in vitro vs 500+

Data: 2017-11-14 16:33:11
Autor: japanizer
in vitro vs 500+
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/finansowanie-in-vitro-dzietnosc-500-,206,0,2388942.html

  Przerwany przez rząd Prawa i Sprawiedliwości program finansowania przez   państwo zabiegu in vitro odpowiadał za 20 proc. wzrostu urodzeń w 2016 r. -   wynika z analizy Rafała Mundrego, który na Twitterze opublikował dane   przekazane przez Ministerstwo Zdrowia.

  W 2016 za wzrostu urodzeń w 20% odpowiadał rządowy program in vitro.
  Wzrost ur w 2016 r/r - 12,9 tys dzieci.
  Liczba dzieci z programu in vitro w 2016 - 2,6 tys.
  Łącznie do dziś w programie urodziło się 8,4 tys dzieci.
  Koszt 0,2 mld zł/4lata
  Koszt 500+ = 24 mld/rok

Ale teraz u władzy rozmodleni fanatycy wąchający smoleńską mgłę, więc po co komu racjonalne wydawanie pieniędzy...

Data: 2017-11-15 01:47:26
Autor: jacekbialy80
in vitro vs 500+
500+ jest o tyle racjonalny, że rozkręcił gospodarkę. Komu się zwróciło in vitro?

Data: 2017-11-15 02:19:30
Autor: japanizer
in vitro vs 500+
On Wednesday, November 15, 2017 at 6:47:27 PM UTC+9, jacekb...@gmail.com wrote:
500+ jest o tyle racjonalny, że rozkręcił gospodarkę. Komu się zwróciło in vitro?

Wzrost gospodarki w jeden rok: 4%.
Wzrost długu państwa w jeden rok: 15%.

Myślisz, że ile lat da się tak pociągnąć?

Data: 2017-11-15 02:42:12
Autor: jacekbialy80
in vitro vs 500+
Nie sądzę, że na więcej niż na pięć lat. Programy socjalne mogą działać jak rozrusznik, ale to wszystko. Dlatego przewiduję, że w niedalekiej przyszłości powstanie w Polsce jakaś partia konserwatywno-liberalna, bo natura nie lubi próżni.

Data: 2017-11-15 12:21:47
Autor: Totalna Opozycja
Do boju!

wrote:
[...]

Inflacja w pażdzierniku - 2,1 %.
Wzrost cen - 4,6%,
Wzrost gospodarczy (rzeczywisty) to 4,0-4,6 = -06%!!!
Rewolaryzacja emerytur w 2017 - 0,07%.
Kasa podarowana Rydzykowi - ok 30 mln.

http://next.gazeta.pl/next/7,151003,22645675,zaplacimy-za-uzaleznienie-od-wegla-mozliwe-kolejne-podwyzki.html#MTstream

Dobra zmiana!

CL

Data: 2017-11-19 04:51:30
Autor: Bytomir Kwasigroch
Do boju!
użytkownik Totalna Opozycja napisał:

Inflacja w pażdzierniku - 2,1 %.
Wzrost cen - 4,6%,
Wzrost gospodarczy (rzeczywisty) to 4,0-4,6 = -06%!!!
Rewolaryzacja emerytur w 2017 - 0,07%.
Kasa podarowana Rydzykowi - ok 30 mln.

4,5 to wzrost cen żywności
Co do emerytur, tam co nieco sypnęli biedakom, więc 0,07% też jest manipulacją.
Rydzykowi dali? No i co z tego, francuzi na geotermię w PL też dostali:)
http://next.gazeta.pl/next/7,151003,22645675,zaplacimy-za-uzaleznienie-od-wegla-mozliwe-kolejne-podwyzki.html#MTstream

Ale prenumerata GW staniała z 50zł do 12zł:) Tanio, brać nie pytać!!!

Data: 2017-11-19 06:19:44
Autor: japanizer
Do boju!
On Sunday, November 19, 2017 at 9:51:31 PM UTC+9, Bytomir Kwasigroch wrote:
> [...]

Rydzykowi dali? No i co z tego, francuzi na geotermię w PL też dostali:)

No to argument w podobnym stylu:

  Pisiorki przekręciły w SKOKach 5 mld złotych? Co z tego, Francuzi przecież   zrobili odwierty geotermalne, stosowne badania naukowe i potrafili złożyć   wniosek z dokumentacją zgodną z przepisami prawa.

Data: 2017-11-19 14:29:02
Autor: Bytomir Kwasigroch
Do boju!
użytkownik japa...@japanizer.org napisał:
 Francuzi przecież   zrobili odwierty geotermalne, stosowne badania naukowe i potrafili złożyć   wniosek z dokumentacją zgodną z przepisami prawa.

Pierdolenie dla kodziarzy.

Nie dostał bo to Rydzyk. Elektorat pełoski by nie zdzierżył dofinansowania
Rydzykowej geotermii za peło.

