import z Chin, Honkkongu itp, faktura?

Data: 2011-05-01 09:12:10
Autor: BartekK
import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
Znalazłem produkt na ebay/alibaba/dealextreme, sprzedawca z chin/honkongu, stamtąd jest wysyłka, płatność paypal, przesyłka darmowa :) Nic tylko zrobić jakiś biznes...

Kliknąłem na próbę, po tygodniu przyszła paczka (zwykłą pocztą naszą polską przyniesiona) - żadnych ceł, żadnych opłat, żadnej faktury, nic... Jak to teraz kurde sprzedać legalnie?

Kliknąłem drugi raz - paczka przyszła po 12 dniach, ale załączoną karteczką "Dokument potwierdzający dokonanie zgłoszenia celnego - obrót pocztowy (przywóz)", wartość i stawka celna - wzięta z sufitu, ale mniejwięcej nawet przyzwoita. Musiałem dopłacić kilka zł vatu (plus jakieś 5zł za wystawienie tego druczka). Nadal (poza papierkiem z urzędu celnego z vatem) brak faktury/rachunku, więc nie wiem skąd wartość UC wziął.

Jak to zrobić, by to dobrze zrobić, by w końcu kupić "na firmę", bez problemu wrzucić w koszty/jako towar itp? Co z vatem? Z chińczykiem współpraca zerowa, kontaktu brak - klikasz i masz, niczego nie wymagaj, na maile odpowiada automatem z automatycznego tłumacza chk>eng - bełkot.

Data: 2011-05-01 09:32:41
Autor: Piotrek
On 2011-05-01 09:12, BartekK wrote:
[...]

wziÄ…Å‚.

[...]

W drugim przypadku sytuacja jest w miarę klarowna, ponieważ odpowiednia procedura celna została wszczęta i towar został dopuszczony do obrotu.

W wyniku tej procedury został wystawiony kwit "Dokument potwierdzający [...]" który jest równoważny SAD-owi. Jedyny problem jaki możesz mieć to brak możliwości odliczenia VAT-u - zgaduję, że na kwicie nie ma Twoich danych "firmowych".

W pierwszym przypadku (nieotwartą) przesyłkę należy dostarczyć (wraz z SAD-em) do urzędu celnego i bez problemu powinni Ci ją oclić.

Jeśli natomiast chodzi o podatek dochodowy, to masz dwie opcje:
- albo postępować zgodnie z ustawą (o PDOF) i wtedy na podstawie potwierdzenie transakcji z <baczność> BANKU <spocznij> PayPal wpuszczasz to w koszty. BTW, zgłosiłeś oczywiście konto PayPal w US :-)
- albo postępować zgodnie z rozporządzeniem ("o prowadzeniu PKPiR" i wtedy KUP nie masz.

Oczywiście pierwszeństwo przed rozporządzeniem ma ustawa (minister był łaskaw przekroczyć delegacje ustawowe).

Tak to mniej więcej wygląda. Oczywiście każdy bawi się za swoje pieniądze, tak więc nie miej pretensji jeśli jakiś nawiedzony kontroler Ci to zakwestionuje.

Piotrek

Data: 2011-05-01 09:41:14
Autor: Piotrek
On 2011-05-01 09:32, Piotrek wrote:
W pierwszym przypadku (nieotwartą) przesyłkę należy dostarczyć (wraz z
SAD-em) do urzędu celnego i bez problemu powinni Ci ją oclić.

Możesz kazać adresować przesyłki tak, ażeby to sugerowało odbiorcę firmowego.

Wtedy na 99% zatrzymają Ci to na cle i unikniesz biegania do UC (kiedy poczta ewentualnie oleje wszczęcie procedur celnych).

Uważaj na towar, który potencjalnie może być podróbkami albo na który musi mieć licencje (odtwarzacze mp3?) ażeby legalnie go wprowadzić do obrotu. Na prawo pl.soc.prawo pojawiają się od czasu do czasu jakieś rozpaczliwe posty dotyczące problemów związanych z takim importem.

Piotrek

Data: 2011-05-01 10:36:55
Autor: BartekK
W dniu 2011-05-01 09:41, Piotrek pisze:
On 2011-05-01 09:32, Piotrek wrote:
[...]

Wtedy na 99% zatrzymajÄ… Ci to na cle i unikniesz biegania do UC (kiedy
poczta ewentualnie oleje wszczęcie procedur celnych).

Uważaj na towar, który potencjalnie może być podróbkami albo na który
musi mieć licencje (odtwarzacze mp3?) ażeby legalnie go wprowadzić do
obrotu. Na prawo pl.soc.prawo pojawiajÄ… siÄ™ od czasu do czasu jakieÅ›
rozpaczliwe posty dotyczące problemów związanych z takim importem.

