Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   ja bym chciał taką przekładnie

ja bym chciał taką przekładnie

Data: 2014-07-03 22:45:50
Autor: ToMasz
ja bym chciał taką przekładnie
witam

Podobno jakiś konstruktor z Polski chce/buduje ciekawy rower. rama z karbonu (nie wiem dlaczego) w kosmicznej cenie i przekładnia, rodzaj przerzutki wbudowany w mechanizm korbowy


http://antyweb.pl/nuseti-nowatorski-projekt-roweru-prosto-z-polski-na-kickstarterze/


Jak dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie. przeniesienie ciężaru z tylnego koła na środek - duży plus. piasta tylengo koła dość mocno ogranicza możliwości projektanów - przeniesienie zębatek w okolice mechanizmu korbowego - kolejny plus. możliwośc zabudowy łańcucha - następny.

JEdnak jakby się zastanowić, budowa ramy aluminiowej na zamówienie to...500zł? może nawet 1000, ale dwie z 3 zalet można by wykorzystać. jak myślicie, czy takie coś się przyjmie?

ToMasz

Data: 2014-07-04 09:03:05
Autor: Jacek Maciejewski
ja bym chciał taką przekładnie
Dnia Thu, 03 Jul 2014 22:45:50 +0200, ToMasz napisał(a):

witam

Podobno jakiś konstruktor z Polski chce/buduje ciekawy rower. rama z
Fajna konstrukcja. Podoba mi się pomysł, zapewne tak będzie wyglądała
przyszłość roweru. Póki co, ceny przekładni planetarnych są kosmiczne.
Ciekawe jedynie, co z rozbiórką napędu w razie awarii. No i jak zamontować
porządny bagażnik? :)

--
Jacek

Data: 2014-07-04 11:26:12
Autor: cytawa
ja bym chciał taką przekładnie
ToMasz pisze:

http://antyweb.pl/nuseti-nowatorski-projekt-roweru-prosto-z-polski-na-kickstarterze/



Jak dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie. przeniesienie ciężaru z tylnego
koła na środek - duży plus. piasta tylengo koła dość mocno ogranicza
możliwości projektanów - przeniesienie zębatek w okolice mechanizmu
korbowego - kolejny plus. możliwośc zabudowy łańcucha - następny.

czas pokaze. Zalety sa do jazdy terenowej bezsporne. Mnie zastanawia rodzaj lancucha. Wyglada na to, ze musi on przenosic niesamowicie duze sily. To nie wrozy mu trwalosci. Chyba, ze jest jakis specjalny szeroki lancuch.


Jan Cytawa

Data: 2014-07-05 17:10:11
Autor: Gotfryd Smolik news
ja bym chciał taką przekładnie
On Fri, 4 Jul 2014, cytawa wrote:

czas pokaze. Zalety sa do jazdy terenowej bezsporne.
Mnie zastanawia rodzaj lancucha.
Wyglada na to, ze musi on przenosic niesamowicie duze sily.

  Skąd Ci wyszła ta duża siła i skąd niesamowitość?
  Ile zębów może mieć tylna zębatka i jak często rowerzysta będzie
miejskim rowerem uzyskiwał nią maksymalną możliwą siłę, czyli
zerwanie przyczepności?
  ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-07 08:20:05
Autor: cytawa
ja bym chciał taką przekładnie
Gotfryd Smolik news pisze:

Skąd Ci wyszła ta duża siła i skąd niesamowitość?
Ile zębów może mieć tylna zębatka i jak często rowerzysta będzie
miejskim rowerem uzyskiwał nią maksymalną możliwą siłę, czyli
zerwanie przyczepności?

A z tego, ze na oko ma mala tarcze z przodu a z tylu tez ten tryb nie wyglada  na duzy. To i sila musi byc duza.

I widze, ze nie zdajesz sobie sprawy jakie sily dzialaja w rowerze. Co innego sila odpowiedzialna za przyczepnosc, a co innego "wewnetrzna" sila naprezenia lancucha

Jan Cytawa

Data: 2014-07-07 12:06:31
Autor: Gotfryd Smolik news
ja bym chciał taką przekładnie
On Mon, 7 Jul 2014, cytawa wrote:

A z tego, ze na oko ma mala tarcze z przodu

  Ale tam jest przekładnia, więc to nie ma znaczenia.
  Ograniczeniem dla siły jest "małość" zębatki z tyłu, tylko i wyłącznie.

a z tylu tez ten tryb nie wyglada na duzy.

  Ale nie jest również skrajnie mały. Prędzej w okolicy "środka"
typowych zębatek, czyli siła na łańcuchu będzie max. 2x tego
co przy zwykłej przerzutce, a biorąc pod uwagę, że ten łańcuch
nie musi być ścieniany niczym "10 biegowy", spokojnie może, niczym
w okołowojennych konstrukcjach, przeżyć resztę roweru.

I widze, ze nie zdajesz sobie sprawy jakie sily dzialaja w rowerze.

  Źle widzisz.

Co innego sila odpowiedzialna za przyczepnosc,

  No myślałby kto.
  Nie da się w danych warunkach terenowych bardziej naciągnąć łańcucha,
niż zrywając przyczepność przy najmniejszej koronce z tyłu :>
(przy czym zupełnie bez znaczenia jest wielkość zębatki z przodu,
co najwyżej za wielka nie pozwoli na zapodanie wystarczającej siły,
wiec stosownie do podłoża może być potrzebny wystarczający niski bieg).
  Wyższej siły nie będzie.
  No chyba że masz inną fizykę u siebie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-10 04:02:08
Autor: kaczor1
ja bym chciał taką przekładnie
http://pinion.eu/en/kundengalerie/
18 przełożeń.

W tym roku na targach "Spezi" pokazali również model do poziomki. Tylko cena powala, bo szacują ją wstępnie na 1700euro.

Data: 2014-07-10 14:27:57
Autor: cytawa
ja bym chciał taką przekładnie
Gotfryd Smolik news pisze:

Źle widzisz.
Widze jednak, ze dobrze.

Nie da się w danych warunkach terenowych bardziej naciągnąć łańcucha,
niż zrywając przyczepność przy najmniejszej koronce z tyłu :>

To prawda. Tylko podaj konkretna sile, ktora by zrywala przyczepnosc kola i sobie policz jaka by musiala byc sila na najmniejszej koronce. Zdziwisz sie jak duza to sila. Praktycznie nie da sie zerwac przyczepnosci na malych trybach. Operuj na konkretnych liczbach a nie teoretyzuj.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-07-14 03:05:07
Autor: zbrochaty
ja bym chciał taką przekładnie
czas pokaze. Zalety sa do jazdy terenowej bezsporne. Mnie zastanawia rodzaj lancucha. Wyglada na to, ze musi on przenosic niesamowicie duze sily. To nie wrozy mu trwalosci. Chyba, ze jest jakis specjalny szeroki lancuch.

Jan Cytawa

nawet jak bedzie troche szerszy to i tak bedzie czesta wymiana, bo obciazenia bardzo duże. Wyobraż sobie wymianę łancucha np co miesiąc, odkrecajac sporo śrubek na obwodzie dwoch dekielkow, wylewając olej. Srubki od dekielkow wkrecane do aluminium po jakims czasie sie przekręca, wymiana uszczelek i oleju pewnie za kazdym razem. Konstrukcja fajna, ale chyba tylko za ogromne pieniadze dla zawodnikow. Wg mnie nie zejdzie w dol do ludu, ale mam nadzieje ze sie myle - trzymam kciuki za powodzenie projektu
Zbrochaty

ja bym chciał taką przekładnie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona