inicjatywa obywatelska

Data: 2009-09-12 11:59:10
Autor: Agatka
inicjatywa obywatelska
Słysząc w mediach najnowsze doniesienia o kolejnych ofiarach wśród polskich żołnierzy na misjach zagranicznych zaczęłam się zastanawiać jak długo będziemy nadstawiać karku w "amerykańskich" wojnach. Idąc dalej - nasze wsparcie USA nie ma się nijak do złagodzenia przepisów wizowych i swobodnego podróżowania do Stanów. Pal licho poznawanie amerykańskiej kultury - bardziej zależy mi na obejrzeniu ciekawostek naturalnych i przyrodniczych niż kultury fast food.
Przechodzę wreszcie do pytania prawnego: czy jest możliwość złożenia obywatelskiego projektu ustawy o wprowadzeniu wiz dla obywateli amerykańskich? Pod uwagę trzeba by wziąć współną politykę UE oraz zapis w ustawie "o wykonywaniu inicjatywy ustawodawczej przez obywateli", która mówi: "Art. 3. Projekt ustawy nie może dotyczyć spraw, dla których Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej zastrzega wyłączna właściwość innych podmiotów, którym przysługuje inicjatywa ustawodawcza.".

Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

Pozdrawiam

Agata

Data: 2009-09-12 20:50:21
Autor: Robert Tomasik
inicjatywa obywatelska
Użytkownik "Agatka" <agatkapp@op.pl> napisał w wiadomości news:h8frdd$h1o$1news.onet.pl...

Macie jakąś wiedzę w tym temacie?

Moim zdaniem może, tym nie mniej w obecnej sytuacji większego sensu to nie ma. Po pierwsze tych amerykańskich obywateli jeżdżących do Polski jest raczej niewielu. Większość z jeżdżących albo ma obywatelstwo polskie, albo polskie korzenie. Tak, czy siak jeśli nawet przyjeżdżają, to raczej nie do pracy, nie zabierają naszym obywatelom miejsc pracy oraz nie obciążają naszego systemu socjalnego. Poza tym w obecnym unormowaniu prawnym i tak głosowałby to sejm, który najprawdopodobniej by nie przegłosował czegoś takiego. Ustawodawca zadbał o to, by czasem mu część władzy z ręki nie uciekła przez inicjatywę obywatelską.

Data: 2009-09-13 09:54:52
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
inicjatywa obywatelska
Dnia Sat, 12 Sep 2009 20:50:21 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

[...]

Kilka lat temu był to problem, zapewne już jest rozwiązany, ale spora część
obywateli USA szczególnie managerów wysokiego szczebla przebywała w Polsce
niezgodnie z celem zadeklarowanym na granicy.
Obywatele USA mają prawo przebywać w Polsce bodajże do 180 dni w roku w
celach turystycznych i niezarobkowych np. na rozmowy handlowe, udział w
konferencjach itp.
Aby przebywać dłużej muszą zalegalizować pobyt w urzędzie wojewódzkim.
Jeśli obywatel USA przebywający w Polsce w ramach ruchu bezwizowego
zostanie "przyłapany" na pracy zarobkowej finansowanej ze źródeł Polskich
równoznaczne jest to z pobytem w Polsce niezgodnym z zadeklarowanym na
granicy.

[...]

niestety.

Krzysztof 'kw1618' Warszawa - Ursynow
Kontakt przez grupy.3mam.net 'Kontakt'
http://foto.3mam.net/ areszt śledczy Białołęka w galerii

Data: 2009-09-13 14:35:10
Autor: witek
inicjatywa obywatelska
Arek wrote:

To niech się przenoszą do Czech i przestaną pluć nam w twarz, że
to MY nie spełniamy warunków.
USA Polsce do niczego nie są potrzebne, tylko my im bo ładnie dajemy się dymać.
Nikt tam nie chce umierać nawet za Krym - przypomnę, że dali Ukraińcom wiekuiste gwarancje w zamian za oddanie jądrowego arsenału Rosjanom - tym bardziej nie będzie umierać za Pcim Dolny.

No to niech się przenoszą. Bedziesz zadowolony.
Po za tym niczego to nie zmieni.
Polska ustala wizy w stosunku do osob wjezdzajacych do Polski, USA w stosunku do osób wjeżdżających do USA. Uważasz, że powinno być odwrotnie?
To od dzisiaj ja ustalam kto moze wejsc do twojego mieszkania. Pasuje?

Data: 2009-09-13 22:35:53
Autor: Arek
inicjatywa obywatelska
witek pisze:
No to niech się przenoszą. Bedziesz zadowolony.

Mi to zwisa, to Ty powiedziałeś, że się przeniosą.

Po za tym niczego to nie zmieni.

Oczywiście, że zmieni. Zaczną nas szanować.

Polska ustala wizy w stosunku do osob wjezdzajacych do Polski, USA w stosunku do osób wjeżdżających do USA. Uważasz, że powinno być odwrotnie?
To od dzisiaj ja ustalam kto moze wejsc do twojego mieszkania. Pasuje?

Oczywiście, że USA ustala kto może do nich wjechać a kto nie.
Tylko po co to plucie w twarz,że to MY SAMI odpowiadamy za to,
że nie dostajemy wiz skoro to AMERYKAŃSKI URZĘDNIK o tym decyduje
a nie my!?

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-09-13 19:46:37
Autor: witek
inicjatywa obywatelska
Arek wrote:
witek pisze:
No to niech się przenoszą. Bedziesz zadowolony.

Mi to zwisa, to Ty powiedziałeś, że się przeniosą.

Po za tym niczego to nie zmieni.

Oczywiście, że zmieni. Zaczną nas szanować.

ha ha ha.
toś mnie rozbawił.

[...]

I tak i nie.
To tak jakbys napisał, że to policjant jest winny temu, że dostałeś mandat, bo przeciez mógł nie wystawić.
urzednik decyduje. oczywiscie, że jakis tam procent uznanionowści jest, tak samo jak wszedzie. Akurat urzędnikowi amerykańskiemu zarzucił bym mniej złościwosci i niechęci niz polskiemu.
Zresztą zrób sobie eksperyment jedź do ambasady, posiedź tam dzień i posłuchaj rozmów polaków to zrozumiesz dlaczego odmów jest tak sporo.

Data: 2009-09-14 03:09:59
Autor: Arek
inicjatywa obywatelska
witek pisze:
[..]
I tak i nie.

Ależ wyłącznie tak.
I jest to wyłącznie decyzja ICH administracji jaki odsetek Polaków
dostanie wizę.
I jak mówiłem - mogą sobie ustalić, że Polacy będą mogli jeździć
bez wiz jak PKB na łebka będzie 100 tys. dolców. Niech im ziemia lekką
będzie.

Ale traktowanie nas jak skończonych idiotów przez gadanie, że to my odpowiadamy za odsetek odmów wizowych jest skandalem.

To tak jakbys napisał, że to policjant jest winny temu, że dostałeś mandat, bo przeciez mógł nie wystawić.

Nie, to nie jest tak samo.

[..]
posłuchaj rozmów polaków to zrozumiesz dlaczego odmów jest tak sporo.

Nie mam czasu na takie bzdury i nie pcham się tam gdzie mnie nie chcą.
Dla Amerykanów jesteśmy największymi frajerami pod słońcem, idealnymi
do dymania ile wlezie.
A jak już wydymają to zostawią Rosjanom żeby resztki zebrali.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-09-13 20:42:52
Autor: witek
inicjatywa obywatelska
Arek wrote:
witek pisze:
[..]
I tak i nie.

Ależ wyłącznie tak.
I jest to wyłącznie decyzja ICH administracji jaki odsetek Polaków
dostanie wizę.

