Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   indeks nośności opon

indeks nośności opon

Data: 2011-04-10 13:39:47
Autor: Tomasz Pyra
indeks nośności opon
W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
Witam
Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?

Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje opon z jakimi samochód był homologowany.

Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.

Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).

Data: 2011-04-10 17:21:28
Autor: Mega
indeks nośności opon
Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):

W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
Witam
Wiem co to jest, wiem jak sprawdzić ale nie znalazłem interpretacji tej
wielkości. Czy wystarczy prosty podział wagi auta na cztery, czy ma być
jakiś zapas i ile? Mam ciężkie autko a w instrukcji podają indeksy od
195/65 R15-91 do 225/55 R16-95!?

Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje opon z jakimi samochód był homologowany.

Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła.

Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk).

Ale tą redukcje nośności to stosowało się dopiero powyżej 200kmh, to
zapewne nie ten przypadek ( http://tnij.org/lbwu ).
A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, ale
jeszcze nie słyszałem by komuś "opona nie wyrobiła".

--
Pzdr.
Mega

Data: 2011-04-11 11:51:11
Autor: wowa
indeks nośności opon

Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:gto25pu6raq4$.6n3ns13movfm.dlg40tude.net...
A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, ale
jeszcze nie słyszałem by komuś "opona nie wyrobiła".

Najbardziej popularna dla tego rozmiaru jest 92. 96 ciężko w ogóle dostać :(
Wojtek

indeks nośności opon

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona