import z chin sandisk - jakies jaja ?

Data: 2010-09-28 14:58:08
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Witaj  sprawa wyglada tak

z chin zamowilem i faceta, oryginalne (tak twierdzil) pamieci

sandisk 32gb

celnicy z dhl zrewirowali paczke,
zobaczyli te pamieci zadzwonili do firmy np sandisk

firma sandisk wynajela prawnika chyba

prawnik do mnie zadzwonil i powiedzial

warunki ugodowe

1. niszcze towar na swoj koszt w urzedzie celny
2. podpisuje zobowiazanie ze nie bede sprowadzal towaru z chin
3. place 2000zl za to ze musieli podjac kroki

lub nie ugodowe jeszcze nie wiem jakie

co robic w tej sytuacji jestem udupiony>?

przeciez zamawialem oryginal......... co sie okazalo nie prawda.
mam jakies szanse prawa cokolwiek ?

czy jestem juz pogrzebany?

mozliwe to ?
zamawiam oryginal sandisk na podstawie zdjec stwierdza ze to nie oryginal i takie sankcje ?

Data: 2010-09-28 06:02:28
Autor: gr
import z chin sandisk - jakies jaja ?
On 28 Wrz, 14:58, "bartek" <bartol...@g.pl> wrote:

[ciach]

1. Napisz po polsku.
2. DHL na pewno nie ma własnej służby celnej.

Data: 2010-09-28 15:11:52
Autor: Krzysztof Jodłowski
import z chin sandisk - jakies jaja ?
2. DHL na pewno nie ma własnej służby celnej.

Ma własną agencję celną. Celnicy normalnie odprawiają przesyłki wchodzące i wychodzące.

Krzysztof Jodłowski

Data: 2010-09-28 15:12:16
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
zamowilem z chin karty sandisk 32gb
cena okazyjna, no ale wiadomo jak to w chinach

towar smigal dhl'em

odprawa celna,
rewizja paczki

telefon do sandiska ze maja takie karty czy to oryginal

3 dni czekania,

dzwoni do mnie prawnik niby od sandiska.

i przedstawia warunki ugodowe  o ktorych wspomnialem

czy to znaczy ze  nie mozna sciagac z chin ?przeciez oni tam sowja fabryke tez maja nie jedna.

mam jakies szanse czy dac sie obic i placic ?:(

Data: 2010-09-28 16:19:10
Autor: konieczko
import z chin sandisk - jakies jaja ?
To zalezy ile utopiles kasy i czy stac cie na prawnika ! Ewentuaqlnie mozesz sie zobowiazac do usuniecia logo sandisk z obudowy bo w sumie tylko to moze tobie ferma sandisk zarzucic.

Data: 2010-09-28 16:32:51
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
potrzbuje konkrety,
sandsik reprezentuje firma
bardzinski spolka prawnikow jakis.

:////
ale wpadlem nieswiadomie co za szit!!!!!!
co robic

wtopilem 1000$

Data: 2010-09-28 17:06:58
Autor: malgosia
import z chin sandisk - jakies jaja ?
wtopilem 1000$

to przepadło.
Teraz pilnuj zęby nie wtopić wiencej
Odpowiedz grzecznie żeby spadali na drzewo ze swoja "ugodą"
Jeśli NIE udowodnio ci że działałeś w złej wieże grozi ci TYLKO przepadek towaru.
Przygotuj do sprawy maile, dokumewnty firmowe itp

jk

Data: 2010-09-28 17:20:39
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
malgosia
skad takie informacje ?

caly czas rozmawiam z tym typem co mi to wyslal i mu mowie ze wyslal mi podrobki a ten pisze ze wszystko jest ok zebym zaplacil podatek

Data: 2010-09-28 17:47:22
Autor: malgosia
import z chin sandisk - jakies jaja ?
podrobki a ten pisze ze wszystko jest ok zebym zaplacil podatek

masz 1% szans ze towar jest legalny:

1.zarzondaj kopi faktury jego zakupowej
2.wystąp oficjalnie do Sandisk China o sprawdzeni sprzętu z tymi numerami (o ile je posiadasz, jeśli nie zawalcz by dostać)

jk

Data: 2010-09-28 17:21:09
Autor: konieczko
W dniu 2010-09-28 16:32, bartek pisze:
[...]

Ewentualnie mozesz poprosic chinczyka o dowod zakupu w legalnym zrodle i im to przedstawic i nie idz na zadna ugode bo cie wydymaja. jesli juz dojdzie do czegokolwiek to zadaj udowodnienia ze to lewy towar bo moze chinczyk poprostu wynosi na lewo z fabryki i to loegalne sztuki.

Data: 2010-09-28 17:24:31
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
to wszystko spekulacje?
a ja potrzebuje jakiegos konkretu ,moze jakas sprawwa sie odbyla ktos cos wie slyszal??????

on mi wciska ze wszystko jest ok.
:/
to co isc do sadu ?

Data: 2010-09-28 18:19:43
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-28 17:24, bartek pisze:
to wszystko spekulacje?
a ja potrzebuje jakiegos konkretu ,moze jakas sprawwa sie odbyla ktos cos
wie slyszal??????

Tak na marginesie: "małgosia", to troll, AKA "kolina", AKA "Papa5merf" itd. nie podejmuj rozmowy.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-28 18:32:02
Autor: konieczko
import z chin sandisk - jakies jaja ?
1000$ to raptem 3kzl a sprawa w sadzie z takim molochem jak sandisk to duze koszta moga cie zjesc na sniadanienawet jak te pendrivy byly oryginalne i kupione w chinskim supermarkecie.

Data: 2010-09-28 18:34:03
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
no dla ciebie moze i raptem
dla mnie to ostatnie pieniadze byly ktore mialy byc zalokowane w cos co zyskam......
a tu zonk
i jeszcze kolejne koszty?

co mnie obchodzi ze sandisk
licze na realne wygrane nie na to ze korpora bo mnie nie to interesi

Data: 2010-09-28 19:06:24
Autor: Ghost

Użytkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisał w wiadomości news:i7t5ls$5n6$1mx1.internetia.pl...
[...]

sandisk czy scandisk?

Data: 2010-09-29 08:20:36
Autor: Paweł
[...]

Z całym szacunkiem, ale jesteeś głupi i tyle. Należało wcześniej uruchomić mózgownicę.
Pozytywem całej sprawy jest to, że nauka naprawdę mało Cię kosztowała.
Następnym razem, gdy będziesz robić interesy życia pomyślisz dwa razy. Zwłaszcza kupując coś okazyjnie w Chinach.

Data: 2010-09-28 23:20:43
Autor: P_ablo
Użytkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisał w wiadomości news:i7sprg$fnq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Rada na przyszlosc:
zamawiasz pamieci bez naklejek i logo. Naklejki przychodza poczta w kopercie a logo grawerujesz laserowo...

--
Picasso

Data: 2010-09-28 14:56:43
Autor: Szymon von Ulezalka
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Rada na przyszlosc:
zamawiasz pamieci bez naklejek i logo. Naklejki przychodza poczta w kopercie
a logo grawerujesz laserowo...

a pozniej sie dziwic, ze na allegro tyle podrob jest...

Data: 2010-09-28 23:58:15
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
dzieki,
ale w takie cos sie niechce bawic
bylem 100% pewny ze bedzie to dobry pomysl na zarobienie grosza.
a tutaj ........
to co proponujesz ma krotkie nogi...... a konsekwencje moga byc kolosalnie wieksze.
widze niezle obcykany jestes
nie szukam rady jak oszukac klienta.

szukam odpowiedz na pytanie postawione i jakas pomoc c orobic

do sadu czy placic i isc na ugode ?

Użytkownik "P_ablo" <op@op.pl> napisał w wiadomoœci news:4ca25c31$0$20991$65785112news.neostrada.pl...

