inception niedobre

Data: 2010-07-20 02:30:22
Autor: jakuboff
inception niedobre
Byłem na tym wczoraj w kinie i stwierdzam, że ten film to taki sobie jest, żeby nie powiedzieć spieprzony. Niby Nolan, tyle zachwytów ze wszystkich stron (teraz 9.4/10 na imdb), pomysł i tematyka ciekawe, obsada niezła... Ale tak naprawdę to matrksowe efekciarstwo, za dużo strzelania, głupie dialogi, no i caaaaaała masa nieścisłości i bezsensów. Podejrzewam, że jeśli obejrzałbym to drugi raz, aby poukładać to wszystko w głowie, pojawiłoby się jeszcze więcej pytań o sens wielu pokazanych akcji.
Ja naprawdę bardzo lubię jego inne filmy, do tego jestem osobą która niby idzie z nurtem i generalnie połykam wiele powyżej 7 na imdb. Ale ten film jest chyba dla idiotów. Fajny generalny koncept (choć nie oryginalny), umiarkowane cgi, niezła gra kilku aktorów, ale realizacja tego bardzo niedobra :) Do tego łatwo przewidzieć zakończenie.
Wolałbym zobaczyć więcej dopracowanych teoretyczno-filozoficznych "rozważań" czy też aspektów związanych ze snem, zamiast karabinów, pościgów i wybuchów.
Film bardzo pretensjonalny. Rozczarował mnie.

Data: 2010-07-20 12:37:51
Autor: rs
inception niedobre
On Tue, 20 Jul 2010 02:30:22 -0400, jakuboff <jakuboff@op.pl> wrote:

By³em na tym wczoraj w kinie i stwierdzam, ¿e ten film to taki sobie jest, ¿eby nie powiedzieæ spieprzony. Niby Nolan, tyle zachwytów ze wszystkich stron (teraz 9.4/10 na imdb), pomys³ i tematyka ciekawe, obsada niez³a... Ale tak naprawdê to matrksowe efekciarstwo, za du¿o strzelania, g³upie dialogi, no i caaaaaa³a masa nie¶cis³o¶ci i bezsensów. Podejrzewam, ¿e je¶li obejrza³bym to drugi raz, aby pouk³adaæ to wszystko w g³owie, pojawi³oby siê jeszcze wiêcej pytañ o sens wielu pokazanych akcji.
Ja naprawdê bardzo lubiê jego inne filmy, do tego jestem osob± która niby idzie z nurtem i generalnie po³ykam wiele powy¿ej 7 na imdb. Ale ten film jest chyba dla idiotów. Fajny generalny koncept (choæ nie oryginalny), umiarkowane cgi, niez³a gra kilku aktorów, ale realizacja tego bardzo niedobra :) Do tego ³atwo przewidzieæ zakoñczenie.
Wola³bym zobaczyæ wiêcej dopracowanych teoretyczno-filozoficznych "rozwa¿añ" czy te¿ aspektów zwi±zanych ze snem, zamiast karabinów, po¶cigów i wybuchów.
Film bardzo pretensjonalny. Rozczarowa³ mnie.

ja tam jestesm filmem zachwycony. magia kina co sie zowie.
interesujaca historia. proponowana logika trzyma sie kupy, ktora
jednak trzeba zaakceptowac, zeby nie mowic o bzdurach i
niescislosciach. w czasie tego filmu trzeba uwazac, bo moga byc
problemy w skakaniu miedzy 5cioma poziomami. co do efekciarstwa, moze
troche faktycznie za duzo bylo tych walk ala vomintcomet, ale to jest
wysokobudzetowe kino popularne, w ktore efekciarstwo jest wpisane
wpisane. co do pretensjonalnosci to sadze, ze mylisz ja z emocjonalnoscia. mowisz, ze potrzebujesz drugiego obejrzenia, zeby sobie w glowie
poukaladac, a oczekiwales wiecej teoretyczno filozoficznych rozwazan? <rs>

Data: 2010-07-21 15:52:20
Autor: Monty
inception niedobre
Użytkownik "jakuboff" <jakuboff@op.pl> napisał w wiadomości news:i23fn0$h2h$1news.onet.pl...
[...]

"Inception" na pewno jest chwilami zbyt efekciarskie. Szkoda, że Nolan z każdym kolejnym filmem używa coraz więcej efektów, nie z tego powodu zyskał sławę kręcąc rewelacyjne "Memento" i "Insomnia", więc nie rozumiem, dlaczego zmierza w tym kierunku. Jednak w "Inception" nie jest to jakaś wielka wada, a na plus elementy dramatyczne, które to w jakiś sposób równoważą. Poza tym dosyć oryginalna fabuła, poukładanie wszystkich wątków i zmontowanie filmu sprawia, że mi się osobiście podobał. Aktorstwo też na duży plus. Film czysto rozrywkowy, ale nie taki, co zaraz z głowy wyleci. Może nie arcydzieło, ale wyszedłem z kina z poczuciem spędzenia 2.5h na bardzo dobrej zabawie. Dlatego w filmwebowej skali daje spokojnie 7/10.

PS. Oceny na portalach zaraz po premierze mają się nijak do wartości filmu (jak było z "Avatarem"?), trzeba poczekać moim zdaniem dłuższy czas.

Monty

Data: 2010-07-31 16:10:51
Autor: Micha³ Gancarski
inception niedobre
On Tue, 20 Jul 2010 02:30:22 -0400, jakuboff wrote:

By³em na tym wczoraj w kinie i stwierdzam, ¿e ten film to taki sobie jest, ¿eby nie powiedzieæ spieprzony.

Jest znakomity.

Niby Nolan, tyle zachwytów ze wszystkich stron (teraz 9.4/10 na imdb), pomys³ i tematyka ciekawe, obsada niez³a... Ale tak naprawdê to matrksowe efekciarstwo,

Praktycznie ¿adnego efekciarstwa.

za du¿o strzelania,

Z umiarem.

g³upie dialogi, no i caaaaaa³a masa nie¶cis³o¶ci i bezsensów.

Jakich?

[...]

--
Micha³ Gancarski