Data: 2017-11-19 20:44:01
Autor: japanizer
Do boju!
On Monday, November 20, 2017 at 7:29:03 AM UTC+9, Bytomir Kwasigroch wrote:
> [...]

Pierdolenie dla kodziarzy.

Nie dostał bo to Rydzyk. Elektorat pełoski by nie zdzierżył dofinansowania

Fakty debilku, a nie pierdolenie dla zaczadzonych smoleńską mgłą.

Rydzyk nie złożył wymaganej dokumentacji. Jakby pan Henio złożył podobny wniosek o dofinansowanie jego klopika w Pcimiu, też by g.... dostał.

Data: 2017-11-20 06:47:16
Autor: jacekbialy80
Do boju!
Zaniedługo zjada tam pierwsi kuracjusze. Jedź tam i powiedz im komuchu, że kąpią się nielegalnie :-DDDD

Data: 2017-11-20 10:30:07
Autor: Presidente de San Escobar
Do boju!
Bytomir Kwasigroch <bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com> napisał(-a):

4,5 to wzrost cen żywności
Co do emerytur, tam co nieco sypnęli biedakom, więc 0,07% też jest manipulacją.

10zł
Nie pij już więcej :DDDDDDDDDDDDDDd

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-11-15 11:04:05
Autor: Presidente de San Escobar
in vitro vs 500+
jacekbialy80@gmail.com napisał(-a):

500+ jest o tyle racjonalny, że rozkręcił gospodarkę. Komu się zwróciło in vitro?

Rokręcił gospodarkę niemiecką. Poczytaj raporty.
U nas rozkręcił inflację.

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-11-19 20:38:29
Autor: z
in vitro vs 500+
W dniu 2017-11-15 o 11:04, Presidente de San Escobar pisze:
Rokręcił gospodarkę niemiecką. Poczytaj raporty.
U nas rozkręcił inflację.

Balcerowicz i jego banda neoliberałów twierdzi że mała inflacja jest dobra.
Teraz gdy jesteśmy pod panowaniem niemieckich/francuskich firm każde rozkręcenie u nas napędza ich gospodarki.

A najbardziej ich gospodarki napędzają dotacje unijne :-)

Data: 2017-11-19 14:32:33
Autor: Bytomir Kwasigroch
in vitro vs 500+
użytkownik z napisał:

Balcerowicz i jego banda neoliberałów twierdzi że mała inflacja jest dobra.

Za Balcerka inflacja była 600% i lud zarabiał miliony:)

Sprytny myk pozbawiający luda oszczędności w bankach:) No a kto sprytny,
ten ulokował w USD na kontach w PL.

Data: 2017-11-20 00:25:32
Autor: z
in vitro vs 500+
W dniu 2017-11-19 o 23:32, Bytomir Kwasigroch pisze:

Za Balcerka inflacja była 600% i lud zarabiał miliony:)

Sprytny myk pozbawiający luda oszczędności w bankach:) No a kto sprytny,
ten ulokował w USD na kontach w PL.

To tak powierzchownie pojechałeś :-)

Poczytaj trochę o neoliberaliźmie.

Nie to żebym się z nim zgadzał ale zarzuty lemingów że jest inflacja wywołują u mnie tylko politowanie :-)

Data: 2017-11-15 11:04:29
Autor: Presidente de San Escobar
in vitro vs 500+
jacekbialy80@gmail.com napisał(-a):

 Komu się zwróciło in vitro?

Głupi?

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-11-19 12:01:06
Autor: Budzik
in vitro vs 500+
Użytkownik  jacekbialy80@gmail.com ...

500+ jest o tyle racjonalny, że rozkręcił gospodarkę. Komu się
zwróciło in vitro?

Dość wysokim kosztem, nie uwazasz? To nie jest perpetuum mobile...

Pomijam ze rozkrecił ją do poziomu jaki był w 4k 2015...
Nie bez znaczenia jest tutaj otoczenie w europie - sytuacja makro jest dobra, inne kraje takie jak Czechy czy Słowacja tez rosna przy czym Czesi pomniejszyli o 3% dług publiczny a my powiekszylismy o 3%.  Oczywiście wzrost PKB jest bardzo dobry, ale specjalisci wypowiadaja sie ze niepokojąca jest struktura tego wzrostu - duzo konsumpcji, mało inwestycji.