Data: 2010-09-28 15:04:04
Autor: Szymon von Ulezalka
import z chin sandisk - jakies jaja ?
szukam odpowiedz na pytanie postawione i jakas pomoc c orobic

do sadu czy placic i isc na ugode ?

osobiscie- najpierw poszedłbym do prawnika po poradę prawną- ale do
takiego prawdziwego, nie "z Internetu". tak, wiem- to troche kosztuje-
ale odpowiedź będzie bardziej konkretna.

szymon

Data: 2010-09-28 17:18:25
Autor: witek
On 9/28/2010 5:04 PM, Szymon von Ulezalka wrote:
ale odpowiedź będzie bardziej konkretna.

nie sądzę.

Przy takiej kwocie nikt palcem nie kiwnie.
Jakby to miało ze jedno albo dwa zera więcej, to może wówczas ktoś by się tym zainteresował. W sumie "prowizja" jest od wartości sporu.

Po drugie nie opłaca się.
Prawnik będzie kosztował więcej niż jest wart towar.

To sie opłaca bronić dopiero wówczas jak się ma 100% pewności, że towar trefny nie jest.

Nikomu się czerwona lampka nie zapaliła, że w sumie znana firma sprzedaje swoje produkty z Chin za bezcen skoro skoro sama ma znacznie wyższe ceny?

To tak na przyszlość jakby wam ktoś oferował oryginalny iphone po 8 dolarów za sztukę.

Data: 2010-09-29 08:56:17
Autor: niusy.pl
import z chin sandisk - jakies jaja ?

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

Nikomu się czerwona lampka nie zapaliła, że w sumie znana firma sprzedaje swoje produkty z Chin za bezcen skoro skoro sama ma znacznie wyższe ceny?

Normalny towar na rynku. Firma sprzedaje komuś, ten ktoś kolejnemu itd. Skąd wiesz za ile producent sprzedaje dystrybutorom ?

To tak na przyszlość jakby wam ktoś oferował oryginalny iphone po 8 dolarów za sztukę.

A co to jest iphone ?

Data: 2010-09-29 23:14:03
Autor: P_ablo
Użytkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisał w wiadomości news:i7tolo$5an$1mx1.internetia.pl...
[...]

Wiesz czym roznia sie podrobki od oryginalow?
Oryginaly sa produkowane od 8 do 16 a podrobki od 16 do 8 w tej samej fabryce...

Nie mam doswiadczenia w PL ale w DE Sennheiser chcial jakiejs ugody - napisalem im zeby spadali na drzewo i skonczylo sie na tym ze towar poszedl do pieca a ja podpisalem oswiadczenie, ze nie bede juz tego sprowadzal sam pomijajac oficjalny kanal dystrybucji... Sluchaweczki z Chin mialy lepiej wykonane opakowanie niz te w sklepie - nie bylo niedorobek przy docieciach wkladek itp...

--
Picasso

Data: 2010-09-30 06:24:53
Autor: Massai
P_ablo wrote:

> [...]

z Chin mialy lepiej wykonane opakowanie niz te w sklepie - nie bylo
niedorobek przy docieciach wkladek itp...

To wcale nie taki rzadki przypadek, że towar nieoryginalny jest lepszy
od oryginałów.

Duży koncern ostro negocjuje cenę z fabryką, i dokłada potężną marżę.
Ci od podróbek/zamienników takiego przebicia w negocjacjach nie mają,
bo są za mali, kupują drożej ale czasem chcą za to lepszą jakość. W
efekcie fabryka co lepszy towar odkłada i sprzedaje drożej - czasem
jako podróbki, czasem jako zamienniki. To zadziwiająco częsta sytuacja
przy zamiennikach części samochodowych. Na pierwszy montaż idą części
gorszej jakości, bo się koncern wykłócał o każdego centa, a lepsze
partie idą jako zamienniki.

Chińczykowi opłaci się wszystko jeśli zarobi choć jednego centa
dodatkowo na sztuce.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-28 13:08:52
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 28 Sep 2010 14:58:08 +0200, bartek napisał(a):

zamawiam oryginal sandisk na podstawie zdjec stwierdza ze to nie
oryginal i takie sankcje ?

Jakie sankcje? ;-) Znajomy 2 lata temu wpadł na pomysł życia -- z okazji zaczynających się mistrzostw świata za oszczędności życia kupił podróbek koszulek w jakich latają polscy piłkarze. No i tyle na ten temat ;-)

--
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-28 16:33:25
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
a moge sie zobowiazac do zniszczenia paczki i nic wiecej reszte oddac do sadu czy to nic nie da?

Data: 2010-09-28 18:23:46
Autor: Paweł R
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Specem nie jestem, ale widze tu trola ktĂłry miesza - konieczko. Miesza wszedzie wiec uwazaj. Co do tego ci widze na "chlopski" rozum - zadzwonic moze do ciebie kazdy. Jesli cos do ciebei maja, to popros grzecznie o forme pisemna. Niech podadza, na akiej podstawie stwierdzono ze to podrobki (to chyba oceniaja celnicy, jacys ich bieglii, nie mam pojecia co i jak).
A tak apropos- probowales dowiadywac sie w izbie celnej? Zajedz, pogadaj z kims, powiedz jak wyglada twoja sytuacja, jak nie trafisz na sluzbiste to Ci powie moze cos o procedurach, moze cos wiecej. Wal do zrodla. No i mozesz tez zajsc po porade do prawnika - dasz ze 100pln za porade, moze ci pismo od razu jakies napisze, bedizesz wiedzial na czym stoisz konkretnie.

Data: 2010-09-28 19:44:37
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-28 19:23, Paweł R pisze:
Specem nie jestem, ale widze tu trola ktĂłry miesza - konieczko.

Przeca pisałem już parę razy: "nick zobowiązuje". Wstukaj sobie do wikipedii "konieczko". :)
A jak Ci się koniecznie chce, to na groups.google.pl poszukaj jego postów.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-28 19:49:23
Autor: konieczko
[...]

Sam qrwa mieszasz pedale pierdolony.

prawnicy to cioty .

Data: 2010-09-28 21:41:30
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
hmmmmmm,
no to dobra powiem ze chce to na pismie i podstawy prawne
z tym ze babka odrazu sie zarzekla ze na chwile obecna 2000zl
a jak beda negocjacje itp i dewagacje i dluga komunikacja i negocjacja to stawka moze wzrosnac
tak wywnioskowlem z jej rozmowy.

do sadu moge z tym isc

argumenty moje takie ze

kupywalem w dobrej wierze w przekonaniu ze oryginal
jest to moj 1 raz
no i jestem za tym zeby to zniszczyc skoro nie oryginal ale nie te 2 tys od sandiska za nie wiem co...
baba mowila ze jak nie bedzie ugody takiej jak mowilem no to chyba do sadu pozew...
a jakie ja mam tam szanse?
nie wprowadzilem tego w obieg ......

Specem nie jestem, ale widze tu trola który miesza - konieczko. Miesza

Data: 2010-09-28 19:44:15
Autor: Jacek_P
bartek napisal:
[...]

Nagraj to. Będzie argument dla sądu, że firma stosuje szantaż
i zastraszanie. Bo w żadnym przypadku 'ugodową propozycją'
tego nazwać nie można. O fakcie nagrywania informować jej
nie musisz. Nie masz takiego obowiązku.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-28 22:25:15
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
czy mam jakies szanse w sadzie czy lepiej poddac sie karze ?

Data: 2010-09-29 07:04:59
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-09-28 22:25, bartek pisze:
czy mam jakies szanse w sadzie czy lepiej poddac sie karze ?

