informacje o ladowaniach

Data: 2012-06-10 00:03:36
Autor: realista
informacje o ladowaniach
Mieszkam w mieście gdzie jest ten euro-cyrk i niestety tutaj lądujące samoloty przelatują nad całym miastem. Dziś jest strasznie wzmożony ruch, praktycznie co godzinę coś schodzi do lądowania. Wiem że są jakieś stronki gdzie można zobaczyć co to i skąd to leci, poratujecie linkiem?

Data: 2012-06-10 06:03:36
Autor: F.J.
informacje o ladowaniach
gdzie można zobaczyć co to i skąd to leci, poratujecie linkiem?

http://pl.uefa.com/uefaeuro/index.html

wybierz: Twoje Miasto, Local a potem flights

FJ

Data: 2012-06-10 11:25:22
Autor: realista
informacje o ladowaniach

Użytkownik "F.J." <F.J_pilot@kaleka.edu.pl> napisał w wiadomości news:jr16as$i1n$1inews.gazeta.pl...
>gdzie można zobaczyć co to i skąd to leci, poratujecie linkiem?

http://pl.uefa.com/uefaeuro/index.html

wybierz: Twoje Miasto, Local a potem flights

Nie mam pojęcia gdzie Ty to widzisz, strona jest zagmatwana, zmieniłem na angielski, skoro podawałeś mi w tym języku info, ale dalej nic.
Natrafiłem jedynie na:
http://www.uefa.com/uefaeuro/season=2012/hostcountries/poland/city=2556/index.html#transports
gdzie nie ma nic o rozkładach lotów

Data: 2012-06-10 17:56:02
Autor: F.J.
informacje o ladowaniach
Nie mam pojęcia gdzie Ty to widzisz, strona jest zagmatwana, zmieniłem na

jako masz przeglądarke?

FJ

Data: 2012-06-10 08:04:50
Autor: twistedme
informacje o ladowaniach

Użytkownik "realista" <realizm@in.the.net> napisał w wiadomości news:4fd3c841$0$1311$65785112news.neostrada.pl...
[...]

http://www.flightradar24.com/

pozdrawiam

Data: 2012-06-10 16:58:48
Autor: realista
informacje o ladowaniach
Użytkownik "twistedme" <twistedme@o2.pl> napisał w wiadomości news:4fd438fe$0$1304$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Fajne i to właśnie chyba kiedyś widziałem, ale nie ma przekłamań na tej stronie i są tam naprawdę wszystkie loty? Pokazało coś na mapce nad Poznaniem, gdy akurat widziałem schodzący samolot do lądowania, ale wyświetlił się kurs do Frankfurtu(?) Może tych na niskim pułapie już nie pokazują? Jak to jest?

Data: 2012-06-10 21:02:25
Autor: Delfino Delphis
informacje o ladowaniach
realista wrote:

Fajne i to właśnie chyba kiedyś widziałem, ale nie ma przekłamań na tej
stronie i są tam naprawdę wszystkie loty?

Na pewno nie ma wszystkich lotów. Ten system pokazuje tylko samoloty wyposażone w ADSB, czyli wysyłające aktywnie swoją pozycję do odbiorników, a nie jest to wyposażenie obowiązkowe w Polsce.

Data: 2012-06-11 13:32:32
Autor: realista
informacje o ladowaniach

Użytkownik "Delfino Delphis" <DelfinoD@wytnijto.op.pl> napisał w wiadomości news:jr2r02$pij$1inews.gazeta.pl...
realista wrote:

[...]

No też właśnie mi się coś nie zgadzało, widząc na żywo samoloty "widmo" nieopisane na stronce :)
Tu lądują głównie eurosamoloty ;) Nie znam się na lotnictwie, czy ten system obowiązuje w wybranych krajach/obszarach/liniach lotniczych czy może od jakiejś wielkości samolotu?

Data: 2012-06-11 23:16:59
Autor: Delfino Delphis
informacje o ladowaniach
realista wrote:

Tu lądują głównie eurosamoloty ;) Nie znam się na lotnictwie, czy ten
system obowiązuje w wybranych krajach/obszarach/liniach lotniczych czy
może od jakiejś wielkości samolotu?

ADSB to system w którym samolot wysyła obliczoną przez siebie pozycję. Jest to alternatywny system dozorowania (alternatywny do radarów), przede wszystkim znacznie tańszy i nie wymagający skomplikowanej aparatury naziemnej.

Do tej pory na świece są tylko nieliczne miejsca, gdzie system ten jest obowiązkowy - m.in. stosuje się go w terenach górzystych, gdzie radary są bardzo nieskuteczne, czy w lotach oceanicznych (na Pacyfiku), gdzie z oczywistych powodów nie ma pokrycia radarowego.

