[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?

Data: 2013-07-31 21:56:33
Autor: geos
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?
czy ktoś wie może, czy wzdłuż otwieranego jutro odcinka trasy S2 konotopa-krakowska

http://warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34862,14363593,Jest_pozwolenie__Otwieraja_kawalek_poludniowej_obwodnicy.html

są jakieś ścieżki rowerowe? coś na kształt tych biegnących wzdłuż trasy siekierkowskiej, albo podobnie?

pozdrawiam
geos

Data: 2013-07-31 21:59:32
Autor: Zachu
W dniu 31-07-13 21:56, geos pisze:
czy ktoś wie może, czy wzdłuż otwieranego jutro odcinka trasy S2
konotopa-krakowska

Mamy już Pozwolenie Na Użytkowanie odcinka S2 od węzła Konotopa do al. Krakowskiej - czyli fragmentu Południowej Obwodnicy Warszawy. Ruch puścimy około 21.00-22.00.

https://pl-pl.facebook.com/gddkia/timeline?filter=1

--
Zachu

Data: 2013-08-01 08:05:10
Autor: geos
On 2013-07-31 21:59, Zachu wrote:
[...]

ale ja pytam czy istnieje wzdłuż/obok infrastruktura rowerowa. to, że otwierają to wiem, sam napisałem.

Data: 2013-08-01 06:16:50
Autor: Konrad
W dniu środa, 31 lipca 2013 21:56:33 UTC+2 użytkownik geos napisał:
[...]

Występowania ścieżek nie stwierdziłem.

Pzdr,
Konrad

Data: 2013-08-02 03:05:29
Autor: geos
On 2013-08-01 15:16, Konrad wrote:
Występowania ścieżek nie stwierdziłem.

Pzdr,
Konrad

dzięki za info!

pozdrawiam
geos

Data: 2013-08-01 07:14:26
Autor: rmikke
[...]

O, to już wiem, gdzie zaraz sobie zrobię przedłużony powrót z roboty :D

Data: 2013-08-01 16:33:35
Autor: Alfer_z_pracy
rmikke napisał:
O, to już wiem, gdzie zaraz sobie zrobię przedłużony powrót z roboty :D

Nie wiem czy kierowcy będą zachwyceni wyprzedzając gościa na rowerze. Możesz daleko nie zajechać ;)

A.

Data: 2013-08-01 14:20:53
Autor: rmikke
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 16:33:35 UTC+2 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
rmikke napisał:

> O, to już wiem, gdzie zaraz sobie zrobię przedłużony powrót z roboty :D

Nie wiem czy kierowcy będą zachwyceni wyprzedzając gościa na rowerze. Możesz daleko nie zajechać ;)

Spoko, po stwierdzeniu braku DDR i nie tylko DDR, przynajmniej
od strony Alei Krakowskiej, wypiąłem się ogólnie w kierunku
tego odcinka i pojechałem w drugą stronę, naokoło lotniska.
Z przygodami i zupełnie zbędnym pokonywaniem przeszkód,
jak się okazało ;) http://u.42.pl/2M0g

Data: 2013-08-01 16:04:30
Autor: Ignac
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?
W dniu czwartek, 1 sierpnia 2013 23:20:53 UTC+2 użytkownik rmikke napisał:

Spoko
Z przygodami i zupełnie zbędnym pokonywaniem przeszkód,
jak się okazało ;) http://u.42.pl/2M0g

Teraz,toś przesadził,bo na bliższe to to nie jest

Data: 2013-08-02 10:10:43
Autor: Alfer_z_pracy
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?
rmikke napisał:
"(...)  najlepsze w Warszawie kurczę pieczone z pizzerii Renesans"

Kurczę? Z pizzerii?! O Jezusie przenajświętszy!

:-)))

Data: 2013-08-02 05:00:37
Autor: rmikke
W dniu piątek, 2 sierpnia 2013 10:10:43 UTC+2 użytkownik Alfer_z_pracy napisał:
rmikke napisał:

"(...)  najlepsze w Warszawie kurczę pieczone z pizzerii Renesans"

Kurczę? Z pizzerii?! O Jezusie przenajświętszy!

:-)))

Serio serio. Pizza też jest dobra, ale już ze dwa lata nie jadłem, bo za każdym razem kurczaka biorę.