Namawiam Cię, abyś powalczył w sądzie.
Nie sposób z góry przewidzieć ile ryzykujesz i z jakim prawdopodobieństwem wtopy.

Na moje oko ciężko Ci będzie udowodnić jakąkolwiek złą wolę, czy świadome łamanie prawa. Choć prawnicy to kurwy, to jednak jest szansa, że sędzia, to człowiek.

Zacznij, tak jak Ci tu radzono, dokumentować (nagrywać) każdą rozmowę, żądać wszystkiego na piśmie z podaniem podstawy prawnej itd. Żądaj udokumentowanych konkretów i w rozmowach zaznaczaj, że wygląda Ci to na zwykły szantaż. Wskazuje na to "warunkowanie ugody" o którym wspominasz.

Przyznaję, trochę Cię wypuszczam "jak pijanego na płot", albo jak ruski kontroler lotów naszego pilota pod Smoleńskiem. NSU, czyli nuż się uda.
Jeśli się nie postawisz i potulnie zapłacisz, to zapiszesz się w historii jako łatwa ofiara takiego szantażu, wzmocnisz przekonanie szantażysty o jego sile i bezkarności, zmienisz statystyki i kolejny człowiek w Twojej sytuacji zastanawiający się "czy warto" będzie już w gorszej niż Ty pozycji.

Domyślam się, że nie śpisz po nocach. Szkoda nerwów. Będzie co będzie, nawet jeśli przegrasz, to rozłożą Ci na raty itp. Nie gryź się tym, bo jeszcze całe życie przed Tobą.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-09-29 23:59:52
Autor: PcmOL
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Przyznaję, trochę Cię wypuszczam "jak pijanego na płot", albo jak ruski kontroler lotów naszego pilota pod Smoleńskiem.

Kontroler może pilotowi co najwyżej naskoczyć.
Nie bierże udziału w procedurze lądowania.
Każdą decyzje podejmuje wyłącznie dowódca statku.
I nie ważne, który z nich jest ruski.

Data: 2010-09-30 08:44:10
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "PcmOL" <A@A.net> napisał w wiadomości news:i80csn$afj$1opal.futuro.pl...
[...]

Wiesz do z doświadczenia, czy masz jakieś linki z wiarygodnych źródeł?
Do ja słyszałem, że jak kontrola zamknie lotnisko, to pilot nie ma zbyt wiele do gadania. To raz.
Oraz, że jak wieża/lotnisko podaje informacje ustami kontrolera/radiolatarnią, to pilot raczej logiem tego raczej nie weryfikuje.
A jak pokładowe systemy ostrzegają o możliwej kolizji, a samolot schodzi 10m/s, to albo ktoś podszedł kreatywnie do zapisów w czarnych skrzynkach, albo ktoś w serwisie zapomniał przykręcić jakąś śrubkę.

Data: 2010-09-30 09:31:05
Autor: Ghost

Użytkownik "Marcin [3M]" <mapa.bez_tego@giemajl.pl> napisał w wiadomości news:i81bjp$bfk$1node1.news.atman.pl...

ktoś podszedł kreatywnie do zapisów w czarnych skrzynkach, albo ktoś w serwisie zapomniał przykręcić jakąś śrubkę.

Co za debil, PLONK

Data: 2010-09-30 10:00:35
Autor: Marcin [3M]
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Powiedziałem ci posrańcu, na drzewo.
PLONK

Data: 2010-09-30 10:46:28
Autor: Andrzej Kłos
Marcin [3M] pisze:

Wiesz do z doświadczenia, czy masz jakieś linki z wiarygodnych źródeł?
Do ja słyszałem, że jak kontrola zamknie lotnisko, to pilot nie ma zbyt wiele do gadania. To raz.

słyszałem, słyszałem... Kontrola nie ma prawa ani możliwości zamknąć lotniska (tak jak pani w kasie PKP sprzedająca bilety nie ma uprawnień do "zamknięcia" dworca PKP)

andy_nek

Data: 2010-09-30 10:05:22
Autor: Samotnik
Dnia 30.09.2010 Andrzej Kłos <andy.klos@wp.pl> napisał/a:
[...]

Porównywanie kontrolera ruchu lotniczego do bileterki w kasie jest
delikatnie mówiąc niestosowne... :)
--
Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

Data: 2010-09-30 13:25:28
Autor: Andrzej Kłos
Samotnik pisze:
[...]

mają zdecydowanie inny zakres obowiązków i odpowiedzialności, ale uprawnienia do zamknięcia obiektu, na którym pracują - takie same.

andy_nek

Data: 2010-09-30 16:56:24
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ca47393$1news.home.net.pl...
Samotnik pisze:
[...]

google -> flight control refused landing permission

Data: 2010-10-01 11:02:22
Autor: Andrzej Kłos
[OT] Re: import z chin sandisk - jakies jaja ?
Marcin [3M] pisze:
[...]

nie chcesz uwierzyć - nie wierz

masz wątpliwości? - sprawdź *przepisy* i procedury kierowania ruchem lotniczym

ale nie w googlach - każda bzdura napisana przez "dziennikarzy" w gazetach czy wypowiedziana przed kamerami jest powielana po wielokroć w internecie, tym więcej, im temat jest bardziej lotny. Oprócz sztuki zadawania dobrego pytania w googlach poprzez podanie właściwych słów kluczowych trzeba (niestety) posiadać umiejętność filtrowania otrzymanych wyników, tu automat niczego nie załatwi.

andy_nek

Data: 2010-10-03 21:57:58
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomości news:4ca5a387$1news.home.net.pl...
Marcin [3M] pisze:
[...]

USTAWA
z dnia 3 lipca 2002 r.
Prawo lotnicze [...]
Rozdział 2
Eksploatacja lotnisk
Art. 66.
[...]
2. Zarządzający lotniskiem użytku publicznego może odmówić przyjęcia statku
powietrznego wyłącznie ze względu na ważne okoliczności związane z funkcjonowaniem
lotniska, uniemożliwiające bezpieczne jego lądowanie.
3. Zarządzający lotniskiem nie może odmówić zezwolenia na lądowanie przymusowe
statku powietrznego znajdującego się w niebezpieczeństwie lub statku powietrznego
wykonującego lot w celu ochrony życia lub zdrowia lub w celu przeciwdziałania
klęskom żywiołowym, a także lot w ramach działań bezpośrednio
związanych z zapewnieniem bezpieczeństwa publicznego i z obronnością państwa
[...]

A tu masz z Łodzi
"9. Odmowa świadczenia usług:

1) PL Łódź zastrzega sobie prawo odmowy świadczenia usług użytkownikom lotniska, którzy nie respektują warunków niniejszej taryfy, w tym nieterminowo regulują swoje płatności;

2) PL Łódź zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia statku powietrznego ze względu na ważne okoliczności związane z funkcjonowaniem lotniska, uniemożliwiające bezpieczne jego lądowanie.
"

Zatem wystarczy nie zapłacić, i nie ma zgody na lądowanie.
Mam szukać, czy złe warunki na źle wyposażonum lotnisku są wystarzcającym powodem, aby odmówić lądowania?
Nie sądzę, aby Rosjanie mieli znacząco różne przepisy w tej materii.

Data: 2010-10-03 22:31:26
Autor: Andrzej Kłos
Marcin [3M] pisze:
[...]

no widzisz, wystarczyło poszukać, odfiltrować i masz odpowiedź podaną jak na tacy: wiesz, czym różni się kontroler od zarządzającego? Jakie ma uprawnienia kontroler a jakie zarządzający? Dla ułatwienia: zarządzający nie potrafi kierować ruchem i nie ma do tego uprawnień, a kontroler nie ma prawa "zamykać" lotniska, bo to nie w jego gestii leży, co przytoczyłeś powyżej.

[...]