--
Pozdrawia... Budzik
Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

Data: 2017-11-19 05:29:21
Autor: jacekbialy80
in vitro vs 500+
Dodam, że możliwy jest również fikcyjny składnik wzrostu PKB. Na przykład przy różnych fikcyjnych transakcjach, których jedynym celem jest wyłudzenie WAT-u.
Co do 500+, to nie należę do entuzjastów tego programu, jednak widzę pewne jego zalety edukacyjne. Chodzi o to,  że społeczeństwo zaczyna dostrzegać ogrom kapitału, jaki jest przez nie odprowadzany do budżetu w formie podatków.
Niby to się rozumie samo przez się, ale tak nie jest, gdyż za komuny była fikcja. Państwo zatrudniało (a raczej goniło do roboty) i państwo płaciło ile chciało (a raczej ile wydrukowało). Ludzie się instynktownie przyzwyczaili do tego, że podatki to tylko sposób okradania obywateli, a kto by nie przyszedł do 'żłoba', to bedzie kradł 'jak tamci' itd. Czyli myślenie typowe dla mentalności niewolniczej wyhodowanej w PRL.
Myślenie obywatelskie jest wtedy, gdy człowiek zapyta swojego kandydata do władz: Co zrobisz z naszymi pieniędzmi? Niby oczywiste, ale do niedawna myślały tak grupki liberałów i może jeszcze ktoś bardziej uswiadomiony, natomiast ludzkie masy były pogrążone w apatii.
Tak więc reasumując przewiduję, że efektem ubocznym programu 500+ będzie powstanie jakiejś poważnej partii o liberalnym programie dla gospodarki, no i przede wszystkim program ten demotywuje złodziei, którzy dotąd za liberałów chcieli być postrzegani.
Pozdrawiam
Jacek

Data: 2017-11-19 14:40:30
Autor: Budzik
in vitro vs 500+
[...]

Czyli twoim zdaniem ludzie rozumieja ze program 500+ ok ale dobrze by było gdyby był on finansowany z tej nadwyzki jaka niby była budzecie zamiast szybkiej nowelizacji i tu 5 mld, tu 10 mld i mamy deficyt na maksymalnym poziomie?
Zazdroszcze ci.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2017-11-19 07:38:14
Autor: jacekbialy80
in vitro vs 500+
Moim zdaniem większość ludzi dopiero zrozumiała problem budżetu. Ja pamiętam dyskusje na tej grupie jeszcze za czasów SLD, kiedy próbowałem tłumaczyć ludziom, że władza to przede wszystkim ogromny wór z pieniędzmi splywającymi od fiskusa i oni przy urnach wybierają właśnie tego, kto tych pieniędzy będzie pilnował.
Reakcja była mniej więcej taka, że kto by nie pilnował, będzie kradł jak inni. Program 500+ pokazał, że władza wybierana przez ludzi może być także dla ludzi. Dlatego uważam, że jest to program głównie propagandowy, mający ludziom dać wiarę w państwo, którego nie mieli czasem przez dziesiątki, czasem ponad sto lat. To jest bardzo ważne także z ekonomicznego punktu widzenia, bo ekonomia nie jest nauką ścisłą o pieniądzach. Ekonomia jest nauką o ludziach i ich oczekiwaniach.
Pozdrawiam
Jacek

Data: 2017-11-19 22:00:48
Autor: Budzik
in vitro vs 500+
[...]

Ok, ale to coś ta nauka nieskuteczna skoro najpierw mowi sie ze mamy nadwyzke w budzecie, potem ze jednak deficyt taki jak zwykle i jakos oporu nie widac...

--
Pozdrawia... Budzik
"Istota, która przez całe życie tworzyła pewne określone wyobrażenie

Data: 2017-11-19 04:46:33
Autor: Bytomir Kwasigroch
in vitro vs 500+
[...]

No tak, a późniejszy koszt leczenia będzie 24mld na urodzonych z in vitro
i 0,2mld - naturalnie.

Słuchajta Mundrego, będzieta płacić składkę na ubezpieczenie po 1500zł.

Data: 2017-11-19 06:16:28
Autor: japanizer
in vitro vs 500+
On Sunday, November 19, 2017 at 9:46:44 PM UTC+9, Bytomir Kwasigroch wrote:
> [...]

>   Koszt 500+ = 24 mld/rok

No tak, a późniejszy koszt leczenia będzie 24mld na urodzonych z in vitro

I bruzda na czole! Zapomniałeś napisać o bruździe na czole!

Data: 2017-11-19 14:40:29
Autor: Budzik
in vitro vs 500+
Użytkownik Bytomir Kwasigroch bytomir.kwasigrochvelkarbonyle@gmail.com
No tak, a późniejszy koszt leczenia będzie 24mld na urodzonych z in
vitro i 0,2mld - naturalnie.

O, a to na podstawie czego te szacowania?

--
Pozdrawia... Budzik
"To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

Data: 2017-11-20 10:31:47
Autor: Presidente de San Escobar
in vitro vs 500+
Budzik <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał(-a):

> [...]
> vitro i 0,2mld - naturalnie.

O, a to na podstawie czego te szacowania?

Z brudnego kwaśnego palucha bo niby skąd? :DDDDDDDDDDDDDD

Grupa wiekowa 18-29 lat:
5% - zwolennicy rządu
82% - przeciwnicy

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]