Ślurp :d

Data: 2013-08-02 13:31:30
Autor: masti
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?
Dnia pięknego Fri, 02 Aug 2013 10:10:43 +0200 osobnik zwany Alfer_z_pracy
napisał:

rmikke napisał:
"(...)  najlepsze w Warszawie kurczę pieczone z pizzerii Renesans"

Kurczę? Z pizzerii?! O Jezusie przenajświętszy!

no. To są naprawdę genialne kurczaki

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-08-03 13:11:10
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-07-31 21:56, geos wrote:
[...]

Czy w rzeczywistości są, to nie wiem, bo nie byłem (przejadę się tam jutro, może zrobię jakieś fotki).

Za to obejrzałem plany na siskom i tam ewidentnie widać jakieś wąskie utwardzone ciągi obok trasy. W niektórych miejscach idą dwa obok siebie (oddzielone pasem zieleni). Zakładam, że są to DDRy i chodniki.
Poza tym częściowo obok trasy będzie biegła droga serwisowa, czyli lepiej niż DDR :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-04 15:45:11
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51fce428$0$1252$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-07-31 21:56, geos wrote:
[...]

Może się mylę ale GDDKiA nie ma w zakresie działalności budowy DDR-ów.  Jest to instytucja zobowiązana do budowy sieci dróg dla pojazdów samochodowych w ruchu krajowym i międzynarodowym oraz rekompensacji szkód wywołanych tymi inwestycjami w lokalnej sieci dróg, DDR-ów i ciągów ruchu pieszego. Sensowne jest więc tylko pytanie czy taka S2 nie przecięła jakiegoś DDR, a jeżeli tak to jak rozwiązano problem. Tak "by the way" był już tu wątek o nie zbudowaniu DDR na moście autostradowym pod Wrocławiem.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-08-04 15:59:50
Autor: Piotr Kosewski
On 2013-08-04 15:45, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

Na obowiązkach GDDKiA się nie znam, ale projekt POW dość dokładnie opisuje m.in. plany rozwoju dróg przecinanych przez obwodnicę (co trudno jest nazwać "rekomensacją szkód wywołanych inwestycją"), a przecież nie GDDKiA się tym zajmie. Poza tym na projekcie znajduje się wiele obiektów, które jeszcze nie istnieją, bo jest tworzony spójnie z innymi planami zagospodarowania. To, kto te hipotetyczne DDRy zbuduje, już mnie mało obchodzi.

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Data: 2013-08-04 16:05:40
Autor: J.F.
Dnia Sun, 04 Aug 2013 15:59:50 +0200, Piotr Kosewski napisał(a):
On 2013-08-04 15:45, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

Trudno powiedziec, bo zaleznosci finansowe sa czasem skomplikowane.

Ale ... we Wroclawiu jakos nie udalo sie wpuscic rowerzystow na most
AOW. Bo A jak autostrada i zadni tam piesi i rowerzysci paletac nie
beda, a GDDKiA jest od drog dla samochodow a nie rowerow.

A do najblizszego mostu daleko.

Tym niemniej jak sie na etapie projektu przewidzi chocby jakies
tunele, to GD je zrobi, i przynajmniej prostopadle DDR nie ucierpia.

J.

Data: 2013-08-04 16:18:04
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

On 2013-08-04 15:45, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

Różne poziomy finansowania (dzielenia naszych podatków) i inna celowość instytucji i organów władzy.

Ale ... we Wroclawiu jakos nie udalo sie wpuscic rowerzystow na most
AOW. Bo A jak autostrada i zadni tam piesi i rowerzysci paletac nie
beda, a GDDKiA jest od drog dla samochodow a nie rowerow.

Tak jak piszesz GDDKiA jest od budowy dróg dla samochodów na głównych szlakach komunikacji samochodowej.

Tym niemniej jak sie na etapie projektu przewidzi chocby jakies
tunele, to GD je zrobi, i przynajmniej prostopadle DDR nie ucierpia.

W "poprzek" to mają obowiązek zachować przejezdność większości istniejących wszelakich lokalnych ciągów komunikacyjnych i zapewnie uprzednio przewidzianych w planach zagospodarowania, ale z planami miejscowego zagospodarowania u nas też słabo.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-08-04 16:38:42
Autor: J.F.
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?
Dnia Sun, 4 Aug 2013 16:18:04 +0200, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury
[...]

