inflacja

Data: 2009-06-29 18:07:11
Autor: Jan Strybyszewski
inflacja
olob kowalski pisze:
co mnie tknęło aby podrążyć ten temat bo jest cholernie ciekawy
1. przyczyną inflacji jest dodatkowe drukowanie pieniędzy przez pańtwo

Nie jest to prawda wedle Keynesa za to Milton tak gada ale co to Keynes mial Nobla pierwszy.

2. efektem drukowania a więc inflacji jest wzrost cen to znaczy że społeczeństwo widzi że na rynku jest więcej pieniędzy i zaczyna podnosić swoje ceny co nie oznacza że ceny muszą wzrosnąć o tyle procent o ile dodrukowano pieniądze
 pytania
1. dalczego rząd podejmuje decyzje o dodrukowaniu pieniędzy?

Nie rzad drukuje pieniadze tylko banki.

2. czy decyzję o dodrukowaniu pieniędzy podejmuje rząd czy NBP?

Podejmuja banki komercyjne lekko stymulowane przez NBP

3. jeżeli NBP podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce osiągnąć dodrukowaniem pieniędzy?

Zwiekszenie konsumpcji w celu pobudzenie gospodarki.

4. jeżeli rząd podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce osiągnąć dodrukowaniem pieniędzy?

Szczesc boze rzad nic nie drukuje

5. czy może być tak że rząd podejmuje decyzję o dodrukowaniu pieniędzy a NBP jako emitent wykonuje to polecenie i i czy to jest niezależność NBP od rządu?

NBP decyduje tylko o przyroscie "papieru" ktory stanowi od 5-15% pieniedzy w roznych krajach. To sa "fistaszki"

6. czy nie wydaje się wam że drukowanie pieniędzy to oszukiwanie własnego społeczeństwa to znaczy tych którzy wytwarzają dobra konsumpcyjne?

Utrata wartosci pieniadza w czasie ma pewny uzasadnienie ekonomiczne np
dzieki temu nie oplaca sie "chomikowanie" i urealnia sie wartosci dobr np wynagrodzen

czas start :)

Data: 2009-06-29 17:02:31
Autor: Ireneusz Wik
inflacja
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> napisał(a):
olob kowalski pisze:
> [...]

>  pytania
> 1. dalczego rząd podejmuje decyzje o dodrukowaniu pieniędzy?

 techniczne drukarnia
praktycznie ministerstwo skarbu emitujac bony skarbowe  IWSP

Data: 2009-06-29 17:04:15
Autor: olob kowalski
inflacja
olob kowalski pisze:
> [...]

Nie jest to prawda wedle Keynesa za to Milton tak gada ale co to Keynes mial Nobla pierwszy.

czy to ważne kto dostał Jobla, skoro definicja mówi że inflacja to wzrost ilości pieniędzy na rynku to ten kto dokłada (dodrukowuje) te pieniędze jest winny inflacji /chyba logiczne no chyba że ekonomia to nauka nielogiczna w co zaczynam wierzyć/

> [...]
>  pytania
> 1. dalczego rząd podejmuje decyzje o dodrukowaniu pieniędzy?

banki ale chyba centralne w poszczególnych krajach tylko na czyje polecenie dla przykładu w polsce NBP Skrzypek sam wpadł na pomysł aby od stycznia 2008 do stycznia 2009 dodrukować 15mld zł

> 2. czy decyzję o dodrukowaniu pieniędzy podejmuje rząd czy NBP?

Podejmuja banki komercyjne lekko stymulowane przez NBP

to co pkobp, wbk, bre itd mają swoje drukarnie do drukowania pieniędzy? chyba żartujesz, albo nie wiesz co piszesz

> 3. jeżeli NBP podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce
osiągnąć
> dodrukowaniem pieniędzy?

Zwiekszenie konsumpcji w celu pobudzenie gospodarki.

gdyby drukowanie zwiększało konsumpcję to drukowanie kasy byłoby lekiem na każdy kryzys, to nie chodzi o konsumpcję uwaga przykład:
państwo X drukuje 100 zł i wprowadza je na rynek przez urzędników i zamówienia publiczne, urzędnicy muszą coś jeść itd więc te 100zł wymieniane jest przez państwo ze społeczeńtwem na wyżywienie urzędników (władzy i darmozjadów z nimi związanych) aby część z tych 100zł wróciła do państwa X musi ono nałożyć podatki na społeczeństwo z którym wymienia się pieniędzmi i tak część z tych 100zł wraca do państwa ale pozostałę nie wracają w kutek czego państwo X ma braki i władza zaczyna głodować więc wpada na pomysł dodrukujmy pieniędzy brakujących tak żeby społęczeńtwo się nie dowiedziało ile drukujemy i tak GUS podaje inflację ze wzrotu cen żywności która wynosi ok 4,5% a państwo drukują kasę tworzy inflację na poziomie 15%
czyste oszutwo :) ale ciemny i zastraszony lud wszystko kupi :)))))

> 4. jeżeli rząd podejmuje decyzję to na jakiej podstawie i co chce
osiągnąć
> dodrukowaniem pieniędzy?

