jak Alior wznawia kartę

Data: 2009-10-14 20:53:13
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
W sumie kuriozum: otrzymana rok temu karta kredytowa miała datę ważności 11/09, a więc jeszcze przez 1,5 miesiąca powinienem móc się nią posługiwać. Przedwczoraj dostałem wznowioną kartę (pocztą zwykłą, na kopercie jak wół "Alior Bank" napisane -- Citi jednak lepiej się kryje). W sumie zgodnie z regulaminem, który mówi, że kartę się wznawia na 60 dni przed upływem ważności nowej.

Zważywszy, że aliorowski plastik się mocno zużywa (a wymiana jest niby płatna -- nowa niby jest troszkę inna, ale wokół nazwiska już prześwieca jakieś srebrne...), postanowiłem poużywać starej jeszcze do listopada.

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta już jest nieaktywna. Dodam, że żadnej wiadomości "proszę szybciutko aktywować nową kartę, bo starą zamkniemy" oczywiście nie było.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-10-14 17:57:53
Autor: witek
jak Alior wznawia kartę
Olgierd wrote:
[...]

Jesteś pewien, ze poczta nie wprowadziła usługi aktywacji karty przez listonosza?
Może nowa jest już aktywowana, a nawet wykorzystana kilka razy zanim do ciebie dotarła.

Data: 2009-10-14 18:31:22
Autor: mucher
jak Alior wznawia kartę
On Oct 15, 4:53 am, Olgierd <no.email.no.s...@no.problem> wrote:
[...]

Nowa karta też tylko na rok?

mucher

Data: 2009-10-15 06:50:56
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
Dnia Wed, 14 Oct 2009 18:31:22 -0700, mucher napisał(a):

[...]

Na czy. Czy lata ;-)

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-14 21:07:36
Autor: Wemif
jak Alior wznawia kartę
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> wrote:

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta już jest nieaktywna. Dodam, że żadnej wiadomości "proszę szybciutko aktywować nową kartę, bo starą zamkniemy" oczywiście nie było.

Pisałem o tym kilka dni temu, tylko o karcie debetowej Aliora.
Pewien jesteś, że stara nie działa? Też widzę w systemie nową datę,
ale mam zamiar sprawdzić starą kartę, podejrzewam, że zadziała.

a.

Data: 2009-10-14 22:56:16
Autor: Mithos
jak Alior wznawia kartę
Olgierd pisze:
[...]

Biała koperta z wyczuwalnym w środku plastikiem. Straszna konspiracja :)

Zważywszy, że aliorowski plastik się mocno zużywa (a wymiana jest niby płatna -- nowa niby jest troszkę inna, ale wokół nazwiska już prześwieca jakieś srebrne...), postanowiłem poużywać starej jeszcze do listopada.

Ja używam ich KK znacznie krócej ale na razie karta się jeszcze nie rozpada. Jednak autoryzacja chipowa zużywa kartę znacznie mniej niż "paskowa". Do tego ważność karty = 1 rok.

--
Mithos

Data: 2009-10-14 23:07:15
Autor: MarcinF
jak Alior wznawia kartę
Olgierd wrote:

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta już jest nieaktywna.

tzn. ze gdyby ta nowa z jakichs powodow nie dotarla to zostalbys poprostu
pozbawiony mozliwosci uzywania karty ?

Data: 2009-10-15 06:48:21
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
Dnia Wed, 14 Oct 2009 23:07:15 +0200, MarcinF napisał(a):

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta
już jest nieaktywna.

tzn. ze gdyby ta nowa z jakichs powodow nie dotarla to zostalbys
poprostu pozbawiony mozliwosci uzywania karty ?

Tak, dokładnie tak by było. Chyba że stara karta działa -- może spróbuję (ale nie dziś, bo już odłożyłem).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-14 23:56:11
Autor: Krzysztof Halasa
jak Alior wznawia kartę
Olgierd <no.email.no.spam@no.problem> writes:

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta już jest nieaktywna.

Bez aktywacji nowej?
Drugie Citi?
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-15 06:50:38
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
Dnia Wed, 14 Oct 2009 23:56:11 +0200, Krzysztof Halasa napisał(a):

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta
już jest nieaktywna.

Bez aktywacji nowej?
Drugie Citi?

Citi po zamówieniu duplikatu daje 30 dni na jego aktywację. W tym czasie nie da się wykonywać transakcji w internecie. Nie wiem jak z kartami wznowionymi.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-15 20:44:17
Autor: Krzysztof Halasa
jak Alior wznawia kartę
[...]

