jak działają KK?

Data: 2009-10-20 08:57:51
Autor: Krzysiek
jak działają KK?
On 20 Paź, 17:36, "Feromon" <fer0...@wp.pl> wrote:

Załóżmy, że mam kupę kasy, mógłbym płacić gotówką.
Ale szpanuję złotą kartą w warzywniaku i równiutko
co do grosza spłacam w okresie bezodsetkowym.
Musiałbyś jednak tą kupę kasy nosić z sobą, co nie jest ani wygodne
ani bezpieczne.

Można ta kupę kasy trzymać na koncie i wypłacać stopniowo, ale to już
nie jest tak wygodne bo trzeba cały czas się pilnować aby mieć przy
sobie odpowiednią ilość gotówki.
Tymczasem płacąc kartą mamy dostęp do pieniędzy(i to - w przypadku kk
- na razie nie naszych a banku)
a jednocześnie nie mamy ich przy sobie.
Do tego dochodzą dodatkowe zalety -
płacąc kk korzystamy z pieniędzy banku - nasze gdzieś na siebie
zarabiają dłużej  - dzieki temu mamy jeszcze większą kupę kasy
no i bonusy dodatkowe: cashback, punkty w programie lojalnościowym
albo bank wydawca wspiera jakaś organizacje charytatywną (co swoją
drogą może być gorszym rozwiązaniem niż cashback i przekazywanie
środków samemu)

Co bank ma ze mnie za pożytek? Ile warzywniaki płacą za moją wygodę?
Trochę to je kosztuje, zależnie od umowy; z drugiej strony, dzięki
temu, że nie musisz pilnować aby mieć odpowiednia ilość gotówki przy
sobie jest szansa, że kupisz więcej.
No i sam obrót gotówkowy też ma swoje koszty(w tym także dla
państwa..)

Bo czasem doliczają mi 2% za zapłatę kartą (ale to nie w warzywniaku).
Tak to im nie wolno robić, ewentualnie mogą Ci nie dać zniżki
przysługujacej za płatność gotówką...
no ale to, że nie wolno nie znaczy, że tak nie robią...

jak działają KK?