"inna" śruba w japończyku

Data: 2012-06-20 14:31:23
Autor: Lagod
"inna" śruba w japończyku
Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy mojej Toyoty.
Ani M8 ani M10 ani M12 nie pasuje.
Czy te otwory mogą być nagwintowane pod jakieś inne śruby, jakieś japońskie, calowe, czy drobnozwojowe gwinty?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-06-20 14:40:25
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-20 14:31, Lagod pisze:
[...]

Nie wiem jak w tej Toyocie, ale tak - gwinty są różne w rożnych
samochodach. Zastanawiam się, czy chociaż w ramach marki są te same
w róşnych modelach.

Data: 2012-06-20 20:52:16
Autor: Przembo
"inna" śruba w japończyku
*Artur Maśląg* w wiadomości news:jrsgbs$55m$1inews.gazeta.pl napisał(a):
[...]

Czasem nawet te same modele mają różne gwinty, kiedyś raz na jakiś czas holowałem jakiegoś Combolota i uchwity nie zawsze pasowały pomiędzy autami, a auta różniły się o 2-3 lata wiekiem.

Pozdr

Data: 2012-06-20 22:39:46
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-20 20:52, Przembo pisze:
[...]

Nie sądziłem, że aż tak ciekawie, ale być może. Okazji do sprawdzania
"kompatybilności" mam raczej niewiele i te, które miałem okazję
doświadczyć, wskazywały na niekompatybilność między markami.

Data: 2012-06-20 15:03:39
Autor: Grzegorz Prędki
"inna" śruba w japończyku
[...]

Nie ma tam lewego gwintu?

Data: 2012-06-20 15:14:49
Autor: Lagod
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-20 15:03, Grzegorz Prędki pisze:
Nie ma tam lewego gwintu?

A nie wiem.. MoĹźliwe to? W jakim celu?

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-06-20 15:05:22
Autor: Wmak
Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl> napisał(a): Nie wiem, czy zawsze ale zwykle ucha holownicze mają gwint lewoskrętny o specjalnym profilu i różnym skoku.
W różnych autach (model, rocznik) są różne gwinty.

To jest dla bezpieczeństwa celowo zrobione tak, aby nie wkręcać jakiejś gówn..nej śruby tylko porządne ucho z homologacją producenta.  --

Data: 2012-06-20 15:13:09
Autor: marcin
"inna" śruba w japończyku
[...]

bo wkrecasz zapewne z gwintem o skoku 1,5 a tam bedzie 1,25.

Data: 2012-06-20 17:47:19
Autor: Arbiter
"inna" śruba w japończyku
Lagod wrote:
Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy
mojej Toyoty.

ja w toyocie wykręciłem fabryczne śruby i wkręciłęm śruby dłuższe od haka i bez problemu

Data: 2012-06-20 19:19:16
Autor: Czeslawek
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-20 17:47, Arbiter pisze:
Lagod wrote:
Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy
mojej Toyoty.

ja w toyocie wykręciłem fabryczne śruby i wkręciłęm śruby dłuższe od haka i
bez problemu

wszystko zależy od siły i jakości użytych śrub :P

--
Pozdrawiam,
Czesławek

Data: 2012-06-20 21:11:49
Autor: Krzychu
"inna" śruba w japończyku
[...]

W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie jest to lewy gwint. W wielu autach tak jest.

Krzychu

Data: 2012-06-20 22:32:07
Autor: cef
"inna" śruba w japończyku
Krzychu" <"s_krzychu[m wrote:

Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy

W pierwszej kolejności sprawdź, czy nie jest to lewy gwint. W wielu
autach tak jest.

Z jakiego powodu jest tam lewy gwint?
(skoro juĹź wiesz, Ĺźe jest lewy)
Ĺťeby się nie wykręcało przy cofaniu?  ;-)

Data: 2012-06-20 22:50:29
Autor: Grejon
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-20 22:32, cef pisze:

Z jakiego powodu jest tam lewy gwint?
(skoro już wiesz, że jest lewy)
Żeby się nie wykręcało przy cofaniu?  ;-)

Hm... Może po to, żeby takiego haka nie użyć "dzieśtam" po czym zapomnieć odłożyć do samochodu.

--
Grzegorz Jońca    GG: 7366919    JID:gzesiu@jabber.wp.pl
Green Trafic 140 dCi

Data: 2012-06-21 14:41:14
Autor: Lagod
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-20 22:50, Grejon pisze:
W dniu 2012-06-20 22:32, cef pisze:

Z jakiego powodu jest tam lewy gwint?
(skoro już wiesz, że jest lewy)
Żeby się nie wykręcało przy cofaniu? ;-)

Albo dachowaniu :-)

Hm... Może po to, żeby takiego haka nie użyć "dzieśtam" po czym
zapomnieć odłożyć do samochodu.

Nie możliwe. To są dwie z sześciu śrub mocujących ramę haka do podłużnic.
Rozwiązałem problem na siłę. Wkręciłem na chama M12 które były w zestawie i się nagwintowało. W ogóle to dzwne były te śruby, bo miały czubek stożkowy a łeb pod klucz 17 zamiast 19.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-06-21 14:43:58
Autor: marcin
"inna" śruba w japończyku
[...]

ot i caly pms z jego fahofcami.
ty piszesz o montazu haka do podluznic z tylu a oni o uchu do holowania.

Data: 2012-06-21 16:51:17
Autor: Lagod
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 14:43, marcin pisze:
ot i caly pms z jego fahofcami.
ty piszesz o montazu haka do podluznic z tylu a oni o uchu do holowania.

