informacja publiczna a tajemnica przedsiebiorcy

Data: 2015-01-02 10:11:24
Autor: Jarek Pudelko
informacja publiczna a tajemnica przedsiebiorcy
Dzien dobry

Poprosze o opinie w sprawie nastepujacej...

Chcialbym uzyskac w trybie "dostepu do informacji publicznej" tresc umowy dzierzawy czesciu budnku szkoly (wlasnosc gminy, szkola publiczna) zawartej pomiedzy wspomniana szkola, a szkola prywatna. Nie wiem czy bedzie w tym interes spoleczny czy tez nie - to sie okaze ;P
Pytanie klucz - czy taka informacja jest publiczna (dotyczy instytucji budzetowej) czy tez nie (szkola prywatna - tajemnica przedsiebiorcy)?

Wiem, ze najprosciej byloby zlozyc wniosek i od razu sie dowiem ale moze po prostu nie warto. Z tego co czytalem w sieci to zasadniczo mozna sie powolac na tajemnice przedsiebiorcy i odmowic dostepu do informacji publicznej. Oczywiscie przysluguje mi od tej odmowy odwolanie ale jesli sprawa jest z gory "przegrana" to szkoda czas.

pozdrawiam,

--
Jarek

Data: 2015-01-03 14:48:40
Autor: Marek Wisniewski
W dniu pi±tek, 2 stycznia 2015 10:21:01 UTC+1 użytkownik Jarek Pudelko napisał:
[...]

A po co Ci ta tresc ?

Data: 2015-01-05 09:35:14
Autor: Jarek Pudelko
informacja publiczna a tajemnica przedsiebiorcy
W dniu 2015-01-03 o 23:48, Marek Wisniewski pisze:

A po co Ci ta tresc ?

Mimo, ze nie musze to odpowiem :)
Chce skorelowac wplywy z tytulu najmu z wydatkami publicznej placowki.

Niemniej jednak nie odpowiedziales na zadane przeze mnie pytanie :)

--
Jarek

Data: 2015-01-05 13:13:03
Autor: Marek Wisniewski
W dniu poniedziałek, 5 stycznia 2015 09:41:01 UTC+1 użytkownik Jarek Pudelko napisał:
> [...]

Chce skorelowac wplywy z tytulu najmu z wydatkami publicznej placowki.

Niemniej jednak nie odpowiedziales na zadane przeze mnie pytanie :)

Kiedys tez chcialem poznac wplywy gminy z tytulu sprzedazy nieruchomosci.
Moj prawnik nie mial z tym trudnosci.

Data: 2015-01-06 13:57:46
Autor: grzech
W dniu 2015-01-02 o 10:11, Jarek Pudelko pisze:
[...]

Dla szkoły prywatnej może to być tajemnica przedsiębiorcy. Dla szkoły będącej własnością gminy tajemnicą być nie może. W związku z tym masz prawo do uzyskania informacji na temat umowy dzierżawy w trybie dostępu do informacji publicznej.

informacja publiczna a tajemnica przedsiebiorcy