Data: 2011-04-09 23:08:36 | |
Autor: wowa | |
indeks nośności opon | |
Witam
Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od 195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!? Chciałbym 205/60 R16. Pytałem kilku gumiarzy i każdy ma inną opinię :( Czy wystarczy 92 czy trzeba 96? Nie ukrywam że rozterki powoduje różnica w cenie i dostępność. W/w rozmiaru nie ma w fabrycznej instrukcji, wtedy w ogóle bym nie zawracał głowy :) Wojtek -- sygnaturka oczekuje na natchnienie :) |
|
Data: 2011-04-10 08:50:04 | |
Autor: J.F. | |
indeks nonoci opon | |
On Sat, 9 Apr 2011 23:08:36 +0200, wowa wrote:
Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko A noge masz ciezka ? Bo jak noga ciezka to i ciezar rozklada sie na trzy kola i to w dodatku nierownomiernie :-) J. |
|
Data: 2011-04-10 13:24:47 | |
Autor: wowa | |
indeks no?no?ci opon | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gmk2q6d2un5hsrf4t61fdg8sig4t3ij88k4ax.com... Zazwyczaj rozpędzam się do szybkości podróżnej i jak się da to tak zostaje na cały dzień :) Nie używam szybkości max bo jakość nie lubię, nie te drogi, zużycie paliwa, mandaty, piesi, dzieci rowerki, traktorki, koniki i inne duperelki :) Pozatym lubię oglądać okolicę :) Wojtek -- sygnaturka oczekuje na natchnienie :) |
|
Data: 2011-04-10 13:39:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
indeks nośności opon | |
W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
Witam Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje opon z jakimi samochód był homologowany. Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła. Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk). |
|
Data: 2011-04-10 17:21:28 | |
Autor: Mega | |
indeks nośności opon | |
Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200, Tomasz Pyra napisaĹ(a):
W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze: Ale tÄ redukcje noĹnoĹci to stosowaĹo siÄ dopiero powyĹźej 200kmh, to zapewne nie ten przypadek ( http://tnij.org/lbwu ). A co do pytania to nie wkĹadaĹbym opon o noĹnoĹci mniejszej niĹź 91, ale jeszcze nie sĹyszaĹem by komuĹ "opona nie wyrobiĹa". -- Pzdr. Mega |
|
Data: 2011-04-11 11:51:11 | |
Autor: wowa | |
indeks nośności opon | |
Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:gto25pu6raq4$.6n3ns13movfm.dlg40tude.net... A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, aleNajbardziej popularna dla tego rozmiaru jest 92. 96 ciężko w ogóle dostać :( Wojtek |
|