żartujesz prawda? Wystarczy nie zapłacić i nie odlecisz - tu zgoda. Przyjąć na lotnisko, jeżeli nie jest zamknięte muszą zawsze, jeżeli pilot tego zażąda.

[...]

szukaj, szukaj, znajdź te 3 powody, które dają bezwzględny wymóg zamknięcia lotniska dla lądujących samolotów. Dla ułatwienia: nie ma wśród nich "zamknięcia ze względu na warunki pogodowe". Szukaj, szukaj.

a co tam, podam ci jeden z nich: brak kontrolera na "wieży". Cholera, kto wtedy zamyka lotnisko? A... racja, zarządzający.

andy_nek

Data: 2010-10-04 01:08:08
Autor: Marcin [3M]
[OT] Re: import z chin sandisk - jakies jaja ?

a co tam, podam ci jeden z nich: brak kontrolera na "wieży". Cholera, kto wtedy zamyka lotnisko? A... racja, zarządzający.

andy_nek

Hmm, a może wystarczy brak zgody na lądowanie?

A czy kolega może wyjaśnić termin z
http://www.skybrary.aero/index.php/Low_Visibility_Procedures
"In low visibility conditions, special awareness is required and special procedures, including restrictions on normal access, may be invoked."

Data: 2010-10-04 09:13:54
Autor: Andrzej Kłos
Marcin [3M] pisze:
a co tam, podam ci jeden z nich: brak kontrolera na "wieży". Cholera, kto wtedy zamyka lotnisko? A... racja, zarządzający.

Hmm, a może wystarczy brak zgody na lądowanie?

pomyśl logicznie - kto wydaje zgodę na lądowanie? Lub tej zgody nie
wydaje, ale nie przez brak komunikatu, tylko przez komunikat "nie ma zgody"?

Kontroler.

Kontrolera nie ma.

Zarządzający nie ma uprawnień do kontroli lotów.

Lotnisko jest zamykane.

Przez zarządzającego.

[...]

"ograniczenia w normalnym dostępie" - normalnie nie przyjmuje, "odsyła" na inne lotniska, ale nienormalnie, samolot, który wymaga lądowania tu i teraz przyjmie.

Lotnisko zamknięte samolotu nie przyjmie żadnego. Zamknięte - szansa na bezpieczne wylądowanie wynosi 0%. To sygnał dla pilota - jeżeli musisz lądować tu i teraz - wybierz pole, rzekę, tam twoje szanse wyniosą 0.01%.

Co do pozostałych powodów zamknięcia lotniska: piękna pogoda, widoczność całkowita, brak chmur i mgły, wiaterek właściwy, wieje we właściwym kierunku, kontroler na wieży,  radary działają, łączność działa - a lotnisko zamknięte. Ki czort?

andy_nek

Data: 2010-10-05 01:17:19
Autor: Marcin [3M]
[...]

Choćby służby celne, lub inne ważne powody. Przynajmniej w USA ich służby mogą odmówić zgody na lądowanie, jeżeli choćby nie mieli sprzętu właściwego dla dokonania inspekcji.

Data: 2010-10-05 10:08:33
Autor: Andrzej Kłos
Marcin [3M] pisze:
[...]

Et, szutnik - latanie w powietrzu to naprawdę co innego niż przewóz towarów ciężarówką przez granicę. Zamknięcie lotniska to ściśle określone sytuacje, dobrze opisane w przepisach i procedurach.

Odpowiedź na zagadkę: oblodzony pas.

Jeszcze został ostatni, trzeci powód. Pomyśl :)

andy_nek

Data: 2010-10-05 17:31:33
Autor: Marcin [3M]

Użytkownik "Andrzej Kłos" <andy.klos@wp.pl> napisał w wiadomości news:4caadd00$1news.home.net.pl...
Marcin [3M] pisze:
[...]

Nie szutnik.
To informacja ze strony służb celnych w US.
Jak widać, nawet "podpadówa" przewoźnika może skończyć się wymówieniem mu zgody na lądowanie. Tylko jemu.
Sytuacja nie dotyczy ladowania awaryjnego.
Zdaje się, że nieco odjechalismy od meritum, bo w Smoleńsku jak donoszą media (n.p. białoruskie, żeby nie było, że pisowskie) nie wszystko było super. Pojawiła się informacja o wadliwej radiolatarni oraz brakach w oznakowaniu pasa. Póki co, nie słyszałem, aby została zdementowana. Czy w takiej sytuacji, bez ILS, kontrola może odmówić zgody na lądowanie (nawet, jeżeli ma ważne uprawnienia, co ostatnio poddano w wątpliwość)?
Co do uprawnień kontroli naziemnej - wyszukanie "low visibility procedure air  traffic control" pozwala na znalezienie punktu w procedurach:
The following procedure shall be followed by the Air Traffic Control and the

pilots of all airlines for operations during low visibility conditions.

- The pilots while requesting for start up, in addition to the normal procedure

of intimating POB, security check, parking stand number shall also provide

the following information;

-- "CREW, CAT IIIA/B CAT II (as applicable to individual case),

QUALIFIED" and

-- "ALL DOORS ARE CLOSED".

No na mój gust oznacza po prostu zamknięcie lotniska. Czy jest to równoważne z odmową zgody na lądowanie (nie będące lądowaniem awaryjnym)? Per saldo chyba tak, choć zwać się może różnie.
Jeżeli sią zatem nie mylę wniosek jest następujący - kontrola może wprowadzić stan wykluczający podjęcie próby normalnego lądowania na lotnisku, nawet jeżeli jest to "zwykłe" ograniczenie widoczności.

Data: 2010-09-29 00:14:38
Autor: Ghost

Użytkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisał w wiadomości news:i7tglb$mnq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Strasza, chca po prostu zarobic.

Data: 2010-09-29 08:26:14
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
a czy ktos sie orientuje czy byly juz takie sprawy '/
bo ja kwidzialem na internecie to byly ale nie znam wynikow
nie wiem jak to sprawdzic ?
gdzie mozna sprawdzic wynik podobnej sprawy bo wiem ze nie jestem 1....

Data: 2010-09-29 08:33:30
Autor: szerszen

Użytkownik "Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i7tpki$bm8$1@mx1.internetia.pl...

Strasza, chca po prostu zarobic.

dokladnie, tak naprawde to te pamieci moga byc nawet oryginalne, a oni nie chca aby wchodzily do obrotu taniej i poza ich dystrybucja

Data: 2010-09-29 09:04:45
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Panowie
prosze na temat,
dzis ide dodatkowo do prawnika

oczywiscie moge zniszczyc rzeczy,
sandisk niby stwierdzil na podstawie zdjec ze to podrobki
ciekawe jak........
kto mu je wyslal
ah szkoda mowic

Data: 2010-09-29 09:20:36
Autor: konieczko
W dniu 2010-09-29 09:04, bartek pisze:
[...]

Sprowadzalem z chin Pady do PS3 i chinczyk zaklejal wszelkie logo SONY mimo tego ze to byly oryginalne p[ady firmy sony tluczone w chinskiej fabryce kosztujace u nich 1/2 naszej ceny.

Data: 2010-09-29 09:59:32
Autor: Massai
bartek wrote:

[...]

Karty sandiska są stosunkowo często podrabiane, kiedyś nawet widziałem
taki samouczek sandiska - jak odróżnić oryginał od podróbki.
O tu są dwa:

http://reviews.ebay.com.au/FAKE-SanDisk-Extreme-Compact-Flash-Cards-Expo
sed_W0QQugidZ10000000001449653

http://martybugs.net/articles/fakesandisk.cgi

Poczynając od logo, kolorystyki itp pierdół, po prostacką wyszukiwarkę
numerów seryjnych i porównanie z cechami karty - podrabiaczom nie chce
się nawet dopasowywać numerów do np. pojemności karty.

