ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?

Data: 2009-08-26 09:17:33
Autor: Jacek Kalinski
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Hej,

Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

PS: nie jest to wina "jakości" płyt, bo jakich bym nie używał, to
podobne efekty (obecnie TDK DVD+R 16x). Płyty nagrywam z prędkościami
4x i 8x (nigdy 16x). W czasie nagrywania nie opróżnia się bufor
(komputer nie jest używany, dysk i nagrywarka mają włączone DMA).
System operacyjny to linux (gdyby ktoś sugerował, że to wina Winzgrozy) :)

Jacek

Data: 2009-08-26 12:35:42
Autor: PesTYcyD
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Ja mam cały czas tą samą nagrywarkę, renomowanej firmy liteon :) już od chyba 4 lat. Nagrała już niezliczoną ilość płyt DVD i CD i do dzisiaj nie daje oznak zmęczenia

Data: 2009-08-26 12:45:28
Autor: paranoix
Jacek Kalinski pisze:
[...]

Nie jest to wprawdzie odpowiedź na pytanie, ale w tym temacie z własnego doświadczenia mogę zniechęcić do zakupu nagrywarek/napędow Samsunga, a zachęcić do LiteOna.

Data: 2009-08-26 13:08:46
Autor: Wiesław
Dnia 26-08-2009 o 12:45 paranoix napisał na pl.comp.pecet:

Nie jest to wprawdzie odpowiedź na pytanie, ale w tym temacie z własnego  doświadczenia mogę zniechęcić do zakupu nagrywarek/napędow Samsunga, a  zachęcić do LiteOna.

Ja jednak myślę, że na chwilę obecną wszystkie napędy mają
zbliżoną jakość, czyli kiepską. Nie ma po prostu uniwersalnego
napędu. Każdy ma swoje wady i zalety. LiteOny np. są głośne.

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-26 16:02:01
Autor: 1634Racine
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Wiesław in news:op.uy9nwwbrnjl0c5wiesiek-pc
[...]

a benq? ja mam od lat model 1640 [zdaje sie]. Gdy kupowalem byly zgodne super recenzje [takze cdrinfo,ale i poza PL].Sprawdzilo sie. Ciekawym,czy teraz jest jakas linia benq tak dobra.
A, w tym samym czasie bylo glosno o pewnym modelu lg [nie pamietam cyferek]. Wiem,co pisze sie nieraz o lg,ale wowczas puscili super linie lg. Kupilem znajomym, duzo pracuja na tej nagrywarce - jest b. OK.

Data: 2009-08-27 07:00:29
Autor: Budzik
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Użytkownik 1634Racine 1634@Racine.pl ...

[...]

równiez benq1640 od dawien dawna - zepsute plytki zdarzały mi sie tylko na jakies kiepskich DL.

Data: 2009-08-27 10:29:53
Autor: 1634Racine
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Budzik in news:Xns9C73C97144B5Fbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1
[.................]
równiez benq1640 od dawien dawna - zepsute plytki zdarzały mi sie tylko
na  jakies kiepskich DL.

a może flashowałeś firmwarem najnowszym?
pytam, bowiem mam taki dziwny [a moze zamerzony... przez benq?] efekt z najnowszym firmware: przy sprawdzaniu/testowaniu wypalonych plyt [soft z nero] czytnik co jakis czas  [rowne odstepy] zwalnia, za chwile przyspiesza, kreci,sprawdza cd, znow zwalnia itd.
Gdy wroce do "firmowego" tzn tego firmware,ktory byl w kupionej nagrywarce - sprawdzanie polega na rozpedzeniu, non stop pedzi do przodu,bez zwalniania, do konca testu calej plyty.
masz moze taki efekt? na wszelki wypadek wrocilem do starego firmware...

Data: 2009-08-27 16:30:34
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail 1634@Racine.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

równiez benq1640 od dawien dawna - zepsute plytki zdarzały mi sie
tylko na  jakies kiepskich DL.

a może flashowałeś firmwarem najnowszym?

przy okazji prób  na tych felernych DL flashowałem - nic nie pomoglo.

[...]
a tego to nie wiem.
Jakosc nagranych plyt sprawdzałem tylko na poczatku, była w miare ok choc nie idealna.
Od tego czasu nagrywam teoretycznie cały czas na tych samych plytach, nigdy nie miałem problemu z ich odczytaniem zarowno w Pc, jak i w innych urzadzeniach - stad wniosek ze raczej nagrywa ok.
No i dbam o plyty - raczej nie znajdziesz u mnie porysanych poza RW :)

Ze wszystkich rzeczy wiecznych - miłośc jest tą, która trwa najkrócej."
Molier

Data: 2009-08-27 10:47:15
Autor: Atlantis
Wiesław pisze:

Ja jednak myślę, że na chwilę obecną wszystkie napędy mają
zbliżoną jakość, czyli kiepską. Nie ma po prostu uniwersalnego
napędu. Każdy ma swoje wady i zalety. LiteOny np. są głośne.