Chyba zawyżasz opinię o ich stopniu zorganizowania.
Ludziom, którzy przyjeżdżają do Polski do pracy w ambasadzie naprawdę zwisa ile wiz dadzą, a ile odmówią.
Jakoś tam są szkoleni z przepisów wizowych i tyle. Robią co muszą i marzą o powrocie do domu.

[...]

Nie wiem kto tak mówi.
Ja słyszałem, że Polska nie spełnia kryterium upoważniającym do zniesienia wiz, ale nie syszalem komentarza, że to wina Polski.

To tak jakbys napisał, że to policjant jest winny temu, że dostałeś mandat, bo przeciez mógł nie wystawić.

Nie, to nie jest tak samo.

A dlaczego nie to samo? Bo nie pasuje ci do twojej teorii.
Urzednik w ambasadzie ma podobne przepisy. Jeśli ktoś nie wyjechał w terminie i teraz stara się o wize ponownie to oczywiste jest, że wizy nie dostanie i nie jest to wina urzędnika.
Jeśli ktoś twierdzi, że jedzie na trzy miesiące, twierdzi, że pracuje na etat, a na pytanie skąd wziął trzy miesiące urlopu nie potrafi odpowiedziec, to co sie dziwisz, że nikt mu nie uwierzy w turystyczny charakter wyjazdu.
Przypomnę ci, że pod tym samym haslem Polska nie wpuściała ostatnie pewnej wycieczki rowerowej do Polski.

[..]
posłuchaj rozmów polaków to zrozumiesz dlaczego odmów jest tak sporo.

Nie mam czasu na takie bzdury i nie pcham się tam gdzie mnie nie chcą.

Wiec czemu wydajesz opinie, skoro nawet temat nie znasz.
I tak się dziwię, że odsetek odmów jest tak niski, szczególnie jak się co drugi raz słyszy tekst, że "musiał sie nieźle napocić, żeby tego sk...wiela za okienkiem przekonać, że jego szef na budowie w nowym jorku to jego ciocia.

Ilu obcokrajowcow deportuje Polska, ilu z nich siedzi w Polsce w ośrodkach deportacyjnych, a ile Polaków deportowała USA?

Dla Amerykanów jesteśmy największymi frajerami pod słońcem, idealnymi
do dymania ile wlezie.
A jak już wydymają to zostawią Rosjanom żeby resztki zebrali.

Amerykanom to zwisa i powiewia kim sa Polacy i ile się dają dymać.
Oni dbają o własny inters narodowy i mają w d..pie całą resztę świata.

Data: 2009-09-14 04:16:52
Autor: Arek
inicjatywa obywatelska
witek pisze:
Chyba zawyżasz opinię o ich stopniu zorganizowania.

Ale co ma do tego ich zorganizowanie?
To ich urzędnik decyduje czy da wizę czy nie, a potem na podstawie
odsetka odmów określane jest czy jakiś kraj wpada na ruch bezwizowy czy nie wpada.
Oczywistym jest więc, że to wszystko zależy TYLKO I WYŁĄCZNIE od Amerykanów, a Ci jak mantrę powtarzają, że JAK MY SPEŁNIMY kryteria niskich odmów to zniosą wizy.

> Robią co muszą i marzą o powrocie do domu.

To czas spełnić ich marzenia i ich wypieprzyć.
Do skutku.
Aż przyjadą tacy co dadzą wystarczająco mało odmów.

Nie wiem kto tak mówi.

Amerykanie.

Ja słyszałem, że Polska nie spełnia kryterium upoważniającym do zniesienia wiz, ale nie syszalem komentarza, że to wina Polski.

No i sam piszesz "że Polska nie spełnia kryterium" a po chwili
udajesz, że nie słyszałeś, że to wina Polski.

A dlaczego nie to samo? Bo nie pasuje ci do twojej teorii.

Nie to samo bo policjant wystawia mandat za złamanie przepisów.
Konsule zaś nie wydają wiz wg własnego mniemania, a potem na tej podstawie określa się czy dany kraj ma mieć dalej wizy czy nie.
Chyba proste ja drut, że to rżnięcie głupa, że cokolwiek zależy
od nas.