Dzięki za odpowiedź(i).
Towar nie jest jakiś wyszukany, licencyjny, niebezpieczny czy coś - jestem i tak producentem sprzętu, chodzi o dostawy części czysto drobnicowych typu 10000 oporników smd które dopiero wsadzę w swój sprzęt, który i tak by na rynek zostałby wprowadzony, więc chodzi tylko i wyłącznie o kwestie "czy kupie w PL i dostane fakture vat i wrzucam w koszt bez problemu, czy kupie w HK i nie mam kosztów ale mam taniej"

PayPala nie mam zgłoszonego do US bo mi zgłoszenie odrzucili - stwierdzając że to nie jest bank ;) Ale to było parę lat temu, może powtórnie spróbuję?

Data: 2011-05-01 10:44:43
Autor: Piotrek
On 2011-05-01 10:36, BartekK wrote:
[...] czy kupie w HK i nie mam kosztów ale mam taniej"

IMHO to jest błędne podejście. Kupując w HK "w celu" masz jak najbardziej KUP. Trzeba się tylko podeprzeć ustawą a nie rozporządzeniem, które (we fragmentach) jest niezgodne z ustawą.

Ale to oczywiście tylko moje zdanie, które zresztą obroniło się podczas czynności sprawdzających.

PayPala nie mam zgłoszonego do US bo mi zgłoszenie odrzucili -
stwierdzając że to nie jest bank ;) Ale to było parę lat temu, może
powtórnie spróbuję?

Znamy, znamy - "Panie tu ma być numer rachunku a nie email. I co to za bank? Jakiś PayPal?"

W takim przypadku masz dwa wyjścia: albo się kopać z koniem, albo wysłać kwit pocztą.

Piotrek

Data: 2011-05-02 13:06:14
Autor: ±æê³ñ
import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
A jak zasilasz ten PayPal?
Mo¿e zasil (z konta zg³oszonego wg Twojego uznania) na kwote idealnie równ± warto¶ci zap³aconej?

Oczywi¶cie stworzenie faktury na drukarce z chiñskim tuszem w grê nie wchodzi ;-)

BTW te¿ w³a¶nie co¶ drobnego kupi³em za $35 + $20 wysy³ka razem $55, a Chiñczyk wsadzi³ fakturê za bodaj¿e $10 czy $20.
Oni wiedza co robi±, bo przechodzi bez bólu na unijnym cle.
Rzecz mi nie pasuje, muszê odsprzedaæ, no risk no fun.

-- -- -

PayPala nie mam zgloszonego do US, bo mi zgloszenie odrzucili -
stwierdzajac, ze to nie jest bank

Data: 2011-05-12 23:54:23
Autor: kyte
import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
witam,

czy moglbym prosic o przeslanie linkow do takich Chinskich aukcji?

U¿ytkownik " ±æê³ñ"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:ipma86$idp$1@inews.gazeta.pl...

Data: 2011-05-04 12:01:39
Autor: Gotfryd Smolik news
import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
On Sun, 1 May 2011, BartekK wrote:

PayPala nie mam zg³oszonego do US bo mi zg³oszenie odrzucili - stwierdzaj±c ¿e to nie jest bank ;) Ale to by³o parê lat temu

  Parê lat temu to nie by³ bank :)
(zale¿y, czy masz na my¶li parê czy kilka par ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-05-01 10:11:45
Autor: Piotrek
On 2011-05-01 09:12, BartekK wrote:
Znalazłem produkt na ebay/alibaba/dealextreme, sprzedawca z
chin/honkongu, stamtąd jest wysyłka, płatność paypal, przesyłka darmowa
:) Nic tylko zrobić jakiś biznes...

Jeszcze jedno. Ochrona środowiska to wprawdzie jest "konik" Tomka ale co mi tam ;-)

Jeśli to "coś" jest sprzętem elektronicznym to oczywiście zarejestrowałeś się w GIOŚ jako wprowadzający :-)

Piotrek

PS.
Nikt nie obiecywał, że będzie łatwo :-)

Data: 2011-05-01 18:46:18
Autor: tomek
import z Chin, Honkkongu itp, faktura?
Dnia 2011-05-01, o godz. 10:11:45
Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info> napisa³(a):

On 2011-05-01 09:12, BartekK wrote:
> Znalaz³em produkt na ebay/alibaba/dealextreme, sprzedawca z
> chin/honkongu, stamt±d jest wysy³ka, p³atno¶æ paypal, przesy³ka
> darmowa :) Nic tylko zrobiæ jaki¶ biznes...

Jeszcze jedno. Ochrona ¶rodowiska to wprawdzie jest "konik" Tomka ale
co mi tam ;-)

;-)

Je¶li to "co¶" jest sprzêtem elektronicznym to oczywi¶cie zarejestrowa³e¶ siê w GIO¦ jako wprowadzaj±cy :-)

E tam, 5k le¿y w depozycie :-)

No i jeszcze jakie¶ CE mo¿e siê krêci obok ;-)

Piotrek

PS.
Nikt nie obiecywa³, ¿e bêdzie ³atwo :-)

True true :-)