�w. Krzysztof

Data: 2012-06-04 00:46:32
Autor: Jakub A. Krzewicki
�w. Krzysztof
niedziela, 3 czerwca 2012 20:07. carbon entity 'to' <to_usenet@interia.pl>
contaminated pl.soc.religia with the following letter:

Zauważyłem, że wielu kierowców ma we wnętrzu zamontowaną podobiznę św.
Krzysztofa. Googlując dowiedziałem się, że ów jegomość jest patronem
kierowców. Tu pojawia się pytanie -- o ile jego podobizna zmniejsza
ryzyko wypadków? Czy ktoś z Was ma dostęp do takich badań?

PS. A może warto od razu zamontować dwóch lub trzech?

Efekt placebo... dlatego też dziasłają buddyjskie modlitwy mimo że nie są skierowane do żadnego bóstwa.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-06-04 01:32:23
Autor: Chiron
�w. Krzysztof
Użytkownik "Jakub A. Krzewicki" <drukpakunley@gmail.org> napisał w wiadomości news:jqgpg8$6u4$2node2.news.atman.pl...
[...]

Nie nazwał bym tak tego. Właśnie buddyści mówią o "ubóstwieniu" figurki (obrazu, etc) przez wiernych, (w podobnym tonie piszą New Age)- i chyba nawet jedni i drudzy wspominają w tym kontekście cos o egergorach. Taki "cień astralny", który żywi się energią ubóstwiania go, i chroni tych, którzy się w jego "cieniu" chronią.. Z placebo ma to wspólnego niewiele- albo nic.

serdecznie pozdrawiam

Chiron

�w. Krzysztof