Na stronie sandiska można spróbowac zarejestrować produkt podając numer
seryjny i w ten sposób sprawdzić czy jest oryginalny.

Więc spokojnie na podstawie dobrych zdjęć byli w stanie poznać czy
oryginały czy podróbki.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-09-29 17:00:10
Autor: Big Jack
import z chin sandisk - jakies jaja ?
W wiadomości
*bartek* napisał(-a):

Panowie
prosze na temat,

No to jak koncert życzeń, to ja też zaszaleję. Mam prośbę żebyś pisał pod cytowanym tekstem, a nie nad. Ułatwi to śledzenie wątku nie tylko mnie, ale i innym. A jakbyś jeszcze ustawił kodowanie, to byłaby rewelacja. Z góry dziękuję.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-29 17:50:39
Autor: bartek
import z chin sandisk - jakies jaja ?
poprosze o linka
chetnie sie zastosuje
choc w tym temacie zadnych konkretow nie bylo

Data: 2010-09-29 18:08:09
Autor: Big Jack
import z chin sandisk - jakies jaja ?
W wiadomości
*bartek* napisał(-a):

poprosze o linka
chetnie sie zastosuje

http://krzaczory.pl/usenet/?id=12 na tej stronie znjadziesz info jak skonfigurować Outlook Express, a po lwej stronie inne użyteczne informacje.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2010-09-29 10:37:23
Autor: Mark
Dnia Wed, 29 Sep 2010 08:33:30 +0200, szerszen napisał(a):

dokladnie, tak naprawde to te pamieci moga byc nawet oryginalne, a oni nie chca aby wchodzily do obrotu taniej i poza ich dystrybucja

I to jest glowny, i jedyny powod - bo sciaga *poza* oficjalnym kanalem
dystrybucji. A ze sciaga to z chin, to jak sandisk sie uprze, to moze sporo
smrodu narobic.  Nie wiem jak wyglada sprawa od strony prawnej teraz, ale
firma w ktorej pracowalem ok 10 lat temu probowala zrobic taki sam myk -
zarobic na monitorach Philipsa zakupionych w duzych ilosciach w Austri, a
ktore byly duzo tansze niz te w  oficjalnej dystrybucji Philips Polska (to
byl czas przed wejsciem Polski do UE) Philips sie oczywiscie zorientowal, ze
wzgledu na ilosc. I narobil niezlego smrodu, wiem, ze wtedy mieli do tego
jakies podstawy prawne, problemy z certyfikatami, z gwarancjami, itp. Nie
podam szczegolow - za nisko wtedy w firmie bylem - powiem tylko jak sie
skonczylo. W efekcie firma poszla na ugode z Philipsem, wlaczyli to jakos w
oficjalna dystrybucje (bo dostalismy karty gwarancyjne) a firma zamiast
zarobic stracila.

Zapewne prawo sie zminilo od tego czasu. ale dla autora i tak najlepszym
rozwiazaniem bedzie adwokat

--
Mark

Data: 2010-09-29 08:40:13
Autor: Olgierd
Dnia Wed, 29 Sep 2010 10:37:23 +0200, Mark napisał(a):

I to jest glowny, i jedyny powod - bo sciaga *poza* oficjalnym kanalem
dystrybucji.
(...)
Zapewne prawo sie zminilo od tego czasu. ale dla autora i tak najlepszym
rozwiazaniem bedzie adwokat

Na dziś zmieniło się o tyle, że wystarczy wprowadzenie towaru na obszar EOG, żeby mucha nie siadała. --
:-) Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2010-09-30 09:00:15
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-09-29 10:40, Olgierd pisze:
[...]

A wątkotwórca sprowadzał właśnie jao pierwszy na teren UE, więc mucha siadła ;)

Do wątkotwórcy:
Oni podstawy prawne mają. Naruszyłeś prawdopodobnie zarówno patenty, jakie tam są upostaciowione, jak i prawa ze znaku towarowego. Procedura celna przebiega dokładnie tak, jak opisujesz, poszukaj starego wątku o licencji Sisvell/Philipsie i zatrzymywaniu mp3 z Chin.

Bez dokładnego obejrzenia papierów nie chcę za dużo pisać, ale co do zasady: procesu nie wygrasz, bo zrobią Ci chociażby proces o zakazanie naruszania, a ten przegrasz, bo usiłowałeś wprowadzić do obrotu. Z towarem, tak, czy owak się pożegnaj. Jeżeli jednak piszesz prawdę, że to był jeden raz i nikt Ci nie udowodni innych działań z Sandiskiem, to nie ma podstaw do procesu o odszkodowanie, czyli przegrasz w procesie mniej więcej tyle samo, co oni zażądali w ugodzie, może nawet raczej mniej, choć trzeba doliczyć koszty własnego prawnika.

Acha - żadne nagrywanie itp. bzdury nic nie pomogą. Oni maja prawo proponować Ci ugodę, bo to Ty usiłowałeś wprowadzić na teren Polski wyroby, co do którycyh wyłączne prawa mają inni.

Podsumowując - ugoda tak - zwłaszcza co do zgody na zniszczenia, choć płacić im tych 2000 nie muszisz od razu,a przynajmneij się targuj.

Dalej ew. na prv

--
Roman Rumpel
www.rumpel.pl

Data: 2010-09-30 18:54:24
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-30 09:00, Roman Rumpel pisze:
[...]

Bzdura, to Chińczyk nadający przesyłkę próbował ten
towar wprowadzić do obrotu w Polsce.

  Sprawa zostanie umorzona przez Sąd a prawnicy Sandiska stracą
jedyny atut w ręku w sprawie cywilnej ... czyli stracą
"przemytnika" chyba że znajdą go w Chinach.

Tomy M.

Data: 2010-09-30 13:51:31
Autor: witek
On 9/30/2010 11:54 AM, Tomy M. wrote:
Bzdura, to Chińczyk nadający przesyłkę próbował ten
towar wprowadzić do obrotu w Polsce.

skąd to wziąłeś?

Data: 2010-09-30 22:41:49
Autor: mvoicem
(09/30/2010 08:51 PM), witek wrote:
On 9/30/2010 11:54 AM, Tomy M. wrote:
Bzdura, to Chińczyk nadający przesyłkę próbował ten
towar wprowadzić do obrotu w Polsce.

skąd to wziąłeś?

Trochę w tym racji jest. Rozważmy sytuację kiedy proszę kumpla z Holandii żeby mi kupił i wysłał laptopa. On zamiast tego wysyła cegłę haszyszu. Kto próbował wprowadzić to do obiegu w Polsce? Bo chyba nie ja.

Podobnie wątkotwórca - nie mógł próbować wprowadzić podróbek do obrotu, bo nie wiedział że to są podróbki.

p. m.

Data: 2010-10-01 09:03:02
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-09-30 22:41, mvoicem pisze:
[...]

To jest ewentualnie tyko przesłanka uwolnienia od odpowiedzialności karnej. Nie jest od cywilnej.

ATSD - bywa tak, że już sama nadzwyczajnie niska cena, o której sie wiedziało, może przesazic o tym, ze również od karnej dopowiedzialności sie nie ucieknie.

--
Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

Data: 2010-10-01 09:00:11
Autor: Massai
Roman Rumpel wrote:

> [...]
> obrotu, bo nie wiedział że to są podróbki.

To jest ewentualnie tyko przesłanka uwolnienia od odpowiedzialności

Jakaś paranoja.

Czyli co, chcesz udupić kogoś, to mu wyślij w paczce zza granicy parę
gram heroiny?
I jeszcze daj anonimowy cynk na policję że on co jakiś czas dostaje
takie przesyłki ;-)

Ciekaw jestem jak udowodni że nie zamawiał, że nie wie od kogo to.