Mialem na mysli sytuacje historyczna, jak po przejeciu handlobanku karty
przestaly dzialac wczesniej niz powinny.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-15 06:41:02
Autor: xbartx
jak Alior wznawia kartę
Dnia Wed, 14 Oct 2009 20:53:13 +0000, Olgierd napisał(a):

W sumie kuriozum: otrzymana rok temu karta kredytowa miała datę ważności
11/09, a więc jeszcze przez 1,5 miesiąca powinienem móc się nią
posługiwać.

Ja mam lepszą sztuczkę. Zmieniłem, bo trudach i bojach okres rozliczenia karty, no i dostałem nową kartę a starą zamknęli. No i teraz najlepsze: jak wykonam przelew z kk na swój ROR to przelew idzie, ze starej karty. Dopiero teraz to odkryłem i zgłosiłem, ale jakoś brak odpowiedzi, ze strony banku. Karta zamknięta i zastrzeżona a pojawiają się na niej transakcje :)

--
xbartx

Data: 2009-10-15 06:52:07
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
Dnia Thu, 15 Oct 2009 06:41:02 +0000, xbartx napisał(a):

[...]

Moja bankierka mówi, że informatycy jeszcze nie poradzili sobie ze sztuczką pt. "zmiana okresu rozliczeniowego karty". Wniosek złożyłem w lutym albo marcu, wczoraj go wycofałem -- nawet w Polbanku zajęło to mniej czasu ;-)

No cóż, nie ma produktu idealnego.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-15 08:32:39
Autor: xbartx
jak Alior wznawia kartę
Dnia Thu, 15 Oct 2009 06:52:07 +0000, Olgierd napisał(a):

Moja bankierka mĂłwi, Ĺźe informatycy jeszcze nie poradzili sobie ze
sztuczką pt. "zmiana okresu rozliczeniowego karty". Wniosek złożyłem w
lutym albo marcu, wczoraj go wycofałem -- nawet w Polbanku zajęło to
mniej czasu ;-)

No ale jest obejście - otrzymanie nowej karty ;)

--
xbartx

Data: 2009-10-15 09:39:35
Autor: RobertS
jak Alior wznawia kartę
w zeszłym roku dostalem od Aliora debetowke, ale jej nie aktywowalem (okazala sie niepotrzebna) ciekawe czy mimo wszystko bank przesle mi nową kartę?

RobertS

Data: 2009-10-15 19:55:18
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak Alior wznawia kartę
Olgierd wrote:

[...]

A ja właśnie trenuję zamianę silvera na lotniczego golda (chashback
1,5%). Jak na razie - 1,5 miesiąca i brak efektów. :-)

--
MiCHA

Data: 2009-10-15 11:34:06
Autor: xbartx
jak Alior wznawia kartę
Dnia Thu, 15 Oct 2009 06:41:02 +0000, xbartx napisał(a):

Ja mam lepszą sztuczkę. Zmieniłem, bo trudach i bojach okres rozliczenia
karty, no i dostałem nową kartę a starą zamknęli. No i teraz najlepsze:
jak wykonam przelew z kk na swĂłj ROR to przelew idzie, ze starej karty.
Dopiero teraz to odkryłem i zgłosiłem, ale jakoś brak odpowiedzi, ze
strony banku. Karta zamknięta i zastrzeżona a pojawiają się na niej
transakcje :)

Wsio się wyjaśniło. Karta przez 3 m-c generuje jeszcze wyciągi, jakby przyszło jakieś spóźnione obciążenie. Jak robiłem przelew z kk to używałem szablonu a on był zdefiniowany na nr ze starej kk a nie nowej ;) Także moja wina i skucha.

--
xbartx

Data: 2009-10-15 19:53:09
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak Alior wznawia kartę
xbartx wrote:

[...]

No nie zupełnie... Nawet jak się pomyliłeś, to chyba raczej system nie
powinien na to pozwolić...

--
MiCHA

Data: 2009-10-16 06:30:06
Autor: xbartx
jak Alior wznawia kartę
Dnia Thu, 15 Oct 2009 19:53:09 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

No nie zupełnie... Nawet jak się pomyliłeś, to chyba raczej system nie
powinien na to pozwolić...

Jednak powinien, bo karta jeszcze przez 3 m-c po zamknięciu przyjmuje obciążenia i tak chyba jest w większości banków. No nie wiem jak z przelewami z karty to już musiałby ktoś inny sprawdzić, bo to moja jedyna kk.

--
xbartx

Data: 2009-10-16 22:01:02
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak Alior wznawia kartę
xbartx wrote:

[...]