Ogólnie to jakość napędów poleciała na dół dawno, dawno temu. Dokładnie
mam na myśli moment w którym zastąpiono szklaną optykę tworzywami
sztucznymi.
Generalnie kiedyś siedziałem w temacie, skanowałem nagrane płyty n
poziom błędów PI/PIE i tak dalej. :) Najpierw mówiło się, że najlepsze
są Plextopry i Lite-Ony, potem doszły jeszcze Pioneery i BenQ a Lite-On
zleciał z piedestału. ;) Teraz naprawdę sam nie wiem - płyta DVD
nagrywana w domowych warunkach raczej nigdy nie będzie nośnikiem do
"wieczystego" przechowywania danych, taka jest prawda. ;)

Jeśli natomiast chodzi o limit nagranych płyt to różnie z tym bywa. To
dokładnie tak jak z każdym urządzeniem. U jednego będzie działało
trzydzieści lat po wygaśnięciu gwarancji, odkurzone i przyniesione z
piwnicy innemu zacznie robić problemy po wygaśnięciu gwarancji. Z
pewnością kilkaset płyt to nie jest normalna granica możliwości
nagrywarki. ;)

Być może warto uaktualnić firmware napędu? Z tego co wiem poprawki
zwykle zawierały nowe strategie nagrywania dla nowych nośników.

Data: 2009-08-27 12:20:31
Autor: Wiesław
Dnia 27-08-2009 o 10:47 Atlantis napisał na pl.comp.pecet:

[...]

Ja zawsze wracam do tematu, gdy potrzebuję kupić nową nagrywarkę :)
Mogę tylko potwierdzić to, co napisałeś.
Nagrywarkę CD LiteOna mam do dziś i b. dobrze nagrywa. Późniejsze
niestety nie były już tak dobre.
DVD LG działał dobrze krótko, choć też miał wtedy dobre opinie.
Teraz mam DVR Pionnera i właśnie ten napęd wybija się trochę ponad
poprzeczkę. Przynajmniej b. dobrze nagrywa płyty, a jak z trwałością
to się dopiero okaże.
BenQ - bardzo dobre napędy, ale w sklepach które znam nie ma ich już
od dawna, a i Pionnery zaczynają znikać. Ostatnio miałem duże trudności
z kupnem.
Jest jeszcze kwestia jakości płyt. Kiedyś były z ciemnym, niebieskim
nośnikiem dużo lepszej jakości. Niestety znikły, pewnie dlatego, że
jasne ładniejsze :)

--
Wiesław
Opera Mail

Data: 2009-08-26 13:27:05
Autor: B.G
Użytkownik "Jacek Kalinski" <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl> napisał w wiadomości news:slrnh99vdd.uoj.jacek_kalnntp.dyski.one.pl...
Hej,

Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

Kto to wie :)

Pytam, bo mamy już kolejną nagrywarkę, która po nagraniu stosunkowo
małej ilości płyt (300-400) psuje coraz większą ilość płyt.
Obecna nagrywarka (LG) nie ma jeszcze pełnego roku używania.

Nie wciąga Ci maszyna za bardzo powietrza przez szpary w zatokach napędów i przez napęd(y)?
Kiedy powietrze jest wciągane przez nagrywarkę - to jej żywotność może być krótka.
Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie nagrywam ale nadal działa.

--
B.G

Data: 2009-08-26 15:28:40
Autor: qwerty
Użytkownik "B.G" <b0ggacUSUN@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:h7365u$j1e$1@news.wp.pl...
Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie nagrywam ale nadal działa.

Mój LG też miał tyle i z dnia na dzień padł. Wypalił kilka tyś płyt.

Data: 2009-08-27 14:00:45
Autor: Jacek Kalinski
W artykule <h7365u$j1e$1@news.wp.pl>, B.G napisał(a):

[...]

Nie bardzo rozumiem, czy to miał być żart, czy serio.
Owszem - obecnie nagrywarka przełożona jest do nowej obudowy.
W poprzedniej napędy w trakcie nagrywania płyt rozgrzewały się do tego stopnia, że obudowa przy nich była mocno ciepła. Być może to było
przyczyną szybszego "zużycia" się napędu.

