100MB do wyswietlenia dwoch
Najnowsza wersja bierze mi dokladnie wlasnie teraz 110MB :(

Ciekawe co potrafi wiecej od tej ktora wymagala 6MB :-)

Sam kod nie zajmuje tych gigabajtow - miejsce zajmuja dane typu
obrazki, dzwieki, niezpotymalizowane zmienne/stale,

No ale ile w gadulcu jest tych obrazkow ?

choc pewnie javowo-dotnetowe rzeczy tez sa zasobozerne.

Mysle ze nie az tak mocno .. choc jesli nalozyc kilkanascie obiektow, to z kazdego bajtu robi sie nagle wiele ;-)

J.

Data: 2011-06-07 15:12:51
Autor: Q
ile pamieci
I prosze - nie MOW, ze 300zl za 8GB DDR3 to drogo...

Pytanie tylko czy jestem w stanie to potem sensownie wykorzystac

Ty nie, ale system + oprogramowanie tak,
ze juz nie wspomne o wirtualnych maszynach....

Postaw se chociazby jedna czy dwie wirtualki -
- akurat ja musze na takim czyms orac
(albo kupic se dodatkowe 2 kompy + klawa/mysz + monitor).

Najnowsza wersja bierze mi dokladnie wlasnie teraz 110MB :(

Ciekawe co potrafi wiecej od tej ktora wymagala 6MB :-)

IMHO nic wiecej nie potrafi, no przynajmniej nic uzytecznego :).

Sam kod nie zajmuje tych gigabajtow - miejsce zajmuja dane typu
obrazki, dzwieki, niezpotymalizowane zmienne/stale,

No ale ile w gadulcu jest tych obrazkow ?

Moze uzywaja sztywnych tablic? ;)
gg rozroslo sie potwornie i oni chyba juz nad tym nie panuja,
albo po prostu chujowi programisci tam pracuja :).

Data: 2011-06-07 22:01:31
Autor: J.F.
ile pamieci
On Tue, 7 Jun 2011 15:12:51 +0200,  Q wrote:
[...]

Oczywiscie moge sobie postawic dwie wirtualki .. ale po co ? A, no tak - postawic tylko po to zeby spokojnie spac nie zastanawiajac
sie czy niepotrzebie nie wydalem jakis drobnych :-)

[...]

Najlepsi ! opanowali najnowsze narzedzia i potrafia pisac programy w
nowoczesnych technologiach :-)

J.

Data: 2011-06-07 22:28:36
Autor: marfi
ile pamieci
Uzytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisal w wiadomosci news:lf0tu6lkfco12ig90upirqrou07968ub5p4ax.com...
[...]

  No wlasnie... nawet nie wiesz po co :)

--
marfi

Data: 2011-06-07 08:15:12
Autor: Przemek
ile pamieci
Q nam wczesniej objawil, a ja odpowiadam:
niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

Tylko dodaj, ze potzrebuja do tego systemu 64 bit.
Przem

Data: 2011-06-07 21:28:49
Autor: DooMiniK
ile pamieci
On 07/06/2011 03:04, Q wrote:
wiem wiem - pamiec teraz taka droga ze nie warto pytac ... ale w
[...]
[...]

Ja byłem zmuszony wsadzić do firmowego peceta 24GB - grzebałem
siÄ™ w szkoleniu z migracji SBS2008 do SBS2011,
dodatkowo z x2 Windows XP + x2 Win7 (wirtualne maszyny).

Wszystko zaleĹĽy od uĹĽytkownika - na domowym laptopie mam 1.5GB
z Win7 32bit i wystarcza do wszystkiego (nie gram...).

--
Dominik Siedlak (bachus)
bachus(at)post(dot)peel

Data: 2011-07-21 13:31:45
Autor: Radosław Sokół
ile pamieci
W dniu 07.06.2011 04:04, Q pisze:
Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

Przesadzasz. I to mocno. Na dowód -- całkiem efektywnie
pracuję na notebooku z 1.5 GiB RAMu i Windows Vista. I to
od edycji tekstu, przez maszynę wirtualn± (jedn±, jakbym
potrzebował więcej to bym dodał RAMu) aż po tworzenie opro-
gramowania w Visual Studio.

A te słowa piszę z komputera stacjonarnego z Ubuntu 11.04,
maj±cego co prawda 8 GiB RAMu ale *używane* jest w tym mo-
mencie tylko 2 GiB -- z uruchomion± jedn± maszyn± wirtualn±,
wieloma oknami Firefoksa i innymi różnymi narzędziami non-
stop działaj±cymi w tle. Jeszcze nie widziałem na tej ma-
szynie zajęto¶ci pamięci ponad 4 GiB i w sumie mogłem ku-
puj±c ten komputer nie szaleć tak, oszczędzaj±c może ze
200 zł wtedy.

[...]

Mocno zawyżyłe¶. Poza tym nie wszystko trzeba mieć otwarte
naraz i nie trzeba używać takich "krów" jak GG choćby ;)

|                 |  Politechnika ¦l±ska                   |

Data: 2011-07-22 00:54:30
Autor: Animka
ile pamieci
W dniu 2011-07-21 13:31, Radosław Sokół pisze:
W dniu 07.06.2011 04:04, Q pisze:
Kupic dzisiaj mniej niz 4GB (ok 150zl) to kretynizm.
Ludziom uzywajacym komputera do czegos wiecej
niz pasjansa (np. sobie) polecam 8GB.

Przesadzasz. I to mocno. Na dowód -- całkiem efektywnie
pracujÄ™ na notebooku z 1.5 GiB RAMu i Windows Vista. I to
od edycji tekstu, przez maszynÄ™ wirtualnÄ… (jednÄ…, jakbym
potrzebował więcej to bym dodał RAMu) aż po tworzenie opro-
gramowania w Visual Studio.

A te słowa piszę z komputera stacjonarnego z Ubuntu 11.04,
majÄ…cego co prawda 8 GiB RAMu ale *uĹĽywane* jest w tym mo-
mencie tylko 2 GiB -- z uruchomionÄ… jednÄ… maszynÄ… wirtualnÄ…,
wieloma oknami Firefoksa i innymi różnymi narzędziami non-
stop działającymi w tle. Jeszcze nie widziałem na tej ma-
szynie zajętości pamięci ponad 4 GiB i w sumie mogłem ku-
pując ten komputer nie szaleć tak, oszczędzając może ze
200 zł wtedy.

[...]

Mocno zawyżyłeś. Poza tym nie wszystko trzeba mieć otwarte
naraz i nie trzeba używać takich "krów" jak GG choćby ;)

O tak! Można używać Tlen'a, który zawiera też GG :-)

--
animka

ile pamieci