Ale jak sie robi most, za ...set milionow, 8 pasow o nosnosci 40t, to
przykre ze nie sie nie da zrobic DDR przy okazji.

A w dodatku cos mi sie zdaje ze wewnatrz tego mostu sa puste komory
takie 3x2m :-) Ale moze sa jakies sciany ...

[...]

Ale mozna tez zrozumiec, ze do tej pory taka DDR potrzebna nie byla
:-)
I co - robic tunel dla rowerzystow, ktorych nie ma ? :-)

J.

Data: 2013-08-04 16:54:00
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1qjkjo533dmy5$.63z8mztghspj.dlg@40tude.net...
[...]

Owszem, nawet bardzo przykre.

A w dodatku cos mi sie zdaje ze wewnatrz tego mostu sa puste komory
takie 3x2m :-) Ale moze sa jakies sciany ...

Kolejne koszty przystosowania, których GDDiA ustawowo nie może monosić.

[...]

Właśnie! Gdyby chociaż gmina w miejscowym planie zagospodarowania ten ruch rowerowy przewidziała, choć na 2020 rok to mogła by wnosić o "zabezpieczenie" realizacji takiego DDR przy budowie drogi DK, S lub A  a jak nie ma planów to jak napisałeś: " I co - robic tunel dla rowerzystow, ktorych nie ma ? :-)" i nawet nie przewiduje się ich ruchu. Toż NIK zaraz za "dupę" weźmie GDDiA za rozrzutność, co biorąc pod uwagę jedne z najwyższych cen w Europie za budowę km  drogi będzie społecznie więcej niż zasadne.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-08-04 16:09:38
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Piotr Kosewski" <piotr.kosewski@mail.nowhere> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51fe5d2d$0$1217$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-08-04 15:45, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

Realnie to zupełnie różne budżety. Bogate GDDKiA buduje S-kę biegnącą przez "biedną" gminę i nie ma co tam uzgadniać bo gmina nie ma kasy na wykup gruntów i na budowę DDR-u. Pominę tu już nawet chęć kooperacji GDDKiA z gminą, formalny udział w kosztach i formalnym traktowaniu obu inwestycji jako jednej. To w naszym kraju jest niewykonalne :-(. Prosty przykład: łuk drogi w polu nie wymagający barier energochłonnych pod warunkiem, że nie biegnie równolegle DDR - kto ma płacić za te bariery GDDKiA czy gmina? Prościej było za "komuny" niż w naszym polskim pseudo kapitalizmie. Możesz pisać do woli "kto te hipotetyczne DDRy zbuduje, już mnie  mało obchodzi", "Ich" jeszcze mniej.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-08-04 17:26:19
Autor: masti
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?

On 2013-07-31 21:56, geos wrote:
[...]

niĹź DDR :).

pozdrawiam,
Piotr Kosewski

Może się mylę ale GDDKiA nie ma w zakresie działalności budowy DDR-ów.

na S8 w Warszawie GDDKiA pobudowała scieżki i wiadukty rowerowe np taki:
<https://www.google.pl/maps?
q=warszawa&ll=52.256624,20.94771&spn=0.002177,0.005681&sll=52.23293799822619,21.060546349928032&sspn=0.3209231769683181,0.9893278680793295&t=m&dg=opt&hnear=Warszawa,
+mazowieckie&z=18&layer=c&cbll=52.256624,20.94771&panoid=kZkfFaiRKKXIlac-
ImEDSg&cbp=12,211.54,,0,-7.9>

--
mst <at> gazeta <.> pl

On 2013-07-31 21:56, geos wrote:
[...]

"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

S8 od węzła Powązkowska do Mor znam dobrze i żadnego nowego DDR wzdłuż S8 nie widziałem. Wiadukty w poprzek owszem, ale to jak pisaliśmy jest ich obowiązkiem o ile przecinają obecnie istniejące lub zawarte w planach miejscowych lokalne ciągi komunikacyjne. Nie ważne czy piesze, rowerowe czy samochodowe. Efektem tego jest wiadukt nad S8 z wyraźnie wyznaczonym DDR, którego nie ma przed i za wiaduktem - widać jest w planach i GDDKiA musiała ten planowany DDR uwzględnić w projekcie wiaduktu. A na przyszłość linkuj dokładniej mapy, bo gdzie leży Warszawa to raczej każdy z nas wie ;-).
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-08-04 22:29:47
Autor: Marcin Hyła
On 2013-08-04 15:45, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:

Może się mylę ale GDDKiA nie ma w zakresie działalności budowy DDR-ów.

