jak dbać o nówkę

Data: 2009-03-22 18:23:19
Autor: Weronika Styka
jak dbać o nówkę
strach <strach3@gazeta.pl> napisał(a):
Tym razem będzie to Honda, więc spodziewam się że do wieku 7-8 lat nie będzie potrzeby

Kup w sklepie internetowym:

firmyTurtle Wax:
1. szampon: Platinum PERFORMANCE CAR WASH   ca 29,-
2. wosk: GLOSS GUARD ca 30,-

Do tego
1. duża gąbka   4,-
2. ircha  naturalna 50x50cm  ca 50,-

Kosmetyki Turte Wax "odkryłam" na grupach i forach krajów o wiele bardziej zmotoryzowanych niż nasz. Jeśli chodzi o szyby znajdziesz rownież coś Turtle Waxa lub Sonax. Zimą _każda_ Honda odmraża szybę  nadmuchem ciepłego powietrza w maksimum 3 minuty od zapalenia silnika. Nie ma sensu skrobać.

I nie czytaj udzielanych tu quasiporad. Koszulę też kupiłeś wyłacznie dla praktycznego użytku, a jednak ją pierzesz po każdym użyciu. Piszący w tym wątku "znawcy" w większości jeszcze niedawno pytali lub pytają: "co kupić za 10kzł" albo "co za 5kzł w dizlu". Jeśli chodzi o przewidywalność odpowiedzi na tym forum w temacie "czystość i dbałość" o auto, to wystarczy sprawdzić ile razy powtarzana jest w necie fraza "z punktu A do punktu B" prawie kopiowana i wklejana przez kolejne pokolenia speców od rodzimej motoryzacji.

Jak widzę gościa w upapranym aucie, to mam o nim zdanie takie samo jak o gościu w upapranym garniturze, czy brudnych rękach. Czystośc i higiena nie tylko ciała jest wyznacznikiem cywilicji. Dosyć to proste.

Pozdrawiam
Weronika

Data: 2009-03-22 19:57:47
Autor: strach
jak dbać o nówkę
"Weronika Styka" <werastyka@WYTNIJ.gazeta.pl> wrote in message news:gq5vmm$nsj$1inews.gazeta.pl...
Kup w sklepie internetowym:
firmyTurtle Wax:
1. szampon: Platinum PERFORMANCE CAR WASH   ca 29,-
2. wosk: GLOSS GUARD ca 30,-

Samodzielne mycie i woskowanie to już akurat poza moją granicą cierpliwości, może na emeryturze.

rownież coś Turtle  Waxa lub Sonax. Zimą _każda_ Honda odmraża szybę
nadmuchem ciepłego  powietrza w maksimum 3 minuty od zapalenia silnika.
Nie ma sensu skrobać.

Dobrze wiedzieć, choć w tym roku już raczej nie sprawdzę czy aby nie przesadzasz ;) W Lagunie jakbym czekał przy -10C aż się silnik odpowiednio nagrzeje, wyrosłaby mi długa siwa broda.

wystarczy sprawdzić  ile razy powtarzana jest w necie fraza
"z punktu A do punktu B" prawie  kopiowana i wklejana przez kolejne
pokolenia speców od rodzimej motoryzacji.

Częściowo ten pogląd rozumiem, ma swoje zalety, ale:
1. dopiero od pewnego wieku auta (chociaż jak ktoś chce dbać o stary lub nie dbać o nowy to już jego wybór)
2. nie trafia do mnie uznawanie go za jedyny słuszny.

Data: 2009-03-22 22:33:41
Autor: Wojtek Ant
jak dbać o nówkę
Użytkownik "strach" napisał w wiadomości:
Dobrze wiedzieć, choć w tym roku już raczej nie sprawdzę czy aby nie przesadzasz ;) W Lagunie jakbym czekał przy -10C aż się silnik odpowiednio nagrzeje, wyrosłaby mi długa siwa broda.

a widzisz, jakbyś pozostał wierny modelowi, to byś wiedział, że nowa laguna ma też taki patent jak honda ;-))
uruchamiasz silnik, naciskasz jeden przycisk i czekasz trzy minuty, niestety lepiej na zewnątrz, bo mocno huczy w środku (max. obroty wentylatora)

pozdrawiam życząc dużo radości z nowego auta

--
wojtek ant - laguna kombi 3

Data: 2009-03-23 00:18:45
Autor: Tomasz Pyra
jak dbać o nówkę
strach pisze:

Dobrze wiedzieć, choć w tym roku już raczej nie sprawdzę czy aby nie przesadzasz ;) W Lagunie jakbym czekał przy -10C aż się silnik odpowiednio nagrzeje, wyrosłaby mi długa siwa broda.

Jak grzejesz samochód na postoju to dobrym pomysłem jest _wyłączenie_ ogrzewania. Wtedy silnik zacznie nagrzewać się dużo szybciej.
Ogrzewanie włącz dopiero jak wskazówka temperatury zacznie iść w górę.

Jak masz automatyczną klimatyzacje, to zazwyczaj automat tak właśnie robi, ale jak masz ręczne sterowanie temperatura to szybciej będziesz miał ciepło w środku jak zrobisz tak jak napisałem.

