inne spojrzenie na rzeczywistość

Data: 2019-05-31 08:11:24
Autor: Ola
inne spojrzenie na rzeczywistość
CZY ZACHÓD WYCIĄGNIE WNIOSKI Z POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW?

http://fzp.net.pl/opinie/czy-zachod-wyciagnie-wnioski-z-popelnianych-bledow

Wolno kopiować, podając powyższy link.
Ola

Data: 2019-05-31 17:35:48
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
O jaki Ci Olu zachod chodzi. Izrael jest w Azji. O Zachodnia Azje chodzi? Bo chyba nie o zachodnia Europe. Srodkowa tym bardziej. Dalas temat na polskiej grupie. Chybiony pomysl. My nic nie mamy do Izraela, Iranu itd. Mozemy handlowac na zdrowych zasadach z kazdym panstwem. Kupujemy w Izraelu soki i nie jest to powod zebysmy nie kupowali w Iranie ropy. Bez soku pomaranczowego polska gospodarka da sobie rade. Bez ropy sobie nie poradzi. Innymi slowy Iran jest dla nas wazniejszym partnerem gospodarczym niz Izrael. To ze sie nie potraficie dogadac z sasiadami to nie nasz problem. Maleje rola Izraela jako straznika swiatowych zasobow ropy. Utrzymujecie sie jeszcze na powierzchni bo macie ochrone USA. W Europie nie znajdziecie sojusznika takiego jakim jest dla was USA.

Data: 2019-06-01 06:11:28
Autor: Ola
W dniu sobota, 1 czerwca 2019 03:35:50 UTC+3 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Kupowanie ropy od Iranu jest błędem. Pośrednio opłacacie terror we wszystkich krajach w których zamieszany jest Iran. Może to jeszcze nie dzisiaj, ale Iran ma zamiary globalne. Dzihad nie jest tam tylko hasłem wyborczym. USA jest sojusznikiem we własnym interesie, ale mamy też innych sojuszników, nie tylko USA. Pomiędzy innymi także Polskę pomimo wszystko.

Izrael nigdy nie był strażnikiem ropy, nie rozumiem tego stwierdzenia. Natomiast ma ogromne pola pola gazu, większe niż w całej Zatoce Perskiej. To też przynosi sojuszników. Ola

Data: 2019-06-01 06:55:44
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Rownie dobrze mozna powiedziec ze kupowanie w Izraelu jest bledem bo ONZ oskarzyl go o ludobojstwo. Wydobywajcie skraplajcie gaz i jesli bedzie w dobrej cenie to go sprzedacie albo nie sprzedacie. Amerykanie maja duze potrzeby finansowe i bardzo duzo gazu. Nikoniecznie amerykanscy Zydzi beda chcieli dopuscic Izrael do interesu jaki robia na gazie. Pragne niesmialo przypomniec ze amerykanscy bardzo bogaci zydzi robili swietne interesy z Hitlerem przed wojna i w czasie wojny. Czyli w czasie w ktorym wsrod rzadzacych wtedy swiatem informacje o mordowaniu przez niemcow Zydow w Polsce byly znane i potwierdzone. Izrael od momentu powstania nazywany byl niezatapialnym lotniskowcem usa. Lotniskowiec to okret wojenny a nie statek wycieczkowy. Na zlej grupie zalozylas temat. Nas tutaj malo interesuje Izrael i jego mieszkancy. Na wycieczke nie warto pojechac bo na nas plujecie na ulicach. Wymiana handlowa na poziomie 3 promili polskiej wymiany handlowej.

Data: 2019-06-01 16:05:36
Autor: u2
inne spojrzenie na rzeczywistość
Pragne niesmialo przypomniec ze amerykanscy bardzo bogaci zydzi robili swietne interesy z Hitlerem przed wojna i w czasie wojny.

ale chyba tylko do 1941 ?

--
I love love

Data: 2019-06-01 12:16:06
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
W niemczech przesladowania zydow zaczely sie 1 kwietnia 1933 roku i trwaly w Europie  do konca wojny. Nie przeszkadzalo to bogatym amerykanskim zydom wspolpracowac z III rzesza przed wybuchem wojny niemcy-usa. Ciekawe czy o tym ucza w szkolach w USA i Izraelu?

Data: 2019-06-01 21:49:19
Autor: u2
[...]

no tak, ale jak już USA przystąpiło do wojny po ataku Japończyków na Pearl Harbor to jednak chyba żydzi z USA nie ryzykowały jawnej współpracy z Hitlerem i Niemcami ?:)

btw czytałem o diabolicznych planach wymordowania swoich ziomków z Europy wschodniej, w których tworzeniu mieli uczestniczyć żydzi z USA, ale z tego co wiem, to nie ma przekonujących dowodów, co innego Eichmann, czy Goebbels to rasowi żydzi, i oni zgotowali piekło swoim ziomkom:)

--
I love love

Data: 2019-06-01 13:10:27
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Ponoc i sam szef adolf mial cos za uszami jesli idzie o pochodzenie niekoniecznie czysto aryjskie, z lekka domieszka krwi rasy handlowej ponoc byl. Pewno o tym tez w Izraelu w szkolach nie ucza.

Data: 2019-06-01 22:20:29
Autor: u2
[...]

nazwisko Hitler przed wojną w Polsce nosili właśnie żydzi, krewni Hitlera wyemigrowali w USA, ale tam z tego co wiem zmienili jednak nazwisko:)

--
I love love

Data: 2019-06-01 15:09:12
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Z Hitlerem nie wiem, nie bylem a internet raz mowi tak a raz inaczej. Chodzi mi o cos innego. Ola jest tutaj prywatna rzeczniczka panstwa Izrael i Zydow. Chcialbym u zrodla sie dowiedziec czy w Izraelu w szkolach na lekcjach historii ucza o Chaimie Rumkowskim. Czy mlodzi ludzie wiedza co to bylo Hotel Polski. Czy wiedza ze w okresie poprzedzajacym wojne amerykanscy bogaci Zydzi brali udzial w budowaniu III Rzeszy chociaz przesladowania ich braci w wierze byly w tam na porzadku dziennym i opisywaly je nazistowskie gazety.. Historia jako nauka ma to do siebie ze praktycznie nie daje sie jej zmanipulowac. Przypomina Internet. Jesli w Internecie pojawi sie jakas informacja to powstaje natychmiast wiele jej kopi. Kasowanie informacji pierwotnej jest bezcelowe bo kopie zostaja. Zbrodnia Katynska jest przykladem ze nie da sie zmanipulowac historii. Czerwona banda nie dala rady jej ukryc bo bylo zbyt duzo swiadkow i ich sluchaczy.

Data: 2019-06-02 00:15:48
Autor: u2
inne spojrzenie na rzeczywistość
Z Hitlerem nie wiem, nie bylem a internet raz mowi tak a raz inaczej. Chodzi mi o cos innego. Ola jest tutaj prywatna rzeczniczka panstwa Izrael i Zydow.

no nie sądzę, Izrael jest w ciągłej wojnie od czasu powstania, Ola to żołnierz izraelskiej armii:)

--
I love love

Data: 2019-06-01 15:23:32
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Uwazasz ze w przeciwienstwie polskich uzytkownikow grupy Ola nie moze napisac o wszystkim o czym by chciala?

Data: 2019-06-02 01:34:56
Autor: andal
On Sat, 01 Jun 2019 15:23:32 -0700, Zenek Kapelinder wrote:

Uwazasz ze w przeciwienstwie polskich uzytkownikow grupy Ola nie moze
napisac o wszystkim o czym by chciala?

Ola to ruska zydowka, od niej prawdy nie dowiesz sie

Data: 2019-06-02 07:49:44
Autor: u2
W dniu 02.06.2019 o 03:34, andal pisze:
[...]

to tak jak Azari, dobrały się jak w korcu maku:)

--
I love love

Data: 2019-06-01 08:47:45
Autor: Bytomir Szimoza
użytkownik Ola napisał:

Kupowanie ropy od Iranu jest błędem. Pośrednio opłacacie terror we wszystkich krajach w których zamieszany jest Iran.

Czy to czasem nie usa napuszczały irak na iran?
Czemu więc dziwisz się że iran nie lubi usa?

Data: 2019-06-02 08:30:53
Autor: Jacek Bialy
[...]

To Chomeini pierwszy zaatakował ambasadę USA w Teheranie. Potem wysłał bojówki Hezbollahu do Libanu. Gdyby nie wsparcie sowietów, Amerykanie zrobiłby mu desant i przywrócili do władzy szacha Rezę Pahlawiego. Szach Iranu co prawda nie żyje, ale zawsze można znaleźć jakiegoś prawowitego następcę.

JB

Data: 2019-06-03 12:07:20
Autor: Bytomir Szimoza
W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 17:30:55 UTC+2 użytkownik Jacek Bialy napisał:
> [...]

To Chomeini pierwszy zaatakował ambasadę USA w Teheranie. Potem wysłał bojówki Hezbollahu do Libanu. Gdyby nie wsparcie sowietów, Amerykanie zrobiłby mu desant i przywrócili do władzy szacha Rezę Pahlawiego. Szach Iranu co prawda nie żyje, ale zawsze można znaleźć jakiegoś prawowitego następcę.