No, ale zamknięta karta powinna jedynie przyjmować obciążenia "zaległe".
Nie powinno się dać nią *dziś* zapłacić w sieci. Analogicznie - nie
powinno się dać zrobić z niej przelewu.

--
MiCHA

Data: 2009-10-19 08:03:36
Autor: xbartx
jak Alior wznawia kartę
Dnia Fri, 16 Oct 2009 22:01:02 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

No, ale zamknięta karta powinna jedynie przyjmować obciążenia "zaległe".
Nie powinno się dać nią *dziś* zapłacić w sieci. Analogicznie - nie
powinno się dać zrobić z niej przelewu.

Ale jak to sobie technicznie wyobrażasz, bo IMO nie ma czegoś takiego jak obciążenie "zaległe" znaczy jest, ale zawsze z datą dnia, którego przychodzi do banku.

--
xbartx

Data: 2009-10-19 22:32:36
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak Alior wznawia kartę
xbartx wrote:

[...]

Nie wiem jak technicznie, ale decydująca powinna być data dokonania
płatności, a nie data "dotarcia do banku" informacji o dokonaniu
płatności. Widzę tu dwie podstawowe możliwości zajścia takiej sytuacji:

1. Transakcja offline (np. ręczny imprinter gdzieś na odciętym od świata
zadupiu)
2. Późniejsze rozliczenie wstępnie autoryzowanej transakcji (np. przy
wynajmie samochodu)

Jak to technicznie będzie wykonanie - nie interesuje mnie. Mogą
krasnoludki każde księgowanie ręcznie sprawdzać...

Natomiast w "zwykłej sytuacji" żadnej nowej operacji nie powinno się dać
wykonać. Wszak karta jest zastrzeżona. Jaki byłby sens zastrzegania
karty, gdyby jeszcze przez 3 miesiące można było wykonywać nią operacje?

--
MiCHA

Data: 2009-10-20 22:11:52
Autor: Krzysztof Halasa
jak Alior wznawia kartę
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

Natomiast w "zwykłej sytuacji" żadnej nowej operacji nie powinno się dać
wykonać. Wszak karta jest zastrzeżona. Jaki byłby sens zastrzegania
karty, gdyby jeszcze przez 3 miesiące można było wykonywać nią operacje?

Rozliczac, nie wykonywac.

Wez pod uwage, ze w niektorych miejscach, zeby rozliczyc transakcje
(niezaleznie od tego, czy byla blokada czy nie), trzeba wsiasc
w samochod np. terenowy i przejechac kilkadziesiat km do punktu,
w ktorym jest np. normalna energia elektryczna.

Wiem, wiem - mozna postawic VSATa albo uzyc telefonu SAT, do tego
wiatrak albo inne ogniwa sloneczne.
--
Krzysztof Halasa

Data: 2009-10-20 23:45:54
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak Alior wznawia kartę
Krzysztof Halasa wrote:

[...]

Ależ przecież ja o tym właśnie pisałem. Bez sensu by było, gdyby można
było *wykonywać*. :-)

[...]

A i o tym pisałem - cyt. "Transakcja offline (np. ręczny imprinter

Data: 2009-10-15 09:22:58
Autor: Pete
jak Alior wznawia kartę
W dniu 14.10.09 22:53, Olgierd pisze:
[...]

Może trafiła Cię akcja anty-skimmingowa???

--
Pete

Data: 2009-10-16 10:57:57
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
Dnia Wed, 14 Oct 2009 20:53:13 +0000, Olgierd napisał(a):

I się właśnie teraz loguję do systemu, patrzę -- a moja (stara) karta
już jest nieaktywna.

Się wyjaśniło: bank ponoć w ten sposób anonsuje nową kartę (nieaktywność dotyczyła tej nowej), stara działa do terminu na niej wskazanego...
....i tak faktycznie jest, ponieważ moja stara nadal jest jara ;-) Znaczy się: mam 2 równoległe karty.

Naprawdę dziwne.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-16 22:02:29
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
jak Alior wznawia kartę
Olgierd wrote:

[...]

Znaczy się - jak tą "starą" zgubisz i będziesz chciał ją sobie przez www
zablokować, to jak to zrobisz?

--
MiCHA

Data: 2009-10-17 08:20:43
Autor: Olgierd
jak Alior wznawia kartę
Dnia Fri, 16 Oct 2009 22:02:29 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):

[...]

Bladego nie mam pojęcia. W systemie faktycznie jest tylko ta nowa karta... Pewnie trzeba by dzwonić, ale czy system nie wyłączyłby obu kary -- nie wiem. Wolę nie sprawdzać ;-) --