To nie tak. Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad jako tzw. organ realizuje ustawowo politykę transportową państwa, więc również działa na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego. A tym jak najbardziej infrastruktura rowerowa się mieści. Choć jeśli chodzi o procedury i realne działania to bywa _ekstremalnie_ różnie a najczęściej - słabo. Np. na 19 tys. km dróg krajowych powstało raptem jakieś 300 km dróg dla rowerów, z tego na jednej rowerzystka zabiła się bo trafiła w słup na środku (ddr był zaprojektowany niezgodnie z przepisami i do de). Ale gdzieniegdzie są także _dobre_ przykłady.

W praktyce prawie wszystko zależy od tego, czego zarządają samorządy - jak dobrze pocisną, to infrastruktura rowerowa jest (czasem - zupełnie bez sensu). Ale równie dużo potrafi zależeć od oddziału GDDKiA. Np. warszawski był _bardzo_ antyrowerowy, dopiero jak jego dyrektor trafił do ciupy za jakieś (nierowerowe rzecz jasna) przekręty, to się odetkało.

W centrali GDDKiA istniał przez kilka lat zespół ds. ścieżek rowerowych, pracowałem tam na 1/2 etatu i w tym czasie między innymi zrobiliśmy jakieś 100 audytów projektów budowlanych w całej Polsce własnie pod kątem infrastruktury rowerowej.

O ile nie pamiętam jak jest z w/w warszawskim odcinkiem S-2 (mógł być projektowany zanim powstał w/w zespół rowerowy, to naprawdę trwa długo), to generalnie na obwodnicy warszawskiej sporo dróg dla rowerów się w planach pojawia, np. na 100% na planowanym moście na Wiśle w ciągu S-2. (Tu ciekawostka: zespół ds. rowerów zaproponował rezygnację z jednej z dwóch dróg dla rowerów na nim, bo bo cholerę dwie drogi po obu stronach mostu skoro wystarczy jedna, za to konieczna była spora korekta projektu w zakresie dojazdu rowerem na most).

Przy czym w większości przypadków dla prowadzenia ruchu rowerowego w zupełności wystarczają tzw. drogi serwisowe (dojazdowe) wzdłuż autostrady czy ekspresówki. Jedyny problem to ciągłość - czasem trzeba je połączyć właśnie drogą dla rowerów. Ale np. w projekcie przebudowy bodaj DK53 na północ od Ostrołęki (nie ekspresówka, czyli klasy S ale dwujezdniowa droga klasy GP czyli ciut niżej niż "S" właśnie) wyszło że będzie ciągłość na całej długości, jakieś 40 czy 50 km.

Na świeżo oddanym parę dni temu moście w ciągu DK90 w Kwidzynie jest droga dla rowerów (robiliśmy audyt, mam w planie wybrać się i sfocić jak to wyszło w praniu - choć może ktoś z preclowiczów kto ma bliżej już był, sfocił i skrobnie jak jest?), niestety kilka innych mostów infrastruktury rowerowej nie ma. Za to w Krakowie jest kładka rowerowa wzdłuż mostu autostradowego na Wiśle zrobiona przez GDDKiA (choć na moście w ciągu S-7 nie będzie nic).

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-08-05 01:00:43
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Marcin Hyła" <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:51feb9bc$0$1259$65785112@news.neostrada.pl...
On 2013-08-04 15:45, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:

[...]

Bardzo ładnie i sensownie napisane. To, że GDDKiA coś robi dla rowerzystów warto zauważyć i pochwalić, jednak formalnie jest to instytucja odpowiedzialna z transport w skali krajowej i miedzynarodowej i jako taka nie odpowiada za budowę nowych DDR ponieważ rower to środek transportu na skalę powiatu lub z dużym zapasem województwa. Jak takie GDDiK zacznie budować S-kę Warszawa Gdańsk z DDR-em i chodnikami na całej jej długości to nasze prawnuki nad morze tylko pociągami dojadą. Niech więc gminy i powiaty budują DDR-y a GDDKiA drogi dla samochodów. Istnieje też ryzyko, że skoro my żądamy S-ki z DDR-em to kierowcy będą żądać S-ki wzłuż nowego DDR-u :-)
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2013-08-05 12:04:15
Autor: Marcin Hyła
On 2013-08-05 01:00, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury wrote:
[...]

