Data: 2011-02-14 15:41:14 | |
Autor: Jacek | |
�adowanie akumulatora | |
IMO gĹupoty piszÄ
, bo tak moĹźe i jest przy Ĺadowaniu prÄ
dem 10-godzinnym. NapiÄcie koĹcowe bÄdzie zaleĹźaĹo od prÄ
du Ĺadowania i prostowniki, ktĂłre zmniejszajÄ
prÄ
d nigdy nie takiego napiÄcia nie osiÄ
gnÄ
, to samo przy Ĺadowaniu duĹźego akumulatora sĹabym prostownikiem.
Poza tym kupi sobie chĹop miernik za 12 zĹ na Allegro i bÄdzie wierzyĹ w cyferki na wyĹwietlaczu, a wcale pomiar takim sprzÄtem nie musi byÄ dokĹadny. Ja radzÄ zaopatrzyÄ siÄ w areometr albo po prosu ĹadowaÄ, aĹź do poczÄ tkĂłw gazowania - Ĺatwo poznaÄ, bo akumulator zaczyna szumieÄ, jak otwarta butelka z wodÄ sodowÄ . Jacek |
|
Data: 2011-02-14 16:25:08 | |
Autor: kogutek | |
?adowanie akumulatora | |
Jacek <niematakiegonumeru@gmail.com> napisał(a):
IMO gĹ�upoty piszÄ�, bo tak moĹźe i jest przy Ĺ�adowaniu prÄ�dem 10-godzinnym. NapiÄ�cie koĹ�cowe bÄ�dzie zaleĹźaĹ�o od prÄ�du Ĺ�adowania i prostowniki, ktĂłre zmniejszajÄ� prÄ�d nigdy nie takiego napiÄ�cia nie osiÄ�gnÄ�, to samo przy Ĺ�adowaniu duĹźego akumulatora sĹ�abym prostownikiem.Masz jakiś patent zeby zatkać dziury ktore trzeba zrobić we wspólczesnych akumulatorach żeby zaciagnąć z nich elektrolit. Do żelowych też robią aerometry? -- |
|
Data: 2011-02-14 19:31:02 | |
Autor: Jacek | |
?adowanie akumulatora | |
Jak nie ma dostępu to pozostaje ładowanie do objawów gazowania.
Żelowych w samochodzie jeszcze nie widziałem, ale ja ze wsi jestem, więc pewnie się nie znam. Jacek |
|
Data: 2011-02-15 01:45:48 | |
Autor: kogutek | |
?adowanie akumulatora | |
Jacek <niematakiegonumeru@gmail.com> napisał(a):
Jak nie ma dostępu to pozostaje ładowanie do objawów gazowania.Jak chcesz te objawy gazowania zauważyć przez nieprzezroczystą obudowę i brak możliwości wykręcenia korkow? Czy Ty chociaż trochę myślisz? Czy widzialeś wspólczesny bezobsugowy akumulator? Kiedyś się akumulatory inaczej ladowalo. Teraz laduje się też inaczej. Inaczej są w środku zrobione niż kiedyś. Teraz podlącza się akumulator pod prostownik ktory nie pozwoli na przekroczenie na klemach 15V. Od mocy prostownika zależy czy do odpalenia akumulator ma byc ładowany 10 minut czy 24 godziny. Mam prostownik co daje max 1,5A. Przez noc wbije w akumulator z 10Ah. Ale w domu akumulator się ugrzeje. Cieply i 10Ah to dostatecznie dużo do odpalenia mojego samochodu. W czasie odpalenia ubędzie w nim 0,5Ah. Chcesz żeby akumulator na dlużej starczył? Jeśli tak to w czasie łądowania zrob mu takie same warunki jak ma w samochodzie. Mozesz mu dać 100A ale nie można przekroczyć 15V na klemach. A jeszcze lepiej będzie jak to będzie 14,5V. Prąd jest nie istotny byle by był większy niż samorozładowanie i mniejszy od od rozruchowego. -- |
|
Data: 2011-02-15 07:42:31 | |
Autor: Jacek | |
?adowanie akumulatora | |
To, czy obudowa jest przezroczysta, czy nie i czy ma korki nie ma żadnego znaczenia, bo objawy gazowania wyłapuję na słuch.
Jak ktoś nie ma garażu i ładuje na parkingu przed blokiem, gdzie jest głośno to faktycznie może być z tym kłopot. Co do Twojej troski o moją znajomość współczesnych akumulatorów, to odpowiem tylko tyle, że mam w użyciu obecnie 2 auta: roczne i 2-letnie i nie wydaję mi się, aby specjalnie dla mnie montowali tam jakieś akumulatory z poprzedniej epoki. Jacek |
|
Data: 2011-02-15 10:18:05 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
?adowanie akumulatora | |
W dniu 2011-02-15 02:45, kogutek pisze:
Jacek<niematakiegonumeru@gmail.com> napisał(a): Stetoskop... -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|
Data: 2011-02-15 20:46:07 | |
Autor: Maikok | |
?adowanie akumulatora | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ijclsb$9m2$1inews.gazeta.pl... Mozesz mu dać 100A Nie pisz takich bzdur, żeby przeciętny akumulator samochodu osobowego ladować pradem 100 A. Posty czytają również nie znajacy się na ladowaniu. Ktoś będzie mial pod reką mocny prostownik, ale nie bedzie mial akurat woltomierza lub nie bedzie wiedział co to wolty i zagotuje akumulator. |
|
Data: 2011-02-15 21:28:08 | |
Autor: kogutek | |
?adowanie akumulatora | |
Maikok <bn56fd@vr4r.pl> napisał(a):
Napisałem dla tych co nie wiedzą a nie dla głupich. Głupi będzie miał woltomierz i amperomierz a i tak wyeksploatowany akumulator co ma napisane 60Ah a w realu 10Ah będzie ładował sześcioma amperami przez 10 godzin. Na dodatek będzie ładował z prostownika co zrobi na klemach 17 woltów. Kumasz, dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę. -- |
|
Data: 2011-02-17 06:17:25 | |
Autor: Maikok | |
?adowanie akumulatora | |
Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ijer58$1c5$1inews.gazeta.pl... > Kumasz, dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę. A w zakresie pilotowania promu kosmicznego to ty jesteś mądry, czy glupi ? Skumaleś ? Posty wysylasz po dwa razy - dla madrych, czy dla glupich ? Skumaleś ? Czy jasniej pisac ? |
|
Data: 2011-02-17 16:14:07 | |
Autor: kogutek | |
?adowanie akumulatora | |
Maikok <bn56fd@vr4r.pl> napisał(a):
Jeden dla mądrych drugi dla Ciebie. Trybisz? -- |
|
Data: 2011-02-15 21:28:15 | |
Autor: kogutek | |
?adowanie akumulatora | |
Maikok <bn56fd@vr4r.pl> napisał(a):
Napisałem dla tych co nie wiedzą a nie dla głupich. Głupi będzie miał woltomierz i amperomierz a i tak wyeksploatowany akumulator co ma napisane 60Ah a w realu 10Ah będzie ładował sześcioma amperami przez 10 godzin. Na dodatek będzie ładował z prostownika co zrobi na klemach 17 woltów. Kumasz, dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę. -- |