Szczesc boze rzad nic nie drukuje

ale bank drukuje na polecenie rządu

> [...]

NBP decyduje tylko o przyroscie "papieru" ktory stanowi od 5-15% pieniedzy w roznych krajach. To sa "fistaszki"

decyduje dlatego ponieważ rządowi brakuje pieniędzy z tej protej przyczyny że między innymi żywność surowce powstają bez wpływu pieniądza, ropa jest i już gaz jest i już, zboże to woda i słońce i na dodatek co roku bez inflacji zboże rośnie i jak rząd dziś kupi dobra konsumpcyjne i ściągnie część kay w potaci podatków to zaczyna mu brakować na kolejny rok bo dobra konsumpcyjne są niezależne od pieniędzy i tak co roku trzeba drukować bo władza musi zrobić z ciemniaków matołów :))))

> [...]

dzieki temu nie oplaca sie "chomikowanie" i urealnia sie wartosci dobr np wynagrodzen

tu nie chodzi o urealnianie czy "chomikowanie" chodzi o to że jednym kończy się kasa a inni ją mają i mają dobra konsumpcyjne ci co nie mają kasy chcąc ją mieć i wymienić ze społeczeństwem na dobra konsumpcyjne muszą sobie je wydrukować a że władza drukuje pieniądze i ona stoi na straży aby nikt inny tego nie robił tak więc jest to jednostronne dymanie ciemnego społeczeństwa
 to tyle wykładu :))))

Data: 2009-06-29 22:07:38
Autor: Jan Strybyszewski
inflacja
olob kowalski pisze:

[...]

Inflacja NIE JEST WZROSTEM ILOSCI PIENIADZA kto cie oszukal ?
Wystarczy pogloska o wejsciu ruskich do polski i masz inflacje bez zwiekszenia podazy pieniadza.

[...]

Na orzeszki :) Masa pieniadza w kraju MUSI rosnac wzrast ze wzrostem PKB
jestes wstanie pojac ze liczba pieniadza moze spasc wystarczy pare niesplaconych kredytow ?

[...]

Wiem doskonale. Banki kreuja pieniadz z niczego. Dopisuja sobie do twojego konta 10tys pozyczki ot tak poprostu, yslales ze musza miec depozyty ?

gdyby drukowanie zwiększało konsumpcję to drukowanie kasy byłoby lekiem na każdy kryzys, to nie chodzi o konsumpcję

Jest lekime na kazdy kryzys inflacja wywoluje obieg pieniadza.
Jesli podaz pieniadza jest stala w kryzysowym momencie pieniadz znika z rynku.

[...]

Panstwo i rzad nie tworza zadnych wirtualnych pieniedzy

ale bank drukuje na polecenie rządu

Wydaje ci sie

[...]

Panstwo pozyza pieniadze od ludzi obligacje i bony.

[...]

Szkoda ze nie realny

Data: 2009-06-29 22:34:26
Autor: Michal Grzechowiak
inflacja
Jan Strybyszewski pisze:
gdyby drukowanie zwiększało konsumpcję to drukowanie kasy byłoby lekiem na każdy kryzys, to nie chodzi o konsumpcję

Jest lekime na kazdy kryzys inflacja wywoluje obieg pieniadza.

Byłbym ostrożny z takimi kategorycznymi sądami. Gdyby to była prawda, nie mielibyśmy żadnych kryzysów :).

Pozdr.
Michał

Data: 2009-06-30 09:43:58
Autor: Jan Strybyszewski
inflacja
Michal Grzechowiak pisze:
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Chlopie antybiotyk jest lekiem ale nikt nie pisze ze nie ma grypy na swiecie prawda ?

Data: 2009-06-30 12:53:43
Autor: Michal Grzechowiak
inflacja
Jan Strybyszewski pisze:
Chlopie antybiotyk jest lekiem ale nikt nie pisze ze nie ma grypy na swiecie prawda ?

Możesz podać konkretne przykłady recesji, z których udało się wyjść zwiększając mocno podaż pieniądza w krótkim czasie?