Przeczytaj jeszcze raz. I jeszcze raz. I trzeci raz. I czwarty. I do skutku.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-08-05 08:03:16
Autor: johnkelly
W dniu 2013-08-04 22:29, Marcin Hyła pisze:

[...]

A czemu już nie istnieje? Był istotny o tyle, że opiniował pod kątem rowerowym projekty i tworzył zalecenia. A teraz?

marcin ha

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2013-08-05 12:10:04
Autor: Marcin Hyła
On 2013-08-05 08:03, johnkelly wrote:

A czemu już nie istnieje? Był istotny o tyle, że opiniował pod kątem
rowerowym projekty i tworzył zalecenia. A teraz?

Powodów jest kilka, formalnie był jeden: decyzją ministra transportu sprzed roku czy dwóch zmieniła się struktura centrali, w tym zlikwidowany został Departament Studiów zajmujący się planowaniem rozwoju sieci drogowej - a tam właśnie zespół był umocowany.

Nieformalnie - nikt nas tam nie chciał, co wydaje się logiczne :-)

Zalecenia o których piszesz nie nabrały mocy formalnej (a taki był zamysł), opiniowanie projektów też szło różnie (choć wydaje się że naprawdę sporo poprawiliśmy i to powinno się pojawiać w miarę realizacji). Przyszła też flauta projektowo/inwestycyjna i audyty się tak naprawdę skończyły, bo nie było nowych projektów - częściowo z powodu kryzysu a częściowo dlatego, że (prawie) wszystko już zostało zaprojektowane :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-08-05 12:21:14
Autor: johnkelly
W dniu 2013-08-05 12:10, Marcin Hyła pisze:

[...]

Dopóki w RP będzie choć jeden kilometr drogi krajowej, autostrady itd to będzie co audytować.

marcin ha

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-08-05 12:33:27
Autor: Marcin Hyła
On 2013-08-05 12:21, johnkelly wrote:
[...]

Audytuje się projekty, a tych jakoś nie było/było mniej. Oczywiście, taki zespół ma sens i nie ma co ukrywać, że jak najbardziej jest dla niego _w_wuj_ roboty - ale raz zespołu nie ma, dwa - powinien być inaczej, lepiej umocowany i trzy - oprzyrządowanie prawne mamy takie jakie mamy.

Generalny dyrektor przez trzy lata nie podpisał zarządzeń, które były de facto standardami technicznymi i próbą generalną przed nowelizacją warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne (DU99/43/430) no i mamy to co mamy :-) Za to bardzo często oddziały robiły partnerstwo centralnosamorządowe i np. samorządy dawały kostkę bauma taczkami i chłoporobotników, a generalna - projekt budowlany chodnika dla rowerów, jedni i drudzy twierdzili że tak "taniej" (dla każdego z osobna licząc - owszem, licząc razem - dużo drożej) i mamy to co mamy. Na szczęście za organizację ruchu odpowiadała generalna i stąd całkiem spory zdaje się (!) wysyp C-16/T-22 zamiast przymusowych śmieszek powstających w ten radośnie gospodarski sposób.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-08-05 04:18:47
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 12:33:27 UTC+2 użytkownik Marcin Hyła napisał:

Na szczęście za organizację ruchu odpowiadała generalna i stąd całkiem spory zdaje się (!) wysyp C-16/T-22 zamiast przymusowych śmieszek powstających w ten radośnie gospodarski sposób.

A propos C-16/T-22.

Skoro w artykule 33 PoRD nie jest napisane, że mam obowiązek
korzystać z DDRiP, jeśli tylko istnieje gdzieś obok drogi,
to czy oznaczenie C-16/T-22 jest równoważne znakowi C-13/C-16
z podziałem poziomym?

Data: 2013-08-05 13:38:30
Autor: johnkelly
W dniu 2013-08-05 13:18, rmikke pisze:
[...]

Że niby jak? Co  chciałeś przez to napisać?