Nie ma większego sensu instalowania go w samolotach latających lokalnie po Polsce, czy Europie, natomiast w dużych i kosztownych samolotach instaluje się go z tego prostego powodu, że to znikomy koszt przy kosztach takiego samolotu, a gdzieś tam zawsze może się przyda, gdyż zakłada się, że w przyszłości system ten może zastąpić radary i stać się obowiązkowym wyposażeniem.

Do poczytania: http://en.wikipedia.org/wiki/Automatic_dependent_surveillance-broadcast

Data: 2012-06-10 09:39:10
Autor: stabillo
informacje o ladowaniach

[...]

raz na godzine cos laduje? koszmar... ;)

Data: 2012-06-10 11:12:25
Autor: realista
informacje o ladowaniach
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:jr1iuv$118$1news.icm.edu.pl...

[...]

Nie wiem, może Ty jesteś głuchy, albo kochasz hałas, są różne zboczenia.
Wyobraź sobie że debilnie położone lotnisko w Poznaniu powoduje iż wszystkie samoloty przelatują nisko nad centrum powodując hałas.
Zazwyczaj lotów jest kilka dziennie, a teraz jest ich o wiele więcej. Wiem, że to jest pikuś i śmierdząca prowincja przy lotniskach typu Frankfurt czy Atlanta, ale tam chyba mają te porty lotnicze lepiej usytuowane.

Data: 2012-06-10 12:26:03
Autor: J.F.
informacje o ladowaniach
Dnia Sun, 10 Jun 2012 11:12:25 +0200, realista napisał(a):
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości
raz na godzine cos laduje? koszmar... ;)

Nie wiem, może Ty jesteś głuchy, albo kochasz hałas, są różne zboczenia.

Kolega zapewne o tym ze ... wezmy takie JFK w NY, 409 tys "aircraft
operation" rocznie, 1120 dziennie, niemal co minute jedna.
Heathrow - 481 tys. Okecie - 117 tys.

A ty narzekasz ze co godzine :-)

P.S. Przy ladowaniu halas chyba mniejszy niz przy starcie ? Ale startuja raczej w druga strone..

J.

Data: 2012-06-10 03:30:49
Autor: ArchieIl
informacje o ladowaniach
On 10 Cze, 12:26, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Okecie - 117 tys.

A ty narzekasz ze co godzine :-)

P.S. Przy ladowaniu halas chyba mniejszy niz przy starcie ?

Myślę, że to ma głębsze podłoże...

http://wiadomosci.wp.pl/kat,120074,title,Utajniony-upadek-bombowca-w-Poznaniu,wid,14559509,wiadomosc.html

Pozdrawiam.

Artur Górniak

Data: 2012-06-10 16:51:40
Autor: realista
informacje o ladowaniach

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:2izqzp5fsv3g.1rcpax9k9vojy$.dlg40tude.net...
[...]

Doskonale wiem o co mu chodziło i wyjaśniłem też, że obracamy się w innych realiach.
Tutejsza lokalizacja lotniska jest żałosna, a oni jeszcze je rozbudowują :|

A ty narzekasz ze co godzine :-)

Tak, bo zazwyczaj ląduje coś tylko raz na 2-3 godziny, a dziś to były takie chwile że chyba co 15 minut coś lądowało, co drugi samolot z irlandzką harfą.

P.S. Przy ladowaniu halas chyba mniejszy niz przy starcie ?
Ale startuja raczej w druga strone..

Startują i lądują pod wiatr, w Poznaniu wieją głównie zachodnie.

Data: 2012-06-10 16:59:53
Autor: TJ_Blues
informacje o ladowaniach
W dniu niedziela, 10 czerwca 2012 10:51:40 UTC-4 użytkownik realista napisał:

Tutejsza lokalizacja lotniska jest żałosna, a oni jeszcze je rozbudowują :|

Nie jest zle :-) Ja ma pod nosem:
http://skyvector.com/airport/CYTZ/Toronto-City-Centre-Airport

Lotnisko praktycznie w centrum miasta. Przyloty - odloty co kilka/kilkanascie minut. Jest to tylko lokalne lotnisko nie obslugujace duzych liniowcow.

> [...]

> Ale startuja raczej w druga strone..

Startują i lądują pod wiatr, w Poznaniu wieją głównie zachodnie.

No wlasnie :-) Czyli ze wzgledu na halas cierpia bardziej mieszkancy Przezmierowa a nie centrum.

