[sezon ogorkowy] ja chce taki "wyciag" narciarski!!!

Data: 2009-07-23 05:49:53
Autor: blackone
[sezon ogorkowy] ja chce taki "wyciag" narciarski!!!
Hej:-)
Mamy sezon ogorkowy, to wrzucam cos takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=rer-0RjoAqg
Pewnego pieknego dnia w mojej lokalnej miejscowce Voss na stoku
pojawili sie goscie z nieco zmodyfikowanymi snowkite'ami - co widac na
filmiku. Co to jest kite, to pewnie juz tu wszyscy wiedza (duza szmata
na bardzo dlugich linach;-)
..
Tam, gdzie goscie jada POD GORE, obok jest trasa o nachyleniu okolo
30-35 stopni.
Tu sie dopiero uczyli, a juz podjezdzalli pod stok 40 stopni:
http://www.youtube.com/watch?v=QLGd2rB1JBo

Korci mnie ten pojazd - prywatny wyciag narciarski!!!!!!

Zwykly kite swietnie dziala z deska, ale na nartach z kitem, to tak
srednio naturalnie. Na narty, to bym chciala takiego latawca na
krotkich "sznurkach" ;-)
Ze zwyklym kitem, tez sie da podjechac pod gore gdy dobrze wieje, ale
sie trzeba mocno napracowac machajac latawcem "osemki". No i kite
potrzebuje znacznie wiecej miejsca - ma liny o dl. okolo 25m.

pozdrawiam
Gosia

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-23 16:37:51
Autor: J.F.
[sezon ogorkowy] ja chce taki "wyciag" narciarski!!!
Uzytkownik "blackone" <blackone@poczta.onet.pl> napisal
[...]

To mi wyglada na zwykla paralotnie [paraglide], no moze jakas ciut mniejsza, zeby nie odleciec daleko.

Korci mnie ten pojazd - prywatny wyciag narciarski!!!!!!

Na polskie warunki tak sobie - zajmie cala szerokosc stoku, a jeszcze moze nie wiac, albo wiac za mocno, albo na zawietrznej ..

Fajna zabawa nawet bez nart, ale uczyc sugeruje sie z dala od lin wyciagow i energetycznych.
http://www.youtube.com/watch?v=08F6lqx62oQ

J.

Data: 2009-07-23 14:18:44
Autor: blackone
On 23 Jul, 16:37, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

To mi wyglada na zwykla paralotnie [paraglide], no moze jakas ciut
mniejsza, zeby nie odleciec daleko.

Wedle jednego z producentow takich pojazdow, kajto-paraglajdy (czy jak
to sie wabi...) do takich zabaw maja zwykle 8-10-12-14 metrow -
zaleznie od wagi latajacego i jaki mocny wiatr. Zwykly kite de-power
do jazdy po sniegu (foilkite) tez ma takie rozmiary.
Tu info o takim kajto-paraglajcie.
http://www.flyozone.com/speed/en/products/gliders/bullet-09/specifications/
Tu info o przykladowym kajcie na snieg:
http://www.flyozone.com/snowkites/en/products/kites/manta-ii-09/

(niedobrze, zaczyna mnie to bardzo wciagac, hi hi ;-))

> Korci mnie ten pojazd - prywatny wyciag narciarski!!!!!!

Na polskie warunki tak sobie - zajmie cala szerokosc stoku, a
jeszcze moze nie wiac, albo wiac za mocno, albo na zawietrznej ..

O tym, ze albo nie wieje, albo wieje za mocno, albo w przeciwnym
kierunku niz uzyteczny, to juz sie zdarzylam przekonac odkad kupilam
kite'a, he he he;-)  znaczy sie kupilismy z moim narzeczonym najpierw
2 latawce na spolke,ale nie chcialo tak wiac, zeby te byly uzyteczne.
Po dwoch tygodniach dokupilismy jeszcze 2 - to juz bylo lepiej. Ale w
dalszym ciagu to nie obejmuje calego (sensownego) zakresu wiatrowego.
     Co do calej szerosci stoku... Takie skrzydelko do snowglide (czy
tez speedkiting albo speedriding) na pewno zajmuje to zdecydowanie
mniej miejsca niz zwykly kite z linami po 25m i szeeeerokim promieniem
skretu. Jest nieporownywalnie bardziej zwrotne niz zwykly kite.

Fajna zabawa nawet bez nart, ale uczyc sugeruje sie z dala od lin
wyciagow i energetycznych.http://www.youtube.com/watch?v=08F6lqx62oQ

Kitingu sie uczylismy na baaardzo rozleglym lodowcu - wiec problem
slupow i linii energetycznych z glowy;-)
http://www.pbase.com/blackone/image/112967637
http://www.pbase.com/blackone/image/113245228

Od tego drugiego: snowglide & speedriding odstraszaja mnie tylko
koszta kupowania kolejnych latajacych szmat;-)

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-23 22:50:00
Autor: TomekM

"blackone" <blackone@poczta.onet.pl> wrote in message news:eac6a4f5-3b2a-4937-8bd5-3767e165a10ac14g2000yqm.googlegroups.com...
> [...]