Obecnie obudowa ma lepsze chłodzenie, ale i jest dużo większa cyrkulacja
powietrza w okolicach zatok.

Kiedy powietrze jest wciągane przez nagrywarkę - to jej żywotność może być krótka.

Nie bardzo wiem jak nagrywarka miałaby zasysać to powietrze...

Mam jedną nagrywarkę Liteon, ma chyba z 5-6 lat i nadal pracuje. Dużo nie nagrywam ale nadal działa.

Tak, wszystko co stare było najtrwalsze. Kompy sprzed 10 lat działają
do dziś, dyski twarde mają przepracowanych po 8-9 lat ciągłej pracy
i 0 problemów z nimi. Tak samo prawie wodolny inny sprzęt elektroniczny.
A im nowsze, tym większy bubel (producenci idą na ilość, a nie na jakość).

Jacek

Data: 2009-08-26 13:49:42
Autor: Tomaszek
Jacek Kalinski pisze:
Nigdzie nie mogę w googlach znaleźć informacji (o ile takie są podawane?)
ile nominalnie/maksymalnie może nagrać nagrywarka DVD?

Od 1 płytki do nawet kilku tysięcy, choć teraz te drugie się już raczej nie zdarzają. Nie ma reguły. U mnie siedzi Benq DW1650 i jest poserwisowy refurb. Nagrywa bezbłędnie, ale....sama nie jest w stanie tego stwierdzić ( weryfikacja w Nero kończy się lawiną błędów odczytu ) Nie przeszkadza to jej jednak odtwarzać płytek przez nią nagranych w innych napędach w tym w stacjonarnych DVD. Z minusówkami nie radzi sobie wcale, plusówki nagrywa bezbłędnie.

Ogólnie rzecz biorąc: nie ma reguły.
| Wolność to nie to samo co dowolność - ksiądz Waldemar Chrostowski |
|              ZAJRZYJ TU: www.polskapartianarodowa.org             |
\-- -- -- -- -- | e-mail: d3bkowskiWYTNIJ_CO_TRZEBA@gmail.com |-- -- -- -- -- /

Data: 2009-08-26 16:11:33
Autor: 1634Racine
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Tomaszek in news:h7383n$sok$1nemesis.news.neostrada.pl
Jacek Kalinski pisze:
[...]

dziwne... 1650 to ponoc  dobry [czy rownie dobry, to inna sprawa] nastepca 1640 -
a 1640  zjada kazda cd/dvd.

Data: 2009-08-27 14:11:50
Autor: Tomaszek
1634Racine pisze:
dziwne... 1650 to ponoc  dobry [czy rownie dobry, to inna sprawa] nastepca 1640 -
a 1640  zjada kazda cd/dvd.

No więc właśnie - nie ma reguły. Choć ja nie narzekam - nagrywanie plusówek mi całkowicie odpowiada, gdyż stacjonarne DVD radzi sobie z nimi doskonale. Poza tym, że nagrywarka nie zwraca poprawnej informacji podczas testowania płytki po nagraniu to akurat mało mnie boli. Ważne, że płytki odczytują się bezbłędnie w niej samej oraz na każdym innym napędzie. Póki taki stan rzeczy będzie się utrzymywał - będzie ona w użytku.

Data: 2009-08-26 20:08:13
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 26 Aug 2009 09:17:33 +0000 (UTC), Jacek Kalinski napisał(a):

[...]

Po pierwsze unikaj nagrywarek, których nazwa zaczyna się na "L" lub "S". Po
drugie unikaj płyt TDK. Od jakichś trzech lat strasznie zeszły na psy. Po
trzecie nie schodź tak nisko z prędkością (no może x8 jeszcze obleci, ale
przypuszczalnie x12 nagra lepiej). Mój poprzedni BenQ nagrał ponad 3000
płyt i w zasadzie jeszcze chodzi, ale przy DL-kach już jest niepewny.
Pioneer DVR-215, którego teraz głównie używam niedawno przekroczył
tysiączkę i nie sprawia żadnych problemów.

Data: 2009-08-26 22:16:01
Autor: BQB
Leszek K. pisze:
[...]

A ja mam nagrywarkę NEC-ND-3540A, od około roku ma duży problem z odczytem płytki CD, o nagraniu CD można zapomnieć, DVD bez problemów. Przez te kilka lat nagrałem gdzieś z kilkadziesiąt płyt CD i DVD. Żaden Liteon z tych, które miałem nie zachowywał się tak i nie padał tak szybko.