Cyba kolejność coś nie teges.

1975
Wojnę rozpoczął Irak atakiem w rejonie podzielonego w 1975

Twój chomeini był 4 lata później.

Data: 2019-06-03 14:30:44
Autor: Jacek Bialy
inne spojrzenie na rzeczywistość
   -- - Twój chomeini był 4 lata później. -- -

Mój?  Raczej twój, skoro tak bronisz tych przebranych bolszewików.
Iran pod władzą szacha Pachlawiego nie walczył ani z Izraelem, ani z nikim innym walczyć nie musiał - był najszybciej rozwijającym się krajem regionu. A nade wszystko stwarzał konkurencję dla radzieckiej ropy i gazu.
Dlatego radzieckie służby zaatakowały ten kraj przebierając się w szyickich fundamentalistów. Przy okazji zaatakowały ambasadę znienawidzonej przez siebie Ameryki, a później wysłały szkolne w sowietach bojówki Hezbollahu na znienawidzony przez Związek Radziecki Izrael (uważajcie Żydzi, bo oni was do dziś nienawidzą za otrucie towarzysza Stalina).

JB

Data: 2019-06-06 12:31:34
Autor: Ola
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 00:30:45 UTC+3 użytkownik Jacek Bialy napisał:
[...]

Trafiłeś w dziesiątkę. Dziękuję za ostzeżenie, ale uważamy na wszystkich, to już z przyzwaczajenia, śledź po żydowsku.
Ola

Data: 2019-06-06 16:14:20
Autor: Jacek Bialy
inne spojrzenie na rzeczywistość
   -- - Trafiłeś w dziesiątkę

No jakże mi przyjemnie...

   -- - . Dziękuję za ostzeżenie, ale uważamy na wszystkich, to już z przyzwaczajenia, śledź po żydowsku.

Śledzie śledziami, tylko nie naróbcie sobie niepotrzebnych wrogów z tego "przyzwyczajenia".

JB

Data: 2019-06-01 15:43:27
Autor: u2
W dniu 01.06.2019 o 15:11, Ola pisze:
USA jest sojusznikiem we własnym interesie, ale mamy też innych sojuszników, nie tylko USA. Pomiędzy innymi także Polskę pomimo wszystko.

ano, tylko wasi agenci muszą się od Izraela odcinać po tych antypolskich wystąpieniach izraelskich polityków, w Izraelu popłaca się głosić antypolskie hasła:)

--
I love love

Data: 2019-06-02 02:51:49
Autor: Ola
W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 10:21:08 UTC+3 użytkownik Katshynsky napisał:
W dniu 31.05.2019 o 17:11, Ola pisze:
> CZY ZACHÓD WYCIĄGNIE WNIOSKI Z POPEŁNIANYCH BŁĘDÓW?

> [...]

Tzva, Tzva Adonai?

Nie wierzę w Boga, ale wierzę w logikę, która mi mówi że antysemityzm jest głupotą, a ponieważ głupoty nie można dzielić (jest albo jej nie ma), inne działania antysemitów też są skażone głupotą. To jest "zemsta" Tzvaot Adonai! Zobacz co się dzieje na świecie, im bardziej antysemickie społeczeństwa, tym bardziej cierpią, przez własną głupotę, bez żadnej ingerencji Zydów, ani Izraela. Uciekajcie od antysemityzmu, jak od każdej głupoty, bo to się przeciw samym głupim obraca.   Ola

Data: 2019-06-02 03:40:10
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Logika nakazuje zeby stanac po jakiejs konkretnej stronie. W Polsce moje pokolenie i zyjace wczesniejsze bardzo zle odbieraja pojecia takie jak okupacja, ludobojstwo, bombardowanie, ostrzal artyleryjski itp. Po ktorej stronie bys stanela jak bys byla Polka? Po stronie kogos kto okupuje, przeprowadza naloty na inne panstwo (np. dzisiejszy nalot Izraela na Syrie), jest oskarzony przez spolecznosc miedzynarodowa o ludobojstwo, tworzacy getta dla innowiercow? Na krzywdzie ludzkiej nikomu nie udalo sie zbudowac czegos trwalego.

Data: 2019-06-02 07:37:29
Autor: Ola
W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 13:40:11 UTC+3 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Teoretycznie jesteśmy po tej samej stronie ideologii. W praktyce masz pokręcenie odwrotności termninologii - kto jest kim. Dam ci klucz do zrozumienia: oni zawsze mogą przestać strzelać. Osiągną wówczas radość życia. Gdy my przestaniemy strzelać otrzymamy śmierć.