Nie przedstawi przecież żadnego zamówienia na coś innego, bo po prostu
nic nie zamawiał.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-10-01 11:27:58
Autor: Jacek_P
Massai napisal:
Czyli co, chcesz udupić kogoś, to mu wyślij w paczce zza granicy parę
gram heroiny?
I jeszcze daj anonimowy cynk na policję że on co jakiś czas dostaje
takie przesyłki ;-)

I coś takiego jest możliwe. A w swoim czasie ludzie rechotali,
że Kaczyński nie chce mieć konta. Zrobię ci wpłatę z Kajmanów
i dam cynk do GIIF, to z dużym prawdopodobieństwem będziesz
miał pobudkę o 6 rano.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-09-30 19:18:52
Autor: Krzysztof Jodłowski
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Bzdura, to Chińczyk nadający przesyłkę próbował ten
towar wprowadzić do obrotu w Polsce.

Jak się nie znasz, to nie mieszaj. Na rynek wprowadza importer. Chińczyk tylko wysyła to co zostało zamówione, a wszystkie procedury i opłaty związane z importem, to sprawa importera.

--
Krzysztof Jodłowski

Data: 2010-09-30 19:28:15
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-30 19:18, Krzysztof Jodłowski pisze:
[...]

    Chińczyk nie wysłał tego co zostało zamówione tylko
próbował przemycić ZUPEŁNIE INNY , NIELEGALNY TOWAR.
Więc to Chińczyk jest PRZEMYTNIKIEM.
Jeżeli w zamówieniu są pendrive firmy SANDISK, a w przesyłce
jakieś inne ... to zamówienie nie zostało zrealizowane,
importer ZOSTAŁ OSZUKANY i JEST OFIARĄ PRZESTĘPSTWA.
   Importer nie musi udowadniać że nie jest wielbłądem, to
nie PRL.

Tomy M.

Data: 2010-09-30 19:41:33
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-30 19:28, Tomy M. pisze:
[...]

   Dodam jeszcze że ja napisałbym zawiadomienie
o przestępstwie. Gdybym coś zamówił, zapłacił za
to i otrzymał co innego, do tego bez wartości
to złożyłbym ZAWIADOMIENIE O PRZESTĘPSTWIE, i nie
szarpałbym się na sprawę cywilną bo jest niepotrzebna
wystarczy wniesienie roszczeń na sprawie karnej.
   Ta sprawa przypomina klasyczne CEGŁY Z ALLEGRO
i nic więcej.

Tomy M.

Data: 2010-10-01 09:00:32
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-09-30 18:54, Tomy M. pisze:
[...]

Chinczyk sprzedawał towar w Chinach, to nasz gościu chciał go importować na teren RP. Nie masz racji

Sprawa zostanie umorzona przez Sąd

Karny? A poco karny? A co jeśli od razu sprawa pójdzie do cywilnego? Ja sie w karne nie bawie, bo po co, a cywilne sprawy zawsze w takiej sytuacji są proste i łatwe dla właściciela praw.

  a prawnicy Sandiska stracą
jedyny atut w ręku w sprawie cywilnej ...

jw,

czyli stracą
"przemytnika" chyba że znajdą go w Chinach.]

Nikt niklogo w Chinach nie będzie szukał

Tomy M.

Data: 2010-10-03 20:23:55
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-01 09:00, Roman Rumpel pisze:
[...]

Nie, Chińczyk nadał przesyłkę za granicę, widział
gdzie ją wysyła i co zawiera.

[...]

Karny dlatego że podrabianie znaków towarowych to przestępstwo.
W karne warto się bawić bo postanowienie Sądu w sprawie z KK
ma kolosalne znaczenia przy rozpatrywaniu sprawy cywilnej.
Sprawy z KK są TANIE.

czyli stracą
"przemytnika" chyba że znajdą go w Chinach.]

Nikt niklogo w Chinach nie będzie szukał

W sprawie z KK będzie, sprawa "o oszustwo" na wniosek
poszkodowanego będzie pewnie umorzona, ale korzystny
wyrok w łapie pozwoli uniknąć przegrania sprawy cywilnej.

Ucz się...

--

Tomy M.

Data: 2010-10-04 14:51:37
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-03 20:23, Tomy M. pisze:
[...]

No i co z tego. On wysyłał poza granice Chin, tam ewentualnie można szukać jego odpowiedzialności za eksport.

[...]

Ale nieskuteczne, bo w większosci, jnaki sam piszesz umarzane. No to po co wszczynać?

Umorzenie jest wyrokiem?

Ucz się...

Hmmm?

Data: 2010-09-28 18:28:25
Autor: Ghost

Użytkownik "bartek" <bartolini@g.pl> napisał w wiadomości news:i7sp0v$ae8$1mx1.internetia.pl...
[...]

Popros go przedstawienie tego na pismie, wraz z podstawami prawnymi.

Data: 2010-09-29 11:31:58
Autor: Marcin [3M]
import z chin sandisk - jakies jaja ?
IMO tylko prawnik.
Za swojej strony możesz zapytać sprzedawcę o Ÿródło towaru, i sprawdzić, czy nie jest to przypadkiem legalny towar przeznaczony do dystrybucji na rynkach azjatyckich (lub 3-go swiata).

Data: 2010-09-30 00:22:06
Autor:
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Z tego co napisałeś mi to bardziej wygląda na to, że wkurzyłeś 'oficjalne
kanały dystrybucji' - sugeruje to treść oświadczenie jakie chcą Ci podsunąć:
"nie będziesz sprowadzał towaru z Chin".
Prawo mamy tak przeregulowane, że łatwo 1 paragraf interpretować na wiele
sposóbw. Mnie np. celnik wciskał, że sprowadzenie towaru z zagranicy -
zamóienie w wysyłkowym sklepie internetowym (towaru dostępnego też w PL, ale
dużo drożej u oficjalnego dystrybutora ) na własne potrzeby, to wprowadzanie
do obrotu - na co trzeba mieć pozwolenie.
Nie, że VAT czy cło trzeba będzie zapłacić, tylko ,że jeszcze jest to
wprowadzanie do obrotu.
Jak paczka z towarem trafi do Polski - może zostać poddana kontroli:
zatrzymana do ekspertyzy (na mój koszt) i ewent. zniszczona (też na mój koszt)
- nie ma opcji odesłania do nadawcy ;) Na nic zdały się tłumaczenia, że w
Polsce produkt ten jest dostępny i to pod tą samą nazwą.

Skoro u Ciebie uznali, że to podróbki, to mają już jakieś ekspertyzy - niech
CI je nieodpłatnie przedstawią. Niby straszą, że zwiększą przez to swoje
roszczenia? To nie wydaje Ci się podejrzane?????

Coś czuję tu polski sposób na zbyt przedsiębiorczego Polaka -  tylko w stylu firm windykacyjnych, które straszą listami zwyklymi niedouczonych Polaków
przedawnionymi długami (albo nawet spłaconymi/umorzonymi).

Data: 2010-09-30 09:28:26
Autor: bartek

Użytkownik <newsroomy@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości news:i80l7e$mva$1inews.gazeta.pl...
[...]

juz sam nie wiem.

zamowilem
15 kart sandisk
20 pendrive kingston
i 10 sztuk corsaira

w jednej paczce od jednego ziomka z chin.... zlapalem sie na niska cene chociaz 1067$ to nie tak malo. + 100$ przesylka

urzad przyczepil sie do niskiej ceny, a sandisk jako jedyna firma narazie zadzwonil w ciagu ustawowych 10 dni jakie maja wlasciciele marki

moze kingston i corsair sie nie odezwie ?
to wtedy towar dostaje ja....... i tak hgo niechce skoro podrobki to mi to wisi
wole zniszczyc i nie miec problemow.
zobaczymy jak to wyjdzie dalje w praniu w piatek ide do prawnika na 1 wizyte co robic z sandiskiem......

to jest moj 1 raz nigdy w zyciu nic nie sprowadzalem z chin ale sytuacja zyciowa mnie teraz do tego zmusila no i sie doigralem...