Data: 2013-08-05 05:29:11
Autor: rmikke
W dniu poniedziałek, 5 sierpnia 2013 13:38:30 UTC+2 użytkownik johnkelly napisał:

> A propos C-16/T-22.
>
> Skoro w artykule 33 PoRD nie jest napisane, że mam obowiązek
> korzystać z DDRiP, jeśli tylko istnieje gdzieś obok drogi,

Że niby jak? Co  chciałeś przez to napisać?

Nooo, cytuję:
Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku, w którym się porusza lub zamierza skręcić. Kierujący rowerem, korzystając z drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustępować miejsca pieszym.
Koniec cytatu.

Widzisz tu obowiązek poruszania sie DDRiP?

Data: 2013-08-05 14:35:01
Autor: Marcin Hyła
On 2013-08-05 14:29, rmikke wrote:

Widzisz tu obowiązek poruszania sie DDRiP?

Znak C-13 (także łączony z C-16) jest znakiem NAKAZU. Droga dla rowerów i pieszych _jest_ drogą dla rowerów. Tak samo jest w Konwencji Wiedeńskiej o znakach i sygnałach drogowych.

Znak C-16 (droga dla pieszych) nakazuje korzystać z niej wyłącznie pieszym. Tabliczka T-22 pod znakiem C-16 jedynie dopuszcza ruch rowerów na takiej drodze (a inne tabliczki - ruch innych pojazdów).

Oczywiście stosuje się również par. 2 rozp. w sprawie znaków i sygnałów - znak umieszczony po prawej stronie jezdni dotyczy całej jezdni, po lewej - jest tylko powtórzeniem albo musi być przepis szczegolny dot. konkretnego znaku.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-08-08 20:34:54
Autor: Gotfryd Smolik news

On 2013-08-05 14:29, rmikke wrote:

Widzisz tu obowiązek poruszania sie DDRiP?

Znak C-13 (także łączony z C-16) jest znakiem NAKAZU.
Droga dla rowerów i pieszych _jest_ drogą dla rowerów.

  W poście obok piszę dlaczego IMO nie jest to oczywiste.

Tak samo jest w Konwencji Wiedeńskiej o znakach i sygnałach drogowych.

  Tu muszę przyznać, że jest możliwe iż w ten deseń przepis
staje się konstutucyjny.
  Przyznaję się bez bicia że nie sprawdzałem "litery" w tym miejscu,
ale pewnie jest konsekwentniejsza niż polskie ustawy :(

Znak C-16 (droga dla pieszych) nakazuje korzystać z niej wyłącznie pieszym. Tabliczka T-22 pod znakiem C-16 jedynie dopuszcza ruch rowerów na takiej drodze (a inne tabliczki - ruch innych pojazdów).

  A to oczywiście, i jak najbardziej jestem za napotykaniem WYŁACZNIE
takiego oznakowania :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-09 09:52:12
Autor: cytawa
Marcin Hyła pisze:

Znak C-16 (droga dla pieszych) nakazuje korzystać z niej wyłącznie
pieszym. Tabliczka T-22 pod znakiem C-16 jedynie dopuszcza ruch rowerów
na takiej drodze (a inne tabliczki - ruch innych pojazdów).

To wszystko wyglada logicznie, jak sie zastanowic i rozwiazac lamiglowke. Ale tu mam ogolna uwage, ze w mnogosci znakow ludzie zapominaja jaki jest sens.

Wczoraj w trojce byla ciekawa audycja na temat bezpieczenstwa na drogach i padalo mnostwo przykladow bezsensownego umieszcznia znakow.

1. Jesli na odcinku 100 m mamy kilkanascie  roznych znakow, to nie ma fizycznej mozliwosci zauwazenia i zrozumienia wszystkich.

2. Na jakims odcinku bylo ograniczenie predkosci do 40 km/h a za malutka chwile do 70 ale tylko dla samochodow ciezarowych. (pisze, com slyszal a nie widzial). I dyskutant sie zastanawial czy to znaczy, ze samochody osobowe maja jechac wolniej a ciezarowe moga szybciej?

3. Sam wielkokrotnie widzialem nagle ograniczenia predkosci do 40 km/h byc moze spowodowane jakimis robotami drogowymi. Ale jade w niedziele wieczorem ok. 95 nic nie wskazuje na roboty i co mam hamowac??