Jeśli ktoś nie wyjechał w  terminie i teraz stara się o wize
> ponownie to oczywiste jest, że wizy nie dostanie i nie jest
> to wina urzędnika.

Jasne. Tylko niby skąd mają wiedzieć Amerykanie czy ktoś wyjechał
w terminie czy nie?
Bogowie?

Przypomnę ci, że pod tym samym haslem Polska nie wpuściała ostatnie pewnej wycieczki rowerowej do Polski.

Nigdy nie twierdziłem, że polskie urzędasy są mniej podłe niż amerykańskie.

Wiec czemu wydajesz opinie, skoro nawet temat nie znasz.

Ale o czym opinie?
Nie chcą nas Amerykanie to niech to jasno powiedzą a nie rżną głupa.

Amerykanom to zwisa i powiewia kim sa Polacy i ile się dają dymać.

Dopóki kupujemy ich złom i nadstawiamy dupy w ich wojnach to im nie zwisa.
W końcu im więcej do dymania tym lepiej dla nich.

Oni dbają o własny inters narodowy i mają w d..pie całą resztę świata.

I z tym się mogę zgodzić.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-09-13 21:58:03
Autor: witek
inicjatywa obywatelska
Arek wrote:
witek pisze:
[...]

Czego nie rozumiesz w słowie pisanym?
Jak Polska będzie spełniać kryteria, a nie jak Polska spełni kryteria.

No i sam piszesz "że Polska nie spełnia kryterium" a po chwili
udajesz, że nie słyszałeś, że to wina Polski.

j.w.
nie sądzę aby który kolwiek z amerykańskim urzędników powiedział, że to wina Polski.

A dlaczego nie to samo? Bo nie pasuje ci do twojej teorii.

Nie to samo bo policjant wystawia mandat za złamanie przepisów.

wg własnego uznania. Możesz dostać pouczenie, mandat z widełek lub mieć sprawę w sądzie grodzkim. Wszystko wg uznania policjanta.
Jak będziesz jechał bez prawka, to albo dostaniesz mandat za brak prawka jak sprawdzi, że masz uprawnienia, albo wrócisz taksówką, a samochód skończy na lawecie jak uzna, że prawa jazdy nie masz i nie bedzie mu sie chciało sprawdzić.

[...]

Krzywe jak drut.
Przepis jest jasny nie dostanie wizy osoba, która wcześniej złamała przepisy imigracyjne, lub która nie potrafi uwiarygodnić turystycznego celu wizyty.  Tyle samo w tym uznaniowości ile w mandacie policjanta.
I nikt nie twierdzi, że to zależy od Polski, tylo, że Polska nie spełnia kryteriów. I słowa tam nie ma że na spełnienie kryteriów Polska ma jakikolwiek wpływ.

Jasne. Tylko niby skąd mają wiedzieć Amerykanie czy ktoś wyjechał
w terminie czy nie?
Bogowie?

Nie. Wystarczy komputer.

[...]

o powodach odmów wiz. Nie masz zielonego pojęcia o tym z jakiego powodu tylu osobom odmówionu wiz. i 100% winy przypisujesz urzednikom amerykanskim. Polacy to swiete krowy i wszyscy do USA jeżdża zgodnie z tym co deklarowali i wszyscy grzecznie wracaja jak im się termin legalnego pobytu kończy. A wszystkiemy winni są oni. Może czas zmienić myślenie.

Nie chcą nas Amerykanie to niech to jasno powiedzą a nie rżną głupa.

Amerykanie ani nas chcą ani nas nie chcą.
Zwisa im to.
Kryterium ruchu bezwizowego okreslił kongres wiele lat temu.
I zależność między limitem a decyzjami urzedników ma bardzo luźny związek.
Nikt celowo odmów nie zawyża żeby utrzymać wizy. Im to naprawdę zwisa.

