import usług

Data: 2010-01-13 22:56:41
Autor: klaudia
import usług
Witam, dostałam w grudniu 2009 fakturę za usługi reklamowe od firmy która ma
zarejestrowaną działalność (mam certyfikat rezydencji), ale nie jest
płatnikiem VAT. Na pewno mam tutaj doczynienia z importem usług, ale czy mogę
naliczyć i odliczać VAT? Czy tylko naliczyć bez odliczania..? Firma na
fakturze nie podała numeru VAT jedynie numer prowadzenia działalności. Z tego
co czytałam w ustawie o VAT w przypadku odliczania vat naliczonego, tj.
Art.86.22. Kwotę podatku naliczonego stanowi, z zastrzeżeniem ust. 3-7: pkt.
4.kwota podatku należnego od importu usług, kwota podatku należnego od dostawy
towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca, oraz kwota podatku należnego
z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów

Jeśli dotyczy samego wystawiania faktur wewnętrznych rozporządzenie odnośnie
wzoru faktury wewnętrznej podaje w art.23. 1. Przepisy § 5, 9-14, 16, 17 i 21
stosuje się odpowiednio do faktur wewnętrznych, o których mowa w art. 106 ust.
7 ustawy, w tym wystawianych w formie elektronicznej, z tym że w przypadku:
      1) czynności określonych w art. 7 ust. 2 i art. 8 ust. 2 ustawy, gdy
brak jest konkretnego nabywcy towaru lub usługi, faktura nie zawiera danych
dotyczących tego nabywcy oraz kwoty należnej z tytułu wykonania tych czynności;
      2) dostawy towarów, dla której podatnikiem jest nabywca,
wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu usług, faktury mogą nie
zawierać numeru identyfikacji podatkowej kontrahenta. Wobec czego sama już nie wiem czy to że ktoś nie jest podatnikiem vat w kraju
UE ma tak w ogóle wpływ na to że rozliczam import usług i że naliczam i
odliczam podatek vat? Zwłaszcza że usługa w Polsce byłaby opodatkowana jeśli
firma byłaby vatovcem, lub tez nie opodatkowana w ogóle jeśli firma
korzystałaby ze zwolnienia. Z tego co czytam w przepisach to w przypadku importu usług jest on neutralny
dla podatku vat, więc generalnie fakturę zagraniczną powinnam rozliczyć jakoś
import usług i naliczyć i odliczyć vat. Czy dobrze myślę?

pozdrawiam
Klaudia

--

import usług