inflacja a czynsz

Data: 2013-12-25 02:05:26
Autor: pilocik
inflacja a czynsz

Wynajmuję lokale kilku firmom, zgodnie z zapisem w umowach mam prawo co rok podnosić czynsz o wysokość inflacji, jednak do tej pory przez kilka lat ( biorąc pod uwagę kondycję tych firm jak i koniunkturę z tego nie korzystałem)
jednak w tm roku chcę to zrobić.
Czy wystarczy wysłać tym firmom informację czy tez powiadomienie o zmianach w wysokości czynszu ?
Jak powinno brzmieć takie pismo ?

Data: 2013-12-25 02:30:47
Autor: Liwiusz
inflacja a czynsz
W dniu 2013-12-25 02:05, pilocik pisze:

WynajmujÄ™ lokale kilku firmom, zgodnie z zapisem w umowach mam prawo co
rok podnosić czynsz o wysokość inflacji, jednak do tej pory przez kilka
lat ( biorÄ…c pod uwagÄ™ kondycjÄ™ tych firm jak i koniunkturÄ™ z tego nie

Zamieść odpowiednie zapisy z umowy.

--
Liwiusz

Data: 2013-12-26 13:41:36
Autor: pilocik
inflacja a czynsz

Jak powinno brzmieć takie pismo ?

Zamieść odpowiednie zapisy z umowy.

Czyli pismo :
"zgodnie z umowa najmu zawartą w ... pomiędzy ...
informuję, że zgodnie z $x powyższej umowy czynsz za wynajem lokalu od 1.1.2013 wzrośnie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "

będzie wystarczające ?

Data: 2013-12-26 13:53:19
Autor: .B:artek.
inflacja a czynsz
W dniu 26 gru 2013 13:41, pilocik pisze:
Czyli pismo :
"zgodnie z umowa najmu zawartą w ... pomiędzy ...
informujÄ™, ĹĽe zgodnie z $x powyĹĽszej umowy czynsz za wynajem lokalu od
1.1.2013 wzrośnie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "

będzie wystarczające ?

Od 1.1.2014 r.
Podaj jeszcze źródło, w oparciu o które podajesz wielkość inflacji. Powinien to być wskaźnik GUS-u, chyba że w umowie masz napisane co innego.

--
..B:artek.

Data: 2013-12-27 07:00:11
Autor: Kris
inflacja a czynsz
W dniu czwartek, 26 grudnia 2013 13:41:36 UTC+1 użytkownik pilocik napisał:
wzro¶nie o stawkę inflacji tj. x% i będzie wynosił xxx zł "
Jak± stawkęw inflacji?
Z 2000r czy może z 2009 czy może jednak z 2013?

Data: 2013-12-27 20:27:18
Autor: Ajgul
inflacja a czynsz

Użytkownik "Kris" <kszysztofc@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:95af3b16-d0ca-4138-b460-99addd654c1fgooglegroups.com...
[...]

Ludzie uwielbiaj± sobie utrudniać życie... Niech napisze, że zwiększy się o 5% i koniec.
Zreszt±, po jak± ci to cholerę wkładać sobie łeb w chom±to? Zrób umowę na rok, a w nowej podnie¶ czynsz o ile chcesz i o ile kto¶ akceptuje.

Aygool

Data: 2013-12-27 21:50:06
Autor: Gotfryd Smolik news
inflacja a czynsz
On Fri, 27 Dec 2013, Ajgul wrote:

Ludzie uwielbiaj± sobie utrudniać życie... Niech napisze, że zwiększy
się o 5% i koniec.

  Co¶ przeoczyłe¶ - nie może, je¶li *już* jest zwi±zany umow±.

Zreszt±, po jak± ci to cholerę wkładać sobie łeb w chom±to? Zrób umowę na rok,

  No to musi wypowiedzieć stare.
  A wtedy dla odmiany:
- być może czę¶ć zainteresowanych powie "spadaj, wychodzę"
- być może s± tacy którym to akurat by pasowało, tylko sami wol±
  nie płacić (czy to kar umownych czy za okres wypowiadania
  czy za co tam w umowie może być okazja)

a w nowej podnie¶ czynsz o ile chcesz i o ile kto¶ akceptuje.

  Ototo :)
  Jemu jest wygodniej skorzystać z isniej±cej umowy - bo wtedy,
jak kto¶ postanowi się "zbuntować", to on będzie wypowiadaj±cym
umowę (na którym najczę¶ciej wisz± obowi±zki).

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-12-28 15:30:29
Autor: pilocik
inflacja a czynsz

  Jemu jest wygodniej skorzystać z isniej±cej umowy - bo wtedy,
jak kto¶ postanowi się "zbuntować", to on będzie wypowiadaj±cym
umowę (na którym najczę¶ciej wisz± obowi±zki).

pzdr, Gotfryd

Dokładnie jest tak, jak kolego napisałe¶

umowy z najemcami mam długoterminowe, zatem chyba oczywiste jest, że w moim interesie jest ich utrzymanie a skorzystanie tylko z zapisu o podwyżkę "inflacyjn±" bo taki zapis w umowach mam.
W innych przypadkach mogło by doj¶ć do sytuacji w której najemcy zechc± negocjować warunki kolejnej umowy lub co gorsza wyprowadzić się, a nie muszę dodawać że obecnie o dobrego wynajmuj±cego łatwo nie jest ;)

Dzięki za podpowiedzi.

Pozdrawiam

Data: 2013-12-29 00:46:47
Autor: Ajgul
inflacja a czynsz

Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomo¶ci news:Pine.WNT.4.64.1312272146530.3644quad...
[...]

Jak kto¶ chce odej¶ć, to odejdzie, byle rachunki zapłacił.
W Krakowie zawsze kto¶ się znajdzie na miejsce odchodz±cego, nie ma aż takiej presji na "umowę za wszelk± cenę".
Ja zawsze mówię ludziom, tyle i tyle co¶ podskoczyło, będzie tak i siak - bierzecie, czy wychodzicie? Ale robię to kilka miesięcy przed końcem i ZAWSZE staram się mieć umowy na rok, kończ±ce się we sierpniu. Kiedy¶ miałem na czas nieoznaczony i mi 3 ludków wymówiło w czerwcu. I były słabe wakacje ;)

Aygool

inflacja a czynsz