Od tego drugiego: snowglide & speedriding odstraszaja mnie tylko
koszta kupowania kolejnych latajacych szmat;-)

nie trzeba szukac az u Ozon-a. Dudek tesz szyje skrzydla do speedridingu:
http://dudek.eu/dudek.php?go=skrzydla_prod_zako
Generalnie jako wyciagu to sie tego nieda zastosowac.
Nie wiem jakie posiadasz latawce ale skrzydlo z uprzeza na pewno zajmie dwa rary wiecej niz kite.
Oczywiscie mówimy o kitach typy glide a nie pompowanych.
Jakies 2-3 sezony wstesz dosc sporo osób (w wiekszosci paralotniarzy jezdzacech na nartach)
kupilo sobie te skrzydla, jadnek w Polsce ten sport sie nie przyjal z prostego powodu:
calkowity brak miesc do jego uprawiania. Stok musi miec odpowiednie nachylenie.
Kwalifikowal sie Kasprowy - ale tam jest zbyt duzo ludzi i latanie im nad glowanmi nie wchodzilo w rachube.
I na koniec jeszcze jedna uwaga - wyglada to dosc prosto ale nie jest to sport ani latwy ani bezpieczny.
Tak jak juz wczesniej zauwazyl kolega J.F. trzeba miec swiadomosc ze poruszamy sie w powierzu,
a wiec swiadomosc tego co dzieje sie na zawierznej, to ze skrzydlo mozna przeciagnac i przywalic w glebe.
Wiekszosc narcierzy oprawiajacy ten sport, do doswiadczeni pilosci paralotniowi.

Pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-07-24 01:04:00
Autor: blackone
On 24 Jul, 07:50, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

[...]

A to szkoda, bo na filmikach to wygladalo jako fajna alternatywa dla
kite, zajmujaca mniej miejsca i szybciej sterowna:-(
Co do kite'ow, ktore posiadamy  - najzwyklejsze latawce typu foilkite
jakie tylko moga byc.
Ozone Access 3, 6 i 8m oraz Gin Inuit 10,5. Ostatni latawiec (i o
dziwo pierwszy, najmniejszy) maja tendencje do latania nad ziemia
razem z "zawodnikiem" - niestety na razie w sposob niekontrolowany,
ale pracujemy nad tym;-)

[...]

nie ma odpowiednich gor? Myslalam, ze wystarczy szeroka gora bez drzew
i krzakow.
hmm... widzialam na youtube filmy ze speedride z Bieszczad - wygladalo
super.
http://www.youtube.com/watch?v=D7JHLhLEeIo
To wlasnie ten filmik. Jeden gosciu z kitem, drugi ze skrzydlem
speedride. Zafascynowalo mnie to, jak zwrotny jest ten ze skrzydlem w
porownaniu do kite.

Kwalifikowal sie Kasprowy - ale tam jest zbyt duzo ludzi i latanie im nad
glowanmi nie wchodzilo w rachube.

Ja myslam o zastosowaniu takiego pojazdu, podobnie jak kite'a tylko
POZA trasa.

I na koniec jeszcze jedna uwaga - wyglada to dosc prosto ale nie jest to
sport ani latwy ani bezpieczny.

Szkoda:-( Ogladajac to z boku wyglada, ze to latwiejsze niz kite.
No ale pozory czesto myla.

Tak jak juz wczesniej zauwazyl kolega J.F. trzeba miec swiadomosc ze
poruszamy sie w powierzu,
a wiec swiadomosc tego co dzieje sie na zawierznej, to ze skrzydlo mozna
przeciagnac i przywalic w glebe.

ooops... A myslalam, ze to bardziej stabilny pojazd niz kite. Problem
ze zwyklym latawcem, to ze potrafi wyrwac szybko i wysoko w gore i
niestety ...szybko spada. Wydawaloby sie ze takie skrzydlo rozwiazuje
ten problem, bo jest stworzone rowniez do latania, wiec nie spada jak
kamien (????!).

Nie moge sie napatrzec na ten filmik z kite Ozone Manta 12m, ale to
wyglada (chyba?!) na trudniejsze i mniej bezpieczne niz skrzydlo
speedride, no bo jak sterowac kite z barem w powietrzu:
http://www.youtube.com/watch?v=CmuH4OfsYOo&eurl=http%3A%2F%2Fwww.landkiting.pl%2Fforum%2Fviewtopic.php%3Ft%3D930&feature=player_embedded

???!!!

