[sync] [cashback] jak żyć? ;-)

Data: 2013-01-11 09:26:37
Autor: Piotrek
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
Czy może ktoś popełnił jakiś arkusz, skrypt, etc pomagający kontrolować utrzymanie wymaganego do cashback salda na rachunku?

Czyli generalnie narządko powinno zasysać historię rachunku (może być metodą copy&paste z ekranu przeglądarki), blokady na karcie (jeśli potrzebne bo jeszcze tego nie analizowałem czy zmieniają saldo na koniec dnia) i automagicznie wyliczać średnie saldo + prognozy kwoty jaką trzeba byłoby dopłacić ażeby spełnić warunki do cashback.

Piotrek

PS.
Wiem, że może łatwiej wpłacić dyszkę na depozyty ale skoro już walczyliśmy o pół grosza to czemu z tym się nie pobawić ;-)

Data: 2013-01-11 09:56:42
Autor: MarekZ
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
UĹĽytkownik "Piotrek"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:50efccbe$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...

Czy może ktoś popełnił jakiś arkusz, skrypt, etc pomagający kontrolować utrzymanie wymaganego do cashback salda na rachunku?

Zrobienie takiego arkusza (uzupełnianego ręcznie) to kwestia dwóch minut.

Najpierw warto by uzyskać wiarygodne odpowiedzi na pytania:
1. Czy na pewno uwzględniane jest saldo księgowe (a nie dostępne).
2. Czy algorytm liczący średnie saldo uwzględnia rzeczywistą liczbę dni w miesiącu (styczeń 31, luty 28, itd.), czy też może przypadkiem zawsze przyjmuje 30.

W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

Data: 2013-01-11 01:39:31
Autor: luc
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
W dniu pi±tek, 11 stycznia 2013 09:56:42 UTC+1 użytkownik MarekZ napisał:
Użytkownik "Piotrek"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:50efccbe$0$26696$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]

Najpierw warto by uzyskać wiarygodne odpowiedzi na pytania:

1. Czy na pewno uwzględniane jest saldo księgowe (a nie dostępne).

2. Czy algorytm licz±cy ¶rednie saldo uwzględnia rzeczywist± liczbę dni w miesi±cu (styczeń 31, luty 28, itd.), czy też może przypadkiem zawsze przyjmuje 30.

W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

Podobno ¶rednie saldo ma być podawane na wyci±gu, który jest dostępny do pobrania ze strony synka. Ale to będzie musztarda po obiedzie, przydatna do sprawdzenia obliczeń. Może jaki¶ grupowy arkusz na google docs?

pzdrwm
luc

Data: 2013-01-11 02:22:46
Autor: Piotr Hołda
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
O¶wiećcie mnie, co Wy chcecie obliczać?
Wystarczy przecież wrzucić 1500 na konto. Przed ewentualnym zakupem zasilić
konto odpowiedni± kwot± tak, żeby saldo nie spadło poniżej 1500 i sprawa
załatwiona. Żadne algorytmy banku tutaj nie maj± znaczenia.

Data: 2013-01-11 11:28:31
Autor: Piotrek
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
On 2013-01-11 11:22, Piotr Hołda wrote:
[...]

Przy kilku transakcjach w miesi±cu to rzeczywi¶cie daje się w ten sposób działać.

Ale przy kilkudziesięciu to już niekoniecznie, a przynajmniej trzeba mieć odpowiedni± samodyscyplinę. A i tak warto sprawdzić, czy o czym¶ się nie zapomniało.

Piotrek

Data: 2013-01-11 11:28:34
Autor: TrzyLinie
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
W dniu 2013-01-11 11:22, Piotr Hołda napisał(a):
[...]

Miałem 1500. Chciałem dzi¶ kupić co¶ za 450, więc wrzuciłem 450 rano, ale okazało
się, że cena wzrosła do 500, kupuje za 500, saldo spada do 1450, bo już dzi¶ nie
dam rady dolać brakuj±cych 50 zł. Jakie saldo powinienem utrzymywać przez kolejne
dni, żeby ¶rednie wyniosło 1500 zł?

Ale mi wyszło ładne "zadanie z tre¶ci±" :)

--
TrzyLinie

Data: 2013-01-11 21:19:55
Autor: T.F.
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
"TrzyLinie" ...

[...]

1550zl. Przez 1 dzien.

--
T.F.