Ale niedługo się to skończy pozytywnie dla obydwu stron, bez wojny miejmy nadzieję. Obserwuj propozycję stulecia Trumpa, którą na razie zna tylko 5 osób. Mnie nie powiedzieli co tam jest. Część ekonomiczna miała być ogłoszona na konferencji w Bahrainie, ale odłożono do 17 września, ponowne wybory w Izraelu.

Ola

Ola

Ola

Data: 2019-06-02 07:38:28
Autor: Ola
W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 17:37:30 UTC+3 użytkownik Ola napisał:
> [...]

Ale niedługo się to skończy pozytywnie dla obydwu stron, bez wojny miejmy nadzieję. Obserwuj propozycję stulecia Trumpa, którą na razie zna tylko 5 osób. Mnie nie powiedzieli co tam jest. Część ekonomiczna miała być ogłoszona na konferencji w Bahrainie, ale odłożono do 17 września, ponowne wybory w Izraelu.

trzy razy mi się podpisało. Trzy razy w dobrą godzinę !

Data: 2019-06-02 11:32:11
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Nie jestesmy po tej samej stronie. Ty jestes bezposrednio zaangazowana ja staram sie byc neutralnym. Podlozem konfliktu moze byc to ze nikt arabow nie spytal czy chca miec takiego sasiada.

Data: 2019-06-02 22:16:56
Autor: u2
W dniu 02.06.2019 o 16:37, Ola pisze:
[...]

ideologia źle brzmi w Polsce, lepiej napisz, że łączą nas wspólne tradycje, wartości, wręcz więzy rodzinne, ale nie ideologia, ideologia to urawniłowka, nikt nie lubi w Polsce urawniłowki:)

--
I love love

Data: 2019-06-03 05:48:31
Autor: Ola
W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 23:16:58 UTC+3 użytkownik u2 napisał:
> [...]

ideologia źle brzmi w Polsce, lepiej napisz, że łączą nas wspólne tradycje, wartości, wręcz więzy rodzinne, ale nie ideologia, ideologia to urawniłowka, nikt nie lubi w Polsce urawniłowki:)

Przyjmuję poprawkę:  łączą nas wspólne
tradycje, wartości, wręcz więzy rodzinne,
też wspólna wielowiekowa historia.

Data: 2019-06-03 11:13:47
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Nic nie laczy w Polsce Polakow i Zydow. Jak tytaj sie osiedliliscie to dostaliscie przywileje o jakich rdzenni mieszkancy mogli marzyc. Przez kilkaset lat nie probowaliscie sie zintegrowac z reszta spoleczenstwa. Przypadkowe zdarzenia ze ktos komus dziecko zrobil sie nie licza. Bylo kilku artystow ktorzy praktycznie odcieli sie od idiotycznej rasistowskiej religii i wystepowali jako Polacy. Jesli zostawiliscie rodziny to sa to Wasze rodziny. Do naszej kultury wniesliscie kilka dan. Antypolonizm wysysaliscie przez kilkaset lat z mlekiem matki. Szczyt zydowskiego zezwierzecenia nastapil zaraz po II Wojnie Swiatowej. Wtedy to zydowscy bandyci pod ochrona KBW i UB mordowali polskich patriotow.

Data: 2019-06-03 13:14:39
Autor: Ola
W dniu poniedziałek, 3 czerwca 2019 21:13:48 UTC+3 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Wychowywałam się w Polsce jako Polka. Pochodzenie żydowskie było nieistotne i nieważne. Mieszkam obecnie w Izraelu i po tylu dziesiątkach lat uważam, że to była doskonała decyzja. Skąd się wzięło tylu antysemitów? :
http://www.listyznaszegosadu.pl/wyznania-janapawlaversus-glos-jana-pawla-ii

Data: 2019-06-03 14:37:06
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Nie interesuje mnie co mowil Papiez. Interesuje mnie co widze. Jak juz jestes przy antysemitach. Jestem pewny ze w Izraelu proporcjonanie do ludnosci jest wiecej antypolakow niz antysemitow w Polsce. Do tego pewno wszyscy sa antyarabami. Grzecznie pytalem o to czy w Izraelu ucza na lekcjach historii o pewnych osobach i zdarzeniach. Dlaczego boisz sie odpowiedziec? W Polsce jest bardzo malo antysemitow bo Zydow tutaj malo. To ze jest oburzenie na temat ustawy 447 to nie antysemityzm tylko dbanie o interes wlasnego panstwa. Na dodatek praktycznie wszyscy oburzenia ustawa 447 zapytani czy nalezy oddawac mienie legalnym spadkobiercom ofiar wojny, to kazdy odpowie ze tak. Oczywiscie z wylaczeniem z przyczyn oczywistych niemcow i tych co jakies odszkodowanie odebrali.