Podoba mi sie taki freeride, widze coraz wiecej ludzi to probuje w
gorach, ale nie wiem czy to nie szalenstwo;-)

Wiekszosc narcierzy oprawiajacy ten sport, do doswiadczeni pilosci
paralotniowi.

To nie byla dobra wiadomosc dla mnie;-)
Wlasnie doczytalam, ze od maja tego roku trzeba miec licencje na
skrzydlo speedride. Hmm.. na zwykly snowkite nie trzeba (jeszcze??)
miec licencji.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-24 14:53:24
Autor: J.F.
[...]

Proste skrzydlo nie musi byc wielkie. Latalem [bez nart] na takich, ze plecak byl mniejszy niz pare lat pozniej.
A jak jeszcze skrzydelko male, to i plecak mniejszy.

[...]

No to takich u nas nie ma :-)

No dobra - jest pare poloninek w Bieszczadach :-)

http://www.youtube.com/watch?v=D7JHLhLEeIo
To wlasnie ten filmik. Jeden gosciu z kitem, drugi ze skrzydlem
speedride. Zafascynowalo mnie to, jak zwrotny jest ten ze skrzydlem w
porownaniu do kite.

Tempo wyglada mi na podkrecone.

[...]

Zeby wolno spadalo musialoby byc stosownie duze.
Powierzchnie mozna zastapic predkoscia .. no ale potem trzeba ladowac przy 60km/h i przy stosownym opadaniu.

No coz - jak stok odpowiedni to latac mozna w ogole bez skrzydla i nawet wyladowac bez problemu telemarkiem  :-)

J.

Data: 2009-07-24 06:02:12
Autor: blackone
On 24 Jul, 14:53, "J.F." <jfox_xnosp...@poczta.onet.pl> wrote:

Proste skrzydlo nie musi byc wielkie. Latalem [bez nart] na takich,
ze plecak byl mniejszy niz pare lat pozniej.
A jak jeszcze skrzydelko male, to i plecak mniejszy.

Mi chodzilo bardziej o zajmowanie miejsca na stoku, niz o rozmiar
"szmaty". Kite ma liny zwykle okolo 25m - to juz samo z siebie wymusza
wybor bardzo rozleglego miejsca bez drzew, slupow, linii
energetycznych, itp.  A skrzydlo wyglada, ze ma liny znacznie
krotsze;-)

pozdrawiam z burzowej dzis Norwegii
Gosia

Data: 2009-07-29 03:55:26
Autor: TomekM
[...]

nie zniechecaj sie do speedreidingu. U siebie masz na pewno lepsze warunki
do jego uprawiani niz w Polsce.
Nie wiem dlaczego chcesz wybierac miedzy kitem a skrzydlem?
Ja na kazdy wyjazd narciarski zabieram swojego Ozona Frenzy 7,5m2

Tomek

Data: 2009-07-29 04:52:29
Autor: blackone
On 29 Jul, 12:55, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

nie zniechecaj sie do speedreidingu. U siebie masz na pewno lepsze warunki
do jego uprawiani niz w Polsce.

Warunki terenowe sa wrecz bajkowe do snowkitingu - wiele pagorkowatych
plaskowyzy, poteznych zamarznietych jezior. Co do speedridingu - ja
sie tam nie znam,ale gory z bardzo rozleglymi stokami, bez drzew to tu
sa wszedzie. Oczywiscie nie mowie o przygotowanych trasach tylko
"offpiste" w jakiejs tam odleglosci od wyciagow. W moich najblizszych
miejscowkach Voss i Voss Myrkdalen bardzo czesto widze kilka osob
rownoczesnie ze skrzydlami speedride na stoku, kajtami czy nawet
paraglajtami, gdy sie juz cieplej zrobi, wiec chyba tereny sie nadaja
do tego;-))

Nie wiem dlaczego chcesz wybierac miedzy kitem a skrzydlem?

ja bym najchetniej sie zabrala za oba;-) tylko jak na razie musze
przyhamowac z nowymi hobby z powodow kosztow sprzetu.
Poki co zaczelismy od kitow.
No ale pewnego pieknego zimowego dnia zobaczylam w Voss gosci ze
skrzydlami speedride podjezdzajacymi na nartach leciutko (?!) pod
ostro nachylony stok a potem najezdzajacych ze skrzydlem na BIG JUMP
i ...delikatnie ladujacych. No i teraz normalnie ZAZDROSC mnie zzera,
z wlaszcze z powodu tego big jumpa i latwosci (?!) podjazdu pod stroma
gore;-)))

Ja na kazdy wyjazd narciarski zabieram swojego Ozona Frenzy 7,5m2

My zabieramy wszystkie 4 szmaty: Ozone Access 6 i 8m, Gin inuit 10,5m
(na tym to mozna doslownie odleciec) i airush 3m do krecenia osemek.
Ale odkad je kupilismy to nie chce wiac (!!!).  Coz, teraz licze na
miesiace zimowe... bo wiatr na wiosne, w lecie na norweskich lodowcach
najwyrazniej nie wystepuje.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-29 05:03:34
Autor: TomekM
[...]

