(info) mBank i zmiany w TOiP

Data: 2010-04-12 08:04:04
Autor: xbartx
(info) mBank i zmiany w TOiP

Jednak mBank nie zaryzykował i można powiedzieć poszedł w ślady Aliora. Za 5 pln mamy wypłaty z wszystkich bankomatów w pl gratis. Szkoda, bo myślałem że znowu będą chcieli być niekwestionowanym liderem, no ale dobre i to.

http://www.mbank.pl/blog/artykul,623,zmiana-taryfy-prowizji-i-oplat.html

--
xbartx

Data: 2010-04-12 01:37:51
Autor: krzysztofsf
(info) mBank i zmiany w TOiP
On 12 Kwi, 10:04, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Jednak mBank nie zaryzykowa³ i mo¿na powiedzieæ poszed³ w ¶lady Aliora.
Za 5 pln mamy wyp³aty z wszystkich bankomatów w pl gratis. Szkoda, bo
my¶la³em ¿e znowu bêd± chcieli byæ niekwestionowanym liderem, no ale
dobre i to.

http://www.mbank.pl/blog/artykul,623,zmiana-taryfy-prowizji-i-oplat.html

--
xbartx

Pytanie jak bedzie mozna aktywowac i deaktywowac ta usluge - w
systemie brak opcji.
Brak rowniez dla innych kart niz podstawowa do e-konta - zwlaszcza
brakuje dla karty Izzy.

Data: 2010-04-12 10:49:41
Autor: W³odziu
(info) mBank i zmiany w TOiP

U¿ytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisa³ w wiadomo¶ci news:hpuk5k$6dn$2inews.gazeta.pl...

Jednak mBank nie zaryzykowa³ i mo¿na powiedzieæ poszed³ w ¶lady Aliora.
Za 5 pln mamy wyp³aty z wszystkich bankomatów w pl gratis. Szkoda, bo
my¶la³em ¿e znowu bêd± chcieli byæ niekwestionowanym liderem, no ale
Czy ta opcja zostanie domy¶lnie w³±czona i trzeba z niej zrezygnowaæ je¿eli siê jej nie chce? Czy jest domy¶lnie wy³±czona i je¿eli siê chce z niej korzystaæ to trzeba ja w³±czyæ?

Data: 2010-04-12 12:25:09
Autor: darnok
(info) mBank i zmiany w TOiP
On 2010-04-12 10:49, W³odziu wrote:
[...]

na prnews.pl napisano ze domyslnie wylaczona i wtedy masz bezplatne to co teraz - euronety, bzwk, cah4you itp.
Jak wlaczysz i bedzie zdzieralo 5zl miesiecznie to bezplatne wszystkie.
Wlaczanie wylaczanie ma byc przez WWW.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-04-12 10:52:14
Autor: xbartx
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Mon, 12 Apr 2010 12:25:09 +0200, darnok napisał(a):

[...]

Przy takiej wygodzie jak włączanie/wyłączanie przez internet, to jest nawet lepiej niż w Aliorze. Jadąc np na wakacje, można sobie włączyć i się nie przejmować a po powrocie jak będzie się kończył miesiąc to wyłączyć. W sumie całkiem ciekawe rozwiązanie.

--
xbartx

Data: 2010-04-12 13:06:47
Autor: Liwiusz
(info) mBank i zmiany w TOiP
xbartx pisze:
[...]

   Albo - jak ktoÅ› ma możliwość - jak bÄ™dzie już musiaÅ‚ wypÅ‚acić w obcym bankomacie, to wÅ‚Ä…czy sobie tÄ™ usÅ‚ugÄ™, i za cenÄ™ jednorazowej wypÅ‚aty bÄ™dzie miaÅ‚ wszystkie za darmo przez miesiÄ…c.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-13 14:35:47
Autor: Paweł Muszyński
(info) mBank i zmiany w TOiP
W dniu 2010-04-12 13:06, Liwiusz pisze:
xbartx pisze:
[...]

Albo - jak ktoś ma możliwość - jak będzie już musiał wypłacić w obcym
bankomacie, to włączy sobie tę usługę, i za cenę jednorazowej wypłaty
będzie miał wszystkie za darmo przez miesiąc.

Pewnie wprowadzą, że po włączeniu zmiana obowiązuje od północy...

--
Paweł Muszyński
Skateshop http://sklep.e-street.pl

Data: 2010-04-12 18:50:35
Autor: Mithos
(info) mBank i zmiany w TOiP
W dniu 2010-04-12 10:04, xbartx pisze:
[...]