Data: 2010-09-30 14:15:34
Autor: Tomy M.
import z chin sandisk - jakies jaja ?
Urząd celny będzie chciał Ci dowalić grzywnę.
Nie gódź się na nią ... oddadzą sprawę do Sądu.
Złóż mądre wyjaśnienia: zamawiałem pamięć Sandisk!
Nie układaj się z kancelarią Sandiska w KOMPLETNIE
ŻADEN SPOSÓB!

Sprawę umorzy Sąd.
Podrabiane dyski oczywiście przepadną.
Nie masz żadnej szansy odzyskać tych dysków.
Jesteś "w plecy" te 1000$ ... im wcześniej
się z tym pogodzisz tym lepiej dla Ciebie.

Tomy M.

Data: 2010-09-30 14:19:53
Autor: konieczko
W dniu 2010-09-30 14:15, Tomy M. pisze:
[...]

Chyba ze udowodnisz ze sa oryginalne, idz do sklepu kup oryginalnego na FV i przedstaw przed sadem. ARYGINALNOSC W TYM WYPADKU TO TYLKO OBUDOWA I NASPI NA NIEJ RESZTA TO MADE IN CHINA TLUCZONA w milionach.

Data: 2010-09-30 13:43:06
Autor: Jacek_P
konieczko napisal:
Chyba ze udowodnisz ze sa oryginalne, idz do sklepu kup oryginalnego na FV i przedstaw przed sadem. ARYGINALNOSC W TYM WYPADKU TO TYLKO OBUDOWA I NASPI NA NIEJ RESZTA TO MADE IN CHINA TLUCZONA w milionach.

Ale ta obudowa i nalepka to także wszystkie prawa wynikające dla
SanDiska. Dura lex sed lex. Podrabiający Chińczyk nic nie wymyślił,
tylko rżnie cudzy dorobek. Wątkotwórca raczej straci towar, o ile SanDisk
udowodni, Ĺźe to podrĂłbki. Niestety, poszkodowanemu pozostaje tylko czysto
teoretyczna możliwość dochodzenia odszkodowania od sprzedawcy.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2010-10-01 15:12:03
Autor: bartek
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:i8245a$e2a$1srv.cyf-kr.edu.pl...
konieczko napisal:
[...]

dostalem od firmy prawniczej na moja prosbe takie papiery

moze ktos zerkanc i powiedziec co o tym mysli ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8291c6582fff8d1.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7fe8e319694c519e.html

godzic sie czy walczyc ?

Data: 2010-10-01 16:58:55
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2010-10-01 15:12, bartek pisze:

[...]

Co do naruszenia znaków - nie ma dyskusji - trzeba się zgodzić. Wardyńscy to akurat kancelaria, która prowadzi dużo takich postępowań,

Dyskusja winna być co do kwoty, jakiej sobie życzą, lubią sobie dużo zażyczyć,

Data: 2010-10-01 17:26:43
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-01 16:58, Roman Rumpel pisze:
[...]

I tutaj bym sie mocno zastanowl bo one sa zgloszone w alicante a z tego co mi wiadomo w polscenie nie dziala ochrona patentowa amerykanskich znakow. Co innego jakby byl to zgloszony znak w polkim urzedzie patentowym.

Data: 2010-10-01 17:52:29
Autor: bartek

Użytkownik "konieczko" <troll@ops.pl> napisał w wiadomości news:i84ujd$cmh$1news.onet.pl...
[...]

hmmm
?
konieczko nakresl cos wiecej

Data: 2010-10-01 18:41:25
Autor: konieczko
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty

hmmm
?
konieczko nakresl cos wiecej

http://www.uprp.pl/polski

Znadz prawnika od prawa patentowego i poprostu zapytaj czy sandisk jest znakiem towarowym chronionym w polsce. jesli nie a wydaje mi sie ze tak to moga cie w dupe pocalowac.

Data: 2010-10-01 18:51:22
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty
W dniu 2010-10-01 18:41, konieczko pisze:

hmmm
?
[...]

Wystarczy, Ĺźe jest chroniony w Unii Europejskiej
http://oami.europa.eu/ows/rw/pages/CTM/communityTradeMark/communityTradeMark.en.do

Data: 2010-10-01 19:26:21
Autor: mvoicem
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty
(10/01/2010 05:52 PM), bartek wrote:
[...]

hmmm
?
konieczko nakresl cos wiecej

2 uwagi natury ogólnej: 1. naprawdę zatrudnienie prawnika się opłaci, 2. uważałbym z radami konieczki

p. m.

Data: 2010-10-01 19:39:50
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-01 19:26, mvoicem pisze:
[...]

Zaczal bym od porady prawnej i prostego pisma z pieczatka radcy prawnego badz dobrej kancelarii.  Z tego co znalazlem w necie Sandisk nie jest znakiem chronionym w polsce wiec moga ci skoczyc.
Kancelaria ktora ich reprezentuje liczy na to ze  trafila na frajera a dzialaja na zlecenie  dystrybutora na polske nie producenta ze stanow.

Data: 2010-10-01 18:58:14
Autor: Roman Rumpel
konieczko <troll@ops.pl> wrote:
> [...]

Kancelaria ktora ich reprezentuje liczy na to ze  trafila na frajera a
dzialaja na zlecenie  dystrybutora na polske nie producenta ze stanow.

Przestań pisać bzdury na tematy na ktorychsie nie znasz. Sandisk jest
chroniony w Polsce bo jest chroniony w Unii. Tyle w temacie.
--
RR w podrozy, sygnaturka zostala w domu.

Data: 2010-10-01 21:13:29
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-01 20:58, Roman Rumpel pisze:
[...]

To pokaz madralo dokument ktory to steiwerdza bo ja jakos nie widizalem nic poza amerykanskimi papierami wartymi tyle co papier toaletowy.

Data: 2010-10-01 20:42:54
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-10-01 17:52, bartek pisze:

[...]

Daj spokĂłj, konieczko to troll.

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-01 20:45:09
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-01 20:42, SQLwiel pisze:
[...]

Sam jestes troll pedale zajebany

Data: 2010-10-01 20:51:08
Autor: SQLwiel
W dniu 2010-10-01 20:45, konieczko pisze:

konieczko nakresl cos wiecej
Daj spokĂłj, konieczko to troll.

Sam jestes troll pedale zajebany

QED
:)

--
Dziękuję.
    Pozdrawiam.

Data: 2010-10-01 20:55:31
Autor: konieczko
W dniu 2010-10-01 20:51, SQLwiel pisze:
[...]

Wal sie na ryj , lizesz dupe sandiskowi i amerykanskim zydkom?

Data: 2010-10-01 22:22:20
Autor: bartek

Użytkownik "konieczko" <troll@ops.pl> napisał w wiadomości news:i85aqt$fis$1news.onet.pl...
[...]

hola hola, my nie o tym tutaj.

czy ktos mi mniej wiecej podpowie tylko w temacie

isc do sadu czy brac ugode?????
i placic fr..... kase?

Data: 2010-10-01 22:43:06
Autor: konieczko
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty
Powtarzam ci jeszcze raz sandisk to nie jest marka zarejestrowana i chroniona w polsce wiec moga ci skoczyc, bele porada adwokacka+ pismo koszta raptem 100-250zl i masz spokuj z amerykanskimi zydkami ktorzy dymaja chinskich pracownikow .

Data: 2010-10-02 00:09:10
Autor: SDD
[...]