:) sprzedaj latawce - zostawa tylko Accesa 8m i kup skrzydlo :)
Widze, ze lubisz Ozona - to mozesz kupic od nich :)
Albo polskiego ZakoSpeeda - calkiem fajnie lata

Tomek

Data: 2009-07-29 11:10:43
Autor: blackone
On 29 Jul, 14:03, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

:) sprzedaj latawce - zostawa tylko Accesa 8m i kup skrzydlo :)
Widze, ze lubisz Ozona - to mozesz kupic od nich :)

Ozona lubie, bo zrywki w latawcach dzialaja jak nalezy na razie bez
zarzutow - w przeciwienstwie do Gina. Poki co, to obsesyjnie mysle o
bezpieczenstwie;-)

Albo polskiego ZakoSpeeda - calkiem fajnie lata

nie ukrywam, ze mnie korci.  A nawet poczynilam pierwsze kroki do
sprawdzenia jak taki pojazd dziala - dowiedzialam sie, ze w sasiedniej
miejscowosci dziala takie towarzystwo latajace - zajmuja sie
paraglidingiem, kite, modelartswem i rowniez speedriding;-) Maja swoj
teren na wylacznosc - wielkosci dwoch boisk pilkarskich, gdzie mozna
trenowac takie zabawy:-)
Bedzie sie trzeba do nich wybrac w zimie z nartami.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-30 06:04:28
Autor: blackone
ja chce taki "wyciag" narciarski!!!
On 29 Jul, 14:03, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

:) sprzedaj latawce - zostawa tylko Accesa 8m i kup skrzydlo :)
Widze, ze lubisz Ozona - to mozesz kupic od nich :)

Wlasnie znalazlam na YouTube cos takiego:
http://www.youtube.com/watch?v=LwFsmB4GPJs&feature=related
Skrzydlo, czyli wlasny wyciag do jazdy offpiste w puchu:-DDD

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-04 03:49:59
Autor: TomekM
[...]

a ja znalazlem to:
http://www.youtube.com/watch?v=qM1l0DQumDw&feature=related

Tomek

Data: 2009-08-04 04:05:09
Autor: blackone
On Aug 4, 12:49 pm, "TomekM" <adm[@]chrzanow.pl> wrote:

> [...]
>http://www.youtube.com/watch?v=LwFsmB4GPJs&feature=related
> Skrzydlo, czyli wlasny wyciag do jazdy offpiste w puchu:-DDD

To juz sie kwalifikuje do kategorii PTAKI:-DDD
Hmm.. tak umiec sterowac skrzydlem - jakiez mozliwosci do jazdy
offpiste sie otwieraja:-)

No nic, ja bede dzialac z kitem na lodowcu w weekend - o ile laskawie
wiatr zechce wiac.

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-07-26 16:57:45
Autor: DominN
[sezon ogorkowy] ja chce taki "wyciag" narciarski!!!
Tam, gdzie goscie jada POD GORE, obok jest trasa o nachyleniu okolo
30-35 stopni.
Tu sie dopiero uczyli, a juz podjezdzalli pod stok 40 stopni:

  Raczej 40 procent ;). Ale i tak niezle :).

DominN

Data: 2009-08-04 13:59:44
Autor: Jarek Spirydowicz
[sezon ogorkowy] ja chce taki "wyciag" narciarski!!!
In article <7d16c235-2528-4d2e-ad9e-a4c6263ea105@v20g2000yqm.googlegroups.com>,

Gosia, a może takie coś?
http://www.picklehead.com/skisailing.html

--
Jarek
To tylko moje prywatne opinie.

Data: 2009-08-04 05:06:02
Autor: blackone
ja chce taki "wyciag" narciarski!!!
On Aug 4, 1:59 pm, Jarek Spirydowicz <jar...@kurier.szczecin.pl>
wrote:

Gosia, a może takie coś?http://www.picklehead.com/skisailing.html

Nie bardzo - niewygodne, bo nie da sie spakowac tego pojazdu do
plecaka:-(
Z kite, czy skrzydlem, to sie jednak zajdzie w rozne ciekawe miejsca
do latania:-)
http://www.pbase.com/blackone/blaafjellet_25042009

pozdrawiam
Gosia

Data: 2009-08-04 05:15:45
Autor: TomekM
[...]

Do kompletu jeszcze dorzyte kitewinga:
http://www.youtube.com/watch?v=9uYDerSztUY

Tomek

[sezon ogorkowy] ja chce taki "wyciag" narciarski!!!