Niestety obecnie jest to oferta mocno przeciÄ™tna. IMO nadal jest daleko za Aliorem, gdzie po prostu rachunek bieżący jest oprocentowany 2,5%  w skali miesiÄ…ca.

Jeżeli ktoś na ROR trzyma min. 2k PLN to Alior wychodzi 0 PLN. Przy większych kwotach Alior wychodzi korzystniej niż każdy bank, gdzie wszystko jest darmowe.

Tak wiem, można trzymać pieniądze na rachunkach oszczędnościowych itp. tym niemniej pewnie każdy potrzebuje mieć jakąś tam stałą kwotę do dyspozycji i przeważnie jest to ciut więcej niż 2k PLN.

--
Mithos

Data: 2010-04-12 17:30:42
Autor: xbartx
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Mon, 12 Apr 2010 18:50:35 +0200, Mithos napisał(a):

Niestety obecnie jest to oferta mocno przeciętna. IMO nadal jest daleko
za Aliorem, gdzie po prostu rachunek bieżący jest oprocentowany 2,5%  w
skali miesiÄ…ca.

Tutaj się nie zgodzę, bo w mBanku są przecież jednodniówki i więcej z nich dostaniemy niż w Aliorze (4 emax+ też są tam jakimś rozwiązaniem). Te wypłaty będzie można włączać i wyłączać według uznania z poziomu www w Aliorze takie opcji nie ma. W Aliorze mamy za to pakiet "pomocni fachowcy" także mBank tutaj odstaje. mBankowe www działa i nie psuje się tak często jak Aliorowe. W mBanku mamy do wyboru Visa i MC w Aliorze tylko MC. No i bardziej prawdopodobne, że ktoś ma konto w mBanku niż Aliorze z racji poważnej różnicy wieku tych banków, więc nie będzie musiał latać i otwierać nowego konta a wiadomo, że dla niektórych to wysiłek ponad przeciętny ;)

Generalnie szkoda, że mBank nie zaatakował tylko zrównał się mniej więcej z ofertą Aliora. No ale zobaczymy co czas pokaże.

Data: 2010-04-13 01:21:41
Autor: MM
(info) mBank i zmiany w TOiP
On 12 Kwi, 19:30, xbartx <b...@hashzero.net> wrote:
Dnia Mon, 12 Apr 2010 18:50:35 +0200, Mithos napisa³(a):

> Niestety obecnie jest to oferta mocno przeciêtna. IMO nadal jest daleko
> za Aliorem, gdzie po prostu rachunek bie¿±cy jest oprocentowany 2,5%  w
> skali miesi±ca.

Te wyp³aty bêdzie mo¿na w³±czaæ i wy³±czaæ wed³ug uznania z poziomu www w

Niezupe³nie:
V.2.  Us³uga mo¿e zostaæ wy³±czona (dezaktywowana) przez  Klienta
mBanku w dowolnym
momencie jej trwania, poprzez kontakt telefoniczny z operatorem
mLinii.

MM

Data: 2010-04-13 08:11:49
Autor: olgierd
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Mon, 12 Apr 2010 17:30:42 +0000, xbartx napisa³(a):

W Aliorze mamy za to pakiet "pomocni fachowcy" tak¿e mBank tutaj
odstaje.

Pytanie jak to dzia³a. Czy kto¶ testowa³ tych fachowców?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
[reklama] gdzie zrobiæ zdjêcie we Wroc³awiu? ==> http://foto-krzyki.pl

Data: 2010-04-13 11:41:33
Autor: xbartx
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Tue, 13 Apr 2010 08:11:49 +0000, olgierd napisał(a):

Pytanie jak to działa. Czy ktoś testował tych fachowców?

Na grupie chyba jeszcze nic nie było, albo ja przegapiłem.

--
xbartx

Data: 2010-04-13 14:53:01
Autor: Michal_Ko
(info) mBank i zmiany w TOiP
olgierd pisze:
Dnia Mon, 12 Apr 2010 17:30:42 +0000, xbartx napisa³(a):

W Aliorze mamy za to pakiet "pomocni fachowcy" tak¿e mBank tutaj
odstaje.

Pytanie jak to dzia³a. Czy kto¶ testowa³ tych fachowców?

Bior±c pod uwagê to, ¿e organizuje to Mondial, to zapewne dzia³a ca³kiem w porz±dku. Dobry znajomy korzysta³ w ramach tego jeszcze jako¶ na samym pocz±tku (w lutym) w ramach assistance na samochód- roz³adowany akumulator. Podobno ca³kiem sprawnie i szybko siê wszystko odby³o.