4. mam ogolne pytanie, czy rzeczywiscie zestaw znakow B-9 do B-12 (zakaz wjazdu rowerow, motorowerow, wozkow rowerowych i pieszych) jest konieczny. Bo rodza sie pytania czy wolno pchac wozek z dzieckiem. I czy mi wolno wjechac tandemem. I czy motorower z napedem elektrycznym podpada pod te znaki?

W tej audycji padla sluszna uwaga, ze to zarzadcy drog sa winni ale skutek jest taki, ze ludzie profilaktycznie olewaja wszelkie znaki nawet te jak najbardziej slusze. Na szczescie policja nie zawsze jest nadgorliwa i nie karze za rozne takie przewinienia ale to nie jest argument.

Jan Cytawa

Jan Cytawa

Data: 2013-08-10 12:06:00
Autor: rmikke
On 2013-08-05 14:29, rmikke wrote:

> Widzisz tu obowiązek poruszania sie DDRiP?

Znak C-13 (także łączony z C-16) jest znakiem NAKAZU. Droga dla rowerów i pieszych _jest_ drogą dla rowerów.

Tu bym się spierał.

Primo, owszem, w rozporządzeniu jest napisane, że znaki C-13 i C-16 stosuje się w celu nakazania korzystania z wyznaczonej drogi.
Ale już o znaku C-13/C-16 w tym fragmencie nic nie ma, a dalej jest opisany jako osobny znak, zatem należy go osobno traktować.
A skoro jest to osobny znak, a nie jest wyliczony na liście znaków,
nakazujących poruszanie się po wyznaczonej drodze, to znaczy,
że nie nakazuje.

Secundo, jak już Gotfryd podnosił, skoro w ustawie jest napisane, że mam obowiązek korzystać z DDR i PDR, a nie jest napisane, że mam
obowiązek korzystać z DDRiP, to czy rozporządzenie może to zmieniać?

Tak samo jest w Konwencji Wiedeńskiej o znakach i sygnałach drogowych.

Tu może i masz rację. A masz jakiś link do treści KW?
Po polsku i/lub po angielsku?

Data: 2013-08-05 14:37:40
Autor: johnkelly
W dniu 2013-08-05 14:29, rmikke pisze:
[...]

Tak. Bo DDRiP nadal jest równocześnie DDR. Bo jest oznakowana C13 z dodatkiem C16. By DDRiP nie była obowiązkowa musiałby być stosowany inny znak a nie C13 z dodatkiem C16 na jednej tablicy. Przepisy mówią o możliwości wspólnego występowania C13 i C16 na jednej tablicy.

Mnie ciekawi co innego. Po ostatniej "naszej" noweli mam obowiązek poruszać się DDR, jeśli ta jest wyznaczona dla kierunku mojej jazdy. Czy, w związku z tym, jadąc DDR po lewej stronie jezdni (czyli wyznaczonej dla kierunku przeciwnego) jadę pod prąd?

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2013-08-08 20:40:20
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Aug 2013, johnkelly wrote:

W dniu 2013-08-05 14:29, rmikke pisze:
Nooo, cytuję:
Art. 33. 1. Kierujący rowerem jest obowiązany korzystać z drogi dla rowerów
lub pasa ruchu dla rowerów, jeśli są one wyznaczone dla kierunku,
[...]
Widzisz tu obowiązek poruszania sie DDRiP?

Tak. Bo DDRiP nadal jest równocześnie DDR.

  Mam wątpliwości.
  I już pisałem dlaczego - "rozumowa interpretacja" zazwyczaj utrzymuje
się w sprawach hm... mniejszej wagi, zaś sprowadzenie do literalnego
odczytania przepisu zazwyczaj wymaga użycia sądów i to wyższych
szczebli.
  Konkretnie mam na myśli takie "słowotwórcze" spory przed NSA w sprawach
podatkowych, kiedy to idzie czasami o milionowe kwoty i adwokaci
przykładają się do wygrania sprawy :>
  Jako że ww sprawa sprowadza się do mandatu max 200zł, bo przecież
nawet w razie wypadku fakt jazdy nie po DDR *nie* implikuje winy
rowerzysty, powiedziałbym że "nikomu się nie chce" walczyć
o meritum sprawy.

Bo jest oznakowana C13 z dodatkiem C16.