Data: 2009-08-26 23:28:23
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 26 Aug 2009 22:16:01 +0200, BQB napisał(a):

Leszek K. pisze:
[...]

NEC-a 3540A to ja też miałem. Przed benkiem. Bardzo przyzwoita nagrywarka
(choć benek lepszy). Parę tysięcy płyt zaliczył. Nagrywał bardzo
przyzwoicie ale odtwarzania miał słabiutkie. Nad każdą ryską się strasznie
męczył. Kupiłem go bo dwukrotnie wymieniany na gwarancji Liteon zaczął
robić fochy i psuć co drugą płytę. U Ciebie stawiam na zakurzony laser. Po
tylu latach (a już z 5 lat nie produkowany) musiał zajść kurzem.

Data: 2009-08-27 12:23:46
Autor: BQB
Leszek K. pisze:

[...]

Fakt, jeszcze nie czyściłem, ale powiedz mi dlaczego nie ma problemu z DVD? Soczewka ta sama, fala "dłuższa" do CD więc powinna ona bezproblemowo działać a DVD zdychać wcześniej.

Data: 2009-08-27 16:05:09
Autor: Leszek K.
Dnia Thu, 27 Aug 2009 12:23:46 +0200, BQB napisał(a):

Leszek K. pisze:

[...]

Może dużo słuchasz muzyki z płyt i laser od CD się "wyświecił"? Odkurzenie,
a nawet wymycie izopropanolem na pewno nie zaszkodzi.

Data: 2009-08-28 01:22:51
Autor: BQB

Leszek K. pisze:

[...]

Właśnie nie, napęd używany jest czasem - znaczy odczyt kilka razy dziennie, jak syn instaluje jakąś grę.

Data: 2009-08-26 23:34:16
Autor: Przemek
Jacek Kalinski wrote:
[...]

To na obecne czasy wcale nie jest malo plyt (przynajmniej w stosunku do ceny typowego napedu oscylujacego w granicach 100zl) - z  moich
obserwacji wynika ze jakosc wszystkich nagrywarek mocno spadla  (szczegolnie kiepskie sa nagrywarki montowane w laptopach - taka potrafi zabic nagranie kilkudziesieciu plyt)
a mimo to coraz mniej wysyla sie napedow optycznych do serwisu -po prostu ludzie znacznie ograniczyli nagrywanie plyt - dyski 500Gb czy 1 Tb zapelnione
w calosci przez "sciagaczy" gdy przyjdzie do backupu zniechecaja iloscia czasu na to potrzebna , ludzie albo trzymaja dane na dyskach w komputerach albo kupuja zewnetrzne dyski na usb czy sieciowe i tam archiwizuja dane a do codziennego przenoszenia danych  stosuje sie pendrive zamiast tak jak kiedys cdrw czy dvdrw. Gry czy programy (kopie :)) uruchamia sie i instaluje najczesciej z obrazow
Skoro nagrywarka ma rok to ja po prostu zareklamuj.

Data: 2009-08-27 08:48:23
Autor: Roman
ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?
Użytkownik "Jacek Kalinski" :

System operacyjny to linux (gdyby ktoś sugerował, że to wina
Winzgrozy) :)

to wina Linuxa !

Data: 2009-08-27 10:16:28
Autor: Primek
[...]

Ta ilosc nie jest duza, ale musze przyznac ze zywotnosc nagrywarek znacznie sie skurczyla w ostatnich latach, a juz laptopowe to ogolnie szrot.

Primek
http://primaxpolska.pl/

Data: 2009-08-27 14:08:23
Autor: Tomaszek
Primek pisze:
Ta ilosc nie jest duza, ale musze przyznac ze zywotnosc nagrywarek znacznie sie skurczyla w ostatnich latach, a juz laptopowe to ogolnie szrot.

No widzisz jak to wszystko zależy od tego z czym się zetkniesz ... Ja o nagrywarkach laptopowych mam jak najlepsze zdanie. Więc podkreślam jeszcze raz - nie ma reguły.

Data: 2009-08-27 12:21:17
Autor: Paweł
[...]

Dobra długo.

Mam 6 letniego iMaca z Pioneerem DVR-104
Nagrałem ponad 4 tysiące płyt i wciąż nagrywa bez problemu.

Dwa lata temu zachęcony niezawodnością marki do peceta kupiłem Pioneera DVR-112
Od tej pory, po 2500 płyt działa bez zarzutu.

--
Paweł

ile plyt moze nagrac nagrywarka DVD?