instalacja HD poprzez USB

Data: 2009-08-09 22:41:59
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB
Kupiłem ramkę do zainstalowania HD poprzez port USB podobną do tej:
http://cgi.ebay.com/USB-2-0-to-IDE-SATA-2-5-3-5-Hard-Drive-Converter-Cable_W0QQitemZ180345635218QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item29fd700192&_trksid=p3286.c0.m14

Po podłaczeniu przez pewien czas działało to urządzenie na moim komputerze poprawnie, dołączony dysk był widoczny i można było jego używać, obecnie podobnie jest przy podłączeniu do mojego notebooku.
Jednakze od pewnego czasu mój PC "nie widzi" dysków podłączanych w ten sposób, nie są one pokazywane w "moim komputerze" i , oczywiscie, nie można ich uzywać.
Próby skotrzystania z konfigutora "dodaj nowy sprzęt" sa bez powodzenia,- komputer nowego sprzetu nie znajduje, sprawdzanie portów USB, koncentratorów , kontrolerów IDE itp dają komunikat, ze urzadzenia pracują poprawnie.
Czasem próba podłaczenia do USB daje komunikat "znaleziono nowy sprzęt" a potem "urządzenie może pracowac niepoprawnie".
O co chodzi? -przypominam, ze urządzenie to można podłaczyć i pracuje poprawnie w innym komputerze. OS to Win XP Prof SP3

Data: 2009-08-09 23:28:46
Autor: RadoslawF
instalacja HD poprzez USB
Dnia 2009-08-09 22:41, Użytkownik p47 napisał:
[...]

Najszybciej problem programowy dotyczący systemu na którym tak
się dzieje, ale dla pewności sprawdź czyli uruchom kompa z
jakąś wersją linuxa live i będziesz wiedział czy problem
sprzętowy czy programowy.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-10 01:15:27
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h5nesa$upo$1node2.news.atman.pl...
[...]

Sądzę, że wiele bardziej prawdopodobna jest przyczyna programowa, bo sprzęt pracuje na innym kompie i mało prawdopodobne jest, aby padło kilka portów USB, bo na kilku próbowałem.
Ale chyba nie trzeba przeistalowywac OS?;-(

p47

Data: 2009-08-10 10:00:56
Autor: RadoslawF
instalacja HD poprzez USB
Dnia 2009-08-10 01:15, Użytkownik p47 napisał:

[...]

Jeśli padły porty to padł kontroler czyli padły wszystkie w komputerze.
Sprawdź tak jak napisałem wcześniej lub ewentualnie podłącz coś innego
i sprawdź czy działa. Jeśli działa to problem programowy i następne
pytania zadasz na grupie dedykowanej używanemu systemowi operacyjnemu.
jeśli to windows to może wystarczy odinstalować i zainstalować na
nowe sterownik do USB.

Pozdrawiam

Data: 2009-08-10 10:34:29
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "RadoslawF" <radoslawfl@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h5ojtj$3mj$1node2.news.atman.pl...
[...]

Myslałem w podobny sposób i już sprawdziłem, (o czym pisałem) , że inne urzadzenia podłaczone do USB działają, a więc porty nie padły. Również w tej sytuacji sterowniki powinny byc przecież chyba też OK? Pytanie na "innej grupie "  (mam Win XP prof SP 3) już zadałem;-)

p47

Data: 2009-08-09 23:57:15
Autor: Feromon
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "p47" <go@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5ncf4$p5m$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

Czasem widzi, ale nie przydziela literki - trzeba wejść w zarządzanie dyskami i nadać.
Czasem 2,5 calowy dysk nie wydala z jednego USB - przepiąć w inny lub zasilać z dwóch.

Feromon

Data: 2009-08-10 01:12:17
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "Feromon" <fer0m0n@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5nhbl$gv9$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Nie bardzo wiem, jak zarządzać (nadac literkę ) dyskowi, który nigdzie nie występuje, nie jest widoczny?

Czasem 2,5 calowy dysk nie wydala z jednego USB - przepiąć w inny lub zasilać z dwóch.

To dysk 3,5 cala z osobnym , autonomicznym zasilaniem, zresztą widocznym na podanym wczesniej linku. Dysk bez watpienia pracuje , tj po właczeniu kreci się, a potem grzeje.

p47

Data: 2009-08-10 13:36:16
Autor: sTav
instalacja HD poprzez USB
p47 wrote:

To dysk 3,5 cala z osobnym , autonomicznym zasilaniem, zresztą
widocznym na podanym wczesniej linku. Dysk bez watpienia pracuje , tj
po właczeniu kreci się, a potem grzeje.

Te mini-zasilacze (przetwornice) często po krotkim czasie tracą parametry (wydajność prądową) i wtedy zaczyna się od działania "jak chcą", a potem jest coraz gorzej.

Sprawdz dysk podłączajac go pod normalny zasilacz, - być może problem zniknie i bedziesz miał rozwiązanie zagadki.

--
Pozdrowienia!
M.

Data: 2009-08-12 12:35:28
Autor: MC
instalacja HD poprzez USB

[...]

Co pokazuje Narzędzia adminstracyjne/Zarządzanie komputerem/Zarządanie dyskami?

Data: 2009-08-13 00:11:44
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:h5u5tk$t7h$1news.dialog.net.pl...

[...]

Sprawdzałem,- nic nie pokazuje tj. pokazuje "normalne" dyski, natomiast tego wpietego przez USB nie ma.

Data: 2009-08-14 23:01:24
Autor: MC
instalacja HD poprzez USB
Użytkownik "p47" <go@wp.pl> napisał w wiadomości news:h5verd$7ci$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

A menadżer urządzeń?
Prawdopodobnie zainstalowałeś jakieś świństwo. Proponuję bez żadnej gwarancji sukcesu:
1) usuń cała galąź USB z menadżera urządzeń i pozwól zainstalować się jej ponownie,
2) skorzystaj z możliwości przywracania systemu do stanu sprzed tej zmiany.

Data: 2009-08-15 00:50:49
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "MC" <m5c@go2.pl> napisał w wiadomości news:h64jb0$joj$1news.dialog.net.pl...
[...]

Tak jak wcześniej pisałem też nic nie pokazuje, takze w trybie "pokaż ukryte"

Prawdopodobnie zainstalowałeś jakieś świństwo. Proponuję bez żadnej gwarancji sukcesu:
1) usuń cała galąź USB z menadżera urządzeń i pozwól zainstalować się jej ponownie,

Ale nie rozumiem (w domysle, - podejrzewasz wadę sprzetową/brak/uszkodzone sterowniki USB) jak w takiej sytuacji inne urzadzenia (np. drukarka czy karta WiFi) podłączane do tych samych portów USB mogłyby działac poprawnie,- a działają!

2) skorzystaj z możliwości przywracania systemu do stanu sprzed tej zmiany.

sprawdzałem w kratorze nowego sprzetu wszystkie gałęzie USB - wszedzie komunikat "to urzadzenie działa poprawnie"

??!

Data: 2009-08-15 01:27:42
Autor: MC
instalacja HD poprzez USB
Użytkownik "p47" <go@wp.pl> napisał w wiadomości news:h64psl$kgt$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Niekoniecznie. Dysk pewnie jest z gatunku masowe urządzenie magazynujące albo jakoś tak i może wyorzystywać inne funkcje sterownika.

2) skorzystaj z możliwości przywracania systemu do stanu sprzed tej zmiany.

sprawdzałem w kratorze nowego sprzetu wszystkie gałęzie USB - wszedzie komunikat "to urzadzenie działa poprawnie"

To nie o to chodzi. Jest funkcja pt. przywracane systemu do stanu sprzed np instalacji nowych programów.

Data: 2009-08-16 23:09:45
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB
Wydaje się, że przyczyna opisywanych przeze mnie problemów jest banalnie prosta.
Poniewaz , jak pisałem, udało mi sie uruchomic ramkę tylko na jednym z 6 istniejacych w kompie portów USB uruchomiłem SANDRĘ, aby przeanalizować faktyczną jego konfigurację, mimo, że zarówno specyfikacja zestawu, jak i dane z instrukcji płyty głównej ( MSI K9AGM3-F z Athlonem X2 64) zapewniały, ze wszystkie 6 portów to USB ver.2.0.
Wyniki tej analizy, w części dot. USB są następujące:

USB Controller 1
Model : MSI IXP SB600 USB Controller (OHCI0)
OEM Device Name : ATI (AMD) IXP SB600 USB Controller (OHCI0)
Revision : A1
Version : 1.00
Interface : OHCI
Channels : 2
Supported Speed(s) : Low (1.5Mbps) Full (12Mbps)
Legacy Emulation Enabled : No

USB Controller 2
Model : MSI IXP SB600 USB Controller (OHCI1)
OEM Device Name : ATI (AMD) IXP SB600 USB Controller (OHCI1)
[...]