Masz w domu atlas?
To zobacz gdzie jest Alicante, zamiast sie osmieszac.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2010-10-02 13:57:55
Autor: bartek
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomoœci news:i85m69$dmk$1news.onet.pl...

[...]

co robic?
nie przyjmowac tego czekac na pozew do sadu czy cos dzialac?

Data: 2010-10-03 20:26:45
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-10-02 13:57, bartek pisze:

co robic?
nie przyjmowac tego czekac na pozew do sadu czy cos dzialac?

Złożyć zawiadomienie o przestępstwie pt. "zostałem oszukany
przez Chińczyka o imieniu ..... i nazwisku .... na co mam
dowody w postaci .....
Sprawa z KK to podstawa dalszej OBRONY w sprawie cywilnej.

--

Tomy M.

Data: 2011-03-28 22:11:33
Autor: bartek
W dniu 2010-10-03 20:26, Tomy M. pisze:
[...]

heh :/

ktos ciekawy jaki wynik ?;]

Data: 2011-03-28 22:15:43
Autor: Bogdan
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty

heh :/

ktos ciekawy jaki wynik ?;]

tak

Data: 2011-03-28 22:21:09
Autor: MZ
import z chin sandisk - dostalem takie dokumenty
W dniu 2011-03-28 22:11, bartek pisze:

ktos ciekawy jaki wynik ?;]

Chyba raczej ugoda? No "pochwal się", będzie przestroga dla innych.

--
MZ

Data: 2011-03-28 22:47:29
Autor: bartek
W dniu 2011-03-28 22:21, MZ pisze:
W dniu 2011-03-28 22:11, bartek pisze:

ktos ciekawy jaki wynik ?;]

Chyba raczej ugoda? No "pochwal się", będzie przestroga dla innych.

ugoda?
w ostatni dzien dwie firmy nagle do mnie dzwonily i wrecz prosily zebym sie podpisal i zniszczyl towar na ich koszt, ze nic nie bede placic oni wszystko pokryja........ tak jakos wyszlo chyba sie czegos bali ?

nic mi nie zrobili... sprawe zglosilem do prokuratury i to chyba zadzialalo...
generalnie to wyglada tak... zamowi teraz 100 osob... moze komus sie uda sprowadzic komus nie... a oni musza wynajmowac teraz dla tych 100 ta firme prawnicza placic im kase a to wszystko da rade umorzyc...i sa tylko stratni...
aha
no i serwis gdzie to kupilem oddal mi kase z nadwyzka.... :/

tylko trzeba bylo czasu zmarnowac na tlumaczenia na policji i w uc ... moj czas mojej mamy zony...

a poza tym jak tu mozna mowic o ugodzie ?
sprowadzasz oryginalny produkt kwestionuja ze nieoryginalny no to jak ?
na allegro kupujesz tez z zalozeniem ze podrobka?
skoro ktos pisze oryginalny to dopiero w momencie odebrania mozna tutaj cos zakwestionowac

Data: 2010-09-30 14:24:12
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-30 14:19, konieczko pisze:
[...]

Jeżeli nie są ORYGINALNE to nie udowodni że SĄ.
Oczywiście że można oszukać nawet sędziego, ale
znajdujemy się na grupie dyskusyjnej PRAWO i rozmawiamy
o PRAWIE.

Odrębną sprawą jest kwestia odzyskania kasy od Chińczyka.
Warto płacić przez np. PAYPAL czy kartą kredytową, dokumenty
które już posiada wystarczyłyby do wstrzymania wypłaty kasy
Chińczykowi.

Tomy M.

Data: 2010-09-30 18:23:17
Autor: bartek

Użytkownik "Tomy M." <tomy@ansibl.com> napisał w wiadomości news:4ca4816c$0$27046$65785112news.neostrada.pl...
[...]

witam
ok nie godzic sie,
juz wiem ze pamieci przepadly nie zalezy mi na nich
chce tylko zapomniec o sprawie i nie placic zadnej kary
zamawialem to w dobrej wieze, jako produkt oryginalny
skad moglem wiedziec przypuszczac ze to nie oryginal ?

jestem za zniszczeniem paczki,
sandisk wynajal kancelarie prawna do reprezentowania ich, czy nie poniose tego kosztow?

kingston i crosair sie jeszcze nie odezwal

lacznie zamowilem

15 sandisk
kingston 30 sztu
i 12 sztuk crosaira.

czekam na telefon od tych drugich 2 firm maja 10 dni, zawiadomienie wplynelo 25.09.

jutro mam spotkanie z prawnikiem zobaczymy co on powie

Tommy M., takie informacje masz?bo nzasz sprawe znasz sie na rzeczy czy hipotyzujesz?

jakies artykuly ?czy sandisk nie moze rzadac roszczen ?niby nic nie stracil towar nie wpadl do obiegu dopiero zostal sprowadzony..

Data: 2010-09-30 11:42:05
Autor: witek
On 9/30/2010 11:23 AM, bartek wrote:
sandisk wynajal kancelarie prawna do reprezentowania ich, czy nie
poniose tego kosztow?

w ramach ugody poniesiesz to na co sie ugodzicie.
w ramach sądu poniesiesz. bo chyba nie mają aż takich durni, żeby nie dopisać tego do "kosztów".

Data: 2010-09-30 18:51:48
Autor: Tomy M.
W dniu 2010-09-30 18:23, bartek pisze:

[...]

     W takich sprawach zdaj się po prostu na literę prawa.
Towar sprowadzony z z zagranicy podlega odprawie celnej
jeżeli celnicy mają wątpliwości co do naruszania praw
patentowych czy zastrzeżeń znaków towarowych to mogą
towar zatrzymać, zwrócić się do producenta celem weryfikacji
itp.
    Ty ze swojej stronie nie gódź się na nic co nie jest Sprawą Sądową.
Nie bój się Sądu ... nie ma potrzeby, ilość jest śmieszna, cel uczciwy
i żaden Sąd Ci krzywdy nie zrobi.
    Urząd celny zaproponuję GRZYWNĘ ... nie gódź się na to.
San disk może dochodzić dodatkowej rekompensaty na drodze
cywilnej, jednak wstrzymają się do Twojego procesu z oskarżenia
przez Urząd Celny (jako oskarżyciel posiłkowy nie będą musieli
zakładać oddzielnej sprawy cywilnej i będą chyba mogli zarządać zadośćuczynienia bez wpłacania wadium.
   Ale sprawy takiej nie będzie bo po Twoich zeznaniach, które
musi spisać Urząd Celny Sąd UMORZY POSTĘPOWANIE.
I nie będzie żadnej sprawy, ani z KK z oskarżenia Urzędu Celnego
ani roszczeń cywilnych ze strony przedstawicieli Sandiska.
   Wiem to z doświadczenia w podobnych dwóch sprawach.
Jedna dotyczyła tytoniu kupionego w Polsce, druga importu
podrabianych zegarków. Obydwie zostały umorzone.

    Zeznaj że zamawiałeś ORYGINALNE PRODUKTY
i podkreśl to kilkukrotnie. Zeznaj prawdę że towar kupowałeś na własny
użytek, dla siebie i na prezenty dla znajomych.

2 miesiące po Twoich zeznaniach sprawa zostanie umorzona
a Ty otrzymasz o tym zawiadomienie. Urząd Celny nie oprotestuje
umorzenia bo nie ma czasu na takie pierdoły, a prawnicy Sandiska
nie wystartują z cywilną sprawą bo po umorzeniu stracą zasadniczy
atut w ręku (złapany przemytnik).

pozdrawiam serdecznie i powtórzę jeszcze raz: NIE BÓJ SIĘ SĄDÓW :-)

Tomy M.

import z chin sandisk - jakies jaja ?