  Nie da się ukryć, że z ministerialnego rozporządzenia tak by
wynikało. Pic (cały) w tym, że rozporządzenie nie może zmieniać
zapisów ustawowych.
  Skoro ustawa rozróżnia DDR i DDRiP, to rozporządzenie nie
może wprowadzać odrębnych relacji i traktować DDRiP jako
"sumy". To w ustawie musiałby być zapis stanowiący że DDRiP
to jest DDR+DDP :), minister nie ma prawa do "interpretacji
rozszerzającej" pojęć ustawowych.
  Niedopuszczalna jest również interpretacja przez "czyny
podobne" (zaraz dojdziemy do prawa Godwina :))

By DDRiP nie była obowiązkowa musiałby być stosowany inny znak a nie C13
z dodatkiem C16 na jednej tablicy. Przepisy mówią o możliwości wspólnego występowania C13 i C16 na jednej tablicy.

  Poproszę o te przepisy.
  Oczywiście mam na myśli lex superior derogat legi inferiori, dlatego
ważna jest ranga przepisu :)

  Nie da się ukryć, że zmarwił mnie post Marcina - Konwencja
ma rangę ustawy, nie sprawdzałem, ale jest wysoce prawdopodobne
że tam jest jakiś "hak" pozwalający na interpretację DDRiP
jako DDR+DDP
  Jakby komu się chciało skomentować to poproszę.

[...]

  IMO tu przemyciłeś błędne założenie :)

jadę pod prąd?

  Mam niestety taką śmieszkę w okolicy, która jednoznacznie jest
oznakowana znakami poziomymi jako dwukierunkowa.
  Prawda, pionowych nie ma :) (hm... co, A-20 mieli dać? :D)
  Mało, już poruszana była AFAIR sprawa, że by default DDR jest
dwukierunkowa, IMO fakt położenia po tej czy innej stronie
drogi o niczym nie przesądza.
  Równie dobrze tramwajarz mógłby marudzić, że dwa tory (do
jazdy "tam" i "z powrotem") biegną bo jednej stronie jezdni.
  Niby że jeden tor jest "pod prąd".
  :)
  Oczywiście to inna sprawa, niż fakt postawienia C13 po lewej
stronie jezdni - pisałeś o tym, że DDR tam jest, a nie że
znak tam jest :D, legalność oznakowania jest odrębna od
mozliwości istnienia samej DDR :)
  Przyznam, że nie bardzo wiem jak logicznie i bezpiecznie
namalować coś w stylu D-12 lecz dotyczącego rowerów, co bez
użycia B-9 zmuszałoby rowerzystę do zjazdu na lewą stronę na
"jego" pas, ale to inna sprawa. IMVHO :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 14:16:35
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 5 Aug 2013, rmikke wrote:

Skoro w artykule 33 PoRD nie jest napisane, że mam obowiązek
korzystać z DDRiP, jeśli tylko istnieje gdzieś obok drogi,

  Co to znaczy "obok drogi"?
  Może na początek ustal, czy przypadkiem nie uważasz ze dajmy
na to chodnik jest "obok drogi" ;)

to czy oznaczenie C-16/T-22 jest równoważne znakowi C-13/C-16
z podziałem poziomym?

  W żadnym razie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 14:17:47
Autor: Gotfryd Smolik news
[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?
On Mon, 5 Aug 2013, Marcin Hyła wrote:

ruchu odpowiadała generalna i stąd całkiem spory zdaje się (!) wysyp
C-16/T-22 zamiast przymusowych śmieszek

  Zazdrość wzbudzasz wobec tych, którym udało się załapać...

pzdr, Gotfryd

Data: 2013-08-05 10:48:18
Autor: Zachu

Filmy, zdjęcia, dyskusja http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=746424&page=36

--
Zachu

Data: 2013-12-09 04:24:18
Autor: KB777
[...]

Odkopuję ;)

Otóż poprzednim razem odpowiedziałem, że ścieżek nie widać. Okazuje się, że coś jednak powstało. Jechałem ostatnio Regulską z Ursusa do Alej i... jest ścieżka (od strony Ursusa).  Podobno w kierunku Konotopy to nawet ma być (jest ???) przejazd nad torami kolejowymi.

Pzdr,
K.B.

[WAW] infrastruktura rowerowa wzdłuż S2?