ile potrzebuje na rower?

Data: 2011-10-17 12:29:53
Autor: ad
ile potrzebuje na rower?
Witam,
chce sobie dokupic drugi rower. Dotychczas jeździłem wiekszość po drogach asfaltowych utwardzonych albo nieutwardzonych ale raczej spokojnym tempem. Ale ostatnio zauwazylem ile frajdy daje jazda po lesie na pelnych obrotach ;) chce wiec sobie czasami poszalec po nieutwardzonych drogach lesnych.  Ile potrzebuje kasy zeby sobie kupic taki rower ktory to zniesie? nie bede go katowac, skakac po gorkach itp, nigdzie nie bede go wnosic, wiec nie musi byc lekki, ma byc po prostu solidny, zeby sie nie rozpadl po paru takich trasach, gdzie nie bede zwalniac przed większa dziurą lub korzeniem.
Ważę 90 kilogramow, mam 192 cm wzrostu, wiec jakies obciązenie robię ;)
Nie musi to byś też sprzęt markowy z gornej półki, myślalem o jakimś Krossie lubi Unibike'u. Widziałem ze Krossy MTB zaczynają się od 1000 zł, ale w opisie ma "Nowa geometria uwzględniająca rekreacyjny styl jazdy", a ten moj styl to nie bedzie rekreacyjny raczej :)
pozdrawiam

Data: 2011-10-17 10:39:35
Autor: Ryszard Mikke
ile potrzebuje na rower?
ad <ad@wp.pl> napisał(a):
[...]

Sklepy mają często strony internetowe, na których są przedstawione rowery, ze
zdjęciami i cenami. Obejrzyj, zobacz co ci się podoba, wybierz kilka, które
przy tym pasuja ci cenowo i dopiero pytaj o radę na preclu.

A z tymi markowymi - przemysl jeszcze. Jak kupowalem rower Mlodemu, to
nastawialem sie Krossa Level A2. Ale jakos tak sie zlozylo, ze akurat Gary
Fisher wychodzil dwie stowy taniej...

--
rmikke

Data: 2011-10-17 12:42:43
Autor: ad
ile potrzebuje na rower?
W dniu 2011-10-17 12:39, Ryszard Mikke pisze:

[...]

Jeszcze myślałem, że przy moim wzroście i wadze można coś kupić na kołach 29 cali.
Moze taki model
http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-29er/level-b3-29er

Data: 2011-10-17 11:02:46
Autor: Ryszard Mikke
ile potrzebuje na rower?
ad <ad@wp.pl> napisał(a):
> [...]
> Fisher wychodzil dwie stowy taniej...

Jeszcze myślałem, że przy moim wzroście i wadze można coś kupić na kołach 29 cali.

Ale wiesz, ze rowery wystepuja w kilku rozmiarach ram, niezaleznie od rozmiaru
kola? Ja tam jestem od Ciebie centymetr wyzszy i ponad 20kg ciezszy i
spokojnie jezdze na 26". Chociaz, gdyby 29ery wprowadzili pare lat wczesniej,
pewnie bym takim jezdzil...

Natomiast w kwestii ceny - wydalem jakies 1500zl z zalozeniem, ze to i owo nie
wytrzyma, wtedy zmienie na lepsze. I obecnie, po jakichs 9 latach, w rowerze
nie ma absolutnie nic z tego, co za te 1500zl kupilem ;D Lacznie z rama - tu
sie objawila przewaga GF nad np. Giantem - polamana rame wymienili bez
gadania, mimo ze byla przy tym mocno poobcierana, nie istnial juz sklep, w
ktorym ja kupilem i zmienil sie dystrybutor na Polske. I to sie nazywa solidna
firma...

--
rmikke

Data: 2011-10-17 12:51:27
Autor: ...::QRT::...
ile potrzebuje na rower?
Dnia Mon, 17 Oct 2011 12:42:43 +0200, ad napisał(a):

[...]

szału nie ma ale da rade - wymien tylko widelc. Ale ten B6 to z drugiej
strony dobrego widelac też nie posiada. Z takich tańszych widelców do 29 to ZTCW można polecić RST M-29 i Rockshox
tora/recon.