Euro sie skonczy i znowu bedzie sielsko - anielsko. Moze i wrony beda przed Poznaniem zawracac :-) Panikujesz :-)

cheers

Data: 2012-06-10 17:32:40
Autor: P.B.
informacje o ladowaniach
On Sun, 10 Jun 2012 16:51:40 +0200, "realista" <realizm@in.the.net> wrote:
Tutejsza lokalizacja lotniska jest żałosna, a oni jeszcze je
rozbudowują :|

ROTFL

Nie jedź do Londynu. Heathrow to tak żałośnie zlokalizowali, że do lądowania podchodzi się od Greenwich, później nad centrum, Richmond, Hounslow i kilkaset metrów od ostatnich domów następuje przyziemienie. Zabudowa Hounslow ma ponad sto lat, więc to nie miasto obrosło lotnisko.

--
Pozdrawiam, P.B.

Data: 2012-06-10 21:38:29
Autor: KiloSierra
informacje o ladowaniach
W dniu 12/06/10 11:12, realista pisze:

[...]

oczywiscie twoj dom byl tam wczesniej niz lotnisko??

pytam retorycznie bo przeciez oczywiste jest, ze jak lotnisko bylo pierwsze, a ty wybierales miejsce zamieszkania to zdawałeś sobie sprawe, ze obok jest dworzec.... lotniczy

Data: 2012-06-11 13:34:37
Autor: realista
informacje o ladowaniach
Użytkownik "KiloSierra" <foru@10g.pl> napisał w wiadomości news:4fd4f7b2$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jaki dom? Mieszkam w bloku w centrum, co ma do tego lotnisko 8 km dalej? Po prostu wszystkie samoloty szorują prawie po dachach*

*oczywiście wrażenie subiektywne, są pewnie na wysokości 500m

Data: 2012-06-10 21:49:25
Autor: stabillo
informacje o ladowaniach

Użytkownik "realista" <realizm@in.the.net> napisał w wiadomości news:4fd46503$0$1297$65785112news.neostrada.pl...

Zazwyczaj lotów jest kilka dziennie, a teraz jest ich o wiele więcej. Wiem, że to jest pikuś i śmierdząca prowincja przy lotniskach typu Frankfurt czy Atlanta, ale tam chyba mają te porty lotnicze lepiej usytuowane.

Nie no , ja to doskonale rozumiem, trudno ludziom ze wsi , ktorzy przez ostatnie 1000 lat mieszkali na prowincji , nagle przyzywczaic sie do halasu.Przez to nie mozna budowac drog, lotnisk, ma byc sielsko i cichutko. Teraz jak sie juz uda przebic przez 20 stowarzyszen ktore nie chca drogi "bo smierdzi i glosno"  , trzeba ja obwarowac ekranami, dziwie sie ze swietokrzyska i aleje w wwa sa jeszcze bez ekranow, ludzie wprowadzili sie do miast i teraz chce miec cicho jak na wsi, swierze powietrze, czysta wode, kurort najlepiej . Kolejny raz potwierdza sie powiedzenie ze ludzi ze wsi latwo wyciagnac, ale wies z nich, znacznie trudniej. Nieurulony w smutku, wspoczuje Ci tak daleko idacej wrazliwosci i egoizmu.

Data: 2012-06-11 13:36:21
Autor: realista
informacje o ladowaniach
Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:jr2to5$nps$1news.icm.edu.pl...

[...]

Lecz się przygłupie, słyszałeś w ogóle o czymś takim jak zanieczyszczenie hałasem, albo światłem? Pewnie pojęcia są Ci obce, bo Ty taki miastowy i pewnie z tych co kupują sobie mieszkanie obok oczyszczalni ścieków, żeby bardziej poczuć klimat wielkomiejski. A do Twojej wiadomości buraku, nigdy nie mieszkałem na wsi. Ciekawe gdzie Ty mieszkasz, przy elektrowni z widokiem na trasę szybkiego ruchu i jeszcze sobie chwalisz, bo teraz wyrwałeś się ze wsi?

Data: 2012-06-11 23:59:35
Autor: stabillo
informacje o ladowaniach

Użytkownik "realista" <realizm@in.the.net> napisał w wiadomości news:4fd5d840$0$1232$65785112news.neostrada.pl...

nie mieszkałem na wsi. Ciekawe gdzie Ty mieszkasz, przy elektrowni z widokiem na trasę szybkiego ruchu i jeszcze sobie chwalisz, bo teraz wyrwałeś się ze wsi?

dzieki za potwierdzenie tezy ktora przedlozylem.

st.

Data: 2012-06-12 02:36:42
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
informacje o ladowaniach
Powitanko,

Nie no , ja to doskonale rozumiem, trudno ludziom ze wsi , ktorzy przez
ostatnie 1000 lat mieszkali na prowincji

Ludzie tyle nie zyja;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-06-12 18:27:15