ip4 v ip6

Data: 2019-05-09 20:49:55
Autor: Szyk Cech
ip4 v ip6
Ip4 i Ip6 to tak jakbyś miał 2 różne sieci.
Tyle, że można tunelować ruch Ip4 do Ip6. Ale w drugą stronę już oczywiście nie - czyli komp z przydzielonym Ip6 (z poza puli tunelowanej do Ip4) nie będzie widział żadnego serwera z Ip4. Na dobrą sprawę wszystkie serwisy powinny mieć 2 fizyczne łącza: Ip4 i Ip6.

Nie wnikając w problem tunelowania możesz śmiało myśleć, że to 2 odrębne i nie kompatybilne sieci. Tak jakbyś miał Ip4 i Novel-a w latach 90 XXw.

Data: 2019-05-09 19:42:02
Autor: pueblo
ip4 v ip6
Witaj Szyk Cech, 09 maj 2019 w news:oD_AE.87150$3l7.35104fx12.fr7
napisałeś/aś:
[...]
Z czego wynika, że mogą się zdarzyć serwery tylko ip4 i wtedy się z nimi żadnym sposobem po prostu nie połączę?
Nie wnikając w problem tunelowania możesz śmiało myśleć, że to 2
odrębne i nie kompatybilne sieci.

Czy mam rozumieć, że to fizycznie inna infrastruktura, sprzęt w jakimś zakresie?

Data: 2019-05-09 19:46:07
Autor: pueblo
ip4 v ip6
Witaj pueblo, 09 maj 2019 w
news:5cd4828a$0$528$65785112news.neostrada.pl napisałeś/aś:

Czy mam rozumieć, że to fizycznie inna infrastruktura, sprzęt w
jakimś zakresie?

Na stronie https://www.myip.com/

na dole jeset wykres IPv6 Adoption, który pokazuje poziom poniżej 30%. Czyli co? Taki porocent sieci działa też/tylko na ip6?

Data: 2019-05-12 13:34:42
Autor: Mateusz Viste
ip4 v ip6
On Thu, 09 May 2019 19:46:07 +0000, pueblo wrote:
Na stronie https://www.myip.com/

na dole jeset wykres IPv6 Adoption, który pokazuje poziom poniżej 30%.
Czyli co? Taki porocent sieci działa też/tylko na ip6?

To jest wykres zerżnięty od Google. Pokazuje, że niecałe 30% użytkowników łączy się z Google za pomocą IPv6. Należy jednak pamiętać, że istnieją spore różnicy pomiędzy krajami:

https://www.google.fr/ipv6/statistics.html#tab=per-country-ipv6-adoption

Do tego taka statystyka mówi tylko o tych użytkownikach, którzy łączą się z Google (ściślej Google + Youtube), a to - jak wiadomo - nie cały świat. Na wschodzie np. dużo popularniejsza jest para Yandex + RuTube, a jeszcze dalej na wschód to już mają w ogóle całkiem swój świat, dla nas Europejczyków poza zasięgiem z racji bariery językowej i niezerowego ryzyka dostania oczopląsu. :)

Mateusz

Data: 2019-05-09 22:25:20
Autor: Roman Tyczka
ip4 v ip6
On 09 May 2019 19:42:02 GMT, pueblo wrote:

Nie wnikając w problem tunelowania możesz śmiało myśleć, że to 2
odrębne i nie kompatybilne sieci.

Czy mam rozumieć, że to fizycznie inna infrastruktura, sprzęt w jakimś zakresie?

Nie fizycznie tylko logicznie, biega to po tej samej miedzi i
światłowodach.

Roman Tyczka

Data: 2019-05-11 08:36:54
Autor: Szyk Cech
ip4 v ip6
W dniu 09.05.2019 o 20:49, Szyk Cech pisze:> Ip4 i Ip6 to tak jakbyś miał 2 różne sieci.
> Tyle, że można tunelować ruch Ip4 do Ip6. Ale w drugą stronę już
> oczywiście nie - czyli komp z przydzielonym Ip6 (z poza puli tunelowanej
> do Ip4) nie będzie widział żadnego serwera z Ip4.

Host Ip6 będzie widział serwery z Ip4 (dzięki tunelowaniu). Natomiast żadne tunelowanie nie pomoże by z Ip4 widzieć serwer Ip6 (z poza puli tunelowanej).

ip4 v ip6