USB Controller 3
Model : MSI IXP SB600 USB Controller (OHCI2)
OEM Device Name : ATI (AMD) IXP SB600 USB Controller (OHCI2)
[...]

USB Controller 4
Model : MSI IXP SB600 USB Controller (OHCI3)
OEM Device Name : ATI (AMD) IXP SB600 USB Controller (OHCI3)
[...]

USB Controller 5
Model : MSI IXP SB600 USB Controller (OHCI4)
OEM Device Name : ATI (AMD) IXP SB600 USB Controller (OHCI4)
[...]

USB Controller 6
Model : MSI IXP SB600 USB Controller (EHCI)
OEM Device Name : ATI (AMD) IXP SB600 USB Controller (EHCI)
Revision : A1
Version : 2.00
Specification : 1.00
Interface : EHCI
Channels : 10
Companion Controllers : 5
Supported Speed(s) : Low (1.5Mbps) Full (12Mbps) High (480Mbps)
Addressing Support : 32-bit
Legacy Emulation Enabled : No

Data: 2009-08-14 12:23:13
Autor: Radosław Sokół
instalacja HD poprzez USB
p47 pisze:
Kupi^(3)em ramke^ do zainstalowania HD poprzez port USB podobn? do tej:

Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
http://www.grush.one.pl/mime/

Czasem próba pod^(3)aczenia do USB daje komunikat "znaleziono nowy sprze^t" a potem "urz?dzenie mo?e pracowac niepoprawnie".

Możliwe przyczyny:

1) Uszkodzony zasilacz kieszeni.

2) Marnej jakości zasilacz komputera.

3) Uszkodzony lub marnej jakości przewód USB.

4) Podłączanie kabla USB do portów na obudowie, a nie bez-
    pośrednio do wyprowadzeń płyty z tyłu komputera.

Data: 2009-08-14 22:13:31
Autor: p47
instalacja HD poprzez USB

Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości news:2009081410231200grush.one.pl...
p47 pisze:
[...]

Wymienione niżej przyczyny wydają się byc mało prawdopodobne, bo (o czym zreszta pisałem wczesniej):

1) Uszkodzony zasilacz kieszeni.

Kieszeń pracuje prawidłowo (dysk pracuje i widac go w "moim komputerze" ) przy podłączeniu do USB w innym PC-cie, a konkretnie, co chyba bez znaczenia, w notebooku

2) Marnej jakości zasilacz komputera.

a.ramka i dysk wczesniej pracowały w tym samym PC-cie poprawnie
b. w przypadku tej ramki jakość zasilacza PC-ta ma chyba marginalne znaczenia- to jest ramka z własnym, autonomicznym zasilaniem i zasila dysk 3,5 calowy

3) Uszkodzony lub marnej jakości przewód USB.

Kieszeń pracuje prawidłowo (dysk pracuje i widac go w "moim komputerze" ) przy podłączeniu na tym samym kablu do USB w innym PC-cie. Dodatkowo, co ma wprawdzie mniejsze znaczenie, podłączanie i odłączanie ramki do USB prawidłowo sygnalizowane jest dźwiękowo

4) Podłączanie kabla USB do portów na obudowie, a nie bez-
   pośrednio do wyprowadzeń płyty z tyłu komputera.

Cóż, próbowałem oczywiście i tu i tam..

Przyznam się, ze nie mam pomysłu?:-(

Data: 2009-08-14 23:31:42
Autor: Animka
instalacja HD poprzez USB
p47 pisze:

[...]

Jakiegoś sterownika albo kontrolera USB pewnie teraz brakuje.
  http://img142.imageshack.us/i/tmp476.jpg/

--
animka

instalacja HD poprzez USB