[GOLF IV 1,4 2000r] - instalacja klimatyzacji

Data: 2013-06-17 14:51:58
Autor: Forall
[GOLF IV 1,4 2000r] - instalacja klimatyzacji
Witam,

Chcialbym zapytam czy oplaca sie instalowac w takim aucie teraz klimatyzacje.. podobno koszt oryginalej to okolo 4k w salonie vw... Autko sprawuje się dobrze.. mało ma przejechane i w sumie nie opłaca się go za bardzo sprzedawać...

Data: 2013-06-17 14:58:43
Autor: Robson
W dniu 2013-06-17 14:51, Forall pisze:
[...]

Jeśli sam to zrobisz, to się opłaca, jeśli chcesz to komuś zlecić, to kup sobie samochód z klimatyzacją. Jak chciałem wymienić nagrzewnicę i nikt nie chciał się tego podjąć, bo trzeba rozebrać cały przód - zrobiłem sam, 4 popołudnia mi to zajęło, głównie z powodu braku wiedzy i kilku narzedzi. Jeśli dalej jesteś zainteresowany, to mogę ci powiedzieć co i jak i jaki będzie koszt.

Data: 2013-06-18 07:02:04
Autor: Forall
On 17.06.2013 14:58, Robson wrote:
[...]

Hej,

No raczej ktoś by to robił bo ja się na tym nie znam.

Data: 2013-06-18 10:03:38
Autor: Excite
W dniu 2013-06-18 07:02, Forall pisze:
No raczej ktoś by to robił bo ja się na tym nie znam.

To wydasz na montaż klimatyzacji połowę wartości tego Golfa.

Data: 2013-06-18 10:30:50
Autor: Robson
W dniu 2013-06-18 10:03, Excite pisze:
W dniu 2013-06-18 07:02, Forall pisze:
No raczej ktoś by to robił bo ja się na tym nie znam.

To wydasz na montaż klimatyzacji połowę wartości tego Golfa.

Dokładnie. A teraz liczymy koszt materiałów:
Sprężarka regenerowana z gwarancją - 700
obudowa nagrzewnicy i parownika (najlepiej klimatronic), panel sterujący, wiązki przewodów, czujnik nasłonecznienia, rurki (używane oczywiście) - 500 zł
Trzeba sprawdzić, czy posiadany komputer silnika obsługuje klimatyzację, musi otrzymać informację o jej załączeniu żeby odpowiednio zmienić czasy wtrysków
teraz montaż:
sprężarka, zapewne inny będzie pasek, co jeszcze nie wiem.
  Żeby dostać się do obudowy nagrzewnicy i skraplacza trzeba zdemontować podszybie z przodu, wycieraczki, kierownicę, cały przedni kokpit - myślę, że w warsztacie zajmie z 3 dni, roboty dużo koszt nieznany, myślę, że za mniej niż 1500 nikt nie będzie się bawił. Trzeba zakupić nowy skraplacz i osuszacz - 900,00
Płukanie klimatyzacji - jeśli nie zrobisz, stracisz gwarancję na sprężarkę) - 500
Już masz 4200, opłaca się? Średnia cena tego rocznika samochodu to 9000.

Data: 2013-06-18 21:29:30
Autor: ZIWK
[GOLF IV 1,4 2000r] - instalacja klimatyzacji
W dniu 2013-06-18 07:02, Forall pisze:

Hej,

No raczej ktoś by to robił bo ja się na tym nie znam.
Zapomnij
W warsztacie za robociznę zostawisz 1/2 swojego auta, a i tak to będzie rzeźba w g...
Przeczytaj opis jak klima była montowana (z dawcy!) w aucie znacznie prostszym i do tego zbudowanym jak klocki Lego:

http://www.klub.citroen.triger.com.pl/modules/articles/article.php?id=149

--
/\    Wojciech Smagowicz - Kraków      /\
/\ SzpachelSzmelcPussyWagen - Polo '93 /\

Data: 2013-06-18 11:41:14
Autor: Kamil 'Model'
[...]

Nie opłaca się. Kilka osób poległo po podliczeniu kosztów. Znam jedną osobę która to zrobiła od początku do końca (auto to było audi). Niby miał listę wszystkich części ale i tak w trakcie montowania dokupywał co rusz. Koszta wyszły spore (taniej sprzedać auto i kupić takie z klimą). Ale jakby dorwać rozbitka (ale aby był kompletny przód) za ca. 2000kPLN to można się bawić, ale najlepiej samemu. Bo robota w jakimś warsztacie pewnie nie niej niż 1500PLN... Przy takim rozbitku mamy wszystko jak na dłoni (każdą część, schemat co i jak poprowadzić) co najwyżej jakieś uszczelki trzeba kupić nowe no i na koniec nabicie klimy. W przeciwnym wypadku nie ma sensu się brać za to...

Data: 2013-06-18 22:29:31
Autor: yabba
Użytkownik "Forall" <No.SPAM.forall@stalowka.info> napisał w wiadomości news:51bf065b$0$1228$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Około 8-10 lat temu mój kolega wspominał, że założył klimatyzację do Bory. Zlecił to w znajomym warsztacie i przełożyli mu wszystko z rozbitka.
Koniecznie trzeba mieć swobodny dostęp do "dawcy" części i przekładać wszystko 1:1 do biorcy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2013-06-18 22:42:05
Autor: tᴏ
Forall wrote:

[...]

Opłaca się tylko jeśli jesteś mechanikiem i zrobisz to sam, a części weźmiesz z zaprzyjaźnionego szrotu. W innym przypadku odpuść sobie.

--
ssᴉʅq sᴉ ǝɔuɐɹouɓᴉ

[GOLF IV 1,4 2000r] - instalacja klimatyzacji