Ja kiedy¶ dzwoni³em tam- z uwagi na chwilowy brak dostêpu do sieci- ¿eby siê dowiedizeæ gdzie znajdê najbli¿sz± 24h aptekê w Krakowie. No i te¿ otrzyma³em t± informacjê.

Generalnie us³uga ca³kiem ciekawa, limity kwotowe wystarczaj±ce (1500z³ na lekarza, 200 EUR na samochód, 900z³ na specjalistê w domu), chocia¿ mogliby "wspieraæ" samochody max ~15 a nie 10 letnie, podobnie z RTV i AGD (gdzie w zasadzie trudno siê za³apaæ, bo ma byæ "po gwarancji, nie starsze ni¿ 5 lat").

--
Micha³

Data: 2010-04-13 23:27:52
Autor: Mithos
(info) mBank i zmiany w TOiP
W dniu 2010-04-12 19:30, xbartx pisze:
[...]

Jednodniowa lokata to nie jest to samo co oprocentowany rachunek. eMax+ to żadne rozwiązanie.
Tak jak pisałem : potrzebuję mieć dostęp do swoich pieniędzy bez konieczności logowania się do internetu, wyłączania lokat, przelewania pieniędzy z rachunków oszczędnościowych, telefonowania itp. W mBank takie pieniądze leżą na 0%, w Alior na 2,5% skutecznie niwelując opłatę za kartę (pewnym rozwiązaniem w mBank jest po prostu kredyt odnawialny, wtedy nic nie płacimy, a za 50 PLN rocznie mamy stały dostęp do 5k PLN - musimy go tylko szybko spłacać ale przy większych kwotach może to wyjść mniej korzystnie).

Sama usługa aktywowania i wyłączania bez prowizyjnych bankomatów nie jest taka prosta i wymaga telefonowania, co w sumie też kosztuje.

Wybór Visa/MC jest IMO całkowicie bez znaczenia. Obie karty mają praktycznie taką samą akceptowalność (pomijając egzotyczne kraje), więc to raczej kwestia co kto lubi.

Z drugiej strony "pomocni fachowcy" to pewnie taka abstrakcja, coś takiego jest ale nikt z tego nie będzie korzystał.

Alior wypada także korzystniej w przypadku KK, no i przede wszystkim posiada oddziały.

IMO nadal Alior > mBank

--
Mithos

Data: 2010-04-14 10:33:11
Autor: Piotr Gałka
(info) mBank i zmiany w TOiP

Użytkownik "Mithos" <fake@adres.pl> napisał w wiadomości news:hq2nks$u14$1news.onet.pl...
[...]

W Polbanku pieniądze w każdej chwili dostępne leżą na 4,25%.
P.G.

Data: 2010-04-14 09:01:40
Autor: xbartx
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Wed, 14 Apr 2010 10:33:11 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

W Polbanku pieniądze w każdej chwili dostępne leżą na 4,25%. P.G.

Ale nie za 5 pln/m-c z wszystkich bankomatów, więc chyba nie trafiłeś.

--
xbartx

Data: 2010-04-14 11:39:25
Autor: Piotr Gałka
(info) mBank i zmiany w TOiP

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:hq409k$sb4$2inews.gazeta.pl...
Dnia Wed, 14 Apr 2010 10:33:11 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

W Polbanku pieniądze w każdej chwili dostępne leżą na 4,25%. P.G.

Ale nie za 5 pln/m-c z wszystkich bankomatów, więc chyba nie trafiłeś.

Fakt (klapki na oczach). Nie skojarzyłem, że Alior pewnie tak ma.
P.G.

Data: 2010-04-14 09:03:37
Autor: jureq
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Wed, 14 Apr 2010 10:33:11 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

W Polbanku pieniądze w każdej chwili dostępne leżą na 4,25%.

.... i czekają aż Grecja ogłosi bankructwo ....

Data: 2010-04-14 11:44:13
Autor: Piotr Gałka
(info) mBank i zmiany w TOiP

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:hq40d9$ksg$1news.onet.pl...
Dnia Wed, 14 Apr 2010 10:33:11 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

W Polbanku pieniądze w każdej chwili dostępne leżą na 4,25%.

... i czekają aż Grecja ogłosi bankructwo ....

W poniedziałek miałem je zabrać, ale podobno po piątkowych decyzjach Europy jest jakieś odroczenie.
Od dłuższego czasu się gryzę gdzie jest granica rozsądnego ryzyka - głównie chodzi o te 6.5% bez Belki.
P.G.