Żeby udzielić przydatnej odpowiedzi trzeba by najpierw przeczytać pytanie. Komu by się chciało...

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-06-21 17:28:05
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 16:51, Lagod pisze:
[...]

Napisałeś:
<cite>
Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwór do montażu haku w podłużnicy mojej Toyoty.
</cite>

Komu by się chciało...

Widzisz, ludzie chcieli pomóc, a Ty ich ładnie potraktowałeś...

Data: 2012-06-21 19:07:58
Autor: marcin
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 17:28, Artur Maśląg pisze:
[...]

Napisałeś:
<cite>
[...]

gosc chcial zamontowac HAK. to wy nie zrozumieliscie o co chodzi. jakos ja od razu pomyslalem ze chodzi o tyl pojazdu i hak a nie ucho.

Data: 2012-06-21 19:24:29
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 19:07, marcin pisze:
[...]

Napisałeś:
<cite>
[...]

gosc chcial zamontowac HAK.

Z tego co napisał na początku nic takiego nie wynikało.

to wy nie zrozumieliscie o co chodzi. jakos
ja od razu pomyslalem ze chodzi o tyl pojazdu i hak a nie ucho.

Potrzebujesz dowartościowania? No problem.

Data: 2012-06-21 19:27:13
Autor: marcin
"inna" śruba w japończyku
Z tego co napisał na początku nic takiego nie wynikało.

w takim razie wyjasnij mi po co mialby wkrecac jakies sruby w miejsce montazu ucha do holowania?

Data: 2012-06-21 19:34:30
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 19:27, marcin pisze:
Z tego co napisał na początku nic takiego nie wynikało.

w takim razie wyjasnij mi po co mialby wkrecac jakies sruby w miejsce
montazu ucha do holowania?

Ponieważ "ucho" gdzieś zaginęło i próbował coś dopasować?
Sytuacja bardzo typowa...

Data: 2012-06-21 19:44:57
Autor: marcin
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 19:34, Artur Maśląg pisze:
[...]

myslales ze chcial wkrecic zwykla srube i za nia holowac auto ? :D

Data: 2012-06-21 18:11:02
Autor: Wmak
"inna" śruba w japończyku
marcin <lkadjh@kbdosd.cwo> napisał(a):
> [...]

Gdyby napisał:

"Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwORY do montażu hakA  w podłużnicACH mojej Toyoty"
to nie byłoby tego nieporozumienia.

myslales ze chcial wkrecic zwykla srube i za nia holowac auto ? :D

Nic śmiesznego...
Wpisz w Google hasło "ucho holownicze" to zobaczysz, jakie ludzie miewają pomysły

Data: 2012-06-21 20:18:18
Autor: marcin

Gdyby napisał:

"Nie mogę wkręcić żadnej śruby w otwORY do montażu hakA  w podłużnicACH mojej
Toyoty"
to nie byłoby tego nieporozumienia.

w sumie pozniej napisal "To są dwie z sześciu śrub mocujących ramę haka do podłużnic. "

myslales ze chcial wkrecic zwykla srube i za nia holowac auto ? :D

Nic śmiesznego...
Wpisz w Google hasło "ucho holownicze" to zobaczysz, jakie ludzie miewają
pomysły

to nie moga byc ludzie. to musza byc amerykanie.

Data: 2012-06-21 20:43:44
Autor: Artur Maśląg

Gdyby napisał:

[...]

Oczywiście kombinatorze - po wszystkich odpowiedziach :)

[...]

To są ludzie - podobnie jak pytania na pms...

Data: 2012-06-21 21:35:38
Autor: marcin
"inna" śruba w japończyku
w sumie pozniej napisal "To są dwie z sześciu śrub mocujących ramę haka
do podłużnic. "

a jak wytlumaczysz fakt ze ja od razu wiedzialem o co mu chodzi ?

Data: 2012-06-21 21:58:27
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-21 21:35, marcin pisze:
w sumie pozniej napisal "To są dwie z sześciu śrub mocujących ramę haka
do podłużnic. "

a jak wytlumaczysz fakt ze ja od razu wiedzialem o co mu chodzi ?

Gwałtowną potrzebą zaistnienia?

Data: 2012-06-22 09:49:55
Autor: Lagod
"inna" śruba w japończyku
[...]

Napisałeś:
<cite>
[...]

Znowu ktoś się bezmyślnie wtrąca w dyskusję nie śledząc jej dokładnie.

--
____________________________________________________________MAT_______

Data: 2012-06-22 10:59:40
Autor: Artur Maśląg
"inna" śruba w japończyku
W dniu 2012-06-22 09:49, Lagod pisze:
W dniu 2012-06-21 17:28, Artur Maśląg pisze:
W dniu 2012-06-21 16:51, Lagod pisze:
(...)
Komu by się chciało...

Widzisz, ludzie chcieli pomóc, a Ty ich ładnie potraktowałeś...

Znowu ktoś się bezmyślnie wtrąca w dyskusję nie śledząc jej dokładnie.

Widzę, że z czytaniem ze zrozumieniem jest podobnie...

Data: 2012-06-25 18:31:48
Autor: Ryszard G.
"inna" śruba w japończyku

UĹźytkownik "Lagod"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4fe1c29c$1@news.home.net.pl...

[...]

[...]

Czasem łatwiej wbić śrubę niż wkręcić gwoździa ;)

R. G.

"inna" śruba w japończyku