Data: 2019-06-06 12:35:15
Autor: Ola
W dniu wtorek, 4 czerwca 2019 00:37:07 UTC+3 użytkownik Zenek Kapelinder napisał:
[...]

Nie wiem czego uczą dzieci w szkołach, bo nie musiałam odrabiać z nimi lekcji, przypuszczam, że podobnie jak w Polsce, nie uczą wszystkiego, ogólnie z tego co zorientowałam się, nacisk na historię Zydów począwszy od czasów prehistorycznych.

Ola

Data: 2019-06-06 14:31:22
Autor: Zenek Kapelinder
inne spojrzenie na rzeczywistość
Czy izraelscy naukowcy uznaja ze homo habilis byli Zydami? Oni zyli na terenie afryki dwa miliony lat temu. Wychodzi ze w Izraelu nie ucza o Skosowskim i Zurawinie bo przerobienie historii Zydow na przestrzeni dwoch milionow lat w kika lat jest niemozliwe.

Data: 2019-06-03 14:45:19
Autor: Jacek Bialy
[...]

To kwestia bariery pomiędzy wolnym światem, a chlewem przykrytym czerwonymi sztandarami. Swego czasu sam tego doświadczyłem.

JB

Data: 2019-06-03 22:37:36
Autor: A. Filip
Ola <ola.degani@gmail.com> pisze:
[...]

[...]

Czy Izrael nie jest państwem Żydowskim?
Dlaczego Polska nie może być państwem Polskim?

Z taką (świeżą) historią Polacy i Żydzi byliby dziwni bez niechęci do
"podwójnej lojalności". Ty wybrałaś jedną lojalność (chyba).

--
A. Filip : Pij mleko (matki)!!

Data: 2019-06-02 09:17:14
Autor: Jacek Bialy
inne spojrzenie na rzeczywistość
 -- Nie wierzę w Boga, ale wierzę w logikę, która mi mówi że antysemityzm jest głupotą, (...)

Trudno powiedzieć czy głupotą, bo nikt nie ma obowiązku lubieć Żydów. Natomiast skrajną głupotą jest wywoływanie antysemityzmu, tym bardziej wtedy, gdy staje się on tematem zastępczym. Na przykład ostatnio ważą się losy wschodniej flanki NATO i amerykańskiej obecności na tym terenie, więc oskarżenia o 'polski nazizm' nie są dla nas niczym dziwnym (w PRL 'hitlerowcem' był prawie każdy, kto stawiał komunistom opór). Jednak godnym ubolewania jest fakt, że przedstawiciele władz Izraela dają się wciągnąć w tą manipulację. A przecież teść Jareda Kushnera nie będzie wiecznie prezydentem USA! Po nim może przyjść ktoś podobny do Obamy i to tylko dlatego, że społeczeństwo amerykańskie zacznie mieć dość mnożących pretensji państwa Izrael do różnych krajów świata rozgrywanych rękami USA.

JB

Data: 2019-06-02 11:57:58
Autor: u2
W dniu 02.06.2019 o 11:51, Ola pisze:
[...]

chodzi o "Pisiorowego Escobara" aka "Pajdaka" kiedyś używał nicka Cwaj Ano Daj:)

--
I love love

Data: 2019-06-02 03:05:42
Autor: Ola
W dniu niedziela, 2 czerwca 2019 12:57:58 UTC+3 użytkownik u2 napisał:
> [...]

chodzi o "Pisiorowego Escobara" aka "Pajdaka" kiedyś używał nicka Cwaj Ano Daj:)

he,he, kiedyś ktoś mnie posądził o bycie jakąś Katarzyną z jakiejś elektrowni, teraz mnie posądzasz o jakiegoś Cwajaka. Przeżyję to także.
Ola

Data: 2019-06-02 12:07:00
Autor: u2
W dniu 02.06.2019 o 12:05, Ola pisze:
he,he, kiedyś ktoś mnie posądził o bycie jakąś Katarzyną z jakiejś elektrowni, teraz mnie posądzasz o jakiegoś Cwajaka. Przeżyję to także.

nie ciebie, tylko wskazuję, że agenturę macie niezłą:)

--
I love love

Data: 2019-06-02 11:27:14
Autor: u2
W dniu 02.06.2019 o 09:21, Katshynsky pisze:
[...]

to teraz "Pajdak":)

--
I love love

inne spojrzenie na rzeczywistość