Data: 2010-04-14 11:06:54
Autor: jureq
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Wed, 14 Apr 2010 11:44:13 +0200, Piotr Gałka napisał(a):

... i czekają aż Grecja ogłosi bankructwo ....

W poniedziałek miałem je zabrać, ale podobno po piątkowych decyzjach
Europy jest jakieÅ› odroczenie.
Od dłuższego czasu się gryzę gdzie jest granica rozsądnego ryzyka -
głównie chodzi o te 6.5% bez Belki.

Ja skapitulowałem właśnie w piątek.

Data: 2010-04-14 13:21:51
Autor: Piotr Gałka
(info) mBank i zmiany w TOiP

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:hq47ke$b3c$1news.onet.pl...
[...]

Też bym to zrobił, gdybym śledził informacje na bieżąco, ale nie śledziłem - grozi mi przegapienie momentu i się okaże, że wszystko co naliczą może być wirtualne.
P.G.

Data: 2010-04-14 16:58:26
Autor: xbartx
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Tue, 13 Apr 2010 23:27:52 +0200, Mithos napisał(a):

Wybór Visa/MC jest IMO całkowicie bez znaczenia. Obie karty mają
praktycznie taką samą akceptowalność (pomijając egzotyczne kraje), więc
to raczej kwestia co kto lubi.

No tak nie do końca, bo w Aliorze darmowa jest Maestro a z nią to już różnie w niektórych bankomatach w pl. MC jest płatna, więc można powiedzieć, że z tych 5 pln/m-c robi się powiedzmy lekko ponad 6 pln.

Alior wypada także korzystniej w przypadku KK, no i przede wszystkim
posiada oddziały.

No ich oferta mocno zjechała w dół i aktualna IMO po prostu niczym specjalnym się nie wyróżnia a szkoda, bo zapowiadało się całkiem nieźle.

Data: 2010-04-12 19:07:04
Autor: Rafał
(info) mBank i zmiany w TOiP
W dniu 10-04-12 18:50, Mithos pisze:
Niestety obecnie jest to oferta mocno przeciętna. IMO nadal jest daleko
za Aliorem, gdzie po prostu rachunek bieżący jest oprocentowany 2,5% w
skali miesiÄ…ca.

Te 2.5% to chyba pozostaje traktować jako odszkodowanie za działanie tego "systemu" internetowego. Ja wysiadam.

--
Raf

Data: 2010-04-12 22:04:24
Autor: Marcin
(info) mBank i zmiany w TOiP
Witam

[...]

Ciekawe kiedy podobne zmiany w Multi.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2010-04-13 07:11:30
Autor: Jacek Osiecki
(info) mBank i zmiany w TOiP
Dnia Mon, 12 Apr 2010 22:04:24 +0200, Marcin napisa³(a):
[...]

Raczej ciekawe kiedy w mBanku to zadzia³a ;) Póki co nie widzê ¿adnej opcji
w interfejsie...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-13 12:47:37
Autor: perian
(info) mBank i zmiany w TOiP
In <news:slrnhs8691.sd5.joshuatau.ceti.pl>, Jacek Osiecki wrote:

Raczej ciekawe kiedy w mBanku to zadzia³a ;) Póki co nie widzê ¿adnej opcji
w interfejsie...

Bo jej nie ma, albo wniosek, albo mLinia. Wszystko jest w komunikacie. --
perian
Talk is cheap. Supply exceeds Demand.

Data: 2010-04-14 10:01:07
Autor: MrMrooz
(info) mBank i zmiany w TOiP
perian <perianWYTNIJTO@interia.pl> napisa³(a):
> [...]

opcji
> w interfejsie...

Bo jej nie ma, albo wniosek, albo mLinia. Wszystko jest w komunikacie.

Tyle ¿e wniosku we wnioskach w systemie transakcyjnym nie widzê, mo¿na go jedynie wype³niæ wchodz±c bezpo¶rednio do wniosku ze strony informacyjnej mBanku, pewnie po wype³nieniu pojawi siê w zapisanych.

Chyba ¿e ta przerwa 16go jest po to ¿eby dodaæ wniosek do listy dostêpnych wniosków albo nawet tak± opcjê w systemie - w koñcu w regulaminie jest info ¿e poprzez system transakcyjny mo¿na to aktywowaæ.

Pozdrawiam
Micha³ M

--

(info) mBank i zmiany w TOiP