ile rycza³tu?

Data: 2011-04-28 19:05:37
Autor: andrzej
ile rycza³tu?
Wspó³pracownik bêdzie u¿ywa³ s³u¿bowo swojego samochodu z roku 2008, 130 tys. przejechane, diesel, 2 litry, spala ¶rednio 8 l.
Ile z³ za 1 km trzeba mu uczciwie daæ, aby pokryæ paliwo i amortyzacje?

--
andrzej

Renowacja ka¿dych schodów wewnêtrznych
www.nowe-schody.pl

Data: 2011-04-28 19:07:44
Autor: Cavallino
ile rycza³tu?
U¿ytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipc6oq$6ki$1news.onet.pl...
Wspó³pracownik bêdzie u¿ywa³ s³u¿bowo swojego samochodu z roku 2008, 130 tys. przejechane, diesel, 2 litry, spala ¶rednio 8 l.
Ile z³ za 1 km trzeba mu uczciwie daæ, aby pokryæ paliwo i amortyzacje?

Kilometrówka to bodaj¿e 93 gr.
Ale faktyczne koszty s± wiêksze.
Niemniej 1 z³ pewnie go zadowoli.

Data: 2011-04-28 19:26:53
Autor: Maciej Browarczyk
ile rycza³tu?
W dniu 2011-04-28 19:05, andrzej pisze:

Wspó³pracownik bêdzie u¿ywa³ s³u¿bowo swojego samochodu z roku 2008, 130
tys. przejechane, diesel, 2 litry, spala ¶rednio 8 l.
Ile z³ za 1 km trzeba mu uczciwie daæ, aby pokryæ paliwo i amortyzacje?

Chyba zale¿y czy np. Audi A6 2.0TDI/BMW 520d czy Toyota Corolla :)

--
Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2011-04-28 19:39:56
Autor: Jacek
ile rycza³tu?
[...]

ustawa mówi, ze dla aut o poj. poni¿ej 900ccm - 52 czy  54 gr/km,
a powy¿ej 900ccm - 83 gr/km.
http://www.firma.egospodarka.pl/niezbednik-firmowy/Kilometrowka.html

Jacek

Data: 2011-04-29 06:43:15
Autor: andrzej
ile rycza³tu?

U¿ytkownik "Jacek" <stoout@o2.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipc8pf$h7q$1inews.gazeta.pl...
[...]

ustawa mówi,

O ustawie wiem, ale nie chcia³em siê j± sugerowaæ. Zale¿y mi na uczciwym rozrachunku.

Data: 2011-04-29 08:02:36
Autor: Lewis
ile ryczałtu?

Użytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
Współpracownik będzie używał służbowo swojego samochodu z roku 2008,
130 tys. przejechane, diesel, 2 litry, spala średnio 8 l.
Ile zł za 1 km trzeba mu uczciwie dać, aby pokryć paliwo i amortyzacje?

ustawa mówi,

O ustawie wiem, ale nie chciałem się ją sugerować. Zależy mi na uczciwym
rozrachunku.

To policz pi razy drzwi ile kosztuje utrzymanie auta (OC,AC, naprawy, wymiany płynów i filtrów, opony, części eksploatacyjne, paliwo itd.) i przede wszystkim weź pod uwagę jakie to auto, jak duże nowe ciężkie limo to inaczej się będzie liczyć niż jakaś stara np. poczciwa avensis.

--
Części do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2011-04-29 16:30:52
Autor: J.F.
ile rycza³tu?
U¿ytkownik "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:ipdfl3$bft$1news.onet.pl...
Ile z³ za 1 km trzeba mu uczciwie daæ, aby pokryæ paliwo i amortyzacje?

O ustawie wiem, ale nie chcia³em siê j± sugerowaæ. Zale¿y mi na uczciwym rozrachunku.

"US by nie pozwolil odliczy 83gr, jakby to bylo naprawde mniej" :-)

Uczciwie to roznie - jeden sie z 83 gr ucieszy, inny policzy ze doklada do interesu. Jeden poprosi o wiecej, inny sie rozbije, i powie ze nie naprawia, bo mu sie nie oplaca :-)
Zalezy tez ile tych km - przy 10kkm roczne moze to byc cenne uzupelnienie budzetu, przy 100kkm samej amortyzacji wypadaloby ze 30gr doliczyc - lub wiecej, jesli sie wymaga reprezentacyjnego auta. No chyba ze uczciwie sie od niego odkupi po latach celem cofniecia licznika :-)

Pracownik czy wspolnik ? Zawsze mozesz spytac czy go ministerialna stawka satysfakcjonuje, w koncu mozna pozyczyc z wypozyczalni i spytac jeszcze raz :-)

Albo kupic sluzbowego szewroleta skoro narzekal ze za malo :-)

J.

Data: 2011-04-30 22:44:04
Autor: ±æê³ñ󶼿
ile rycza³tu?
Ale chu...a, ju¿ kilkana¶cie lat temu za podobne stawki je¼dzi³em w³asnym poldolotem, ju¿ nawet nie pamiêtam, po ile wtedy by³y
benzyna czy oleje, ale generalnie wszystko o po³owê tañsze, ni¿ dzi¶.

-- -- -

Data: 2011-04-30 00:32:18
Autor: Bydlê
ile ryczałtu?
On 2011-04-29 06:43:15 +0200, "andrzej" <nowe.schody@onet.pl> said:

Zale¿y mi na uczciwym rozrachunku.

Cena auta plus koszt paliwa plus koszt obs³ugi ekploatacyjnej plus etat kierowcy.
Ustalasz czas, po którym pracownik bêdzie musia³ kupiæ nowy pojazd.
Szacujesz przebieg w tym czasie.
Maj±c sumaryczny koszt i dystans - wyliczasz koszt kilometra.

Chcia³e¶ uczciwie?
To bêdziesz mia³...

--
Bydlê

Data: 2011-04-29 09:22:02
Autor: omega_fan
ile rycza³tu?
On 04/28/2011 07:05 PM, andrzej wrote:
Wspó³pracownik bêdzie u¿ywa³ s³u¿bowo swojego samochodu z roku 2008, 130
tys. przejechane, diesel, 2 litry, spala ¶rednio 8 l.
Ile z³ za 1 km trzeba mu uczciwie daæ, aby pokryæ paliwo i amortyzacje?

Zgodnie z prawem 0,8358 zl za km.

Data: 2011-05-02 11:07:29
Autor: Przemys³aw Czaja
ile rycza³tu?

U¿ytkownik "omega_fan"

tys. przejechane, diesel, 2 litry, spala ¶rednio 8 l.
Ile z³ za 1 km trzeba mu uczciwie daæ, aby pokryæ paliwo i amortyzacje?

Zgodnie z prawem 0,8358 zl za km.

Troszkê nie tak. Kwota któr± poda³e¶ stanowi górn± granicê do której nie nalicza siê np. sk³adek ZUS, nikt nie zabrania ustalenia zarówno wy¿szych jak i ni¿szych stawek za kilometr. Ponadto kwota 0,8358 na "sztywno" obowi±zuje tylko w bud¿etówce.

ile rycza³tu?