Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ilość paliwa w zbiorniku i FAP

ilość paliwa w zbiorniku i FAP

Data: 2011-11-27 20:04:53
Autor: Myjk
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu. Ten
płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do zbijania się
sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się przepala przy mniejszej
temperaturze i co za tym idzie, proces przebiega szybciej. Ale, w tym
procesie wypalania, z tlenku ceru pozostaje na plastrze sam cer, który
można usunąć tylko mechanicznie -- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś
czas (80/120/180tkm), lub jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu, czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w wersji
bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce, przy tankowaniu
mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do szybszego "zużycia" filtra.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-11-27 20:22:09
Autor: Marek Dyjor
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Myjk wrote:
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
-- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
szybszego "zużycia" filtra.

a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?

Data: 2011-11-27 21:07:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP
W dniu 2011-11-27 20:22, Marek Dyjor pisze:
Myjk wrote:
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany p³yn,
który ma "poprawiæ jako¶ spalin"

Nie ma poprawiæ jako¶æ spalin, tylko u³atwiæ wypalanie sadzy z FAPu.
Ten p³yn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
zbijania siê sadzy w wiêksze skupiska, dziêki czemu filtr siê
przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
pozostaje na plastrze sam cer, który mo¿na usun±æ tylko mechanicznie
-- st±d konieczno¶æ wymainy FAPa co jaki¶ czas (80/120/180tkm), lub
jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana sta³a ilo¶æ tego p³ynu,
czy dodawana jest okre¶lona porcja w zale¿no¶ci od ilo¶ci paliwa?

Kiedy¶ próbowa³em to ustaliæ, jednak¿e poleg³em (ja mam DPF (FAP) w
wersji bez EOLYS). Je¶li zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
przy tankowaniu mniejszych ilo¶ci paliwa, mo¿e to prowadziæ do
szybszego "zu¿ycia" filtra.

a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?

Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilo¶æ eolysa (jaki ma byæ podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu ró¿nicowego z p³ywaka.
Wg moich mechaników, ca³o¶æ dzia³a wystarczaj±co dok³adnie je¶li siê tankuje sensowne ilo¶ci. Za to m¶ci siê przy studenckim tankowaniu "za 50z³". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo¶æ przejechanych kilometrów i pojawiaj± siê problemy z filtrem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój."

Data: 2011-11-27 21:18:58
Autor: Darek
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP


Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilo¶æ eolysa (jaki ma byæ podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu ró¿nicowego z p³ywaka.

Dosta³em sprzeczne informacjê - jeden sta³a dawka, drugi tak jak piszesz

Wg moich mechaników, ca³o¶æ dzia³a wystarczaj±co dok³adnie je¶li siê tankuje sensowne ilo¶ci. Za to m¶ci siê przy studenckim tankowaniu "za 50z³". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo¶æ przejechanych kilometrów i pojawiaj± siê problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma racjê ale staram siê tankowaæ jak nawiêksze ilo¶ci w³±snie aby plynu starczy³o na wiêcej

Data: 2011-11-27 21:31:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ilo�� paliwa w zbiorniku i FAP
W dniu 2011-11-27 21:18, Darek pisze:
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
paliwa i ilo�� eolysa (jaki ma by� podany do baku) prawdopodobnie jest
ustalana na podstawie odczytu r�nicowego z p�ywaka.

Dosta�em sprzeczne informacj� - jeden sta�a dawka, drugi tak jak piszesz

Wg moich mechanik�w, ca�o�� dzia�a wystarczaj�co dok�adnie je�li si�
tankuje sensowne ilo�ci. Za to m�ci si� przy studenckim tankowaniu "za
50z�". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo�� przejechanych
kilometr�w i pojawiaj� si� problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma racj� ale staram si� tankowa� jak nawi�ksze ilo�ci w��snie
aby plynu starczy�o na wi�cej



Powiem tak. Ja u siebie FAP nie mam więc tematu nie drążyłem zbytnio. Z premedytacją szukałem wersji 2.0 RHY 90KM, by tego nie miała (tak samo jak dwumasy w kole zamachowym).
Przeszukaj sobie forum peugeot-klub.pl - to skarbnica wiedzy. Tematów o FAP też było sporo. I wiele tam zostało wyjaśnione.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-11-27 22:42:35
Autor: Marek Dyjor
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP
Darek wrote:
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka
wlewu paliwa i ilo¶æ eolysa (jaki ma byæ podany do baku)
prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu ró¿nicowego z
p³ywaka.

Dosta³em sprzeczne informacjê - jeden sta³a dawka, drugi tak jak
piszesz
Wg moich mechaników, ca³o¶æ dzia³a wystarczaj±co dok³adnie je¶li siê
tankuje sensowne ilo¶ci. Za to m¶ci siê przy studenckim tankowaniu
"za 50z³". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo¶æ przejechanych
kilometrów i pojawiaj± siê problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma racjê ale staram siê tankowaæ jak nawiêksze ilo¶ci
w³±snie aby plynu starczy³o na wiêcej

generalnie normalnie sie tankuje do pe³na :)

Data: 2011-11-28 13:22:37
Autor: Darek
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP
Nie wiem kto ma racjê ale staram siê tankowaæ jak nawiêksze ilo¶ci
w³±snie aby plynu starczy³o na wiêcej

generalnie normalnie sie tankuje do pe³na :)
TAk robiê - ale czy to nic nie zmieni jak bêdê tankowa³ za oko³o1,5kz³ - g³ównie chodzi o d³ugo¶æ na jki starczy ten p³yn

ilość paliwa w zbiorniku i FAP

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona