internet za granica

Data: 2009-06-01 15:27:35
Autor: doktorek
internet za granica
moj znajomy chce sobie objezdzac europe w wakacje. chcialby miec staly dostep do internetu, poczta i strony.
no i nie wiem co mam mu powiedziec.
nasze polskie oferty dostepu  (era, orange, plus) stwierdzily, ze za granica bedzie placil jak za naormalne polaczenie komorkowe + za przesyl danych wiec wyjdzie to majatek.
co mam mu powiedziec lub poradzic, jak jezdzac po europie miec staly dostep do internetu i to jeszcze w miare szybki w laptopie?

Data: 2009-06-01 16:07:19
Autor: BETON
internet za granica

Użytkownik "doktorek" <qubus@mp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h00l5r$nag$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

W play-u strefa euro kosztuje 20zł za 1 Mbajt :)
a głowna strona onetu ma chyba ze 700 kilo
Moze warto  poszukac rozwi±zań na karte ale w danym kraju.

Data: 2009-06-02 11:06:55
Autor: Marcin Kocur
[OT]Re: internet za granica
Osoba BETON napisała na pl.comp.pecet:

a głowna strona onetu ma chyba ze 700 kilo

Apropos, kiedy¶ w czasach komutowanego dostępu do netu wszędzie pisali,
że strona główna nie powinna mieć więcej niż 50kb, bo długie ładowanie
może zniechęcić odwiedzaj±cego.

Dla nieobeznanych, modemy telefoniczne miały wtedy download 56kbps
(7kb/s), więc załadowanie takiej strony zajęłoby ponad 7 sekund. Impuls
wynosił 3 minuty lub 6 w zależno¶ci od pory i kosztował ok. 29gr (teraz
chyba 35gr?). Na neostradzie 1Mb załadowanie takiej strony powinno
zaj±ć teoretycznie pół sekundy :]

S± może w tej chwili jakie¶ tego typu zalecenia?

Marcin Kocur

Data: 2009-06-03 06:23:06
Autor: Tiber
internet za granica
BETON, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
w wiadomo¶ci h00nan$rh2$1@news.onet.pl pobredza:

W play-u strefa euro kosztuje 20zł za 1 Mbajt :)
a głowna strona onetu ma chyba ze 700 kilo
Moze warto  poszukac rozwi±zań na karte ale w danym kraju.

I chyba na krótk± metę nie będzie sensowniejszego rozwi±zania. Nie wiem gdzie znajomy w±tkotwórcy się wybiera, ale taki na przykład Vodafone, który posiada pół cywilizowanej Europy, sprzedaje karty prepay już od kilku euro. Kasuj± euro za dzień, choć może się ta kwota lekko różnić w poszczególnych krajach. Prędko¶ci s± oczywi¶cie masakryczne, ale unikaj±c przeładowanych stron i przy dobrym zasięgu da się spokojnie używać.

--
tbr

Data: 2009-06-03 11:37:15
Autor: Hants
internet za granica
"Tiber" <pra_anime@poczta.onet.pl> wrote in message news:h04tra$t0$1news.onet.pl...

Orange UK tez ma taka oferte - funt za dzien.

T-mobile UK 12 za miesiac.

Data: 2009-06-03 13:12:48
Autor: Tiber
internet za granica
Hants, lewak przebrzydły albo prawicowy pacan
w wiadomo¶ci h05jo5$aub$1@inews.gazeta.pl pobredza:

Orange UK tez ma taka oferte - funt za dzien.

T-mobile UK 12 za miesiac.

A Vodafone chyba 10 euro. Ale to oferta skierowana do osób maj±cych abonament.

--
tbr

Data: 2009-06-01 16:12:32
Autor: duplo
internet za granica
[...]

Szukać kafejek lub niezabezpieczonych sieci wi-fi po drodze. Nic innego nie da się wymy¶lić.

Data: 2009-06-01 17:43:42
Autor: Jacek Maciejewski
internet za granica
Dnia Mon, 1 Jun 2009 16:12:32 +0200, duplo napisał(a):

Szukać kafejek lub niezabezpieczonych sieci wi-fi po drodze. Nic innego nie da się wymy¶lić.

Oraz oficjalnych hotspotów. Dworce, hotele, centra miast itd.
--
Jacek

Data: 2009-06-02 01:37:59
Autor: G Nowak
internet za granica
Szukać kafejek lub niezabezpieczonych sieci wi-fi po drodze. Nic innego

Oraz oficjalnych hotspotów. Dworce, hotele, centra miast itd.

