Data: 2011-11-27 20:04:53 | |
Autor: Myjk | |
ilość paliwa w zbiorniku i FAP | |
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn, Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu. Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie -- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub jego czyszczenia. Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu, czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa? Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce, przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do szybszego "zużycia" filtra. -- Pozdor Myjk xcarlink *MP3* player http://xcarlink.pl |
|
Data: 2011-11-27 20:22:09 | |
Autor: Marek Dyjor | |
ilość paliwa w zbiorniku i FAP | |
Myjk wrote:
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika? |
|
Data: 2011-11-27 21:07:00 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP | |
W dniu 2011-11-27 20:22, Marek Dyjor pisze:
Myjk wrote: Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilo¶æ eolysa (jaki ma byæ podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu ró¿nicowego z p³ywaka. Wg moich mechaników, ca³o¶æ dzia³a wystarczaj±co dok³adnie je¶li siê tankuje sensowne ilo¶ci. Za to m¶ci siê przy studenckim tankowaniu "za 50z³". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo¶æ przejechanych kilometrów i pojawiaj± siê problemy z filtrem. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wroc³aw, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a ro¶nie popyt na ¶wiêty spokój." |
|
Data: 2011-11-27 21:18:58 | |
Autor: Darek | |
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP | |
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilo¶æ eolysa (jaki ma byæ podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu ró¿nicowego z p³ywaka. Dosta³em sprzeczne informacjê - jeden sta³a dawka, drugi tak jak piszesz Wg moich mechaników, ca³o¶æ dzia³a wystarczaj±co dok³adnie je¶li siê tankuje sensowne ilo¶ci. Za to m¶ci siê przy studenckim tankowaniu "za 50z³". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo¶æ przejechanych kilometrów i pojawiaj± siê problemy z filtrem.Nie wiem kto ma racjê ale staram siê tankowaæ jak nawiêksze ilo¶ci w³±snie aby plynu starczy³o na wiêcej |
|
Data: 2011-11-27 21:31:58 | |
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak | |
ilo�� paliwa w zbiorniku i FAP | |
W dniu 2011-11-27 21:18, Darek pisze:
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu Powiem tak. Ja u siebie FAP nie mam więc tematu nie drążyłem zbytnio. Z premedytacją szukałem wersji 2.0 RHY 90KM, by tego nie miała (tak samo jak dwumasy w kole zamachowym). Przeszukaj sobie forum peugeot-klub.pl - to skarbnica wiedzy. Tematów o FAP też było sporo. I wiele tam zostało wyjaśnione. -- Marcin "Kenickie" Mydlak Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl P307 2.0HDi/90 "Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój." |
|
Data: 2011-11-27 22:42:35 | |
Autor: Marek Dyjor | |
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP | |
Darek wrote:
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka generalnie normalnie sie tankuje do pe³na :) |
|
Data: 2011-11-28 13:22:37 | |
Autor: Darek | |
ilo¶æ paliwa w zbiorniku i FAP | |
TAk robiê - ale czy to nic nie zmieni jak bêdê tankowa³ za oko³o1,5kz³ - g³ównie chodzi o d³ugo¶æ na jki starczy ten p³ynNie wiem kto ma racjê ale staram siê tankowaæ jak nawiêksze ilo¶ci |
|