jak gustownie wzmocnic półke wiszącą ?

Data: 2009-11-16 11:30:12
Autor: wywalto
jak gustownie wzmocnic półke wiszącą ?

Mam kilka półek w pokoju, mocowane s± na trzy haki w kolkach "10".
Niestety mur z cegly w mieszkaniu z lat 60tych jest dosc kruchy i
słaby dlatego boje sie że po zapchaniu półek ksi±zkami (takie jest ich
przeznaczenie) grawitacja moze wyrwać półke wraz z kołkami i kawałkiem
muru. Myslalem o wzmocnieniu tych połek jakims kontownikiem od spodu,
ale czyms ładnym a nie kawalkiem cynkowanej blachy. Sprzedaje sie cos
takiego w ogole? Najlepszy bylby kontownik na ktory nakladaloby sie
jakas obudowe zaslaniaj±c± cało¶ć mocowania i ¶rub. Jakies inne
pomysly?

Ja w podobnym przypadku zastosowałem troche dziwaczne rozwi±zanie - ale mnie się podoba. Mianowicie
nad półk± w suficie wkleiłem (klej do kotew patex) dwa solidne haki - na tych hakach wisi ładny
ocynkowany łańcuch a na nim trzyma sie większo¶ć ciężaru półki. Kołki w ¶cianie zapobiegaj± tylko
'kolebaniu' się półki na boki. pozdrawiam
Jacek
--
pozdrawiam serdecznie
Jacek Kłapacz