Dopóki kupujemy ich złom i nadstawiamy dupy w ich wojnach to im nie zwisa.

A o tym też amerykanie decydują czy Polacy sami są durni?
I zapewniam cię, że im zwisa. Poszukają sobie innego frajera, a prosić sie nie będą.

Oni dbają o własny inters narodowy i mają w d..pie całą resztę świata.
I z tym się mogę zgodzić.

tak było zawsze i nic sie w tym zakresie nie zmieniło.

Data: 2009-09-14 06:46:15
Autor: Arek
inicjatywa obywatelska
witek pisze:
[..]
I nikt nie twierdzi, że to zależy od Polski, tylo, że Polska nie spełnia kryteriów. I słowa tam nie ma że na spełnienie kryteriów Polska ma jakikolwiek wpływ.

Tu masz pierwszy z brzegu klasyczny przykład plucia nam w twarz w tym temacie.
http://rozmowy.onet.pl/artykul.html?ITEM=1219593&OS=75029

Nie. Wystarczy komputer.

Czyli komputer jest wszystkowiedzący?
Na taki numer - mówię serio :) - to 25 lat temu nabierałem koleżanki ze swojej ulicy. Wtedy wszystkowiedzącym był Spectrum.
Ale żeby dziś .... ?

[...]

To niech Amerykanie powiedzą, że wg nich za dużo Polaków chce u nich pracować, a nie pieprzą, że "nie bo mamy za duży odsetek odmów".
Proste?
Jak drut.

Bo gdy tak mówią to przesłanie jest dla mnie jasne - dlaczego jeszcze nie wyrzuciliście tych dyplomatów!? Jak jesteście takimi frajerami to
Wam wiz nie zniesiemy"

Amerykanie ani nas chcą ani nas nie chcą.
Zwisa im to.

Jasne.

[...]

Taa... jasne.
A świstaki zawijają w te sreberka.

A o tym też amerykanie decydują czy Polacy sami są durni?
I zapewniam cię, że im zwisa. Poszukają sobie innego frajera, a prosić sie nie będą.

Lista frajerów już się dawno wyczerpała.
Poza Polską została już tylko Kuba i Korea Północna.

tak było zawsze i nic sie w tym zakresie nie zmieniło.

Tako i świat odpłaca im tym samym

Ameno!

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2009-09-14 00:21:12
Autor: witek
inicjatywa obywatelska
Arek wrote:
witek pisze:
[..]
[...]

ale co mam w tym arykule przeczytać?

[...]

To, że ktoś wyjechał po terminie z USA to raczej jest łatwe do sprawdzenia i wróżki ani rzucania kostką do tego nie trzeba.

Napisz jasniej o co ci chodzi, bo narazie to rzucasz ogólnikami.

[...]

Nie. Bo jedno z drugim nie ma nic wspólnego.  Chęc pracy nie oznacza, że nie wjedziesz do USA. Odmowy nie są związane tylko i wylacznie z chęcią pracy w USA.

I zależność między limitem a decyzjami urzedników ma bardzo luźny związek.
Nikt celowo odmów nie zawyża żeby utrzymać wizy. Im to naprawdę zwisa.

Taa... jasne.
A świstaki zawijają w te sreberka.

Ale to już twoja paranoja i nic na to nie poradzę.
Powinienes sie kaczynskim dogadac, bo on tez wszedzie widzi spisek.

Data: 2009-09-14 14:22:32
Autor: Agata
inicjatywa obywatelska
Problem w kompetencjach: pytanie czy politykę międzynarodową można regulowac również poprzez inicjatywy obywatelskie, czy jest to wyłączna kompetencja rządu...

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h8j9lj$l65$1news.onet.pl...
Agatka pisze:

Niestety nie otrzymałam od Was jasnej odpowiedzi na moje pytanie: czy można teoretycznie złożyć obywatelski projekt ustawy dotyczącej ruchu wizowego?

Wszystko można.W czym problem?

-- spp

inicjatywa obywatelska