�adowanie akumulatora

Data: 2011-02-14 15:41:14
Autor: Jacek
�adowanie akumulatora
IMO głupoty piszą, bo tak może i jest przy ładowaniu prądem 10-godzinnym. Napięcie końcowe będzie zależało od prądu ładowania i prostowniki, które zmniejszają prąd nigdy nie takiego napięcia nie osiągną, to samo przy ładowaniu dużego akumulatora słabym prostownikiem.
Poza tym kupi sobie chłop miernik za 12 zł na Allegro i będzie wierzył w cyferki na wyświetlaczu, a wcale pomiar takim sprzętem nie musi być dokładny.
Ja radzę zaopatrzyć się w areometr albo po prosu ładować, aż do początków gazowania - łatwo poznać, bo akumulator zaczyna szumieć, jak otwarta butelka z wodą sodową.
Jacek

Data: 2011-02-14 16:25:08
Autor: kogutek
?adowanie akumulatora
Jacek <niematakiegonumeru@gmail.com> napisał(a):
IMO gĹ&#65533;upoty piszÄ&#65533;, bo tak moĹźe i jest przy Ĺ&#65533;adowaniu prÄ&#65533;dem 10-godzinnym. NapiÄ&#65533;cie koĹ&#65533;cowe bÄ&#65533;dzie zaleĹźaĹ&#65533;o od prÄ&#65533;du Ĺ&#65533;adowania i prostowniki, ktĂłre zmniejszajÄ&#65533; prÄ&#65533;d nigdy nie takiego napiÄ&#65533;cia nie osiÄ&#65533;gnÄ&#65533;, to samo przy Ĺ&#65533;adowaniu duĹźego akumulatora sĹ&#65533;abym prostownikiem.
Poza tym kupi sobie chĹ&#65533;op miernik za 12 zĹ&#65533; na Allegro i bÄ&#65533;dzie wierzyĹ&#65533; w cyferki na wyĹ&#65533;wietlaczu, a wcale pomiar takim sprzÄ&#65533;tem nie musi byÄ&#65533; dokĹ&#65533;adny.
Ja radzÄ&#65533; zaopatrzyÄ&#65533; siÄ&#65533; w areometr albo po prosu Ĺ&#65533;adowaÄ&#65533;, aĹź do poczÄ&#65533;tkĂłw gazowania - Ĺ&#65533;atwo poznaÄ&#65533;, bo akumulator zaczyna szumieÄ&#65533;, jak otwarta butelka z wodÄ&#65533; sodowÄ&#65533;.
Jacek
Masz jakiś patent zeby zatkać dziury ktore trzeba zrobić we wspólczesnych
akumulatorach żeby zaciagnąć z nich elektrolit. Do żelowych też robią aerometry? --

Data: 2011-02-14 19:31:02
Autor: Jacek
?adowanie akumulatora
Jak nie ma dostępu to pozostaje ładowanie do objawów gazowania.
Żelowych w samochodzie jeszcze nie widziałem, ale ja ze wsi jestem, więc pewnie się nie znam.
Jacek

Data: 2011-02-15 01:45:48
Autor: kogutek
?adowanie akumulatora
[...]
Jak chcesz te objawy gazowania zauważyć przez nieprzezroczystą obudowę i brak
możliwości wykręcenia korkow? Czy Ty chociaż trochę myślisz? Czy widzialeś
wspólczesny bezobsugowy akumulator? Kiedyś się akumulatory inaczej ladowalo.
Teraz laduje się też inaczej. Inaczej są w środku zrobione niż kiedyś. Teraz
podlącza się akumulator pod prostownik ktory nie pozwoli na przekroczenie na
klemach 15V. Od mocy prostownika zależy czy do odpalenia akumulator ma byc
ładowany 10 minut czy 24 godziny. Mam prostownik co daje max 1,5A. Przez noc
wbije w akumulator z 10Ah. Ale w domu akumulator się ugrzeje. Cieply i 10Ah to
dostatecznie dużo do odpalenia mojego samochodu. W czasie odpalenia ubędzie w
nim 0,5Ah. Chcesz żeby akumulator na dlużej starczył? Jeśli tak to w czasie
łądowania zrob mu takie same warunki jak ma w samochodzie. Mozesz mu dać 100A
ale nie można przekroczyć 15V na klemach. A jeszcze lepiej będzie jak to
będzie 14,5V. Prąd jest nie istotny byle by był większy niż samorozładowanie i
mniejszy od od rozruchowego. --

Data: 2011-02-15 07:42:31
Autor: Jacek
?adowanie akumulatora
To, czy obudowa jest przezroczysta, czy nie i czy ma korki nie ma żadnego znaczenia, bo objawy gazowania wyłapuję na słuch.
Jak ktoś nie ma garażu i ładuje na parkingu przed blokiem, gdzie jest głośno to faktycznie może być z tym kłopot.
Co do Twojej troski o moją znajomość współczesnych akumulatorów, to odpowiem tylko tyle, że mam w użyciu obecnie 2 auta: roczne i 2-letnie i nie wydaję mi się, aby specjalnie dla mnie montowali tam jakieś akumulatory z poprzedniej epoki.
Jacek

Data: 2011-02-15 20:46:07
Autor: Maikok
?adowanie akumulatora

Użytkownik "kogutek" <sok_marchwiowy@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
 Mozesz mu dać 100A
ale nie można przekroczyć 15V na klemach. A jeszcze lepiej będzie jak to
będzie 14,5V.
Prąd jest nie istotny byle by był
mniejszy od rozruchowego.

Nie pisz takich bzdur, żeby przeciętny akumulator samochodu osobowego
ladować pradem 100 A.
Posty czytają również nie znajacy się na ladowaniu. Ktoś będzie mial pod
reką mocny prostownik, ale nie bedzie mial
akurat woltomierza lub nie bedzie wiedział co to wolty i zagotuje
akumulator.

Data: 2011-02-15 21:28:08
Autor: kogutek
?adowanie akumulatora
Maikok <bn56fd@vr4r.pl> napisał(a):

> [...]

reką mocny prostownik, ale nie bedzie mial
akurat woltomierza lub nie bedzie wiedział co to wolty i zagotuje

Napisałem dla tych co nie wiedzą a nie dla głupich. Głupi będzie miał
woltomierz i amperomierz a i tak wyeksploatowany akumulator co ma napisane
60Ah a w realu 10Ah będzie ładował sześcioma amperami przez 10 godzin. Na
dodatek będzie ładował z prostownika co zrobi na klemach 17 woltów. Kumasz,
dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę.

Data: 2011-02-17 06:17:25
Autor: Maikok
?adowanie akumulatora

> Kumasz,
dla mądrych co nie wiedzą a nie dla głupich piszę.

A w zakresie pilotowania promu kosmicznego to ty jesteś mądry, czy glupi ?
Skumaleś ?
Posty wysylasz po dwa razy - dla madrych, czy dla glupich ?
Skumaleś ? Czy jasniej pisac ?

Data: 2011-02-17 16:14:07
Autor: kogutek
?adowanie akumulatora
> [...]

Skumaleś ?
Posty wysylasz po dwa razy - dla madrych, czy dla glupich ?

Jeden dla mądrych drugi dla Ciebie. Trybisz?

Data: 2011-02-15 21:28:15
Autor: kogutek
?adowanie akumulatora