[pyt][crosspost] jak dodać współwłaściciela?

Data: 2010-11-23 13:21:48
Autor: Eli
[pyt][crosspost] jak dodać współwłaściciela?
Witam,

Od razu zaznaczam, że w google szukałem, ale że przepisy podatkowe zmieniają się często, to jeszcze pytam tutaj żeby się upewnić.

Kiedyś mama dopisała się jako współwłaściciel do mojego samochodu. Wyglądało to tak: poszliśmy do wydziału komunikacji, daliśmy podpisany przeze mnie papierek że oddaję mamie połowę samochodu, referent WK dopisał mamę w dowodzie rejestracyjnym i już. W Urzędzie Skarbowym nic od nas nie chcieli.

Teraz to ja chcę się dopisać jako współwłaściciel do auta mojej żony. Czy można to załatwić tak samo, tj. żona podpisuje się na papierku że oddaje mi jakąś część samochodu i wystarczy iść z tym do wydziału komunikacji? Czy do US też trzeba chodzić, a jeśli tak to po co? Wartość samochodu to formalnie ok. 3 tys. zł.

pzdr, Eli

Data: 2010-11-23 13:23:30
Autor: spp
W dniu 2010-11-23 13:21, Eli pisze:

[...]

To samochód z czasów przedmałżeńskich?

--
spp

Data: 2010-11-23 11:06:23
Autor: witek
On 11/23/2010 6:25 AM, Eli wrote:
[...]

tak, wystarczy
ten "podpis na papierku", ze oddaje ci czesc samochodu, to po prostu darowizna z jej strony.

poniewaz samochod jest mało warty i wartosc darowizny nie przekracza kwoty zwolnionej, to ani nie trzeba płacić od tego podatku, ani zgłaszać w US.
Jedyne kłopoty jakie możesz mieć, to pani w urzedzie komunikacji, która zechce pieczatke z us, ze podatek zpłacono lub ze z podateku zwolniono, lub ze nie podlega.
jak u pani w wydziale komunikacji przebrniecie bez chodzenia do US, to samym US marwic sie nie musicie.
pod warunkiem, ze zona nic innego wartosciowego w ostatnich 5 latach ci nie podarowała, a nie w ciagu nastepnych 5 lat nie planuje podarowac.

Data: 2010-11-23 22:55:06
Autor: Eli
Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:icgsaq$1g4$1inews.gazeta.pl...

[...]

No to mnie pocieszyłeś, bo ja właśnie w wydziale komunikacji pytałem i mówili że nic w ogóle nie trzeba, po żadnych skarbówkach chodzić itd. tylko wystarczy u nich wniosek wypełnić i dopiszą w dowodzie. A ja się tylko martwiłem że może US może się przyczepić. Dziękuję za odpowiedź.

--
pzdr, Eli

Data: 2010-11-23 22:31:41
Autor: buraxta

http://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-podarowac-samochod-i-zaoszczedzic-na-polisie-1490064.html

--
|=> GG: 421503
|=> buraxta@gmail.com

Data: 2010-11-24 00:15:33
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Tue, 23 Nov 2010 13:21:48 +0100, Eli napisał(a):

Teraz to ja chcę się dopisać jako współwłaściciel do auta mojej żony. Czy można to załatwić tak samo, tj. żona podpisuje się na papierku że oddaje mi

Nie można. Jesteś już współwłaścicielem, chyba, że żona miała to auto przed
ślubem. --

Data: 2010-11-24 17:55:43
Autor: Eli
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3NVMwk$JDXmike.oldfield.org.pl...

Nie można. Jesteś już współwłaścicielem, chyba, że żona miała to auto przed
ślubem.

Miała. Dziś właśnie to załatwiliśmy. Wystarczyło na miejscu spisać umowę darowizny, w której to żona oświadczyła że oddaje mi pół auta. Plus wniosek o dowód rejestracyjny z nowymi danymi. Gdyby żona kupiła auto już po ślubie, to też musielibyśmy coś tam wypełnić żeby dostać nowy dowód już z dwoma właścicielami, także ilość papierków byłaby taka sama.

--
pzdr, Eli

[pyt][crosspost] jak dodać współwłaściciela?