Data: 2014-07-03 22:45:50 | |
Autor: ToMasz | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
witam
Podobno jakiś konstruktor z Polski chce/buduje ciekawy rower. rama z karbonu (nie wiem dlaczego) w kosmicznej cenie i przekładnia, rodzaj przerzutki wbudowany w mechanizm korbowy http://antyweb.pl/nuseti-nowatorski-projekt-roweru-prosto-z-polski-na-kickstarterze/ Jak dla mnie bardzo ciekawe rozwiązanie. przeniesienie ciężaru z tylnego koła na środek - duży plus. piasta tylengo koła dość mocno ogranicza możliwości projektanów - przeniesienie zębatek w okolice mechanizmu korbowego - kolejny plus. możliwośc zabudowy łańcucha - następny. JEdnak jakby się zastanowić, budowa ramy aluminiowej na zamówienie to...500zł? może nawet 1000, ale dwie z 3 zalet można by wykorzystać. jak myślicie, czy takie coś się przyjmie? ToMasz |
|
Data: 2014-07-04 09:03:05 | |
Autor: Jacek Maciejewski | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
Dnia Thu, 03 Jul 2014 22:45:50 +0200, ToMasz napisał(a):
witamFajna konstrukcja. Podoba mi się pomysł, zapewne tak będzie wyglądała przyszłość roweru. Póki co, ceny przekładni planetarnych są kosmiczne. Ciekawe jedynie, co z rozbiórką napędu w razie awarii. No i jak zamontować porządny bagażnik? :) -- Jacek |
|
Data: 2014-07-04 11:26:12 | |
Autor: cytawa | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
ToMasz pisze:
http://antyweb.pl/nuseti-nowatorski-projekt-roweru-prosto-z-polski-na-kickstarterze/ czas pokaze. Zalety sa do jazdy terenowej bezsporne. Mnie zastanawia rodzaj lancucha. Wyglada na to, ze musi on przenosic niesamowicie duze sily. To nie wrozy mu trwalosci. Chyba, ze jest jakis specjalny szeroki lancuch. Jan Cytawa |
|
Data: 2014-07-05 17:10:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
On Fri, 4 Jul 2014, cytawa wrote:
czas pokaze. Zalety sa do jazdy terenowej bezsporne. Skąd Ci wyszła ta duża siła i skąd niesamowitość? Ile zębów może mieć tylna zębatka i jak często rowerzysta będzie miejskim rowerem uzyskiwał nią maksymalną możliwą siłę, czyli zerwanie przyczepności? ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-07 08:20:05 | |
Autor: cytawa | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
Gotfryd Smolik news pisze:
Skąd Ci wyszła ta duża siła i skąd niesamowitość? A z tego, ze na oko ma mala tarcze z przodu a z tylu tez ten tryb nie wyglada na duzy. To i sila musi byc duza. I widze, ze nie zdajesz sobie sprawy jakie sily dzialaja w rowerze. Co innego sila odpowiedzialna za przyczepnosc, a co innego "wewnetrzna" sila naprezenia lancucha Jan Cytawa |
|
Data: 2014-07-07 12:06:31 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
On Mon, 7 Jul 2014, cytawa wrote:
A z tego, ze na oko ma mala tarcze z przodu Ale tam jest przekładnia, więc to nie ma znaczenia. Ograniczeniem dla siły jest "małość" zębatki z tyłu, tylko i wyłącznie. a z tylu tez ten tryb nie wyglada na duzy. Ale nie jest również skrajnie mały. Prędzej w okolicy "środka" typowych zębatek, czyli siła na łańcuchu będzie max. 2x tego co przy zwykłej przerzutce, a biorąc pod uwagę, że ten łańcuch nie musi być ścieniany niczym "10 biegowy", spokojnie może, niczym w okołowojennych konstrukcjach, przeżyć resztę roweru. I widze, ze nie zdajesz sobie sprawy jakie sily dzialaja w rowerze. Źle widzisz. Co innego sila odpowiedzialna za przyczepnosc, No myślałby kto. Nie da się w danych warunkach terenowych bardziej naciągnąć łańcucha, niż zrywając przyczepność przy najmniejszej koronce z tyłu :> (przy czym zupełnie bez znaczenia jest wielkość zębatki z przodu, co najwyżej za wielka nie pozwoli na zapodanie wystarczającej siły, wiec stosownie do podłoża może być potrzebny wystarczający niski bieg). Wyższej siły nie będzie. No chyba że masz inną fizykę u siebie. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-10 04:02:08 | |
Autor: kaczor1 | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
http://pinion.eu/en/kundengalerie/
18 przełożeń. W tym roku na targach "Spezi" pokazali również model do poziomki. Tylko cena powala, bo szacują ją wstępnie na 1700euro. |
|
Data: 2014-07-10 14:27:57 | |
Autor: cytawa | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
Gotfryd Smolik news pisze:
Źle widzisz.Widze jednak, ze dobrze. Nie da się w danych warunkach terenowych bardziej naciągnąć łańcucha, To prawda. Tylko podaj konkretna sile, ktora by zrywala przyczepnosc kola i sobie policz jaka by musiala byc sila na najmniejszej koronce. Zdziwisz sie jak duza to sila. Praktycznie nie da sie zerwac przyczepnosci na malych trybach. Operuj na konkretnych liczbach a nie teoretyzuj. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2014-07-14 03:05:07 | |
Autor: zbrochaty | |
ja bym chciał taką przekładnie | |
czas pokaze. Zalety sa do jazdy terenowej bezsporne. Mnie zastanawia rodzaj lancucha. Wyglada na to, ze musi on przenosic niesamowicie duze sily. To nie wrozy mu trwalosci. Chyba, ze jest jakis specjalny szeroki lancuch. nawet jak bedzie troche szerszy to i tak bedzie czesta wymiana, bo obciazenia bardzo duże. Wyobraż sobie wymianę łancucha np co miesiąc, odkrecajac sporo śrubek na obwodzie dwoch dekielkow, wylewając olej. Srubki od dekielkow wkrecane do aluminium po jakims czasie sie przekręca, wymiana uszczelek i oleju pewnie za kazdym razem. Konstrukcja fajna, ale chyba tylko za ogromne pieniadze dla zawodnikow. Wg mnie nie zejdzie w dol do ludu, ale mam nadzieje ze sie myle - trzymam kciuki za powodzenie projektu Zbrochaty |