Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   ilość paliwa w zbiorniku i FAP

ilość paliwa w zbiorniku i FAP

Data: 2011-11-27 19:48:23
Autor: Darek
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
CZytałem niżej o wskazaniach kompa w sprawie spalania a zwłaszcza ilości paliwa w zbiorniku i teraz pytanie
Mam cos takiego samochód Peugeot 307HDI, który ma FAP
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn który ma "poprawić jakoś spalin"
Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu, czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Data: 2011-11-27 20:04:53
Autor: Myjk
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu. Ten
płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do zbijania się
sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się przepala przy mniejszej
temperaturze i co za tym idzie, proces przebiega szybciej. Ale, w tym
procesie wypalania, z tlenku ceru pozostaje na plastrze sam cer, ktĂłry
można usunąć tylko mechanicznie -- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś
czas (80/120/180tkm), lub jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu, czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w wersji
bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce, przy tankowaniu
mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do szybszego "zużycia" filtra.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player
http://xcarlink.pl

Data: 2011-11-27 20:22:09
Autor: Marek Dyjor
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Myjk wrote:
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
-- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
szybszego "zuĹźycia" filtra.

a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?

Data: 2011-11-27 21:07:00
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
W dniu 2011-11-27 20:22, Marek Dyjor pisze:
Myjk wrote:
Sun, 27 Nov 2011 19:48:23 +0100, Darek

Tyle co wiem do paliwa jest dodawany płyn,
który ma "poprawić jakoś spalin"

Nie ma poprawić jakość spalin, tylko ułatwić wypalanie sadzy z FAPu.
Ten płyn (EOLYS), zawiera tlenek ceru, który nie dopuszcza do
zbijania się sadzy w większe skupiska, dzięki czemu filtr się
przepala przy mniejszej temperaturze i co za tym idzie, proces
przebiega szybciej. Ale, w tym procesie wypalania, z tlenku ceru
pozostaje na plastrze sam cer, który można usunąć tylko mechanicznie
-- stąd konieczność wymainy FAPa co jakiś czas (80/120/180tkm), lub
jego czyszczenia.

Podczas dowolnego tankowania jest dodawana stała ilość tego płynu,
czy dodawana jest określona porcja w zależności od ilości paliwa?

Kiedyś próbowałem to ustalić, jednakże poległem (ja mam DPF (FAP) w
wersji bez EOLYS). Jeśli zawsze jest dodawany w identycznej dawce,
przy tankowaniu mniejszych ilości paliwa, może to prowadzić do
szybszego "zużycia" filtra.

a nie jest dodawany podczas podawania paliwa do silnika?

Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu różnicowego z pływaka.
Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu "za 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-11-27 21:18:58
Autor: Darek
ilość paliwa w zbiorniku i FAP


Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku) prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu różnicowego z pływaka.

Dostałem sprzeczne informację - jeden stała dawka, drugi tak jak piszesz

Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu "za 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości włąsnie aby plynu starczyło na więcej

Data: 2011-11-27 21:31:58
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
ilo�� paliwa w zbiorniku i FAP
W dniu 2011-11-27 21:18, Darek pisze:
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka wlewu
paliwa i ilo�� eolysa (jaki ma by� podany do baku) prawdopodobnie jest
ustalana na podstawie odczytu r�nicowego z p�ywaka.

Dosta�em sprzeczne informacj� - jeden sta�a dawka, drugi tak jak piszesz

Wg moich mechanik�w, ca�o�� dzia�a wystarczaj�co dok�adnie je�li si�
tankuje sensowne ilo�ci. Za to m�ci si� przy studenckim tankowaniu "za
50z�". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilo�� przejechanych
kilometr�w i pojawiaj� si� problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma racj� ale staram si� tankowa� jak nawi�ksze ilo�ci w��snie
aby plynu starczy�o na wi�cej



Powiem tak. Ja u siebie FAP nie mam więc tematu nie drążyłem zbytnio. Z premedytacją szukałem wersji 2.0 RHY 90KM, by tego nie miała (tak samo jak dwumasy w kole zamachowym).
Przeszukaj sobie forum peugeot-klub.pl - to skarbnica wiedzy. Tematów o FAP też było sporo. I wiele tam zostało wyjaśnione.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
"Z wiekiem spada zapotrzebowanie na zysk, a rośnie popyt na święty spokój."

