Data: 2011-04-10 13:39:47 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
indeks nośności opon | |
W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze:
Witam Lepiej się chyba kierować tym co jest w instrukcji. Bo to są rodzaje opon z jakimi samochód był homologowany. Jak chcesz sobie wyczytać z dokumentów, to w dowodzie masz maksymalny nacisk na oś, który po podzieleniu przez 2 da obciążenie dla jednego koła. Tyle że jeżeli chodzi o opony, to są jakieś dodatkowe zależności między prędkością a nośnością. W skrócie nie tak, że oponę można eksploatować jednocześnie przy maksymalnej nośności i prędkości wynikającej z indeksów i dlatego w homologacji są opony z zapasem (tak jak patrzę to głównie nośności, bo prędkość bywa prawie na styk). |
|
Data: 2011-04-10 17:21:28 | |
Autor: Mega | |
indeks nośności opon | |
Dnia Sun, 10 Apr 2011 13:39:47 +0200, Tomasz Pyra napisaĹ(a):
W dniu 2011-04-09 23:08, wowa pisze: Ale tÄ redukcje noĹnoĹci to stosowaĹo siÄ dopiero powyĹźej 200kmh, to zapewne nie ten przypadek ( http://tnij.org/lbwu ). A co do pytania to nie wkĹadaĹbym opon o noĹnoĹci mniejszej niĹź 91, ale jeszcze nie sĹyszaĹem by komuĹ "opona nie wyrobiĹa". -- Pzdr. Mega |
|
Data: 2011-04-11 11:51:11 | |
Autor: wowa | |
indeks nośności opon | |
Użytkownik "Mega" <mhcmega@poczta.wp.pl> napisał w wiadomości news:gto25pu6raq4$.6n3ns13movfm.dlg40tude.net... A co do pytania to nie wkładałbym opon o nośności mniejszej niż 91, aleNajbardziej popularna dla tego rozmiaru jest 92. 96 ciężko w ogóle dostać :( Wojtek |
|