Pozdr.
Michał

Data: 2009-06-30 09:05:20
Autor: olob kowalski
inflacja
olob kowalski pisze:

> [...]

Wystarczy pogloska o wejsciu ruskich do polski i masz inflacje bez zwiekszenia podazy pieniadza.

taka jest deficja inflacji wzrost iloci pieniędzy na rynku

> [...]

jestes wstanie pojac ze liczba pieniadza moze spasc wystarczy pare niesplaconych kredytow ?

a gdzie znikają niby te pieniądze? ktoś je spala, znikają w czarną dziurę?

Wiem doskonale. Banki kreuja pieniadz z niczego. Dopisuja sobie do twojego konta 10tys pozyczki ot tak poprostu, yslales ze musza miec depozyty ?

ale depozyt bierze się z wpłaconych przez ludzi pieniędzy a nie przez wydrukowanie ich sobie bo w takim przypadku gdyby banki same sobie tworzyły depozyty to wpłaty ludzi nie byłyby potrzebne

> [...]
Jesli podaz pieniadza jest stala w kryzysowym momencie pieniadz znika z rynku.

obieg? raczej dopływ tak jak w oda w wannie przy odkręconym wypływie z jednej strony drukujemy tam gdzie kran a z drugiej wypływają gdzie dziura w wannie
tylko pytanie jest następujące gdzie podziewają się pieniądze które wypłyną z wanny? dlaczego ich brakuje i gdzie się podziewają?

> [...]
> czyste oszutwo :) ale ciemny i zastraszony lud wszystko kupi :)))))

Panstwo i rzad nie tworza zadnych wirtualnych pieniedzy

tylko ci się tak zdaje :))))))

> ale bank drukuje na polecenie rządu

Wydaje ci sie

chciałbym żeby mi się wydawało :))

> [...]

Panstwo pozyza pieniadze od ludzi obligacje i bony.

zgadza się to jedna z form ściągnięcia nieobowiązkowego pieniędzy na potrzeby "państwa"

Szkoda ze nie realny

czy nie realny to się okaże :))

Data: 2009-06-30 11:56:08
Autor: Jan Strybyszewski
inflacja
olob kowalski pisze:

taka jest deficja inflacji wzrost iloci pieniędzy na rynku

To chyba w szkolach Miltona... nie sluchaj go ...

ale depozyt bierze się z wpłaconych przez ludzi pieniędzy a nie przez wydrukowanie ich sobie bo w takim przypadku gdyby banki same sobie tworzyły depozyty to wpłaty ludzi nie byłyby potrzebne

Bo nie sa,  tadam niespodzianka :)

[...]

Gdyby byla stala liczba pienidza jego wartosc roslaby najbardziej wtedy gdy jest wyjete z obiegu.  Zastanow sie do czego to doprowadzi

Data: 2009-06-30 13:58:14
Autor: Duch
inflacja
"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:h2cnif$2vh$1inews.gazeta.pl...

[...]

Wydaje mi sie ze wplaty ludzi sa potrzebne.
Po to zeby bank mógł dac kredyt, musi miec pokrycie w depozycie.
Ale uwaga, tylko okreslony procent np. 15%.
Po to jest depozyt jest potrzebny.
Taka jest moja wiedza.

Pozdr,
Duch

Data: 2009-06-30 20:34:49
Autor: olob kowalski
inflacja
olob kowalski pisze:

> [...]

Gdyby byla stala liczba pienidza jego wartosc roslaby najbardziej wtedy gdy jest wyjete z obiegu.  Zastanow sie do czego to doprowadzi

na razie zastanów się i odpowiedz na pytanie gdzie te pieniądze które podobno ubywają gdzie one się podziewają gdzie znikają i nie uciekaj od odpowiedzi :))))) jak odpowiesz wtedy ja się zastanowię nad twoim pytaniem --

Data: 2009-06-30 10:35:38
Autor: Ireneusz Wik
inflacja
Na orzeszki :) Masa pieniadza w kraju MUSI rosnac wzrast ze wzrostem PKB
[...]

musi to czlowiek umrzec
bawisz sie w demagogie

radze sprawdzic wzor na rownowage pieniedzy i towarow - z tego co pamietam jest tam kilka innych czynnikow jak na przyklad szybkosc obiegu pieniadza
> [...]

Jest lekime na kazdy kryzys inflacja wywoluje obieg pieniadza.
Jesli podaz pieniadza jest stala w kryzysowym momencie pieniadz znika z rynku.

obieg to nie jest ilosc ....

IWSP

--

inflacja