Data: 2013-01-11 23:34:21
Autor: Krzysztof
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)

Użytkownik "TrzyLinie" <trzyKASUJlinie@USUNo2.pl> napisał w wiadomo¶ci news:kcopgi$sf$3dont-email.me...
[...]

Wpisywac sobie np. do arkusza kal. saldo na zamkniecie dnia z historii(pomniejszone o blokady lub zrobione off-line) na kazdy dzien kalendarzowy, zrobic sume sald i dzielic przez il. dni w miesiacu. Od razu uzupelnic na kazdy dzien 1500, a potem tylko poprawiac i wtedy arkusz bedzie pokazywal nam jaka jest przewidywana srednia.
Generalnie sa to zadania dla szkoly podstawowej jak wyliczyc srenia.
-- -- -- -- -- -- -- -- -
Wyjasnienia wymaga jedynie jakie daty bank przyjmuje do liczenia salda- date waluty czy date ksiegowania. Dla bezpieczenstwa, trzeba zalozyc, ze dla transakcji kartowych nalezy przyjac date waluty(data transakcji).

Data: 2013-01-11 10:06:35
Autor: Piotrek
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
On 2013-01-11 09:56, MarekZ wrote:
Zrobienie takiego arkusza (uzupełnianego ręcznie) to kwestia dwóch minut.

Chętnie popatrzę :-) Zwłaszcza przy założeniu, że robimy copy&paste tego siana z historii operacji / blokad :-)

[...]

Dlatego przyjmujemy najgorszy scenariusz.

Piotrek

Data: 2013-01-11 11:20:13
Autor: TrzyLinie
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
On 2013-01-11 09:56, MarekZ wrote:
W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

Dlatego przyjmujemy najgorszy scenariusz.

Na stronie "pytania i odpowiedzi" Synka jest takie coĹ›:
(http://www.sync.pl/produkt/Konto+osobiste/Pytania+i+Odpowiedzi)

"W jaki sposób będzie wyliczane średnie miesięczne saldo na koncie osobistym?

Średnie saldo miesięczne jest liczone jako suma sald ze wszystkich dni kalendarzowych,
weryfikowanych na koniec kaĹĽdego dnia, dzielona przez liczbÄ™ dni kalendarzowych w danym
miesiącu. Oznacza to, że aby spełnić jeden z warunków do wypłaty Cashbacku Klient może
posiadać np. 3100 zł na koncie przez 15 dni miesiąca, 1500 zł przez cały miesiąc lub
46 500 zł przez jeden dzień (w przypadku, gdy miesiąc ma 31 dni)."

--
TrzyLinie

Data: 2013-01-11 12:40:35
Autor: MarekZ
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
UĹĽytkownik "TrzyLinie"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:kcop0u$sf$1@dont-email.me...

[...]

Świetnia, zatem mamy odpowiedź na drugie pytanie (choć i tak zobaczymy jak sobie Alior z lutym poradzi). Sam skorzystałem z wymiany przelewami wynagrodzenia z drugim grupowiczem, więc się tym nadmiernie nie emocjonuję.

Pozostaje się upewnić, że chodzi o saldo księgowe a nie dostępne. Ma to kluczowe znaczenie, bo wtedy przy dużych obrotach można spełnić warunek średniego salda wyłącznie lub w większej części na skutek opóźnień księgowań operacji kartowych.

Data: 2013-01-11 13:02:22
Autor: Zbynek Ltd.
[sync] [cashback] jak żyć? ;-)
On 2013-01-11 09:56, MarekZ wrote:
Zrobienie takiego arkusza (uzupełnianego ręcznie) to kwestia dwóch minut.

Chętnie popatrzę :-) Zwłaszcza przy założeniu, że robimy copy&paste tego siana z historii operacji / blokad :-)

W tym g... banku chyba nie działa w żadnym miejscu kopiuj/wklej

W przypadku banku typu Alior można się spodziewać wielu dziwnych rzeczy.

Np że kilka operacji w ci±gu dnia pojawia się w historii niechronologicznie, ze wszystkimi konsekwencjami zwariowanych warto¶ci salda.
Np. miałem 1000, wpłacam rano 100, wypłacam wieczorem 500, a rano następnego dnia mam: pierwsze saldo 1000-500=600 !, drugie 600+100=500 ! Ogólnie się zgadza. Mniej więcej ;-)

    Zbyszek
PGP key: 0x1E6680DF

[Człowiek zaczyna używać dopiero wtedy rozumu, gdy kończ± mu się wszystkie możliwo¶ci.]

[sync] [cashback] jak żyć? ;-)