Data: 2011-10-17 12:36:15
Autor: ...::QRT::...
ile potrzebuje na rower?
Dnia Mon, 17 Oct 2011 12:29:53 +0200, ad napisał(a):

[...]

jak na moje koło 3000. Aby było w miare ok.

Data: 2011-10-17 12:40:35
Autor: ad
ile potrzebuje na rower?
W dniu 2011-10-17 12:36, ...::QRT::... pisze:
Dnia Mon, 17 Oct 2011 12:29:53 +0200, ad napisał(a):

jak na moje koło 3000. Aby było w miare ok.

Tak też myślałem, że koło 3 tys muszę wydać żeby sie od razu nie rozpadł :) Dobrze, że nie więcej ;)
Dzięki i pozdrawiam

Data: 2011-10-17 12:42:36
Autor: ...::QRT::...
ile potrzebuje na rower?
Dnia Mon, 17 Oct 2011 12:36:15 +0200, ...::QRT::... napisał(a):

jak na moje koło 3000. Aby było w miare ok.

oczywiście jesli kupujesz nowy. Jak masz czas i ochotę pokombinować,
poszukać używanych, ewentualnie coś tam samemu poskładać to można znacznie
ograniczyć tą kwotę. Ale zasadniczo tyle kosztuje w miare przyzwoity rower MTB z widelcem który
nie dostanie luzów po 500km.  I dla mnie najważniejsze - dobry widelec (amortyzator) do rowerów MTB to
koszt mniej wiecej 800 zł za nowy. Dobry widelec to jest IMO podstawa. Zdecydowanie bardziej opłaca sie
kupować dobry widelec niż np dobrą korbę, przerzutki i inne elementy
osprzętu, wiec można sie pokusić o zakup taniego/używanego rowerka i
wsadzenie do niego dobrego widelca.

Data: 2011-10-17 16:58:38
Autor: Kuba \"inimicus\" Stasiak
ile potrzebuje na rower?
oczywiście jesli kupujesz nowy. Jak masz czas i ochotę pokombinować,
poszukać używanych, ewentualnie coś tam samemu poskładać to można znacznie
ograniczyć tą kwotę.

Poskładać z uzywanych owszem. Rower składany na nowych częściach zawsze więcej mnie wynosił niż nowy w sklepie.

Co do kwoty, jak dobrze poszukasz w hurtowniach, kupisz w odpowiednim momencie to możesz nabyć fajny rowerek już za 2500PLN.

Data: 2011-10-17 12:56:34
Autor: kamil/Endurorider.pl
ile potrzebuje na rower?

Użytkownik "ad" <ad@wp.pl> napisał w wiadomości news:j7h02n$plp$1news.task.gda.pl...

[...]

Od 1500 PLN w górę. Mając 192cm jesteś w (nie)szczęśliwej pozycji, że potrzebujesz dużą ramę pokroju 20 bądź 21" a takie rowery sprzedają się rzadko a przez to są mocno przecenione. Nie nakręcaj się na model z aktualnej kolekcji, taki sprzed dwóch lat też będzie dobry.

Podstawowy, dający radę widelec, to SR Suntour Duro, który w detalu kosztuje poniżej 400 PLN a do Twoich zastosowań będzie wystarczający. Skup się na odpowiedniej ramie i mocnych kołach. Resztę zostaw na ewentualne inwestycje.

Oczywiście można od razu rzucić się na rower za 3k pln, ale szczerze mówiąc nie wydaję mi się żeby to było absolutnie niezbędne do tego żeby Twój rower terenowy dobrze jeździł.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-10-19 09:57:20
Autor: ziemo
ile potrzebuje na rower?
W dniu 2011-10-17 12:29, ad pisze:

Ze 3kpln tak jak pisali powyżej powinno być ok, no chyba że masz zamiar czytać dalej grupę, to przygotuj kolejne 3, 6, 9 itd. ;)

--
Ziemo

ile potrzebuje na rower?