W zależności od rozwiązania systemu chłodzenia w silniku to mogą być naprawdę spore różnice.

Data: 2009-03-23 00:55:35
Autor: strach
jak dbać o nówkę
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:gq6hhi$snh$1nemesis.news.neostrada.pl...
strach pisze:
[...]

W Lagunie mam climatronica, dmuchać zaczyna dopiero kiedy się trochę nagrzeje - żeby nie zamrozić bardziej i tak zmarzniętego kierowcy. Przy temperaturze ok. 0C trwa to ok. 7 minutach, niżej nie mierzyłem.

Data: 2009-03-23 01:09:47
Autor: Tomasz Pyra
jak dbać o nówkę
strach pisze:

W Lagunie mam climatronica, dmuchać zaczyna dopiero kiedy się trochę nagrzeje - żeby nie zamrozić bardziej i tak zmarzniętego kierowcy. Przy temperaturze ok. 0C trwa to ok. 7 minutach, niżej nie mierzyłem.

No to faktycznie wolno...
To diesel jest? Bo diesle to już tak mają - za to mało paliwa zużywają.
Bo jak benzyniak Ci się tak długo grzeje to sprawdź jeszcze termostat.

Data: 2009-03-23 02:14:03
Autor: strach
jak dbać o nówkę
"Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> wrote in message news:gq6kh9$n0$1nemesis.news.neostrada.pl...
strach pisze:
[...]

Ano diesel; te 7 minut dotyczyło spokojnej jazdy, nie stania na parkingu. Na szczęście za kilka dni to już nie będzie mój problem :)

Data: 2009-03-22 23:01:27
Autor: J.F.
jak dbać o nówkę
On Sun, 22 Mar 2009 18:23:19 +0000 (UTC),  Weronika Styka wrote:
Zimą _każda_ Honda odmraża szybę  nadmuchem ciepłego powietrza w maksimum 3 minuty od zapalenia silnika. Nie ma sensu skrobać.

Ale co robic przez 3 minuty ? Teraz mam elektrycznie ogrzewana szybe .. prawdziwa zima mozna
wlaczyc, wyskrobac pozostale szyby .. i akurat przednia splywa ..

J.

Data: 2009-03-23 11:06:11
Autor: Grejon
jak dbać o nówkę
Weronika Styka pisze:

Jak widzę gościa w upapranym aucie, to mam o nim zdanie takie samo jak o gościu w upapranym garniturze, czy brudnych rękach. Czystośc i higiena nie tylko ciała jest wyznacznikiem cywilicji. Dosyć to proste.

Proste, tylko trzeba sobie wyznaczyć granicę. Mam sąsiada, który auto pucuje po każdej przejażdżce chociaż nie widać na nim najmniejszej plamki - jak ma czas to jego sprawa, mi by się nie chciało. Jasne, że każdy lubi wsiadać do czystego i odkurzonego auta (żeby nie było ja też :) ) ale nie IMO nie warto na pucowanie poświęcać więcej czasu niż na jeżdżenie nim ;).

Pozdrawiam
Weronika

Szara ReniaM 1.4 E7J PMS-edycja limitowana ;)
PMS+PJS*+pM-W+P+:+X++L+B+M+Z++TW-CB++ASB+

Data: 2009-03-23 12:01:46
Autor: strach
jak dbać o nówkę
"Grejon" <grejon83@gazeta.pl> wrote in message news:gq7muk$bhn$1inews.gazeta.pl...
IMO nie warto na pucowanie poświęcać więcej czasu niż na jeżdżenie nim ;).

Ja myślę, że rozsądna granica jest dużo niżej, chyba że ktoś ma takie hobby :)

Data: 2009-03-23 15:51:22
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
jak dbać o nówkę
Grejon pisze:
ale nie IMO nie warto na pucowanie poświęcać więcej czasu niż na jeżdżenie nim ;).

Warto. Pod warunkiem, że to auto z gatunku tych nieplebejskich, które na wartości nie tracą zbytnio.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC]

Data: 2009-03-23 21:38:46
Autor: Grejon
jak dbać o nówkę
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

Warto. Pod warunkiem, że to auto z gatunku tych nieplebejskich, które na wartości nie tracą zbytnio.

Dobra, dobra. Mówiłem o aucie do użytku na co dzień, a nie kolekcjonerskim cacku ;)

Data: 2009-03-23 15:38:09
Autor: Jakub Witkowski
jak dbać o nówkę
Weronika Styka pisze:

Jak widzę gościa w upapranym aucie, to mam o nim zdanie takie samo jak o gościu w upapranym garniturze, czy brudnych rękach. Czystośc i higiena nie tylko ciała jest wyznacznikiem cywilicji. Dosyć to proste.

Nieomylnym znakiem istnienia cywilizacji są: zatrute rzeki, morza pełne
sinic, dymiące kominy, wysypiska i smród. Produkcja detergentów ma w tym
spory udział. Dzięki temu jesteśmy w stanie utrzymać lokalne oazy czystości
- garniturów, karoserii wozidełek itd... To może niech już moje auto będzie
nieco bardziej zakurzone. Zapewne, "cywilizacja" trochę ucierpi, ale
jest po poświęcenie, na które jestem gotów. W imię Natury :)

jak dbać o nówkę