Dodajmy, ze oficjalnie spoty zwykle sa platne albo dla customerow. Zostaja chyba tylko puby.

--
pozdr

Data: 2009-06-02 12:52:48
Autor: =Marcos=
internet za granica
Szukać kafejek lub niezabezpieczonych sieci wi-fi po drodze. Nic innego
nie da się wymy¶lić.

Oraz oficjalnych hotspotów. Dworce, hotele, centra miast itd.

W zeszłym roku zrobiłem trasę Praga-Linz-Salzburg-Monachium-Innsbruck-Dijon-Paryż-Lille-Bruksela-Antwepia-Rotterdam-Amsterdam-Kolonia-Drezno. I wiele innych miast po drodze. Z przykro¶ci± stwierdzam, że oficjalnych darmowych hotspotów prawie nigdzie nie ma (a szukałem). Jest pełno oficjalnych, ale płatnych (ceny mniej więcej takie jak w kafejkach). Pozostaj± knajpy i wardriving :)

--
Marcos
[Marek ¦lusarczyk]

http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

Data: 2009-06-01 20:44:13
Autor: d530
internet za granica

"doktorek" <qubus@mp.pl> wrote in message news:h00l5r$nag$1atlantis.news.neostrada.pl...

co mam mu powiedziec lub poradzic, jak jezdzac po europie miec staly dostep do internetu i to jeszcze w miare szybki w laptopie?

Najlepiej powiedzieć prawdę, że się na tym nie znasz.

Data: 2009-06-01 20:59:10
Autor: Wacław Sondej
internet za granica

Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:h017lv$7dt$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Ja też sie na tym nie znam, ale chętnie dowiem się czegos przydatrnego. Czy masz cos do powiedzenia w tej kwestii, czy tylko taki besserwisser jeste¶?
WS

Data: 2009-06-01 22:52:56
Autor: d530
internet za granica

"Wacław Sondej" <wsondej@poczta.onet.pl> wrote in message news:h018dq$sgn$1news.dialog.net.pl...

Ja też sie na tym nie znam, ale chętnie dowiem się czegos przydatrnego. Czy masz cos do powiedzenia w tej kwestii, czy tylko taki besserwisser jeste¶?
WS

W tej kwestii to tylko NTG i od tego należało zacz±ć. A co do oceny, to kul± w płot. Na temat internetu za granic± nie mam zielonego pojęcia.

Data: 2009-06-01 23:02:21
Autor: marfi
internet za granica
Użytkownik "d530" <d530@polbox.com> napisał w wiadomo¶ci news:h01f7a$q4g$1atlantis.news.neostrada.pl...
Na temat internetu za granic± nie mam zielonego pojęcia.

NTG. Kogo tu obchodzi to o czym nie masz zielonego pojęcia?

--
marfi

Data: 2009-06-01 20:51:09
Autor: Schweinchen
internet za granica

"doktorek" <qubus@mp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h00l5r$nag$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]
McDonalds daje godzine dziennie bezplatnie. Trzeba sie zarejestrowac tutaj: http://www.mcdonalds.de/unternehmen/mcvip.html. Pewnym problemem jest, ze trzeba posiadac niemiecki telefon komorkowy. Ale w kazdym tureckim sklepie dostanie sie karte xtra albo callya bez potrzeby rejestracji. I juz sie ma niemiecki nr i mozna serfowac w McDonaldsach w internecie.

Andy

Data: 2009-06-02 09:11:45
Autor: Paweł
internet za granica
[...]

Żadnych pomysłów z GSM. Tylko WIFI.
Nie ma żadnego problemu. Płatne HotSpoty nie s± tragicznie drogie.
Przeważnie kilka Euro. A zapłacić można od ręki karta kredytow±.
W wielu hotelach dla go¶ci s± darmowe. --
Paweł

Data: 2009-06-02 13:01:08
Autor: Mateusz Viste
internet za granica
On Tuesday 02 June 2009 09:11, Paweł wrote:
Żadnych pomysłów z GSM. Tylko WIFI.
Nie ma ĹĽadnego problemu. PĹ‚atne HotSpoty nie sÄ… tragicznie drogie.

Zdarza mi się od czasu do czasu jeździć po świecie, i w trasie zawsze mam ze
sobÄ… kartÄ™ 3G (abonament Orange "Business Everywhere" - nie wiem czy w
Polsce istnieje...). Sprawa zdaje egzamin zawsze i wszędzie - Francja,
Niemcy, Izrael, Polska, Bułgaria... - nigdy nie zdarzyło mi się, by nie
mieć zasięgu (a bywałem nie tylko w dużych miastach), przy czym szybkość
bardzo zadowalająca (mogę np. bez problemu użytkować sobie sesję ze zdalnym
pulpitem NX Ĺ‚Ä…czÄ…c siÄ™ do domu VPN'em). :-)

Ile toto kosztuje, to nie wiem - opłaca mi to pracodawca...

Wifi oczywiście wbudowane mam, ale rzadko mi się przydaje (jeżeli już, to w
hotelu, i to jeszcze nie zawsze).

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-06-02 13:20:15
Autor: Marcin Stankiewicz
internet za granica
Dnia Tue, 02 Jun 2009 13:01:08 +0200, Mateusz Viste na pl.comp.pecet
napisał(a):

Ile toto kosztuje, to nie wiem - opłaca mi to pracodawca...

Roaming przesyłu danych jest drogi. Bardzo drogi. Bardzo, bardzo drogi.

Przykładowo : w przypadku usługi iPlus poczta i www z transferem ca. 20 MB
kosztuje 1000 PLN :) - jak to pisz± w opisie promocji "każde rozpoczęte 50
kB pobranych lub ¶ci±gniętych danych kosztuje *tylko* 1 zł z VAT."

"Wydaje się, że nie udała się naturze próba ukształtowania na ziemi
stworzenia my¶l±cego. Max Born."

Data: 2009-06-02 15:20:19
Autor: Mateusz Viste
internet za granica
On Tuesday 02 June 2009 13:20, Marcin Stankiewicz wrote:
Roaming przesyłu danych jest drogi. Bardzo drogi. Bardzo, bardzo drogi.

Przykładowo : w przypadku usługi iPlus poczta i www z transferem ca. 20 MB
kosztuje 1000 PLN :) - jak to piszą w opisie promocji "każde rozpoczęte 50
kB pobranych lub ściągniętych danych kosztuje *tylko* 1 zł z VAT."

Ufff, więc mój boss musi wydawać fortunę - często zdarza mi się sciągać
nawet do 1 GiB miesięcznie :-)

Z tym, że to nie Polska (pracuję i mieszkam we Francji), więc ceny może
inne...

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-06-02 20:35:13
Autor: stab
internet za granica

Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomo¶ci news:lhlff6-9uf.ln1mail.viste-family.net...
[...]

Ufff, więc mój boss musi wydawać fortunę - często zdarza mi się sci±gać
nawet do 1 GiB miesięcznie :-)

Z tym, że to nie Polska (pracuję i mieszkam we Francji), więc ceny może
inne...

w Austrii, Orange Go 15 GB / 25 euro, a co do glownego watku
najlepszym rozwiazaniem jest kawiarenka internetowa z wifi, cena
to jakies 1,5 do 3 euro za godzine i na prawde mozna to znalezc
wszedzie

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

pozdrawiam

Data: 2009-06-02 20:38:33
Autor: Marcin Stankiewicz
internet za granica
Dnia Tue, 2 Jun 2009 20:35:13 +0200, stab na pl.comp.pecet napisał(a):

w Austrii, Orange Go 15 GB / 25 euro,

W roamingu :) ? --
"To, co możesz uczynić jest tylko maleńk± kropl± w ogromie oceanu, ale jest
wła¶nie tym, co nadaje znaczenie twojemu życiu."

Data: 2009-06-02 21:32:39
Autor: stab
internet za granica

Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:1hcn6inbxrfsg.f7b2mzvdsbk1.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 2 Jun 2009 20:35:13 +0200, stab na pl.comp.pecet napisał(a):

w Austrii, Orange Go 15 GB / 25 euro,

W roamingu :) ?

oczywiscie ze nie, mowie o internecie przez komorke hsdpa :)

pozdrawiam

Data: 2009-06-02 22:45:10
Autor: Marcin Stankiewicz
internet za granica
Dnia Tue, 2 Jun 2009 21:32:39 +0200, stab na pl.comp.pecet napisał(a):

oczywiscie ze nie, mowie o internecie przez komorke hsdpa :)

No widzisz - a my omawiamy przypadek korzystania z roamingu danych :)

"Na ¶lepym torze historii często panuje największy ruch. Arnold Joseph
Toynbee"

Data: 2009-06-02 23:40:48
Autor: stab
internet za granica

Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:1wxkgi08ezv80$.5lji6rjx7y2n.dlg40tude.net...
Dnia Tue, 2 Jun 2009 21:32:39 +0200, stab na pl.comp.pecet napisał(a):

oczywiscie ze nie, mowie o internecie przez komorke hsdpa :)

No widzisz - a my omawiamy przypadek korzystania z roamingu danych :)

jezeli:
a. nie jestes wlascicielem Microsoftu
b. nie zarabiasz duuuuuzej kasy na korzystanie z roamingu

to raczej wole korzystac z kawiarenek :)

pozdrawiam

Data: 2009-06-03 01:17:20
Autor: Michal AKA Miki
internet za granica

[...]

Roaming danych moze byc tani w przypadku Blackberry (taki troche odpowiednik iPhone'a tylko skierowany glownie do korporacji - przynajmniej w Europie). Tylko sama usluga Blackberry jest dosc specyficzna - wymaga terminala Blackberry, z emailami nie ma problemu, a na roaming wykupuje sie pakiet kilkumegowy - wystarcza na dlugie korzystanie, poniewaz BB jest zoptymalizowane pod wzgledem transmisji danych. Raczej dla osob, ktore potrzebuja staly dostep do emaila, ale godza sie z jego ograniczonym wykorzystaniem (przeczytac, odeslac z krotka adnotacja, otworzyc tylko niektore zalaczniki itp). Pisanie dlugich emaili jest dosc uciazliwe... surfowanie po sieci - w ograniczonym zakresie, na pewno nie ma co liczyc na jakies flashe, wielkie JPGi itp... ale dzialac - dziala bardzo dobrze.

A poza tym to NTG - pytanie powinno isc raczej na pl.misc.telefonia.gsm

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-06-09 15:22:19
Autor: Paweł
internet za granica
Użytkownik "Marcin Stankiewicz" <e-mail@w.sigu.invalid> napisał w wiadomo¶ci news:8w82bipr5f0p$.5qdmaz1rz9vj$.dlg40tude.net...
napisał(a):
Ile toto kosztuje, to nie wiem - opłaca mi to pracodawca...
Roaming przesyłu danych jest drogi. Bardzo drogi. Bardzo, bardzo drogi.

Znany jest powszechnie przypadek jakiego¶ wiceministra z poprzedniej ekipy co pożyczył laptopa synowi na dwutygodniowe wakacje a ten wykręcił rachunek ponad 60000 pln

--
Paweł

Data: 2009-06-09 23:06:51
Autor: Michal AKA Miki
internet za granica
Użytkownik "Paweł" <billg@microsoft.com> napisał w wiadomo¶ci news:h0lo8f$qpt$1nemesis.news.neostrada.pl...
napisał(a):
[...]

Czy to ten z rachunek z Polkomtela na Kubie (17pln netto za 100kb) ? :)
Mowil mi o tym nasz opiekun z Plusa :)

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-06-03 11:40:22
Autor: Hants
internet za granica
"Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> wrote in message news:mcdff6-0df.ln1mail.viste-family.net...

bardzo zadowalająca (mogę np. bez problemu użytkować sobie sesję ze zdalnym
pulpitem NX Ĺ‚Ä…czÄ…c siÄ™ do domu VPN'em). :-)

Zaraz, to mozesz ogladac pulpit i sterowac komputerem w domu bedac poza nim? Woow! Jakim programem to robisz?

Data: 2009-06-03 12:55:50
Autor: Mateusz Viste
internet za granica
On Wednesday 03 June 2009 12:40, Hants wrote:
Zaraz, to mozesz ogladac pulpit i sterowac komputerem w domu bedac poza
nim?

Oczywiście. Tak właśnie określam "zdalny pulpit" :)
Komputer mam w sumie tylko jeden - ten w domu. Reszta to w zasadzie tylko
terminale (laptop-terminal w pódróży, komputer-terminal w pracy, itd).

Woow! Jakim programem to robisz?

Już mówiłem: NX. Z tym, że ja nie na Windowsie pracuję ;-)

W domu mam bramkÄ™ IPsec, do ktĂłrej Ĺ‚Ä…czÄ™ siÄ™ klientem mobilnym (Shrew),
dzięki czemu gdziekolwiek jestem, internet mam pośrednio przez łącze domowe
(a więc wychodzę na świat z domowym IP), dzięki temu żaden hotel / McDonald
czy inny punkt dostępu nie wie, co robię (jedyny ruch który generuję to
ESP, lub ew. UDP/4500 przy NAT-T).

MajÄ…c juĹĽ zestawiony tunel VPN Ĺ‚Ä…czÄ™ siÄ™ klientem NX do mojego komputera
(mając nadzieję, że w domu żona mi go nie wyłączyła), i użytkuję swoją
domowÄ… sesjÄ™, z domowym pulpitem, klientem pocztowym, itd...

Nic to, kończę, bo robi się *mocno* OT. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-06-03 12:34:56
Autor: Hants
[OT] Re: internet za granica
"Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> wrote in message news:pe1if6-e8k.ln1mail.viste-family.net...

W domu mam bramkÄ™ IPsec, do ktĂłrej Ĺ‚Ä…czÄ™ siÄ™ klientem mobilnym (Shrew),

Acha.. Hokus Pokus.. No niestety to znacznie przekracza moje zdolnosci rozumowania, ale dzieki za wyjasnienia.

 :-(

Data: 2009-06-03 23:21:05
Autor: Michal AKA Miki
[OT] Re: internet za granica

Użytkownik "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h05n4a$q72$1inews.gazeta.pl...
"Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> wrote in message news:pe1if6-e8k.ln1mail.viste-family.net...

W domu mam bramkę IPsec, do której ł±czę się klientem mobilnym (Shrew),

Acha.. Hokus Pokus.. No niestety to znacznie przekracza moje zdolnosci rozumowania, ale dzieki za wyjasnienia.

Tu nie ma nic z czarow... jest tylko kwestia "chcenia".. czasem mozna tez poprosic o pomoc kolege lub grupe dyskusyjna...

ja mam podobnie, tylko ze nie poprzez NXa, a poprzez routerek linksysa z oprogramowaniem DD-WRT. Zestawiam sobie polaczenie VPN (z poziomu Windows wyglada podobnie do laczenia sie modemem) i juz jestem w domu :)

Zmiana oprogramowania i konfiguracja dla osoby znajacej sie na rzeczy zajmuje max pol godziny...
Chyba nawet byly do tego instrukcje w internecie - krok po kroku, po polsku.

Pozdrawiam
Michal

Data: 2009-06-04 08:23:22
Autor: Mateusz Viste
[OT] Re: internet za granica
On Wednesday 03 June 2009 23:21, Michal AKA Miki wrote:
ja mam podobnie, tylko ze nie poprzez NXa, a poprzez routerek linksysa z
oprogramowaniem DD-WRT. Zestawiam sobie polaczenie VPN (z poziomu Windows
wyglada podobnie do laczenia sie modemem) i juz jestem w domu :)

Rozumiem, ĹĽe mowa o PPTP, w Microsoftowej implementacji?
Hm... Generalnie nieciekawa sprawa. ;-)

http://blogs.zdnet.com/Ou/index.php?p=21

Taki sobie cytat z Wikipedii:
"Security concerns have dogged PPTP since its inception. It is the author's
opinion that PPTP is inherently insecure because there are too many
unauthenticated control packets that are readily spoofed."

....ale takie rzeczy, to raczej na pl.comp.sieci. ;-)

Pozdrawiam,
Mateusz Viste

Data: 2009-06-04 09:27:36
Autor: Michal AKA Miki
[OT] Re: internet za granica
Użytkownik "Mateusz Viste" <mateusz@no-spam.please> napisał w wiadomo¶ci news:sr5kf6-2ln.ln1mail.viste-family.net...
[...]

Rozumiem, że mowa o PPTP, w Microsoftowej implementacji?
[...]

Tak jest, to jest PPTP i zdaje sobie sprawe z problemow z bezpieczenstwem... jednak w niektorych przypadkach czlowiek zwieksza ryzyko kosztem wygody (szczegolnie w rozwiazaniach domowych)...  zreszta zamiast PPTP mozna jeszcze nawiazywac polaczenie poprzez Open VPN, ale tu juz trzeba instalowac dodatkowy soft na pececie...

Dobra.. juz koniec tego offtopica :)

Pozdrawiam
Michal

internet za granica