Data: 2011-11-27 22:42:35
Autor: Marek Dyjor
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Darek wrote:
Nie. Dodawany jest do paliwa przy tankowaniu. Jest czujnik korka
wlewu paliwa i ilość eolysa (jaki ma być podany do baku)
prawdopodobnie jest ustalana na podstawie odczytu różnicowego z
pływaka.

Dostałem sprzeczne informację - jeden stała dawka, drugi tak jak
piszesz
Wg moich mechaników, całość działa wystarczająco dokładnie jeśli się
tankuje sensowne ilości. Za to mści się przy studenckim tankowaniu
"za 50zł". Wtedy eolys "schodzi" za szybko jak na ilość przejechanych
kilometrów i pojawiają się problemy z filtrem.
Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości
włąsnie aby plynu starczyło na więcej

generalnie normalnie sie tankuje do pełna :)

Data: 2011-11-28 13:22:37
Autor: Darek
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Nie wiem kto ma rację ale staram się tankować jak nawiększe ilości
włąsnie aby plynu starczyło na więcej

generalnie normalnie sie tankuje do pełna :)
TAk robię - ale czy to nic nie zmieni jak będę tankował za około1,5kzł - głównie chodzi o długość na jki starczy ten płyn

Data: 2011-11-27 22:33:31
Autor: Tomasz Gorbaczuk
ilość paliwa w zbiorniku i FAP
Dnia 27-11-2011 o 19:48:23 Darek <brak@wp.pl> napisał(a):

CZytaÂłem niÂżej o wskazaniach kompa w sprawie spalania a zwÂłaszcza iloÂści
paliwa w zbiorniku i teraz pytanie
Mam cos takiego samochĂłd Peugeot 307HDI, ktĂłry ma FAP
Tyle co wiem do paliwa jest dodawany pÂłyn ktĂłry ma "poprawiĂŚ jakoÂś  spalin"
Podczas dowolnego tankowania jest dodawana sta³a iloœÌ tego p³ynu, czy
dodawana jest okreÂślona porcja w zaleÂżnoÂści od iloÂści paliwa?



W hdi kalkulator przelicza ilość płynu w zaleĹźności od ilości  zatankowanego paliwa. Ilość ta jest wielokrotnością pojemności skokowej  pompy dozującej.
W silnikach dv6 (1.4 i 1.6) pompa ma pojemność 6.45 mm3.
Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5LWE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US


Pzdr
TG

Data: 2011-11-28 11:38:23
Autor: MiKhau
ilość paliwa w zbiorniku i FAP


Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5LWE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US



Genialna literatura ! Myślę, że obowiazkowa dla użytkowników DV6 chcących "coś więcej" niż używać (np. poczyścić, naprawić, sprawdzić).

Dziekuję za linka

MK

Data: 2011-11-28 14:33:53
Autor: Darek
ilość paliwa w zbiorniku i FAP


W hdi kalkulator przelicza ilość płynu w zależności od ilości
zatankowanego paliwa. Ilość ta jest wielokrotnością pojemności skokowej
pompy dozującej.
W silnikach dv6 (1.4 i 1.6) pompa ma pojemność 6.45 mm3.
Szczegóły poniżej:
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B_n3uf3QCAVvNGVmOGMxOWItZjVhNy00ZTU5LWE5MDctNGE4YmQ0MmViMGI2&hl=en_US

Ja mam silnik 2.0
Ale podejrzewam że jest podobnieczyli jakaś minimalna dawka - dobrze by było wiedzieć jaka i na lie litrów.
Bo może by się okazało że lepiej zatankować 13 niż 12

ilość paliwa w zbiorniku i FAP

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona